Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

silnik 2.5 DTI bardzo długo się rozgrzewa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
121 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 25 stycznia 2010 - 18:50

Nowszy z 525d E60 o numerze 11 71 7 787 870
http://www.allegro.p..._7_x3_x5_d.html


Ja kupowałem ten z numerem seryjnym 11 71 7 787 870.
Tak szczerze powiedziawszy to, po Twoim poście trochę się zgubiłem który typ jest nowszy a który starszy. Tak czy inaczej ja mam ten powyżej.

#102 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2010 - 19:12

Panowie oba modele różnią się tylko przyłączem gumowego węża, ja kupiłem ten z szybko złączką o końcówce 723 i po prostu ją zmieniłem wystarczy wyjąć sprężynę zabezpieczającą i zmienić końce, UWAGA NA TĄ KOŃCÓWKĘ DZIAŁA SILNA SPRĘŻYNA I MOŻE WYSTRZELIĆ.

#103 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 25 stycznia 2010 - 19:37

Panowie oba modele różnią się tylko przyłączem gumowego węża, ja kupiłem ten z szybko złączką o końcówce 723 i po prostu ją zmieniłem wystarczy wyjąć sprężynę zabezpieczającą i zmienić końce, UWAGA NA TĄ KOŃCÓWKĘ DZIAŁA SILNA SPRĘŻYNA I MOŻE WYSTRZELIĆ.


Ok, właśnie wymieniłem u siebie termostat EGRu. Bardzo dobry dostęp, całość zajmuje 20 minut roboty.

Przy okazji wyjaśnię to, o co sam wcześniej pytałem. Do Omegi pasuje termostat nr 11 71 7 787 870 , czyli taki jak wg BMW do E60. Termostat z E39 różni się sposobem połączenia z wężem - tam jest szybkozłączka, a u nas (i w E60) wąż z zaciskiem.

W przypadku, gdy chcemy dostosować termostat z E39 (11 71 2 247 723) do Omegi można, tak jak sugerował DamianSz, przełożyć końcówkę ze starego do nowego. Tylko tutaj ważna UWAGA! Szczelność tego termostatu zależy między innymi od wspomnianej końcówki! Jej wewnętrzna średnica pracuje z mosiężnym grzybkiem elementu roboczego. W moim wymontowanym termostacie to właśnie wewnętrzna średnica tej końcówki była wyrobiona (zowalizowana) i to było jedną z głównych przyczyn uszkodzenia / zużycia całego termostatu. Łatwo się zatem domyśleć, że wymiana termostatu, przy której przekładamy stara, zużytą końcówkę jest bez sensu.

Zatem: Do Omegi 2.5 DTI - wyłączenie 11 71 7 787 870 (taki też był u mnie, zakładam, że fabrycznie).

#104 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2010 - 06:48

Tylko tutaj ważna UWAGA! Szczelność tego termostatu zależy między innymi od wspomnianej końcówki! Jej wewnętrzna średnica pracuje z mosiężnym grzybkiem elementu roboczego. W moim wymontowanym termostacie to właśnie wewnętrzna średnica tej końcówki była wyrobiona (zowalizowana) i to było jedną z głównych przyczyn uszkodzenia / zużycia całego termostatu.

I tu się mylisz ta końcówka ma tylko prowadzenie na sprężynę i musi mieć dobry o-ring który ją uszczelni a szczelność wkładu jest ważna z drugiej strony, ta mosiężna końcówka tylko trochę wchodzi do króćca podczas ogrzewania (jak się rozciąga) także jej średnica musi być trochę mniejsza.
http://c14.wrzuta.pl...b7519/koncowka?

#105 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 lutego 2010 - 17:32

I tu się mylisz ta końcówka ma tylko prowadzenie na sprężynę i musi mieć dobry o-ring który ją uszczelni a szczelność wkładu jest ważna z drugiej strony, ta mosiężna końcówka tylko trochę wchodzi do króćca podczas ogrzewania (jak się rozciąga) także jej średnica musi być trochę mniejsza.
http://c14.wrzuta.pl...b7519/koncowka?


Nie zgadzam się z Tobą. Przyglądnij się dokładnie. Przed zamontowaniem zrobiłem próbę - nowy termostat ze starą końcówką - dawało się przez ten zestaw (na zimno) całkiem konkretnie dmuchnąć - co prawda mniej niż przez zestaw stary termostat / stara końcówka, ale szczelny to on ani trochę nie był. Nowy termostat z nową końcówką, był zupełnie szczelny.

Oczywiście u Ciebie mogło być zupełnie inaczej i uszkodzony był inny element. Napisałem tylko, że warto na to zwrócić uwagę.

Pozdrawiam serdecznie!
Barted

#106 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2010 - 18:15

A więc tak rozebrałem stary termostat na części i pierwsze i niemoże być tak że średnica otworu w króćcu i końcówki wkładu jest taka samo, jak wiadomo podczas ogrzewania termostat się wydłuża i zatkał by odpływ, mierzyłem końcówkę i grzybek ma 8,5 mm a otwór w końcówce ma 10,4 mm (końcówka nowa) tu jest foto termostatu
http://c11.wrzuta.pl...045d0/dsc_0702?
jak widać na zdjęciu zaznaczone czerwonymi strzałkami są dwa wkłady termostatyczne, z tego wychodzi że tem termostat może być dwu-stopniowy.

#107 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2010 - 08:18

U mnie w Omedze był podobny problem jeżeli chodzi o temperaturę, w mrozy wskazówka ledwo sięgała 70-80 stopni po bardzo długiej jeździe, z nawiewów ledwo ciepłe powietrze a za oknem -15 stopni Brrrrrr.....
W pierwszej kolejności zająłem się termostatem małym od EGR, sama wymiana to bułka z masłem 15 min roboty. Oczywiście po wymontowaniu termostatu EGR okazało się że jest uszkodzony, cały czas był na otwarciu. Termostat kupiłem BMW 11 12 7 793 164 i tak jak Damian zmieniłem końcówkę z szybkozłączki na starą. Działa bez problemu, sprawdzałem przed montażem. Po wymianie miałem nadzieję ,że w końcu w Omedze będzie ciepło a tu rozczarowanie. Dalej było tak samo, no może z nawiewów szybciej leciało ciepłe powietrze.
Przyszedł czas na główny termostat, kupiłem oryginał BMW 11 512 354 056. Wymiana masakra, zajęło mi to 6 godzin z wymianą płynu chłodniczego i odpowietrzeniem włącznie. Trzeba spuścić płyn chłodniczy(zaworek z dołu chłodnicy z lewej strony) zdemontować cały filtr powietrza, rurę prowadzącą powietrze, chłodniczkę i i mały termostat EGR i do tego trzeba mieć małe ręce:DPo wymianie rewelacja :) 5-10min jazdy i wskazówka szybko dźwiga się na 92 stopnie i ani drgnie:D ( bez dogrzewacza bo mam niesprawny) W aucie ciepło i miło.
Koszty wymiany termostatów:
Termostat EGR 153zł,
Termostat główny 202zł,
płyn chłodniczy 70zł no i robocizna której nie liczę ale tak ze 100zł trzeba zapłacić co razem daję 525zł :o. Niezła suma jak na wymianę termostatów :D

#108 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 lutego 2010 - 13:41

Czy ktos moze mi pokazac zdjecie gdzie jest ten termostat EGR w 2.5 DTI, kupilem taki termostat dzisiaj wzialem sie za wymiane rozkrecilem wszystko i ja nie mam takiego termostatu ??? Zdjalem pokrywe silnika, odkrecilem rure dolotowa ktora idzie do egr i pod spodem mam jedna wielka plastikowa rurke ktora laczy sie z termostatem wody i idzie do bloku z prawej strony obok akumulatora

Termostatu egr nie mam - czy to mozliwe ze byly dwa rozne silniki 2.5 DTI w omedze BFL ????


damiansz - szukalem twojej instrukcji wymiany term. egr ale nie moge znalezc??

#109 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 lutego 2010 - 14:12

Czy ktos moze mi pokazac zdjecie gdzie jest ten termostat EGR w 2.5 DTI, kupilem taki termostat dzisiaj wzialem sie za wymiane rozkrecilem wszystko i ja nie mam takiego termostatu ??? Zdjalem pokrywe silnika, odkrecilem rure dolotowa ktora idzie do egr i pod spodem mam jedna wielka plastikowa rurke ktora laczy sie z termostatem wody i idzie do bloku z prawej strony obok akumulatora

Termostatu egr nie mam - czy to mozliwe ze byly dwa rozne silniki 2.5 DTI w omedze BFL ????


damiansz - szukalem twojej instrukcji wymiany term. egr ale nie moge znalezc??


Możliwe, że nie masz. W niektórych manualach nie montowali, a jak wygląda termostat EGR/AGR zobacz tutaj
http://bmwfans.info/..._water_hoses-2/

#110 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 lutego 2010 - 14:25

no ja mam dokladnie tak jak na tym schemacie nr.7 return pipe - taka plastikowa rurke mam od termostatu a nie mam term EGR :)

#111 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 16 lutego 2010 - 15:03

no ja mam dokladnie tak jak na tym schemacie nr.7 return pipe - taka plastikowa rurke mam od termostatu a nie mam term EGR :)


były pewne wersje BMW (chyba na Włochy i Hiszpanie bez termostatu EGR). Może ktoś w przeszłości podmienił rurę na taka bez termostatu. O omedze bez termostatu egr nie słyszałem.

No a co z chłodnicą spalin? Termostat z jednej strony jest własnie do niej przykręcony. Co masz w tym miejscu?

#112 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2010 - 16:08

Termostatu egr nie mam - czy to mozliwe ze byly dwa rozne silniki 2.5 DTI w omedze BFL


damiansz - szukalem twojej instrukcji wymiany term. egr ale nie moge znalezc

porada jest napisana ale jeszcze admini jej nie zaaprobowali wiec jest niewidoczna, co do termostatu to według EPC sedan w manualu go niema.

#113 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 lutego 2010 - 20:14

Wiec tak ja mam kombi automat i termostat mam a brat kupil ostatnio sedana na manualu z rynku niemieckiego i oryginalnie go tam poprostu niema! rurka spalin idzie od kolektora do zaworu EGR i po drodze niema chlodniczki spalin...

#114 OFFLINE   pass

pass
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 08 marca 2010 - 00:52

Ja zaczał bym od tego małego bo najprościej i najszybciej wymienisz. Jeśli po tym szybko ci się zagrzeje do 90stC (tak do 10km jazdy) i bedzie trzymać temp. bez względu na prędkosć jazdy to ten główny jest ok i temat masz z głowy.

Jesli zaś bierzesz się za ten glówny to jak pisałeś musisz wyjąć filtr powietrza i rurę doprowadzająca powietrze z intercoolera do EGRu. Proponuję jeszcze odkręcić wiatrak z wisko - będzie trochę więcej miejsca na rekę, którą najlepiej połamać jeszcze w dwóch miejscach :jump:

Ponadto o ile pamiętam jest kolizja jednej śruby z chłodnicą spalin, ale nie jestem pewien na 100%. W każdym razie ja musiałem coś odchylać.

Powodzenia bo to fajna robota jest.


A czy ktoś z Was bawił się sam przy tym silniku w "fajną robotę" pt. wymiana pompy wody? Pompa mi hałasuje i delikatnie ubywa wody, więc pewnie wymiana będzie konieczna. I pewnie przy okazji warto, choć auto zimą nagrzewa się jeszcze jako tako (ma sprawne dogrzewanie), wymienić przy okazji termostat?

P.S. W mojej Omedze jest seryjnie Eberspeacher 3kW (D3W), choć mam pełne webasto, z programatorem i pilotem.

#115 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 07:16

Pompa mi hałasuje i delikatnie ubywa wody, więc pewnie wymiana będzie konieczna. I pewnie przy okazji warto, choć auto zimą nagrzewa się jeszcze jako tako (ma sprawne dogrzewanie), wymienić przy okazji termostat?

jak będziesz wymieniał pompę to termostat wyjdzie razem z nią bo jest do niej przykręcony, także możesz to zrobić, co do dogrzewacza to każda 2,5 DTI ma eberspachera.

#116 OFFLINE   pass

pass
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 08 marca 2010 - 12:52

jak będziesz wymieniał pompę to termostat wyjdzie razem z nią bo jest do niej przykręcony


OK, dziękuję, tak podejrzewałem.

Co do samej pompy, czy ktoś ma może doświadczenia z pompą wody firmy MILE? A może lepiej nie eksperymentować i kupić jednak coś sprawdzonego, np. GRAF, RUVILLE, czy HEPU?

co do dogrzewacza to każda 2,5 DTI ma eberspachera.


Tak, wiem, jednak miałem na myśli raczej moc 3kW, bo ktoś wcześniej napisał, że seryjnie były tylko 5kW, a ja miałem 3kW pomimo pełnego ogrzewania postojowego.

#117 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 18:24

Tak, wiem, jednak miałem na myśli raczej moc 3kW, bo ktoś wcześniej napisał, że seryjnie były tylko 5kW, a ja miałem 3kW pomimo pełnego ogrzewania postojowego.

ja mam 3kW i ktos kiedyś zamieścił prospekt dogrzewaczy i był właśnie ten 3kW

#118 OFFLINE   robertx30x

robertx30x
  • 7 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: górowo iławeckie

Napisany 12 stycznia 2012 - 19:25

a ja mamtemperature 90 c i chłodnice mam zimną ktury termostat mam wymienic bo wygłada mi na to że brak obiegupłynu na chłodnice a chłodnica nagrzewa się tylko troche z lewej strony może ktoś mi doradzi co robić:jump:

#119 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2012 - 19:52

a ja mamtemperature 90 c i chłodnice mam zimną ktury termostat mam wymienic bo wygłada mi na to że brak obiegupłynu na chłodnice a chłodnica nagrzewa się tylko troche z lewej strony może ktoś mi doradzi co robić

chłopie przeczytaj temat tu piszemy o silnika 2,5 DTI a Ty masz 2,5 TD i u Ciebie jest tylko jeden termostat, bardziej bym stawiał u Ciebie na zabitą chłodnicę skoro masz 90, a nie przegrzewa się czasami ?

#120 OFFLINE   robertx30x

robertx30x
  • 7 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: górowo iławeckie

Napisany 13 stycznia 2012 - 18:09

temperatura skacze przy większych obrotach a przy spokojnej jeżdzie jest ok może to uszczelka pod głowicą ale brak śladów oleju w płynie i sory że wlazłem tam gdzie nietrzeba