

Sprężyny JAMEX OPINIE
#1
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2010 - 17:54
Chciałem zaciągnąć opinii na temat sprężyn do przedniego zawieszenia omegi b firmy jamex. Otóż ostatnio na naszych wspaniałych drogach zdarzyło mi się że po
wjechaniu w niezłą wyrwę ze strzeliła mi sprężynka, no i nie chcąc kupować używki zainwestowałem w dwie nówki wspomnianej firmy jamex, nie były najdroższe ale także nie najtańsze kupiłem mając nadzieje że gdy kupie nowe uniknę bubla. Towar jeszcze nie przyszedł ale tak z ciekawości może któryś z kolegów ma takie sprężynki w swoim aucie, więc proszę o opinie. a oto link do wspomnianej aukcji
http://moto.allegro...._16v_przod.html
z góry dzięki za opinie.
#2
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2010 - 18:45
Witam szanownych kolegów,
Chciałem zaciągnąć opinii na temat sprężyn do przedniego zawieszenia omegi b firmy jamex. Otóż ostatnio na naszych wspaniałych drogach zdarzyło mi się że po
wjechaniu w niezłą wyrwę ze strzeliła mi sprężynka, no i nie chcąc kupować używki zainwestowałem w dwie nówki wspomnianej firmy jamex, nie były najdroższe ale także nie najtańsze kupiłem mając nadzieje że gdy kupie nowe uniknę bubla. Towar jeszcze nie przyszedł ale tak z ciekawości może któryś z kolegów ma takie sprężynki w swoim aucie, więc proszę o opinie. a oto link do wspomnianej aukcji
http://moto.allegro...._16v_przod.html
z góry dzięki za opinie.
jamex to najwiekszy szrot jaki chyba jest obecnie na runku
ja u siebie mialem przez 3 albo 4 dni i zalozylem spowrotem stare a tamte za pol ceny na allegro sprzedalem
sprezyny standardowe niby a auto siedzialo jakby bylo ze 40 mm opuszczone, sprezyny bardzo miekkie, wystarczy ze komplet do auta sie zapakuje i siedzi na maxa
jak za sprezyne nie dasz 150-180 minimum za sztuke to na tym nie pojezdzisz
#3
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2010 - 21:37
#4
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2010 - 00:31
czytałem kilka opinii że ten jamex to nie jest AŻ... tak zły ale z pewnością lepszy od oryginalnych sprężyn... ale ile w tym prawdy to nie wiem sie okaże...
z pewnością 0 prawdy
jeżeli poprzednia sprężyna tej firmy Ci szczeliła to jaki sens znowu pakować się w to samo bagno ;>
#5
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2010 - 09:18
z pewnością 0 prawdy
jeżeli poprzednia sprężyna tej firmy Ci szczeliła to jaki sens znowu pakować się w to samo bagno ;>
nie no ja sprężyn jamexu nie mialem mialem seryjne teraz jak szczelila to dopiero jamexy kupilem!
#6
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2010 - 10:01
kolega tez kupil sobie ten sam zestaw pare miesiecy temu i tez jest ok jak narazie.
#7
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2010 - 11:14
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 08:07
ale wedlug mnie sa za miekkie i tyle
ja sie naciolem na tych sprezynach i wiem napewno ze juz ich nigdy nie kupie
sugerowalem sie opiniami ze jamex to dobry i tani producent obnizajacych sprezyn ale po sobie widzialem ze ze stamdardowymi im troche nie wyszlo
dodam ze kupilem potem inne sprezyny i w katalogu byly rozroznione strony prawa i lewa zarowno na tyl i przod a w jamexie tego nie bylo co juz mowi o tym ze poszli na latwizne i do kazdego silnika produkuja te same springi
mam nadzieje ze bedziesz z nich zadowolony i nie zawiedziesz sie na nich tak jak ja
a jesli chodzi o tylne to sprawa na tyle ciekawa ze do sedana i kombi maja taka sama dlugosc, szerokosc i grubosc drutu, ilosc zwojw rowniez:o
#10
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 08:37
Z tego co wyczytałem to jeśli chodzi o springi jamex to podobno nawet te standardowe nieco obniżają oraz utwardzają zawieszenie tylko ile w tym prawdy??
#11
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 09:04
No to pomyśl. Przód niższy i twardszy, tył wysoki i miękki. Będzie git ?? :hmm:Kolego hubertcht, no ja co prawda zamówiłem zwykłe sprężynki jamex ale tylko 2 na przód ale z kilku opinii znalezionych w internecie wnioskuje ze nawet one obniżą troszeczkę samochód, bo podobno taka jest specyfika jamexow, i tutaj powstaje pytanie pytanie czy jesli bede mial wymieniony tylko przód sprężyn, to czy jakoś pogorszy się jakość prowadzenia auta?
#12
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 10:52
dodam ze kupilem potem inne sprezyny i w katalogu byly rozroznione strony prawa i lewa zarowno na tyl i przod a w jamexie tego nie bylo co juz mowi o tym ze poszli na latwizne i do kazdego silnika produkuja te same springi
Ja jak kupowalem swoje to sprzedawca tez sie pytal jaki mam silnik i wersje nadwozia
#13
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 11:46
No to pomyśl. Przód niższy i twardszy, tył wysoki i miękki. Będzie git
W Polonezie było szpanersko i kozacko:innySmiech::innySmiech::innySmiech:
#14
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 12:16
#15
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 12:28
No widzisz, dopóki nie założysz to wszystko jest wróżenie z fusów. Ja osobiście wychodzę z założenia, że jak wymieniać sprężyny to na takie co maja taką samą chrakterystykę pracy. Jak z tyłu mam standard, to z przodu też, jak sport to wszędzie, a nie na jednej osi.wiadomo ze jeśli naprawdę będzie diametralna różnica pomiędzy tyłem a przodem to zainwestuje także w sprężynki na tylne zawieszenie
Wszystko zależy jak się jeździ. Na przykład na szybko pokonywanym zakręcie wpadasz w nierówność (nie dziurę) i przód niższy i sztywniejszy przechodzi elegancko, a tył miękki i wysoki się wybija i ewentualny poślizg jak malowany. Dlatego powinny byś sprężyny z tą samą charakterystyką pracy.
#16
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 08:56
#17
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 09:14
ale już jestem ugadany z moim mechanikiem na zniwelowanie tej różnicy.
A można wiedzieć w jaki sposób Twój mechanik zniweluje ten "defekt" ?
#18
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 11:18
#19
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 11:52
Hmm to jest jakiś podwórkowy sposób z cylku "A Pan Henio w zakładzie zrobił...", i ma tylko jedną wadę, mianowicie brak zalet, charakterystyka się zmieni gdyż: po takich zabiegach materiał zrobi się twardszy, bardziej podatny na pękania a zresztą nawet podczas takich zabiegów mogą powstać pęknięcia których nie zobaczysz ludzkim okiem a podczas obciążenia i pracy sprężyny one się uwydatnią, mogąc doprowadzić do całkowitego przerwania zwoju sprężyny. Więc dobrze się zastanów zanim zrobisz to co chcesz zrobić, czy warto kosztem tych kilku cm ryzykować, zwłaszcza że te sprężyny co kupiłeś nie są z najwyższej półki, także materiał w nich zastosowany nie jest najlepszy jakościowo, a na pewno nie podatny na takie zabiegizaletą tego sposobu jest to że sprężyna nie traci swojej oryginalnej charakterystyki pracy
#20
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 12:45