Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ciężko odpala 2.0 DTH


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
68 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 03 stycznia 2010 - 21:20

Mam problem z odpalaniem mojej omy. Chciałem nadmienić że przed remontem pompy paliła na dotyk, Po remoncie pompy miałem problemy ze serownikiem nie łączył się na lini can. Zakupiłem inny no i chodzi ładnie . Ale mam problem z rannym odpalaniem i jeżeli po jeździe stoi dłużej niż godzinę.Rano muszę kręcić ze 4 razy po 10-15 sekund.wtedy odpali i chodzi równiutko , a po jeździe około godz. później ze 2 razy po 10 sekund. Zauważyłem że na zimnym silniku jak już odpali i pochodzi z 1 minutę ,a następnie po 20 sekundach chce go odpalić muszę znów się nachechłać ze 2 razy po parę sekund. Wydaje mi się że nie jest to kwestia zapowietrzenia bo w ciągu 20sekunt chyba nie uciekło by tak paliwo.Podłączyłem przewód zasilający paliwowy do butelki i odpaliłem zleciało ze 4 litry , po wyłączeniu sprawdzałem czy się cofa no i nic nie wróciło. Auto po godzinie i znów chechłałem. N zasilaniu do pompy zamontowałem gruszkę ewentualnie żeby odpompować ale jest twarda a auto i tak nie chce palić.
-wymienione uszczelniacze na wtryskach , wężyki przelewowe.
Proszę o pomoc co jeszcze było by waszym zdaniem nie tak.:mad:
saperrr7

#2 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 04 stycznia 2010 - 10:12

Tak. Sama wymiana sterownika pompy nie wystarczy! Trzeba całość wraz z hydrauliką jeszcze kalibrować na specjalnym stole probierczym BOSCH. Dopiero wtedy można mieć pewność że całość będzie pracować prawidłowo w każdych warunkach. Kalibracja pompy nie jest tania, ale bez niej efekty są takie jak u Ciebie (trudne odpalanie, duże zużycie paliwa itp). Oczywiście to tylko jedna z możliwości - inne zostały wnikliwie opisane na forum.

#3 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 04 stycznia 2010 - 12:21

Iine rzeczy już zrobiłem paliwo się nie cofa , wymienione uszczelniacze ,wężyki przelewowe wyminione , zawór wzrotny sprawdzony, odpowietrzony...........
Jeżeli podniosę dawke startową czy to coś pomorze?
saperrr7

#4 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 04 stycznia 2010 - 14:17

Można spróbować, choć korekta dawki to zaledwie 5mg/takt - może okazać się za mało.

#5 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 04 stycznia 2010 - 21:15

jest jeszcze jakaś opcja że mozna max dawke podnieść o 5% prócz tej 5 mg/takt. Czy tą wartoś tez podnieść?

jeżeli wgram nowego softa to pomorze?
saperrr7

#6 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 stycznia 2010 - 21:56

Objaw identyczny jak ze źle ustawioną pompą, kąt poczatkowy dawki wtrysku jest inna niż oczekuje tego ECU, stąd musi trochę pokręcić. Wtrysk paliwa nie zgrywa się z fazami rozrządu... ale to tylko wskazówka. Miałem tak podobnie i nawet na ciepłym był wtedy lekki kłopot z odpaleniem.
Poza tym, dobrze podokręcali przewody paliwowe? Może masz cofkę paliwa i musisz pokręcić by pompa zassała ON? A może już swiece na wykonczeniu? Teraz w tych temperaturach wychodzą wszystkie usterki naszych niuni

Jak masz zmienioną pompę wtryskową to nie powinieneś mieć potrzeby zmieniać dawki paliwa

#7 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 04 stycznia 2010 - 22:29

kąt startowy przy 80 stopniach wynosi 20.7 Kat zadany 2,7. Mam założony zawór zwrotny. Czy t o możliwe że w tak krótkim czasie w ciągu 1 godz ucieknie paliwo?
Czy może na pompie przez zawór zwrotny tak szybko uciekać paliwo przez powrót do baku?

uszczelnienia i przewody przelewowe sam wymieniałem, przewody metalowe przy wtryskach poodkręcałem . Jak wrócił po wymianie pompy od mechanika na drugi dzień miał problem z odpaleniem oddał mi go na ciepłym silniku.Zdaje mi się że jak by się zapowietrzał to by nierówno chodził po odpaleniu a on chodzi po prostu pięknie na równiutko nawet się nie zająknie.

Świeczki sprawdzałem na kabelek wszystkie iskrzą no i jak jest dość zimno to nawet długo grzeją nawet jak silnik po odpaleniu pochodzi ze 2 minuty na następny start się zapalają ale trochę krócej.

Jeszcze jedno przy próbie startu kręceniu nim leci delikatny biały dymek aż do odpalenia wtedy walnie trochę większą chmurą.
saperrr7

#8 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 stycznia 2010 - 22:42

tak jakby sie zapowietrzał...
1. Jaką masz pewność że pompa jest całkowicie OK?
2. To że kontrolka świeci nie znaczy że świeczki dobrze spełniają swoją rolę
3. Z tym kątem coś jest nie tak, obstawiam że coś pokręciłeś.
4. Jak za mocno podokrecasz metalowe przewody to tez możesz nadiablić...

Jak pompa jest zle zrobiona to mogą byc takie cyrki z zapowietrzaniem np. przez uszczelnienia pompy, ale wtedy po 1 dniu jakbys ustawil maską do góry prawdopodobnie wogole bys nie odpalił. Po zapowietrzeniu cholernie ciezko albo najczesciej wogole nie mozna auta odpalic. Przy kreceniu leci wtedy siwy gryzący dym...
Ale jak juz wtedy odpali to czasami tuz pio odpaleniu powinien wahnąć obrotami /efekt dostania się powietrza/...

Upewnij się co do pompy i jeszcze raz odczytaj kąty /który jest jaki/ gdzies na pompie. Przyspiesza, jezdzi i wkreca sie powyzej 3000 bez problemów? nie robi tego glosniej szczegolnie powyzej 3000?

#9 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 04 stycznia 2010 - 23:17

podałem parametry pompy przy temperaturze 80 stopni. przy wyłączonym silniku są takie startowy 22.8 stopnia zadany 3,7 stopnia. wkręca się bez problemu i ładnie cichutko chodzi.A z pompą myślę ze ok. przedtem padła i nie dała znaku życia zajarała na zaciąg ale chodził jak traktor i 0 reakcji gazu po wyciągnięciu jej walił z wszystkich 4 sekcji naraz.

świeczki nie wiem czy grzeją rzeczywiście ale przy rozgrzanym silniku do 80 po godz. nie wystygnie tak szybko silnik żeby je załańczać .

Powiedz mi co mam pokoleji sprawdzić bo mi łapy już odpadają. Już tyle sprawdzałem i kombinowałem i efektów niema tyle tylko dobrego z tego że wymieniłem uszczelniacze na wtryskiwaczach.

Jeszcze prosił bym o skuteczny sposób odpowietrzenia oczywiście nie posidam pompki próżniowej.
saperrr7

#10 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 stycznia 2010 - 12:21

kąty wydają się w porządku... ten 22st powinien sie zmieniać przy przygazowaniu ale powinno być ok. Ten 2.7 u mnie jest 5.1 do 4.6 ale ja mam 2.2dti wiec moze stad roznica.
Chyba ze i u ciebie kąt żadany przez ECU to 5.1 /do 4.6/ a mechanicy ustawiali według fejsu gdzie sugerowany jest kąt ok 2.2 do 3.2 /tez tak spotkalem ze fejs sugeruje taki kąt/...
U mnie mechanik probowal ustawić kąt wg fejsu na wlasnie 2 z kawałkiem i omega ciezko odpalała, dopiero po telefonie ustaliliśmy ze komputer oczekuje ok 4.6-5.1 i wtedy omega zaczela odpalać elegancko....
Ten klopot wystepuje chyba na opcomie ale nie dam reki uciąć... opel scaner podaje ładnie wartości co oczekuje ECU samochodu i jak ustawiona jest sama pompa wiec radze się upewnić czy mechanik ustawial wlasciwy kąt... /wcale nie musi byc to kąt z przedziału 2.2 - 3.1 czy jakos tak!/

#11 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 05 stycznia 2010 - 13:06

Do ustawienia pompy i zgrania z fazami rozrządu potrzebny jest specjalny oplowski przyrząd. Montuje się go w odpowiednich miejscach ustawiając układ: wał - pompa - wałek rozrządu względem siebie. Wszelkie próby na "oko" kończą się przeważnie fiaskiem... Te silniki nie znoszą "chodzenia na skróty". Wszelkie inwencje domorosłych mechaniorów nie są mile widziane...

#12 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 stycznia 2010 - 13:09

bajki opowiadasz panie dzieju....

#13 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 05 stycznia 2010 - 13:32

bajki opowiadasz panie dzieju....


Kto wypisuje bajki ten wypisuje. Proponuję się douczyć, doczytać w materiałach serwisowych,:mad: a dopiero potem być "wujkiem dobra rada".:mad:

#14 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 05 stycznia 2010 - 16:46

Desired Injection start 2,7 kąt i Start of Delivery 20,7 kąt są na ciepłym silniku 80 stopni
te kąty mieszczą się w przedziałach jakie wskazuje OpelScaner

Desired Injection start 2,0-3.0 kąt i Start of Delivery 20,0-22,0 kąt

Desired Injection start 3,7 kąt i Start of Delivery 22,7 kąt na wyłączonym silniku to znaczy przygotowane do rozruchu. Oczywiście wartości zwiększają się w trakcie kręcenia rozrusznikiem.Te wartości właśnie były mierzone OpelScanerem.
Tak właśnie się zastanawiam czy nie przyspieszyć mu zapłonu?
saperrr7

#15 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2010 - 17:16

Saperrr7, na początek sprawdź kompem, jakie temperatury pokazuje ECU po nocnym postoju i porównaj z temperaturą otoczenia (tak sprawdzisz czujnik temperatury płynu chłodzącego, który daje sygnał do ECU, na podstawie któego dobierane są parametry wtrysku zarówno przy starcie jaki w czasie pracy silnika) oraz czujnik temperatury oleju. Objawy, jakie opisujesz wskazują również na zepsuty czujnik temperatury, który może wskazywać stale +80*C (ja tak miałem i objawy zagadzają się z opisywanymi przez Ciebie). Inną przyczyną może być - jak opisuje rafja - źle ustawiona pompa wtryskowa. U mnie kąt wtrysku przy starcie silnika w okolicach 4-5* ale w x20dth produkowanych przed rokiem 2000 spotkałem się właśnie z takimi parametrami, jakie masz Ty i odpalały bez problemu.
Co do zapowietrzenia, mi po "fachowej" wymianie przelewów wystarczyło pół godziny, by nie mógł odpalić, więc to też może być przyczyną.

#16 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 stycznia 2010 - 19:47

pawelbulk, gdybym kilka razy nie przerobil swojej pompy to pisałbym glupoty jak ty...
bez urazy ale jak piszesz o pouczeniu sie, zacznij od siebie....
Jesli kawalek paska plastikowego do zablokowania zebatki z walka rorzadu i łańcucha plus trzpien do zablokowania wałka pompy to dla ciebie "specjalistyczne narzedzia opla" to obudź się facet...
Nasluchasz sie glupot z ASO a pozniej zyjesz w przeswiadczeniu ze tam są goscie co wiedzą co robią...
Ja jeszcze tych narzedzi na oczy nie widzialem a 3 pompy wymienilem, z czego jedną ustawialismy 5 razy...
Piszesz o rzeczach o ktorych wiesz ze słyszenia...
Zawsze chylę czoła przed tymi którzy sami robili i wiedzą o czym piszą.... niz przed naciagaczami z ASO...

#17 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 05 stycznia 2010 - 20:18

Mój "drogi" kolego z tak cennym doświadczeniem 5 "ustawiania" pomp...hmm, nie znasz mojego doświadczenia warsztatowego a już dajesz wiarę że dałem się omamić "naciągaczom z ASO". Skoro uważasz, że przyrządy takie jak zestaw do montażu łańcucha rozrządu w silnikach 2,0/2,2 DTI oraz stół probierczy do kalibracji pomp i programowania ich sterowników to sprzęt dla cymbałów, a silnik naprawia się młotkiem i przecinakiem, to żyj sobie w błogiej nieświadomości, tylko nie miej pretensji że do tematu podchodzisz 5 razy a twoje auto zamiast pracować, stoi 3 miesiące. Ciekaw jestem ile tym razem pochodzi, a zapomniałem - tym razem użyłeś opasek TK aby ci łańcuch nie "uciekł" więc daję góra rok. POWODZENIA I SZEROKIEJ DROGI.

#18 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 stycznia 2010 - 20:42

opaski TK? o czym piszesz? Chyba ponosi cie wyobraźnia....
Forum to nie miejsce na twoje inwektywy ale na pomoc innym...
Pompy miałem 3 dzięki mechanikowi z okolic debicy, robertowi O.,ksywa NIUNIU36 z naszego forum, który mnie oszukał /okradł/ na 1600zł, stąd mam nauczkę...
Autem juz sporo przejechałem i jedynie problem mialem z samą zapowietrzającą się pompą a nie z jej wstawieniem i ustawieniem w aucie. Na pompę nie ma bata, jak dostaniesz trefną to pojezdzisz i 3 tyg jak ja, nie ma to nic wspolnego z jej ustawieniem a o tym jest mowa w tym temacie, o czym chyba zapomniales i dales sie ponieść ułańskiej fantazji...
Nie zajmuję sie regeneracją pomp i nie potrzebuję stołu probierczego, stąd też nie wiem po co takie frazesy wypisujesz? Sugerujesz, że do ustawienia kąta pompy wtryskowej /a o tym była moja wypowiedz w tym temacie / potrzebny jest taki sprzet jak stół kalibracyjny ? Gościu, skąd takich biorą jak ty? Nabijasz sobie posty czyimś tematem?
Wymiana pompy trwa ok 30-60 minut jesli nie ma problemu z dostepem do śrub, pozniejsze ewentualne ustawianie to kwestia nastu minut na zrzucenie pokrywy z przodu silnika, zablokowanie wałka pompy odkręceniu 4 srub i lekkiego obrotu kołem pasowym względem wałka pompy. Nastepnie skrecenie do kupy tych 4 srub, osłony metalowej. I... koniec. Nie trzeba zakladac paska wielorowkowego i intercoolera by sprawdzic czy kąt jest wlasciwy. To takie trudne?
Jak juz tak bardzo potrzebujesz to kup sobie na allegro komplet blokad opla za ok 200zł //http://www.allegro.pl/item865131288_blokady_rozrzadu_2_0_2_2_dti_opel_nowy_sacz.html// z czego dostaniesz trzpień, blokadę pod pompkę vacum /całkowicie zbędna jesli sie wie jak oznaczyc polozenie walka względem zębatki rozrządu - chociażby punktak/, jeszcze jeden trzpien i... 200zł wydane

PS.

Do ustawienia pompy i zgrania z fazami rozrządu potrzebny jest specjalny oplowski przyrząd. Montuje się go w odpowiednich miejscach ustawiając układ: wał - pompa - wałek rozrządu względem siebie. Wszelkie próby na "oko" kończą się przeważnie fiaskiem... Te silniki nie znoszą "chodzenia na skróty". Wszelkie inwencje domorosłych mechaniorów nie są mile widziane...

O jakim to "specjalnym oplowskim przyrządzie" piszesz wogole?
W jakich to miejscach "odpowiednich" chcesz go zamontować?
Może się czegoś zawsze nauczę od kogoś z "doświadczeniem warsztatowym" /sprzątasz tam ?? /

Do tej pory to przede wszystkim rady ArturL i DamianSZ, którzy tez dochodzili do wszystkiego sami, były mi pomocne a nie brednie o "specjalistycznym sprzęcie oplowskim", którego zastąpił stary wkrętak i jeden punktak.

#19 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 05 stycznia 2010 - 21:06

Proszę napiszcie mi jak przestawić kąt wtrysku? Mam ściągniętą klapkę zasłaniającą popę i widzę zębatkę przymocowaną 4 śrubami co dalej robić? Co popuścić i czym kręcić i w jaką stronę by zwiększyć kąt startowy wtrysku? No i o ile miej więcej o ile milimetrów aby zwiększyć o przynajmniej 1 stopień?
saperrr7

#20 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 05 stycznia 2010 - 21:22

I kto tu do kogo pije? Kręć tam te swoje pompy nawet w 15 minut ze stoperem, ale nie rób ludziom wody z mózgu, bo chyba naprawdę pojęcia nie masz o czym piszesz... Jedno jest pewne - ja bym nie chciał auta naprawianego twoimi metodami i w tym wypadku dopiero może ponieść mnie fantazja coś tam namajstrował...

Kończąc spór, wracam do problemu kolegi saperrr7 - jak pompa jest prawidłowo zregenerowana i wykalibrowana, to właściwie założona z użyciem blokad nawet tych z allegro ;), nie wymaga ustawiania kąta wyprzedzenia wtrysku (przestawiacz wtrysku robi to automatycznie)!!!!!!!!!!!! Wystarczy ją odpowietrzyć i w drogę!!! Po wymianie sterownika na inny (tak jak w omawianym przypadku) wystąpić mogą problemy z odpalaniem na zimno, zużyciem paliwa, mocą i zadymieniem spalin itp. Gdybanie gdybaniem, diagnozowanie zawsze zaczynamy od wartości parametrów odczytywanych przez ECU. Jeżeli masz pod ręką fejs z odczytem parametrów on line to oprócz temperatur mógłbyś sprawdzić także dawkę paliwa na rozruchu. Przy temperaturze ok 0 st. u mnie wynosi ona ok 43mg i więcej. Kolejnym krokiem jakim bym zrobił to popuścił któryś przewód wysokiego ciśnienia i sprawdził czy w trakcie prób rozruchu wypływa paliwo. Kolejny krok to w miejsce jednego z przewodów wysokiego ciśnienia podłączyłbym przewód z wtryskiwaczem zastępczym na zewnątrz silnika celem obserwacji procesu wtrysku, ale to jest już operacja wymagająca sporego doświadczenia no i kilku dodatkowych "zabawek".