Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

silnik 2.5 DTI bardzo długo się rozgrzewa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
121 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 27 grudnia 2009 - 12:45

Ja zaczał bym od tego małego bo najprościej i najszybciej wymienisz. Jeśli po tym szybko ci się zagrzeje do 90stC (tak do 10km jazdy) i bedzie trzymać temp. bez względu na prędkosć jazdy to ten główny jest ok i temat masz z głowy.

Jesli zaś bierzesz się za ten glówny to jak pisałeś musisz wyjąć filtr powietrza i rurę doprowadzająca powietrze z intercoolera do EGRu. Proponuję jeszcze odkręcić wiatrak z wisko - będzie trochę więcej miejsca na rekę, którą najlepiej połamać jeszcze w dwóch miejscach :jump:

Ponadto o ile pamiętam jest kolizja jednej śruby z chłodnicą spalin, ale nie jestem pewien na 100%. W każdym razie ja musiałem coś odchylać.

Powodzenia bo to fajna robota jest.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#82 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2009 - 16:16

11512354056 to jest numer BMW i faktycznie trzeba wyciagnac filtr rure i da sie dosjsc ale jest ciezko najgorzej jest wypiac termostat z szybkozlaczki tej tylnej ale edasz rade. mały będe robil teraz miedzy swietami a sylwestrem.

#83 OFFLINE   womis1

womis1
  • 47 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 28 grudnia 2009 - 09:43

Czy mały termostat może być przyczyną ciepłej chłodnicy podczas gdy wskazówka temperatury jeszcze się nie poruszyła?

#84 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 28 grudnia 2009 - 10:38

y mały termostat może być przyczyną ciepłej chłodnicy podczas gdy wskazówka temperatury jeszcze się nie poruszyła?

Zdecydowanie tak, ale tak samo będzie gdy ten główny nie będzie sie domykał.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#85 OFFLINE   womis1

womis1
  • 47 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 29 grudnia 2009 - 10:23

Dzisiaj odbieram ten główny i biorę się do roboty.

#86 OFFLINE   mnogaj

mnogaj
  • 28 postów
  • Dołączył: 13-03-2008
  • Skąd: Warszawa-wilanow

Napisany 29 grudnia 2009 - 23:23

Dziwne, ja mam D5WS i raczej taki był montowany seryjnie.


Ja tez mam 3 Watowy - czytalem gdzies na forum ze model 5 watowy był montowany jako dogrzewanie kabiny z sterownikiem czasowym. A 3 watowy tylko jako dogrzewanie silnika.

Sprawdziłem u mnie go słychać podczas pracy i słychać po wyłączeniu silnika.
Czy pracuje prawidłowo nie wiem.

U siebie mam wymienione obydwa termostaty. O istnieniu tego od EGR dowiedziałem się jak mi pękł i wywalało płyn chłodniczy.

U mnie nagrzewanie wyglada tak.
Temp -1
po 2 km leci ciepłe powietrze
po 4 km 75*C
po 9 km 89*C - i tak juz zostaje do końca jazdy.

#87 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 grudnia 2009 - 00:54

Kilowatowy, nie watowy

#88 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2010 - 17:24

A więc tak jestem po wymianie termosatu EGR, przed było tak jechałem do Wyrazowa na WOSP temperatura -2 stopnie, dogrzewacz nie działa, po przejechaniu 30 km wskazówka drgneła, ale podniosła się góra do 73 stopni i została na takim poziomie, teraz po wymianie temp na dworze -4 stopnie po przejechaniu 9 km wskazówka zaczyna się podnosić, po kolejnych 7 km staje na wartości 83, i to wskazanie skłoniło mnie do zmierzenia temp płynu w zbiorniczku, więc wziołem termometr rtęciowy włożyłem do zbiornika i pokazał 87 stopni, czyli mam jeszcze czujnik temp do wymiany, tak jak wcześniej pisałem zauważyłem że przekłamuje temp względem temp zewnętrznej około 15 stopni, pozatym temperatura płynu w zbiorniczku jest niższa niż w silniku, zobaczymy co będzie po wymianie czujnika ale to jak będzie więcej czasu bo jest sporo roboty z tym.

#89 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 11 stycznia 2010 - 19:01

A więc tak jestem po wymianie termosatu EGR, przed było tak jechałem do Wyrazowa na WOSP temperatura -2 stopnie, dogrzewacz nie działa, po przejechaniu 30 km wskazówka drgneła, ale podniosła się góra do 73 stopni i została na takim poziomie, teraz po wymianie temp na dworze -4 stopnie po przejechaniu 9 km wskazówka zaczyna się podnosić, po kolejnych 7 km staje na wartości 83, i to wskazanie skłoniło mnie do zmierzenia temp płynu w zbiorniczku, więc wziołem termometr rtęciowy włożyłem do zbiornika i pokazał 87 stopni, czyli mam jeszcze czujnik temp do wymiany, tak jak wcześniej pisałem zauważyłem że przekłamuje temp względem temp zewnętrznej około 15 stopni, pozatym temperatura płynu w zbiorniczku jest niższa niż w silniku, zobaczymy co będzie po wymianie czujnika ale to jak będzie więcej czasu bo jest sporo roboty z tym.


Co rozbierałeś, żeby dobrac się do term. EGR? Szukam najlepszego i najmniej czasochłonnego rozwiązania, wiec interesuje mnie jak Ty się za to zabrałeś :)

#90 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 stycznia 2010 - 20:10

U mnie dokladnie tak samo :

Temp -4
po 2 km leci ciepłe powietrze
po 4 km 75*C
po 9 km 89*C - i tak juz zostaje do końca jazdy.

#91 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2010 - 20:19

Co rozbierałeś, żeby dobrac się do term. EGR? Szukam najlepszego i najmniej czasochłonnego rozwiązania, wiec interesuje mnie jak Ty się za to zabrałeś

zamierzam napisać poradę jak to zrobić więc wieczorem będzie :D, już napisana teraz czekać na zatwierdzenie i do dzieła Panowie :D

#92 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 stycznia 2010 - 15:47

Ja w swojej omedze mam znowu odwrotny problem, jak bym nie jeździł to temperatura nie przekracza 80 st C, a teraz jak jest zima to 50 st C to jest max i w trasie i w mieście.Spalanie mam przy tym w normie, a i ciepełko do kabiny leci takie jak powinno.I gdzie tu szukać problemu?

#93 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2010 - 15:49

jak bym nie jeździł to temperatura nie przekracza 80 st C, a teraz jak jest zima to 50 st

termostat czaly czas o tym piszemy

#94 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 20 stycznia 2010 - 00:26

Ja w swojej omedze mam znowu odwrotny problem, jak bym nie jeździł to temperatura nie przekracza 80 st C, a teraz jak jest zima to 50 st C to jest max i w trasie i w mieście.Spalanie mam przy tym w normie, a i ciepełko do kabiny leci takie jak powinno.I gdzie tu szukać problemu?

Rozgrzej silnik tak żeby już to ciepełko leciało do kabiny, wyłącz silnik, delikatnie przez szmatę odkrec korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego żebyś się w razie czego nie poparzył i zmierz temperaturę płynu (tylko zaopatrz się wcześniej w odpowiedni termometr rtęciowy taki co najmniej do 100stC). Jesli odczytana na termomentrze temperatura będzie wyższa od tej którą pokazuje wskaźnik temperatury na tablicy rozdzielczej to albo padł Ci czujnik, albo sam wskaźnik na tablicy (ja obstawiał bym wskaźnik skoro piszesz że spalanie w normie - mierzyłeś to spalanie?).
Jesli temp. zmierzona w zbiorniczku pokrywa się z tą ze wskaźnika na tablicy rozdzielczej (powiedzmy +-2stC) i na dodatek nie osiąga 90stC to na 100% termostat (jeśli masz 2,5 DTI to są dwa termostaty, ale to pewnie już wiesz).
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#95 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2010 - 07:18

(ja obstawiał bym wskaźnik skoro piszesz że spalanie w normie - mierzyłeś to spalanie?).
Jesli temp. zmierzona w zbiorniczku pokrywa się z tą ze wskaźnika na tablicy rozdzielczej (powiedzmy +-2stC) i na dodatek nie osiąga 90stC to na 100% termostat (jeśli masz 2,5 DTI to są dwa termostaty, ale to pewnie już wiesz).

ja z uwalonym termostatem tym EGR nie zauważyłem jakiegoś większego spalania, a co do temp. w zbiorniku będzie niższa (o 3 do 5 stopni) niż w głowicy gdzie jest czujnik, koszt czujnika to jakieś 35 PLN, ale roboty w h.. z wymianą bo jest pod kolektorem.

#96 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 24 stycznia 2010 - 12:59

U mnie też przy temperaturze -10C silnik rozgrzewał się z biedą do 80 stopni i to jeszcze z zasłoniętą chłodnicą. Miałem uszkodzone obydwa termostaty. Kupiłem je w serwisie BMW. Duży jakieś 250PLN, mały 150PLN.
Numer seryjny małego termostatu to: 11 71 7 787 870 (podaję dzięki uprzejmości forumowicza Hubi).
Podobno w nowszych modelach BMW ten termostat został trochę zmodyfikowany i jest wciskany na "szybkozłączke", w naszych omegach jest wciskany wąż z objemką. Dlatego musiałem im podać numer seryjny części bo jak im powiedziałem termostat EGR bmw 525 to nie wiedzieli który.
Numeru seryjnego dużego nie pamiętam, ale od razu w serwisie wiedzieli o co chodzi.

Teraz silnik bez problemu nagrzewa się przy dłuższej jeździe do 90C, temperatura na zewnątrz -15C.
Po 2-3KM z nawiewów czuć już ciepłe powietrze. Natomiast po 10KM mam już co najmniej 80C. Zaznaczam tylko, że mam sprawny dogrzewacz.

Więcej przydatnych informacji można znaleźć jeszcze w wątku:
Termostat do 2.5 DTI, czy pasuje z BMW

#97 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 stycznia 2010 - 13:58

Ja jeszcze pragnę dodać że latem (autko kupiłem w lipcu 09) temp podczas jazdy była normalna tj 85-92 st C , czy to przy włączonej klimie czy bez klimy. Oczywiście nie wiem czy klima ma jakiś wpływ na temp silnika,bo mocy to mu odbiera na pewno. Także termostat raczej sprawny,no chyba że akurat się zepsuł wraz z nadejściem zimy.

#98 OFFLINE   womis1

womis1
  • 47 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 24 stycznia 2010 - 16:50

Ja wymieniłem ten główny i nic to nie dało. Na dniach wymienię ten mały od EGR-u. Jeśli będziesz wymieniał zacznij od małego bo możesz go sam bez problemu wymienić.

#99 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 25 stycznia 2010 - 18:23

To ja jeszcze raz dla jasności zapytam o ten mały termostat EGRu, bo forum zawiera sprzeczne informacje. Który ma być?

Nowszy z 525d E60 o numerze 11 71 7 787 870
http://www.allegro.p..._7_x3_x5_d.html

Czy starszy z 525d E39 o numerze 11 71 2 247 723
http://www.allegro.p...39_e38_e65.html

A może obydwa pasują i różnią się tylko rodzajem złączki, którą pewnie można wymienić?

Dzięki za wyjaśnienie!

Barted

#100 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 stycznia 2010 - 18:39

Mi sie wydaje ze ten pierwszy bo dzis go widzialem i u mnie na niego nachodzi gumowy wezyk z opaska....
Najlepiej idz do auta i sprawdz, widac go z gory miedzy oslona a rura co prowadzi powietrze do kolektora....i nawet przez szpare od gory widac na nim numery...