Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

silnik 2.5 DTI bardzo długo się rozgrzewa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
121 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Sadkom

Sadkom
  • 46 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 grudnia 2009 - 20:56

Witam. Tak sobie czytam posty i nie nadążam o jaki drugi (mały) termostat chodzi tobie Sasik. Co to jest AGR - bo ja wiem gdzie jest EGR , czyli zawór ponownego dopalania części spalin z kolektora wydechowego. Używany jest on tylko w celu redukcji szkodliwych dla środowiska spalin i nie ma nic wspólnego z nagrzewaniem się silnika. Cytując Sasik:
"teraz po wymianie tego termosu silnik zagrzewa się szybciutko i 90stC przy -14stC mrozie osiągam w 5km !!!" - jest to po prostu nierealne. Sprawność nowoczesnego diesla jest tak duża, że produkuje on mało energii cieplnej w porównaniu z benzyną. Stąd stosowane są dogrzewacze, które pomagają szybciej osiągnąć właściwą temperaturę roboczą silnika. Pamiętajmy też, że nagrzewamy silnik i oprócz niego również ponad 10 litrów cieczy chłodzącej i 7 litrów oleju silnikowego - to musi potrwać przy temperaturach zewnętrznych rzędu -15 czy -20 stopni. Pozdrawiam i czekam na opinie - bo może czegoś nie wiem.

#62 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 22:48

OS i OP-COM przy próbie połączenia z dogrzewaczem wywala błąd że nieznalazł sterownika, ktoś nawet pisał że w ASO mieli z tym problem.

Damian czyli rozumiem ,że nie ma możliwości z czytania błędów i sprawdzenia co dokładnie nawaliło w dogrzewaczu? W takim układzie trzeba wymienić wszystkie części, bo nie wiadomo co nawaliło:-( chyba ,że jest jakaś inna metoda diagnozy??

#63 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 23 grudnia 2009 - 09:24

a płynu nie musiałeś trochę z układu upuścic??

Przy wymianie głównego termostatu spuściłem cały płyn z układu.
Teraz przy wymianie termostatu AGR (EGR) spuściłem płyn ze zbiorniczka wyrównawczego w ten sposób:
1. Zdjąłem wężyk powrotny ze zbiorniczka i wsunąłem do przygotowanego wcześniej baniaka 5l.
2. Uruchomiłem silnik i obserwowałem jak płyn schodzi ze zbiorniczka do baniaka, jak juz zniknął to wyciągajac wężyk upewniłem sie czy juz nic nie leci. (W zasadzie nie ma potrzeby spuszczać całego płynu. Ja zrobiłem to tylko dlatego, ze nie chciałem zalać taką ilością płynu wszystkiego co jest poniżej tego termostatu.)
3. Wyłaczyłem silnik, odkręciłem plastikowy przewód dolotowy od zawru EGR tak abym mógł go odchylić do przodu samochodu i pod tą rurą ukazał mi się termostat- tu zobaczysz jak on wygląda (http://www.allegro.p...46_e39_e38.html)
4. Zeby odkrecić śruby termostatu musiałem zdjać wężyk podcisnienia. Ważne, aby przygotować sobie zapasowaopaskębo poprzednia może nie dać się już założyć. Mnie sięudało, ale lepiej mieć coś pod reką. Przy wyciąganiu termostatu poleje się jeszcze trochę płynu i może to spowodować piszczenie pasków lub rolek. Jak zalejesz tym alternator to niedługo będziesz musiał go wuciągać wię radzę uważać.
5. W BMW ten termostat ma końcówkę na tzw: szybkozłączkę. W Oplu (a przynajmniej w moim) ta końcówka jest inna i jest przystosowana pod wężyk zaciskany opaską. Nie ma jednak paniki. Przy pomocy cienkiego śrubokręta wyciągamy metalową zawleczkę tylko uwaga bo wewnątrzna sprężynka moze wszystko rozwalić więc trzeba być ostrożnym i przytrzymać żeby nie wystrzeliło. W każym razie ręki nie urywa. Zamieniamy końcówke na starą (przystotowaną do wężyka) i zakładamy nowy termostat spowrotem.
6. Najpierw wlewany płyn chłodniczy do zbiorniczka pamiętajac o odpowietrzeniu tego termostau. (Należy odkrecić plastikowy korek u góry termostatu najlepiej duużym płaskim śrubokrętem).
7. Składamy resztę w odrwotnej kolejności.
8. Odpalamy, jeździmy, a następnego dnia jak silnik jest zimny uzupełniamy tylko poziom płynu do wymaganego poziomu i gotowe.

Żałuję, że tego termostatu nie wymieniłem już latem gdy wymieniałem ten główny, ale wówczas nie wiedziałem jeszcze o jego istnieniu.
Powodzenia

Witam. Tak sobie czytam posty i nie nadążam o jaki drugi (mały) termostat chodzi tobie Sasik. Co to jest AGR - bo ja wiem gdzie jest EGR

I jak polecisz palcem od zaworu egr w kierunku przeciwnym do przepływu spalin to natrafisz na chłodnicę a na niej od góry zamontowany jest taki mały plastikowy rurkowaty termostat. AGR czy EGR to to samo - przepraszam. Więcej o tym jak i gdzie go znaleźć masz wyzej.

EGR , czyli zawór ponownego dopalania części spalin z kolektora wydechowego. Używany jest on tylko w celu redukcji szkodliwych dla środowiska spalin i nie ma nic wspólnego z nagrzewaniem się silnika

Zgadzam się z tym co napisałeś na temat zaworu EGR, ale termostat na nim zamontowany już ma znaczenie i to ogromne bo jeśli jest nieszczelny i nie trzyma to płyn w układzie zamiast "czekać" przed termostatem, aż płyn w silniku rozgrzeje się do temp 70stC to płynie sobie spokojnie przez chłodnicę, a jak wiesz wisko kręci wiatrakiem i choć byś zasłaniał chłodnicę to i tak wiatrak wychłodzi Ci ten płyn i nie dogrzejesz silnika (znam to z autopsji). Sugeruje analizę przebiegu węży układu chłodzenia. Ja to zrobiłem i mnie oświeciło.

"teraz po wymianie tego termosu silnik zagrzewa się szybciutko i 90stC przy -14stC mrozie osiągam w 5km !!!" - jest to po prostu nierealne.

Zapraszam do Pińczowa (50km na południe od Kielc) - sam zobaczysz jak to u mnie jest. Ja nie zamierzam nikogo do niczego przekonywać tylko piszę jaki są moje spostrzeżenia.

Pamiętajmy też, że nagrzewamy silnik i oprócz niego również ponad 10 litrów cieczy chłodzącej i 7 litrów oleju silnikowego - to musi potrwać przy temperaturach zewnętrznych rzędu -15 czy -20 stopni. Pozdrawiam i czekam na opinie - bo może czegoś nie wiem.

W całym układzie jest 10litrów zgoda, ale gdy tylko termostaty są sprawne to tego płynu jest gdzieś o połowę mniej do szybkiego nagrzania a to już jest różnica. O ciągłym schładzaniu płynu w chłodnicy przy nieszczelnych termostatach już nawet nie wspominam. Olej w ilości 6,5-7 litrów owszem trzeba rozgrzać, ale chłodnica/nagrzewnica oleju jest zasilana właśnie z tych 5litrów płynu chłodzącego, który szybko nagrzewamy więc to też nie trwa długo.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#64 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 23 grudnia 2009 - 09:49

Sasik

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Akurat o małym termostacie wiedziałem. W BMW wymieniałem oba. Wtedy też jednak spuszczałem całość. Teraz naiwnie liczyłem, że może ten mały jest jednak dobry.
Chodziło mi generalnie o to, czy dużo płynu "poszło" jak odkrecałeś mały.
Tak czy siak dzieki za mega opis. Przyda się na pewno innym uzytkownikom. Padające termostaty, to częsta przypadłość tych silników. :)

#65 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 23 grudnia 2009 - 09:57

Sasik

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Akurat o małym termostacie wiedziałem. W BMW wymieniałem oba. Wtedy też jednak spuszczałem całość. Teraz naiwnie liczyłem, że może ten mały jest jednak dobry.
Chodziło mi generalnie o to, czy dużo płynu "poszło" jak odkrecałeś mały.
Tak czy siak dzieki za mega opis. Przyda się na pewno innym uzytkownikom. Padające termostaty, to częsta przypadłość tych silników. :)


Faktycznie trochę zjechałem na inny tor - sorki.
Generalnie dolałem max 0,5 litra świeżego (tyle wylało mi się na paski i teraz piszczą:mad:)
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#66 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 23 grudnia 2009 - 13:16

Panowie, a tak przy okazji, to gdzie się znajduje 3 zawór odpowietrzania układu chłodznia? Patrząc na auto z przodu, to mamy 1 po prawej stronie tuż przy chłodnicy, drugu jest na termostacie AGR, a gdzie ten 3??
Po lewej stronie chłodnicy jest tylko wężyk z opaską, ale bez zaworka. Przy wymianie duzego termostatu własnie tymi trzema punktami odpowietrzałem, bo za cholere nie znalazłem trzeciego odpowietrznika.

#67 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 grudnia 2009 - 14:04

Witam. Tak sobie czytam posty i nie nadążam o jaki drugi (mały) termostat chodzi tobie Sasik. Co to jest AGR - bo ja wiem gdzie jest EGR , czyli zawór ponownego dopalania części spalin z kolektora wydechowego. Używany jest on tylko w celu redukcji szkodliwych dla środowiska spalin i nie ma nic wspólnego z nagrzewaniem się silnika. Cytując Sasik:
"teraz po wymianie tego termosu silnik zagrzewa się szybciutko i 90stC przy -14stC mrozie osiągam w 5km !!!" - jest to po prostu nierealne. Sprawność nowoczesnego diesla jest tak duża, że produkuje on mało energii cieplnej w porównaniu z benzyną. Stąd stosowane są dogrzewacze, które pomagają szybciej osiągnąć właściwą temperaturę roboczą silnika. Pamiętajmy też, że nagrzewamy silnik i oprócz niego również ponad 10 litrów cieczy chłodzącej i 7 litrów oleju silnikowego - to musi potrwać przy temperaturach zewnętrznych rzędu -15 czy -20 stopni. Pozdrawiam i czekam na opinie - bo może czegoś nie wiem.


Dodam jeszcze, iż termostat AGR (w/g nomenklatury bawarskiej) jest tylko w wersji z ASB. Czyli u Ciebie prawdopodobnie go nie ma.

#68 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 23 grudnia 2009 - 15:07

Dodam jeszcze, iż termostat AGR (w/g nomenklatury bawarskiej) jest tylko w wersji z ASB. Czyli u Ciebie prawdopodobnie go nie ma.


Nieprawda!
Rodzaj skrzyni biegów nie ma tu najmniejszego znaczenia. Silniki o oznaczeniu M47, M47N, M57, M57N czy w specyfikacji BMW, czy OPLA sa wyposazane w 2 termostaty.
Jest co prawda mały wyjątek, bo podobno w wersjach na Włochy zdarzały się BMW z tymi silnikami bez termostatu EGR, ale to informacja nie potwierdzona. Czy OPEL tez stosował taką politykę, to nie wiem. Wynikała ona z warunków atmosferycznych w jakich użytkowane były pojazdy.
Nalezy jednak przyjąć, ze jesli nie mamy wersji na "tropiki", to ażdy silnik Y25DT jest wyposazony w 2 termostaty. Rodzaj przekładni jest bez znaczenia.
Jak go znaleźć, to idealnie opisał SASIK.

#69 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2009 - 17:28

Damian czyli rozumiem ,że nie ma możliwości z czytania błędów i sprawdzenia co dokładnie nawaliło w dogrzewaczu? W takim układzie trzeba wymienić wszystkie części, bo nie wiadomo co nawaliło chyba ,że jest jakaś inna metoda diagnozy??

Ponoć da się to zrobic w serwisie EBERa wtyczke dorobią i są w stanie odczytać błędy.

#70 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 grudnia 2009 - 20:47

Nieprawda!
Rodzaj skrzyni biegów nie ma tu najmniejszego znaczenia. Silniki o oznaczeniu M47, M47N, M57, M57N czy w specyfikacji BMW, czy OPLA sa wyposazane w 2 termostaty.
Jest co prawda mały wyjątek, bo podobno w wersjach na Włochy zdarzały się BMW z tymi silnikami bez termostatu EGR, ale to informacja nie potwierdzona. Czy OPEL tez stosował taką politykę, to nie wiem. Wynikała ona z warunków atmosferycznych w jakich użytkowane były pojazdy.
Nalezy jednak przyjąć, ze jesli nie mamy wersji na "tropiki", to ażdy silnik Y25DT jest wyposazony w 2 termostaty. Rodzaj przekładni jest bez znaczenia.
Jak go znaleźć, to idealnie opisał SASIK.


Nie ma co się egzaltować. W dokumantacji technicznej BMW 525d w elementach chłodzenia min. termostat egr, są odnośniki " dotyczy samochodów z automatyczną skrzynią biegów. To samo w ASO OPEL.
Na forum jest co najmniej jeden użytkownik Y25dt w manualu, który taki termostat dokładał do swego auta;).

#71 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2009 - 23:21

co najmniej jeden użytkownik Y25dt w manualu, który taki termostat dokładał do swego auta

no to ja jestem drugi bo go również mam

#72 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 24 grudnia 2009 - 09:55

Nie ma co się egzaltować. W dokumantacji technicznej BMW 525d w elementach chłodzenia min. termostat egr, są odnośniki " dotyczy samochodów z automatyczną skrzynią biegów. To samo w ASO OPEL.
Na forum jest co najmniej jeden użytkownik Y25dt w manualu, który taki termostat dokładał do swego auta;).


Ja mam w manualu i mam termostat EGR. Nic nie mialem dokładane.
BMW miałem w manualu, tez były 2 termostaty. Znajomy ma BMW najnowszy model w manualu, tez ma 2...
Naprawdę nie widzę zwiazku pomiędzy skrzynią, a chłodzeniem układu EGR. Nie wiem, jak jest akurat w instrukcjach i katalogach, ale te omegi i bmw co widziałem wszystkiem miały 2 termostaty, niezaleznie od zamontowanych skrzyń.

#73 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 grudnia 2009 - 11:42

Wprowadzacie ludzi w zamęt.
Termostat chłodnicy spalin EGR/AGR wystepuje w omegach 2.5DTI:

-manual, kombi
-automat, sedan
-automat, kombi

Jedyna wersja bez drugiego termostatu to sedan z manualem (poza moim egzemplarzem, bo sobie dolorzyłem ze względu na chip tuning, a co za tym idzie podwyższą temperaturę spalin)

#74 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 25 grudnia 2009 - 10:08

Termostat chłodnicy spalin EGR/AGR wystepuje w omegach 2.5DTI:

-manual, kombi
-automat, sedan
-automat, kombi

Jedyna wersja bez drugiego termostatu to sedan z manualem

Tyle się mówi na Świecie o unifikacji, a tu maż Ci los. Niby każda Omcia Y25DT taka sama - a jednak nie.
Dla zainteresowanych załączam linki ze strony BMW Parts Catalogue, proszę przewijać w dół do linii: "Engine cooling"
Pierwszy link to BMW E39 525d (M57) z 07/2002 SEDAN na Europę W AUTOMACIE:
http://bmwfans.info/.../browse/engine/

Drugi link to BMW E39 525d (M57) z 07/2002 SEDAN na Europę W MANUALU:
http://bmwfans.info/.../browse/engine/

Trzeci link to BMW E39 525d (M57) z 07/2002 KOMBI na Europę W AUTOMACIE:
http://bmwfans.info/.../browse/engine/

Czwarty link to BMW E39 525d (M57) z 07/2002 KOMBI na Europę W MANUALU:
http://bmwfans.info/.../browse/engine/

Jak się przyjrzeć obrazkom to widać, że dla manula (sedan czy kombi) występuje tylko jedna zakładka "Cooling System Water Hoses" z wężami układu chłodzenia i tam termostatu EGR nie ma natomiast dla automatu są obie wersje co moze (ale nie musi) oznaczać, że dla automatu mógł być ten termostat, ale nie koniecznie. Co więcej każdy załączony link w zakładce: "Waterpump - Thermostat" pokazuje mimo to chłodnicę spalin z termostatem EGR. Jak się natomiast wejdzie w zakładkę "Waterpump - Thermostat" to pomimo, że termostat EGR jest na rysunku to nie ma go w spisie części zamiennych dla manuali zaś jest dla automatów i jest przy tej części napisane: "With automatic transmission only" (Tylko z automatyczną skrzynią biegów). Co zatem o tym myśleć w kwestii Opla? - sam nie wiem, ale w BMW namieszali konkretnie. Wydaje mi się jednak, że obrazki są te same, a wersje moga się dodatkowo różnić krajem docelowym na jaki produkowany był samochód no bo łatwo sie domyśleć, że w Rosji i w Tajlandii warunki atmosferyczne są różne.
Ja mam automat w kombi i mam oba termostaty. Sądzę, że od zawsze tam były.

Nie twierdzę, że kolega kogut się myli odnoście Omegi bo tu moze być dokładnie tak jak on pisze. BMW poprostu narobiło sporo wersji i tyle.
Pozdrawiam

Panowie, a tak przy okazji, to gdzie się znajduje 3 zawór odpowietrzania układu chłodznia? Patrząc na auto z przodu, to mamy 1 po prawej stronie tuż przy chłodnicy, drugu jest na termostacie AGR, a gdzie ten 3??
Po lewej stronie chłodnicy jest tylko wężyk z opaską, ale bez zaworka. Przy wymianie duzego termostatu własnie tymi trzema punktami odpowietrzałem, bo za cholere nie znalazłem trzeciego odpowietrznika.

Czyba sa tylko te dwa:
1. Na zaworze EGR
2. Na przewodzie plastikowym w okolicach akumulatora i filtru oleju.
W złaczeniu link do strony z częściami: http://bmwfans.info/..._water_hoses-2/
W lewym górnym rogu widać termostat EGR z zaworkiem od góry - to odpowietrznik nr:1 zaś część zamienna oznaczona na rys. numerem 8 to właśnie drugi dopowietrznik.
Jeśli jest jakiś trzeci to chętnie dowiem się gdzie jest. Ja takiego nie znalazłem.
Pozdrawiam
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#75 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 grudnia 2009 - 13:56

według Oplowskiego EPC jest tak jak kolega KOGUT napisał.

#76 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 25 grudnia 2009 - 19:27

Czyba sa tylko te dwa:
1. Na zaworze EGR
2. Na przewodzie plastikowym w okolicach akumulatora i filtru oleju.
W złaczeniu link do strony z częściami: http://bmwfans.info/..._water_hoses-2/
W lewym górnym rogu widać termostat EGR z zaworkiem od góry - to odpowietrznik nr:1 zaś część zamienna oznaczona na rys. numerem 8 to właśnie drugi dopowietrznik.
Jeśli jest jakiś trzeci to chętnie dowiem się gdzie jest. Ja takiego nie znalazłem.
Pozdrawiam


No właśnie te dwa są bardzo dobrze widoczne. Trzeciego nie znalazłem, choć sam z góry założyłem, ze jest. Stąd to pytanie... Po lewej stronie chłodnicy (patrzac od przodu) jest u góry króciec gumowy. Coś w rodzaju korka. Może to jest trzeci odpowietrznik, chociaż ściągnać tą opaskę nie jest wcale łatwo. Dziwne, żeby akurat tam chcieli utrudnić nam zycie.

#77 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 grudnia 2009 - 21:53

ja po wymianie głównego termostatu nic nie odpowietrzałem zalałem płynem, odpaliłem pojeździłem i na drugi dzień dolałem brakujący płyn i jest OK

#78 OFFLINE   womis1

womis1
  • 47 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 26 grudnia 2009 - 14:23

Witam. W mojej omedze podczas gdy wskazówka od temperatury jeszcze się nie poruszy mam ciepłą chłodnicę. Przypuszczam, że to główny termostat. Nie mogę znaleść na forum wskazówek jak go wymontować. W poniedziałek chciałbym go wymienić. Proszę o pomoc. Gzie można go najtaniej kupić. Pozdrawiam

#79 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 grudnia 2009 - 14:48

Womis jeśli sam nie majsterkujesz to daj sobie siana bo dostęp do tego termostatu jest tragiczny i trochę się trzeba na kombinować, termostat mozesz kupic w bmw lub na aledrogo bądź ewentualnie IC lub FOTA

#80 OFFLINE   womis1

womis1
  • 47 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 27 grudnia 2009 - 11:39

Oddział Foty prowadzi mój przyjaciel. Z majsterkowaniem jest całkiem nieźle. Czy masz nr części? Chyba gdzieś czytałem, że dojście jest od strony turbo i trzeba wyjąć filtr powietrza itd. Czy możesz to potwierdzić. A może wymienić tylko ten mały i zaobserwować zmiany? Pozdrawiam