

Ciężko odpala 2.0 DTH
#21
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2010 - 21:35
Chciałem dodać że po zwiększeniu dawki o 5mg/skok zapalam po 2 podejściem kręcenia anie jak wcześniej na4-5
#22
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2010 - 22:22
Na wałku pompy masz 2 zębatki.
1-dna jest napędzana łańcuchem z wału korbowego - to tu nalezy przestawiac
2-ga zebatka z wałka pompy połączona jest łancuchem z wałkiem rozrządu.
Jesli chcesz przyspieszyc kąt to musisz dostać się do tej zębatki z łańcuchem z wału korbowego. Blokujesz pompę trzpieniem /w górnym położeniu - generalnie robisz to na znacznikach/ Odkręcasz 4sruby /luzujesz je/ i przy włożonej blokadzie w pompę /trzpień musi przejsc przez otwór w wałku na osi pompy i przez otwór w korpusie pompy/, kiedy ta zębatka sie lekko rusza nalezy poruszyć kołem pasowym wału /zakladasz klucz na śrubę mocującą to koło/ i delikatnie kręcisz kołem pasowym:
przeciwnie do wskazowek zegara gdy chcesz opoznić kąt,
zgodnie z ruchem wskazowek gdy chcesz przyspieszyc kąt.
z reguly to tak nie wiecej niz 1,5cm na obwodzie koła /zazwyczaj mniej/
Nastepnie przytrzymując kolo pasowe dokrecasz 4 sruby, mocujesz ponownie zebatkę od rozrządu, zamykasz dekielek, odpalasz auto i sprawdzasz na fejsie czy kąty sie zgadzają...
ArturL moze dobrze sugeruje ze wczesniejsze wersje moga miec inny kąt i te twoje wartowsci 2-3st z groszami mogą być dobre... U mnie poprawnie odpala jak jest 5.1st.
To ze wyprzedzisz kąt to wcale nie znaczy ze bedzie lepiej palił...
grzebanie z pompą i tu sie zgodze z pawelbulk, do przyjemnych i tanich nie należy...wiec zanim tam wlozysz rece, upewnij sie ze wogole musisz regulowac ten kąt...
Na starej pompie, mimo ze sie zapowietrzała przez simering na walku, wcale nie dawala takiego cisnienia z przewodow paliwowych /nie tryskał ON po zluzowaniu nakretek/ ale autko jak stalo maską w dół /by ON nie spierdzielił do baku

Tylko ze jesli nie robiles tego wczesniej to nie polecam eksperymentowac...Na forum vektry jest ladny opis krok po kroku jak ustawic kąt, tylko teraz nie podam tobie gotowca... poszukaj tam na dziale vectra B disel.
Taka zabawa bez kompa i podglądu parametrów "online" jest to jak szukanie igly w stogu siana.
Szczelnosc sprawdzales podłączając sie pod powrót ON z pompy do baku? Gruszkę jak możesz to wymontuj, wczesniej czy pozniej bedzie zrodlem problemow /guma moze sparciec i sie rozleciec w kontakcie z ON/, po jakims czasie moze tam łapać lewe powietrze. Mialem kiedys gruszke, chwaliłem to sobie az przestala pomagac. wyrzucilem ja i wstawilem orginalny przewod.
Poszukaj kogos z fejsem z twoich okolic i sprawdz jeszcze raz kąty: zadany i rzeczywisty. jesli obydwa sie pokrywają /2-3* albo 4,6-5.1*/ to nie grzebałbym przy pompie....
#23
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2010 - 23:08
Zauważyłem że silnik odpala jak dokręci do 5,8 stopni i tym drugim 26,8 stopni.
oczywiście mowa że przy rozruchu kąt podnosi się 3.7 w wzwyż. bo zadany mam 2,7 na gorącym silniku.
#24
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2010 - 10:24
No coż, NIUNIU36 moze i ma pojecie o pompach, tego nie powiem. Ale pompa u niego wstawiona padla po 3 tyg, dodatkowo dostal kase 1600 na inne częsci a której to nie oddał do tej pory pomimo ze od kilku miesiecy zwodzi mnie kolejnym terminem. Po urlopie moja sprawa z nim idzie do sądu wiec... ogolnie uważaj... do tej pory kosztował mnie prawie dokladnie 3600zł. Nadszedł czas by w koncu powiedziec to innym i ustrzec ich...
Dopiero pompa z MOTOTRONIKA z Warszawy za 1400 z roczną gwarancja zalatwila sprawę. Łączny koszt zabawy to 5000zł

#25
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2010 - 13:40
PS.
Jeżeli pomimo wszelkich prób nie znajdziesz przyczyny ciężkiego odpalania, pozostanie zainwestować w pompę po regeneracji z gwarancją i świadectwem kalibracji od jednej z szanujących się firm w tej branży, wyczyścić zbiornik paliwa wraz z przewodami i obudową filtra. Złożyć wszystko do kupy i ... lżejszy o parę tysiączków ruszyć w drogę. U mnie poskutkowało choć nauka była droga.
#26
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2010 - 14:02
#27
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2010 - 17:28
1-szą pompę u niego sam zalatwilem bo zagapilem sie i przekrecilem zaplon na wlozonej blokadzie. Moja ewidenta wina, nie ukrywam.
2-ga pompa wstawiona u niego ok 5.08 padła 28.08 po prawie rowno 2000km
3-cia - to wolałem nie ryzykowac w naprawianie na podwórku, oddałem tę starą /2-gą/ MOTOTRONIKOWI i dostałem 3-cią, która jak na razie ma w granicach 1200km
PS. na zimnym sprobuj przed pierwszym odpaleniem poluzować nakretki od przewodów wtryskowych /wystarczy jeden/ i sprawdz czy od razu idzie ON /powinien od razu chlapac z nakretek/
Jesli przy pierwszym odpaleniu nic nie leci i po dluzszym kreceniu dopiero zaczyna - to znak ze w przewodach miałeś powietrze i musi puszczać gdzieć na uszczelnieniach mostków albo zawór wysokiego cisnienia w pompie...
Jesli od razu idzie ON - to znak ze nie zapowietrza sie tobie.
Nie pamietam czy pisałeś kiedy zmieniałeś swiece ?
#28
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2010 - 23:48
Kolego 'rafja; bardzo Ci dziękuje za szczegółowy opis ustawiania kąta wtrysku.
OMCIA PALI OK
Udało mi się za pierwszym razem ustawić kąt wtrysku.
Wał przekręciłem w lewo o 0.5 cm. Chyba w tą stronę się zwiększa kąt?
Po przestawieniu na ciepłym silniku jeden ma 20.5 stopnia drugi 2,6 a na zimnym siniku oczywiście pokrywają się rzeczywisty z zadanym przed rozruchem pierwszy 22.6 drugi 4,3 Spalanie się nie zmieniło.:jump:
Omcia po podgrzaniu raz świeczki odpaliła za trzecim zakręceniu wału przy temperaturze na dworze -9 stopni. Na ciepłym silniku pali na pól obrotu wału.
Miałem jeszcze wał przestawić o 2 mm ale bałem się że przedobrze.
Jeszcze raz Ci dziękuję. Jeszcze sprawdzę jak dopala jutro po nocy.
#29
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 08:39

Jak w lewo /czyli przeciwnie do wskazowek/ - to opozniłeś /zmniejszyles/ kąt
Jesli masz roznice w kątach to mozna jeszcze wyrownac ale jak juz sie pokrywają to wiecej nie kombinuj...
Powodzenia,pozdrawiam
#30
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 16:44
No i po zwiększeniu o 5mg po 8 godz. dalej pali za piątym przekręceniem wału.
Chyba jeszcze za mało cofnąłem wał.
#31
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 22:12
Bede sie upieral przy tym bo u siebie tez musze sie chwile pomeczyc by odpalic jak jest poniżej -15*, mimo ze kontrolka grzania sie zapala. W innych temp odpala od razu...tj. po ok 2-4 obrotach /slaby aku - pozyczony..../
#32
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 22:35
#33
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 22:52
Mozesz mieć:
1. Slabe swiece - zimna komora i stad musisz kilka razy sprezyc powietrze by zagrzac
2. Slaby aku - uderzenie rozrusznika jest za słabe aby wytworzyc dobre cisnienie - inaczej mowiac moze slabo krecic
3. rozrusznik na wykonczeniu /tuleje czy cus- tu nie podpowiem szczegolowo bo odpukac mojego jeszcze nie rozgryzalem.
4. Moze jeszcze ta poprawka na kącie...
5. Dawka paliwa - ale jak pompa po regeneracji to nie powinna wymagac - ale tez nie zaszkodzi.
ALe swieczki i tak bedziesz musial wymienic wiec to nie bedą zmarnowane pieniądze...
#34
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 06:43
Acu wyeliminowany dalej zapalił po 4 i pół sekundy.Teraz postawiłem go przodem do dołu
zobaczymy za 8 godz. Zachowuje sie przy starcie jakby ciągną paliwo przez te 4 sekundy. Po odpaleniu i zaraz zgaszeniu pali za pierwszym obrotem wału.
#35
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 10:15
Ciężko cos podpowiedziec...
to ustrojstwo VP44 ejst tak zrobione ze gdyby tam zabraklo ON w przewodach k.pompy to powietrze wpompuje w przewody wysokiego cisnienia i mozesz przy slabej pompie wogole nie odpalic, nawet jak bedziesz mial ON na wejsciu pompy... juz tyle razy tak aku rozladowalem wczesniej...
A teraz jak odpalasz nie masz wrazenia ze nie odpala jednoczesnie na wszystkie gary? gdyby łapał nie rowno - to mogą być swieczki...
Jak chcesz to po nocy chwyc przewod przelewowy wychodzacy z pompy ale tuz przed 1-szym trojnikiem kombinerkami /trzeba tak scisnac by ON nie uciekl/, nastepnie rozepnij trojnik i w miejsce trojnika podepnij strzykawe. Pusc kombinerki i sprobuj pociagnac ON strzykawą. Jak prawie od razu pojawi sie ON to znaczy ze paliwo sie tobie na bank nie cofa. Jesli wyciągać bedziesz czyste powietrze np 100ml albo i wiecej to znak ze jednak gdzies sie zapowietrza.
To chyba najbardziej nie inwazyjny sposob jaki wymysliłem u siebie.
Jak odpinałeś czujnik temp 2-pinowy /nie myl z zsuwką/ to lepiej palił?
PS. daj znac jak wyszlo ze strzykawą...
#36
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 11:13
#37
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 18:49
Ale u ciebie nie pasuje to do zapowietrzania...
Gruszkę też możesz wymontowac jesli masz /czy tez zaworek/ bo w szczelnym ukladzie ON ma swobodną drogę w kierunku: bak-filtr-vp44-bak i na odwrot. Zaden zawor w pompie nie odcina przepywu paliwa.
Uwierz mi, zapowietrzonego auta nie odpaliłbyś za 4-5 obrotem wału, potwierdzi to ArturL, który tez chyba zęby na tym zjadł...
#38
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 23:29
#39
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 12:42
Wiesz, może upgrade softu w ECU (likwidacja trudnego startu zimnego silnika) coś pomoże. Poczytaj to:
http://forum.vectrak..._1
#40
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 15:17
Wchodzę do auta temperatura na zewnątrz -3* stoper w rękę podgrzewam świeczki tylko raz no i stoper start kręcę i nie zdążyłem wyłączyć stopera.
Półtora obrotu wału i rechocze aż mi dech zaparło wyłączyłem i jeszcze raz próba bo nie wierzyłem i po pierwszym obrocie wału start.
Zaufać mechanikowi!

Więc tak cofnąłem wałem gdzieś o 8mm w sumie. Za pierwszym razem o 5mm a za drugim 3mm.
Teraz mam kąty ustawione tak ten pierwszy 3,5 a było 3,7
drugi 22,5 a było 22,7 oczywiście przed zapaleniem sinika.
Natomiast na ciepłym nic się nie zmieniło 2.6 i 20.6
Dziękuję koledzy za dobre porady kilka porad wykorzystałem i powoli eliminowałem aż doszedłe:jump:m do sukcesu.