Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana termostatu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 marca 2007 - 21:54

kurcze BenQ koncepcje mi sie skonczyly. no nie wiem juz gdzie to sie podziewa... moze sie jeszcze przez chlodnice saczyc i od nagrzanej od razu parowac ale przy tak znacznym wycieku to byly by chyba kleby tej pary... No na prawde i szczerze chcialbym pomoc ale nie wiem co to moze byc. kurde no glowica jakby peknieta byla, oj nie wiem nie bede gdybal. sorry ale nie wiem :???:
coz chyba jesli nie zauwazysz nic na chlodnicy niepokojacego to chyba trzeba bedzie do mechanika omke odstawic. ja bede na tygodniu u mojego zaufanego i jego zapytam, moze on cos poradzi...
(nie ma mechanik ten garazu tylko szope, ale do roboty mu podstawiaja wranglery, cherokee fordy probe, omeg kilka widzialem, audi A6 gdzie u innych "porzadnych" mechanikow to byly przypadki beznadziejne, a od niego wyjezdzaja ok)
Pozdrawiam :wink:


 


#22 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 marca 2007 - 14:54

O :wink: dziekowa :grin:
z tym mechanikiem to tak mysle zeby jeszcze raz planowanie glowicy zrobic... albo ta druga zalozyc jezeli juz warsztat... chociarz wolabym to samemu naprawic, bo nie mam akiego zaufanego mechanika, zeby zrobil jak swoje... :razz:
pozdrawam :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#23 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 marca 2007 - 22:01

widzisz zebys kolego blizej mieszkal. ja mam dwoch. albo do jednego albo do drugiego prowadzam zalezy u ktorego szybciej bedzie. jak bede u tego mechanika to wezme od niego nr telefonu i Ci podam wiec bedziesz sie mogl w razie co radzic. Ja osobiscie we wlasnym garazu nie podejmowal bym sie wymiany glowicy bo w swoje sily nie wierze. jakies powazniejsze naprawy to czasem robie ale u mechanika, jego narzedziami i pod jego okiem. naturalnie nic nie place ale, jakos wole miec zaplecze :razz: Chyba bede u mechaniora w czwartek bo jutro mamie kluske pozyczam. Pozdrawiam
i jeszcze jedno pytanko. dymi troche na bialo?


 


#24 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 marca 2007 - 18:10

ale bede mial dlug u ciebie... :razz:
dymi jak zimny, jak sie rozgrzeje to juz nie... tak chyba w sumie jak kazdy...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#25 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2007 - 00:38

dlugow zadnych mial nie bedziesz :wink:
ja podejrzewam glowice ale poradze sie mechanika. chyba jutro do niego jade. Zwlekam z tym troche bo mam do niego okolo 20km a z benzynka najlepiej nie stoje. Ale slowa dotrzymam. Pozdrawiam :wink:


 


#26 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2007 - 18:24

bylem dzisiaj. przede wszystkim powiedzial ze ciezko mu to jednoznacznie pkreslic bo musialby looknac po mache ale jego podejrzenia padaja raczej na glowice. Prawdopodobnie jest do splanowania. jezeli chcialbys sie go poradzic osobiscie to wzialem od niego nr telefonu. Ma na imie Grzesiek a numery sa dwa:
601 - 799 - 243
509 - 900 - 789
Przed ewentualna naprawa spytaj go jeszcze osobiscie...
Pozdrawiam i zaluje ze nic wiecej nie moge zrobic. :cry:


 


#27 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 marca 2007 - 20:33

wielkie dzieki :wink:
stawiam :drink:
zostawilem Ci wiadomosc na gg zeby nie bylo ze tu nie na temat piszemy :razz:
pozdrawiam :grin:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#28 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2007 - 21:42

:wink:
Pozdro :mrgreen:


 


#29 OFFLINE   artixa

artixa
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-01-2009

Napisany 03 stycznia 2009 - 15:18

pardon przez zamieszalem nie potrzebnie a tu wszystko oki. pardon

#30 OFFLINE   knurrr

knurrr
  • 2 postów
  • Dołączył: 19-12-2009

Napisany 28 grudnia 2009 - 12:35

A co jak mi sie te 3 śrubki ukręcą?

#31 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 28 grudnia 2009 - 21:40

A co jak mi sie te 3 śrubki ukręcą?


To będziesz miał 3 ukręcone śrubki :D a tak poważnie to będziesz je musiał jakos wydostać...

#32 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 28 grudnia 2009 - 21:41

A co jak mi sie te 3 śrubki ukręcą?


To będziesz miał 3 ukręcone śrubki :D a tak poważnie to będziesz je musiał jakos wydostać...

#33 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2009 - 00:36

A co jak mi sie te 3 śrubki ukręcą?

jakoś je wydostań... ostateczność rozwiercać... no i przy dokręcaniu nie trzeba używać dużo siły...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#34 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 29 grudnia 2009 - 00:43

Ja ostatnio zmienialem i nie bylo problemow tylko ciezki dostep ale spokojnie bez przemocy i zmienisz troszke gimnastyki .Dokrecaj z wyczuciem i nic nie urwiesz.

#35 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2010 - 10:25

Termostat moze uszkodzic sie trwale tylko calkowicie otwarty lub zamkniety? Czy moze tez m/w w polowie? U mnie zima sie niedogrzewa silnik a jak przyjdzie troche stopni na + to ma non stop 98-105st C.

#36 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 kwietnia 2010 - 13:12

ermostat moze uszkodzic sie trwale tylko calkowicie otwarty lub zamkniety?


czy tak czy tak wychodzi na to że jest uszkodzony... i nie spełnia swojej roli.. zmień wkład i po sprawie :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#37 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2010 - 14:11

juz kupilem 92-101st. nie moglem dostac takiego zeby sie szybciej otwieral. zobaczymy w czym pomoze wymiana -czy nie bedzie sie przegrzewac, czy sie dogrzewa dowiem sie dopiero pod koniec roku :p

#38 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 01 kwietnia 2010 - 16:07

20 16v termostat 92 stopnie początek a pełne otwarcie termostatu 107 stopni

#39 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2010 - 19:05

a sa wogole takie wklady co sie szybciej otwieraja? np od 80st do 90 pelne otwarcie? a jezeli tak to gdzie je dostac? musze jakos opanowac ta temp silnika zeby nie byla wieksza niz te 90-92st bo 100st to az czuc ze to za duzo dla tego silnika. stopilo sie az lekko wygluszenie maski. Niedlugo moj silnik czeka remont kapitalny, wiec przed tym musze zwalczyc ta temp, bo co z tego ze remont zrobie jak potem znow sie przegrzeje...

#40 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 01 kwietnia 2010 - 20:46

Też się nad tym zastanawiałem.
Jeżeli termostat będzie otwierał się za szybko to silnik będzie nie dogrzany - szczególnie zimą.
Wydaje mi się że problem może rozwiązać termostat, który otworzy się przy 92 a pełne otwarcie zamiast 107 może 98 stopni wystarczy.
Teoria swoją drogą a praktyka swoją. Nie wiadomo jak by było ze stabilnością temperatury.
W V6 problemu z tym nie ma, jak w układzie jest wszystko sprawne.
Termot robi dobre wkłady, może u nich da radę zamówić tak specjalnie skalibrowany termostat?

Ciekawe jaką temp miała nowa omega (X2.0XEV) kiedy wyjechała z fabryki, bo jeżeli nie było z tym (przegrzewaniem) problemu to trzeba znaleźć przyczynę w innym miejscu.