Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy da się wymienić nagrzewnicę ogrzew. bez zdejmowania....?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
219 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   Kamasiks

Kamasiks
  • 14 postów
  • Dołączył: 21-01-2010
  • Skąd: Szczytno

Napisany 18 grudnia 2010 - 15:36

witam panowie. wyciagnelem swoja nagrzewnice (w omedze A wystarczy schowek odkrecic i dostep elegancki nic nie trzeba ciac ) wyczyscilem ja octem i ogrzewanie mi sie poprawilo ale od strony kierwocy leci letnie a od pasazera gorace. jaka moze byc tego przyczyna?:confused:

#162 OFFLINE   MarcinGoluch

MarcinGoluch
  • 56 postów
  • Dołączył: 01-03-2010

Napisany 18 grudnia 2010 - 16:37

Panowie wszystko fajnie tylko mi po wycięciu tego elementu osłaniającego nagrzewnice przeszkadza jeszcze tunel nawiewu który idzie na nogi pasażera.
Jak go zdemontować?

#163 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 grudnia 2010 - 13:25

Witam.Podjalem dzis probe wymiany nagrzewnicy.Po zdjeciu schowka w lekkim oddaleniu widze aluminiowe rurki zasilajace nagrzewnice natomiast samej nagrzewnicy ani sladu.Czy w limitowanej wersji 100 Edition moze byc to inaczej rozwiazane?Wiem,ze forumowicze robili to wycinajac kawalek plastiku ale u mnie wyglada to tak,jakby za tym plastikiem wogole nagrzewnicy nie bylo,sa natowmiast wiazki kabli i jakies plastikowe tunele pewnie doprowadzajace powietrze w nogi pasazera.Cyba sie nie obedzie bez demontazu konsoli.Czy ktorys z kolegow podejmowal probe wyjecia nagrzewnicy w 100 edition?
Hubert

#164 OFFLINE   OmegaTBG

OmegaTBG

    STEINMETZ

  • 16 postów
  • Dołączył: 26-11-2009
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 23 grudnia 2010 - 14:56

Panowie wszystko fajnie tylko mi po wycięciu tego elementu osłaniającego nagrzewnice przeszkadza jeszcze tunel nawiewu który idzie na nogi pasażera.
Jak go zdemontować?


WITAM u mnie ten tunel był od strony drzwi pasażera przyczepiony na spinke a z drugiej strony jest tylko nasuniety na inny tunel szarpnij go w dół i powinien zeskoczyc,,,,i odsłonic dostep do nagrzewnicy,,bez zdjecia tego tunelu i wyciecia kawałka tapicerki na pierwszy rzut oka wydaje sie że nagrzewnicy tam nie ma,,

#165 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 grudnia 2010 - 17:43

WITAM u mnie ten tunel był od strony drzwi pasażera przyczepiony na spinke a z drugiej strony jest tylko nasuniety na inny tunel szarpnij go w dół i powinien zeskoczyc,,,,i odsłonic dostep do nagrzewnicy,,bez zdjecia tego tunelu i wyciecia kawałka tapicerki na pierwszy rzut oka wydaje sie że nagrzewnicy tam nie ma,,


Czyli co,ciachac mimo wszystko?Ile tego plastiku nalezy wyciac?Wydaje sie to duzy kawal biorac pod uwage wielkosc boku nagrzewnicy,jakies 20cm.Miejmy nadzieje,ze nagrzewnica tam bedzie :confused:.A czy nagrzewnica u kolegi wylazla bez wiekszych oporow,czy ona jest w jakiejs obudowie?
Podejde do tematu jeszcze raz,wyposazony w lutownice,ktora wytne plastik jak radzil ktorys z tych,ktorym sie udalo ;)
Hubert

Witajcie.
Dzisiaj ośmielony opisami kolegów, którym się powiodło, przystąpiłem do operacji pod kryptonimem NAGRZEWNICA.
I stwierdzam, że w omedze FL (lub jak kto woli C) nie da się wymienić nagrzewnicy przez schowek pasażera. Po demontażu schowka, wyjęciu wszystkich warstw dywaników, nagrzewnicy nawet nie widać. Jest schowana głęboko pod obudową panelu środkowego. Gyby ktoś chciał coś wycianć lub wyłamywać to byłoby tego z poł metra kwadratowego. Na pewno dużo więcej niż zakrywa schowek. A gdyby chcieć dostać się od tyłu zza obudowy to, przeszkadza plątanina przewodów, rur do nawiewów, a przez sam środek poziomo biegnie chyba wspornik konsoli, który sięga w poprzek aż do prawego nadkola. I palca nie wciśniesz, nie mówiąc od wyjęciu nagrzewnicy. A więc, NIE MA SZANS. Opcja niedostępna (nawet za dopłatą).
P.S. a dobra wiadomość jest taka, że u mnie z nagrzewnicy nie leje. Lało natomiast z odpływu parownika - taka "gupia" gąbka uszczelniająca połączenie, która gdzieś zawinięta i zmurszała piła wodę i podciekało pod tapicerkę. A są tam obfite gąbkowe wyściółki. Nazbierało się tego małe wiaderko. Teraz będziemy się suszyć. Powiedzcie czy ta gąbkowa uszczelka jest konieczna? Na razie jestem bez niej.



Czy w 100 Edition z lipca 99` moze byc juz podobne rozwiazanie?Po zdjeciu schowka doszedlem do podobnych wnioskow jak kolega.Na zdrowy rozum nie da sie tego wymienic patentem z wycinaniem.
Hubert

#166 OFFLINE   OmegaTBG

OmegaTBG

    STEINMETZ

  • 16 postów
  • Dołączył: 26-11-2009
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 23 grudnia 2010 - 18:43

Czyli co,ciachac mimo wszystko?Ile tego plastiku nalezy wyciac?Wydaje sie to duzy kawal biorac pod uwage wielkosc boku nagrzewnicy,jakies 20cm.Miejmy nadzieje,ze nagrzewnica tam bedzie :confused:.A czy nagrzewnica u kolegi wylazla bez wiekszych oporow,czy ona jest w jakiejs obudowie?
Podejde do tematu jeszcze raz,wyposazony w lutownice,ktora wytne plastik jak radzil ktorys z tych,ktorym sie udalo ;)
Hubert



NO DOSC SPORY KAWAŁEK TRZEBA WYCIĄC ale bez obaw tylko zerwij wczesniej sobie tapicerke z tego wycinanego kawałka ,,,ja wszystko potem poskładałem nawet nie klejiłem tej tapicerki tylko nałożyłem ja spowrotem i naprawde nic nie widac,,,,nagrzewnica wychodzi bez problemu tylko odkrec rurki od niej i jedna srubke która ja trzyma,,,



Czy w 100 Edition z lipca 99` moze byc juz podobne rozwiazanie?Po zdjeciu schowka doszedlem do podobnych wnioskow jak kolega.Na zdrowy rozum nie da sie tego wymienic patentem z wycinaniem.
Hubert


No w 100 EDITION nie wiem jak bedzie ale jezeli jest to wersja omegi B to powinno sie dac ,,ja na pierwszy rzut oka jak sciagnołem schowek i włorzyłem głowe zeby zobaczec nagrzewnice to sie przestraszyłem że sie nie da ,,,ale powoli wszystko pościagałem wyrwałem kawałek i jest super ogrzewanie,wsac tam reke jak jest nagrzewnica i ida rurki to RACZEJ powinno sie dac ;)

#167 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2010 - 18:53

we wszystkich omegach B nagrzewnica jest zamontowana tak samo

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#168 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2010 - 18:55

Pany a czytaliście temat od początku ?? jest taka piękna porada krok po kroku wymiana nagrzewnicy bez zdejmowania deski ---> http://forum.omegakl...ead.php?t=43332

Raczej nie przypuszczam by GM wprowadziło zmiany konstrukcyjne w 100edytion

#169 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2010 - 19:02

Ile tego plastiku nalezy wyciac?Wydaje sie to duzy kawal biorac pod uwage wielkosc boku nagrzewnicy,jakies 20cm


aż tyle nie wycinasz , nagrzewnica nie jest cała schowana za tym plastikiem , widać na fotce w poradzie ile dokładnie trzeba wyciąć http://forum.omegakl...ead.php?t=43332

o i Ziutek linka zapodał , ludzie używajcie szukajki albo chociaż czytajcie cały temat

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#170 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 grudnia 2010 - 19:23

we wszystkich omegach B nagrzewnica jest zamontowana tak samo

Aha,no to spox,bo znajomy powiedzial,ze w przypadku konca serii moga to juz byc rozwiazania z z Omegi FL.Ale w takim razie bede to prul.
Hubert

aż tyle nie wycinasz , nagrzewnica nie jest cała schowana za tym plastikiem , widać na fotce w poradzie ile dokładnie trzeba wyciąć http://forum.omegakl...ead.php?t=43332

o i Ziutek linka zapodał , ludzie używajcie szukajki albo chociaż czytajcie cały temat


Czytalem kilkakrotnie,ale jakos nijak mi to nie pasowalo do tego,co dzis zobaczylem po zdjeciu schowka.Wyglada na to,ze musze sie przelamac i wyciac ten kawalek.Tego sie nie boje,obawiam sie,ze tam moze nie byc nagrzewnicy :o
Hubert

#171 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2010 - 19:31

bo znajomy powiedzial,ze w przypadku konca serii moga to juz byc rozwiazania z z Omegi FL


tyle że i w B i w BFL jest tak samo zamontowana

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#172 OFFLINE   MarcinGoluch

MarcinGoluch
  • 56 postów
  • Dołączył: 01-03-2010

Napisany 23 grudnia 2010 - 22:42

Nom i ok kluska znowu grzeje :).

Jak na moje dwie lewe ręce nie było łatwo. Kawałek boku i wspornik schowka w częściach.
Koszmarem było założenie tego pos....anego wspornika H i złapanie go seryjną krótką śrubką. Co ja się z tym nawalczyłem. W końcu poszła dłuższa śruba i ściągnełem wszystko do kupy. Oringi 20/16 i 3mm grube tez są nieco grubsze niż seria więc tak łatwo nie chciały wejść z rurką w nagrzewnicę.

Całość operacji zakończona sukcesem. Kluske jutro czeka tylko kosmetyka z klejeniem tapicerki i w drogę.

Żeby było ciekawiej jak montowałem nagrzewnicę w dupsko mojej kluseczce przyłoiła kobieta w nowej e-klasie :(.

#173 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:11

Wymienilem dzis to ustrojstwo.Polamalem wspornik schowka,wylamalem kawalek plastiku,ktory stal na drodze podczas wyjmowania nagrzewnicy,uszkodzilem sobie palec i ucho :jump:.Poskladalem wszystko do kupy,pokleilem i hula.Najgorsze jest to,ze zdemontowana nagrzewnica na moje oko nie wykazywala sladow nieszczelnosci,a pod dywanikami az slodko od glikolu.Jakosc grzania sie poprawila.Panowie,czy ten cholerny plyn moze sie w inny sposob dostawac w wykladzine?Modle sie,by po tej operacji przestalo go ubywac w zbiorniczku wyrownawczym.
Hubert

#174 OFFLINE   mesia2b

mesia2b
  • 3 postów
  • Dołączył: 13-06-2011

Napisany 14 czerwca 2011 - 16:25

HEJ mam pytanko. . . Gdy już wymienię całą nagrzewnice i posklejam plastiki to czy podczas jazy będzie mi coś piszczeć lub skrzypieć tylko szczerą odpowiedz proszę bo nie wiem czy się tego podejmować.Z góry dzięki.

#175 OFFLINE   pajo1980

pajo1980
  • 134 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Kostrzyn/ nad odrą
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 czerwca 2011 - 05:26

HEJ mam pytanko. . . Gdy już wymienię całą nagrzewnice i posklejam plastiki to czy podczas jazy będzie mi coś piszczeć lub skrzypieć tylko szczerą odpowiedz proszę bo nie wiem czy się tego podejmować.Z góry dzięki.


nie u mnie nic nie piszczy ani nie skrzypi ,powodzenia zero pośpiechu przy tym;););)

#176 OFFLINE   flog30

flog30
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 czerwca 2011 - 14:16

przeciez cały temat jak to zrobic juz jest razem ze zdjeciami hm :)
flog30:looz: (odważni nie żyją wiecznie, za to ostrożni nie zyją wcale.........)
gg 512561

#177 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2011 - 14:45

Ale zapytać nie zaszkodzi ;).

#178 OFFLINE   mesia2b

mesia2b
  • 3 postów
  • Dołączył: 13-06-2011

Napisany 18 czerwca 2011 - 19:18

Panowie co się stało? Do tej pory wiatraki włączały mi się przy temperaturze 95 stopni a w chwili obecnej od razu po przekręceniu stacyjki na zimnym silniku? Rozmawiamy cały czas o OPLU OMEDZE B. Proszę o expresową POMOC lub namiary na przyczynę tego problemu z góry dziękuję mesia2B. v v v POMOCY


Co jest przyczyną włączania się wiatraków w oplu omedze przy zimnym silniku od razu po przekręceniu stacyjki.czy może być to przyczyną wymiany nagrzewnicy lub przelanie zimną wodą chłodnicy po spuszczeniu ciepłej wody.czy mogły dostać czujniki wentylatorów świra czy jakiś przekaźnik ?

#179 OFFLINE   pajo1980

pajo1980
  • 134 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Kostrzyn/ nad odrą
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 czerwca 2011 - 13:38

spróbuj wymienić czujniki w chłodnicy ,ja miałem tak samo jak masz klime to masz dwa czujniki wymień najlepiej dwa , a i uważaj na tuleje w których one siedzą;););)

#180 OFFLINE   SAAB95AERO

SAAB95AERO
  • 90 postów
  • Dołączył: 26-10-2009

Napisany 11 lipca 2011 - 17:06

Panowie a u mnie sytuacja wygląda następująco:
-płynu chłodzącego ubywa
-bagienko pod nogami, szczególnie po stronie kierowcy
-grzanie jest

I pytanie co przecieka? gdyby nagrzewnica przeciekała to grzanie by było?
Czy ewentualnie jakieś przewody przeciekają jeśli tak to gdzie ich szukać?