Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pochipowani - X25DT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
559 odpowiedzi na ten temat

#321 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 lutego 2011 - 18:11

Aha... zaraz dojdziemy do wyższości KM nad Nm :)

Temat rzeka. I nie uwierzę że sprawny (powiedzmy 10 czy 12letni) TD(s)ek nie da rady 2.0 16v. Myślę że 2.5 V6 bez czipa może mieć pewne problemy ale po czipsie jak najbardziej śmiało mogą zderzak w zderzak latać. :)

#322 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 lutego 2011 - 18:45

Zobaczymy ja na razie przymierzam się do kupna OS a potem jak omie nic nie będzie dolegało to założę chipa i zobaczymy jak omka będzie latać jak się uda to może pojawię się na zlocie i będzie okazja zobaczyć jak oma będzie sobie radziła z benzynkami

Wicek a tak w ogóle to wszystkie chipy do omy kręcisz np. na 160 km i 305nm, bo np. widziałem wykres z hamowni omy którą chipował gość z Wrocławia i miał coś około 330 nm i 158km, a np. możesz podkręcić chipa tak że by było np. 170 km i 330nm?

#323 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 11 lutego 2011 - 19:18

Arek - znamy się - nie objedziesz 2.0 a zapomnij juz o 2.5 V6. Zresztą u nas znów wracają zloty niedzielne więc będzie szansa ci to udowodnić :)

#324 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 lutego 2011 - 19:41

ale za to 2.5 TD ma większy moment obrotwy

bajki opowiadacie. Nie ważne, czy diesel, czy benzyna jeżeli są dobrze dobrane przełożenia i silniki mają taką samą moc to muszą iść tak samo!


Też wydaje mi, się że kogut idzie dobrym tropem. Większy zakres obrotów benzyny jest niwelowany przez odpowiednio mniejsze przełożenia przekładni w dieslu, dzięki wyższemu momentowi obrotowemu.

Ale stwierdzenie, że jeśli oba mają taką samą moc to będą szły tak samo jest trochę na wyrost. Pod uwagę trzeba brać całą krzywą przebiegu mocy i momentu jest.

#325 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 11 lutego 2011 - 20:26

a czy diesel 2,5TD nie jest cięższy od 2.0 16V?

#326 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2011 - 21:34

a czy diesel 2,5TD nie jest cięższy od 2.0 16V?

tak

#327 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 lutego 2011 - 22:00

kręciłem omką swoja przed chip i kumpel 2,0 był z przodu i powiem bałem się go wyprzedzać mogło mi braknąć drogi.. ale dochodziłem go..a po chipie to już znacznie 2 bieg i zostawał w tyle..a co do 2.5 V6 nie ucieknie mojemu a i wyprzedzić ciężko..gość na osiedlu ma takowa i często się spotykamy na dróżce..ale nie wiem czy nie ma na jakiś modłach tej swojej..

a jedynie co to muszę po roku od wymiany sprzęgło wymieniać znowu..to tak na minus ..zastanawiam się czy jakaś firma nie wzmacnia sprzęgła..

#328 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 lutego 2011 - 22:06

Arek - znamy się - nie objedziesz 2.0 a zapomnij juz o 2.5 V6. Zresztą u nas znów wracają zloty niedzielne więc będzie szansa ci to udowodnić :)


Eliks o 2.5 V6 nawet nie marzę że objadę ale z 2.0 chętnie bym się złapał, tylko przed wiosną muszę jeszcze podciśnienia wymienić bo czasami zaczyna mi brakować kopa ale na zimę tego nie zmieniałem bo i tak nie ma jej jak i gdzie pogonić przy takich warunkach na drodze.

#329 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 lutego 2011 - 22:11

Eliks o 2.5 V6 nawet nie marzę że objadę ale z 2.0 chętnie bym się złapał


da radę... jak wsiadam do 2,0 to nie czuć tego przyspieszenia i trza kręcić wysoko.na jakimś zamkniętym torze objedzie 2,0 nasze TD:jump:

#330 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 12 lutego 2011 - 00:00

ja mam sprzęgło nie ruszane(niewiem kiedy poprzednik wymieniał),zrobiłem ok.80 kkm na chipie(2 lata)i jeszcze po "strzeleniu"z niego kołami obraca.na codzień jeżdże po mieście,ale bez ekscesów i ma się dobrze.te +30 km nie robi jakiegoś większego szału jak się jeżdzi z głową.

#331 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lutego 2011 - 00:41

a jaki masz most bo coś mi się zdaje że to V6 było zajechane


najkrotszy :) 4.22 :) naprawde sporo daje... co do v6 nie wiem w jakim stanie było, ale bez gazu, ja oczywiscie na ustawce tez leciałem na PB :) jedyna roznica w stanie mojego auta wtedy a teraz, to to ze był wydech przelot + bdb odizolowany stozek a teraz jest przelot + oryginalna pucha - było za głosno...

#332 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lutego 2011 - 08:05

+30 km nie robi jakiegoś większego szału jak się jeżdzi z głową.


a ja jeździłem bez głowy:o

#333 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 12 lutego 2011 - 16:25

da radę... jak wsiadam do 2,0 to nie czuć tego przyspieszenia i trza kręcić wysoko.na jakimś zamkniętym torze objedzie 2,0 nasze TD:jump:

no wiesz Rafi, odczuwalność z jazdy w dieslu jest inna. Tak jak znajomy kupił Golfa 4 TDI 115KM, 6cio biegowa kasta i mnie przewiózł. Fajnie kopało w plecy, byłem zaskoczony, ale jak sie wzięliśmy ze startu to praktycznie od razu mu odszedłem dość wyraźnie, mimo ze mam automat.

#334 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2011 - 20:51

to ja powiem tak w firmie mam vw caddy 1,9 TDi 105 KM i fajnie się to zrywa tak do 120, ale ostatnio była okazja pościgać się i omega jak dostaje ciągu od 1800 RPM do się szajswagen chował miałem jeszcze możliwość poganiania się z volvo XC 70 2,4 turbo w automacie bo siorka ma takie i też miało problemy, mimo tego że volvo ma tiptronica i można samemu wachlować biegami, rady nie dałem dopiero 4.0 jeep cheroke

#335 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lutego 2011 - 22:25

ja stawalem z vectra b 2.2w benzynie z automatem
i do 100 ze swiatel bral mnie o troche wiecej jak pol dlugosci auta
(oba auta nie na trybie sport)
smiem twierdzic ze gdyby to byla omega odszedlbym jej a przynajmniej poszlibysmy rowno
(choc niewiadomo jak przelozenia bysie zachowaly)

tylko ze zastanawia mnie jedna sprawa ja mam u siebie kapcie 195/65/15 zimowki
a wiadomo ze ma byc 205/65
i jaki to ma wplyw na przyspieszenie i przeklamanie licznika

jak zmienie koncowki wtryskow bo mi dwie cykaja, na szczescie nie leja jeszcze niemilosiernie:D
to wezme czipsa na testy i zobaczymy jak bedzie smigac z automatem
i jeszcze most trzeba bedzie zmienic bo troszku wyje
najlepiej na 3,9 albo 4,2;)
i wtedy to juz by naprawde byla rakieta

#336 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lutego 2011 - 22:35

i jeszcze most trzeba bedzie zmienic bo troszku wyje
najlepiej na 3,9 albo 4,2

A biegów to nie nadąrzysz zmieniać :) 3.7 w zupełności starczy.

#337 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lutego 2011 - 22:38

aftomat to za mnie by robil
choc i tak nie wiedomo jakby to bylo jak juz piszecie ze sa problemy na seryjnym dyferku

ale spoko wicek kiedys napewno przetestuje tego czipsa z moim aftomatem i bedziemy wiedziec co i jak:D

#338 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 lutego 2011 - 08:49

no wiesz Rafi, odczuwalność z jazdy w dieslu jest inna. Tak jak znajomy kupił Golfa 4 TDI 115KM, 6cio


tak zgodzę się i jak pomykałem ostatnio audi A3 1,9 TDI to ona 3 tyś obr i już nie przyspiesza nie jest taka elastyczna a waga mała a oma moja lepiej zbiera się w tym zakresie na 5 biegu

#339 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2011 - 09:01

A3 1,9 TDI to ona 3 tyś obr

dokładnie VAGi mają lepszy dół o omegi są o wiele bardziej dynamiczne ale tak jak Rafi napisał powyżej 3000 RPM już brak ciągu, a w omesi jeszcze jest

#340 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 lutego 2011 - 12:41

bsje27, daj na PW.


a tak w ogóle to jak tam moje kości?? u mnie w miście jest warsztat i gość twierdzi że po chipsie który on by mi zrobił to awtomat by dał radę, ale to teoria bo nie miał jeszcze omegi w automacie