Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ciężko odpala 2.0 DTH


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
68 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 stycznia 2010 - 11:08

To pełen sukces!
Pozdrawiam.

#42 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 13 stycznia 2010 - 18:25

Mam pytanko duże mam spalanie z 8 litrów na trasie przy 110km/godz
Przejechałem z 7 km tą prędkością i wskaźnik płynu mi wskazywał z 60*? Wydaje mi się ze powinno być z 85*
saperrr7

#43 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:54

musisz przejechac ladny kawalek z rozgrzanym silnikiem na "5" ok 90-100km/h na prostej nie gazujac zbytnio, wtedy mozna do czegos ten wynik porownywac. 60* po 7km to stanowczo za mało... moze termostat otwiera sie za wczesnie?? przejedz ze 2-3km i zobacz czy rura idaca na chlodnicę nie robi sie cieplejsza razem z silnikiem, jak tak to mocne podejrzenie na termostat ze puszcza. Powinien pierw nagrzac silnik a pozniej duzy obieg...

#44 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2010 - 09:29

Saper, jak odczytałeś te 60*c?

#45 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 14 stycznia 2010 - 13:28

Tak pi razy drzwi napisałem bo miałem na pierwszej kresce.
Sprawdziłem dokładnie OpelScanera to porównywałem temp. na kompie ze wskaźnikiem na desce.
I na pierwszej kresce wychodzi 76* a na drugą jak wchodziła wskazówka było 82*-85* a na niej jest napisane 90*.
Chodzi o to że przy prędkości 110km/h na trasie przejechałem 7 km i wskazówka była na pierwszej kresce. A tempomat miałem włączony i wyświetlał mi na komputerku 7.8/ 8 /8.3
Rozgrzałem silnik do 90* i spalanie jest takie same.
Jadąc prędkością 100km/h miałem 7.1/7.3/7.5
Zazwyczaj przy prędkości od110km/h do 120km/h miałem 7.3/7.5/7.7
Próbowałem jechać ze 120km/h to spalanie Jeszcze większe od 8.4 do 9.2l . Za dużo według mnie pali jak benzyna. Na postoju na biegu jałowym wskazuje 0.9l nie chce niżej a po włączeniu kilku urządzeń to 1.0/1.1 l.
Wcześniej miałem 0.8l nie pamiętam czy nie schodził do 0,7l
Jakie jest przyczyna takiego spalania?
Jakie powinno być spalanie w kombicy 2.0 DTH na trasie?

Czy to wina oprogramowania sterownika na pompie?
saperrr7

#46 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2010 - 17:15

Pierwsza kreska to 70*C i po 7km w trasie ze stałą V = 110km/h przy mrozie jest to możliwe. Spalanie na silniku o takiej temp też będzie większe od nagrzanego.

#47 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 14 stycznia 2010 - 17:33

A jakie powinno być spalanie w normalnych warunkach?
Bo tak długo auto robiłem od początku października że mnie zima zastała i przeraziło mnie to spalanie.
saperrr7

#48 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 stycznia 2010 - 17:38

A jakie powinno być spalanie w normalnych warunkach?
Bo tak długo auto robiłem od początku października że mnie zima zastała i przeraziło mnie to spalanie.


Przez 3 lata w cyklu mieszanym miałem w 2.0 DTI spalanie na poziomie ~7.7l/100km. Lato 225/45R17, zima 195/65R15.

#49 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 14 stycznia 2010 - 17:44

A przy prędkości 110 -120 na normalnych oponach R15/195/65 ile Ci spala?
saperrr7

#50 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 stycznia 2010 - 17:49

Nie miałem komputera pokładowego w tamtej Omedze, toteż Ci nie powiem; dawno to było. A w tej przy 110-120 różnie, jak jest total płasko to poniżej 7l. Przy 200 dziś mi 14.1l/100km pokazywało jak przez kilka minut jechałem.

#51 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 14 stycznia 2010 - 17:54

A jakie masz spalanie na rozgrzanym siniku na postoju?
saperrr7

#52 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 stycznia 2010 - 18:49

0.5-0.6l/h przy wyłączonych nawiewach i światłach.

#53 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 14 stycznia 2010 - 18:52

No to ja mam dużo za dużo .
Jaka by była przyczyna takiego wysokiego spalania?
saperrr7

#54 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2010 - 17:05

Najpierw filtr powietrza, potem nędzne paliwo, na końcu przepływomierz niedomaga.

#55 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 15 stycznia 2010 - 19:35

Witam. Czytając posty kolegów na temat ustawienia zapłonu chciałem zapytac dla pewności, czy dobrze ustawiłem swoją pompę po naprawie w Boschu. Mianowicie poskręcałem łańcuchy blokując pompe wiertłem, koło pasowe na cechy i wałek na blache...Czy dobrze???
Pozdrawiam

#56 OFFLINE   grassltd

grassltd
  • 12 postów
  • Dołączył: 21-08-2009

Napisany 09 lutego 2010 - 07:23

Mianowicie jak temp. spadnie poniżej +3 stopni więc załączają się świece i jest OK, jednak powyżej tej temp. już muszę kręcić ze 2 razy czasem albo raz długo. I w mrozy jak zostawię auto na słoneczku temp -8 a słońce na tyle grzeje w machę, że czujnik jest na tyle rozgrzany, że nie załącza świec i znowu ****. Jak już jest ciepły silnik to na dotyk. Myślę kupić moduł na allegro, który za każdym razem włącza świece i zmienia czas wtrysku ale może jest inna mniej inwazyjna metoda. z góry dziękuję za podpowiedź pozdrawiam.

#57 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 09 lutego 2010 - 07:32

Kolego..zamiast robić eksperymenty z urządzeniami, wgraj nowy soft w ASO i bedzie po problemie.Wtedy świece będą grzały nawet przy +14 .Było o tym juz wiele razy.. A słoneczko przy -8 nie podgrzeje silnika do takiej temperatury, więc jeszcze ewentualnie czujnik cieczy chłodzącej..Pozdrawiam

#58 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2010 - 15:01

Mianowicie jak temp. spadnie poniżej +3 stopni więc załączają się świece i jest OK, jednak powyżej tej temp. już muszę kręcić ze 2 razy czasem albo raz długo. I w mrozy jak zostawię auto na słoneczku temp -8 a słońce na tyle grzeje w machę, że czujnik jest na tyle rozgrzany, że nie załącza świec i znowu ****. Jak już jest ciepły silnik to na dotyk. Myślę kupić moduł na allegro, który za każdym razem włącza świece i zmienia czas wtrysku ale może jest inna mniej inwazyjna metoda. z góry dziękuję za podpowiedź pozdrawiam.


Gdybyś poczytał forum, to byś się dowiedział i nie zadawał n-ty raz pytań, na które są w kilku tematach i postach odpowiedzi. Odpowiedź - w powyższym poście.

#59 OFFLINE   jaro-7

jaro-7
  • 16 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: kraków

Napisany 09 lutego 2010 - 16:12

witam mam pytanie jak mozna ustawić samemu kąt?
jaro-7

#60 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 kwietnia 2012 - 19:04

Koledzy, auto nabyłem w zeszłym roku i wraz z nadejściem chłodów zaczął się ujawniać problem z uruchamianiem zimnego auta po nocy. Samochód przeglądnięty pod kątem zapowietrzania się, przelewy, trójniki i trawersy wymienione. Niby jest poprawa ale to jeszcze nie to. Każde pierwsze uruchomienie, to dość sporo szarego dymu(ja to łączę z nie niedopalonym paliwem), a zdjęcie wtyczki z czujnika temp.to bardzo dużo szarego dymu. Oczywiście kolejne uruchomienia już bezproblemowe. Dodam że zimny i ciepły zaskakuje równiutko na wszystkie cylindry, a to zapewne że już nie łapie powietrza.
W ostatnią niedzielę na spocie kolega Drzewko325 zasugerował możliwość złego ustawienia początku wtrysku.
Mam gorącą prośbę zerknijcie na zrzuty z OS. OS sugeruje inne wartości w linii Disired Injection Start. Potrzebuję waszej porady, sprawdzać/przestawiać mechaniczne nastawy?
http://www.fotosik.p...788db512d2.html - zimny silnik po nocy
http://www.fotosik.p...f703d909d4.html - po uruchomieniu 18*C
http://www.fotosik.p...797a681aba.html - wyłaczony silnik 40*C
http://www.fotosik.p...54d1917b20.html - uruchomiony 40*C
Po uruchomieniu Disired Injection Start i Actual Injection Start wskazują równe wartości.

pzdr