

silnik 2.5 DTI bardzo długo się rozgrzewa
#81
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 12:45
Jesli zaś bierzesz się za ten glówny to jak pisałeś musisz wyjąć filtr powietrza i rurę doprowadzająca powietrze z intercoolera do EGRu. Proponuję jeszcze odkręcić wiatrak z wisko - będzie trochę więcej miejsca na rekę, którą najlepiej połamać jeszcze w dwóch miejscach :jump:
Ponadto o ile pamiętam jest kolizja jednej śruby z chłodnicą spalin, ale nie jestem pewien na 100%. W każdym razie ja musiałem coś odchylać.
Powodzenia bo to fajna robota jest.

Sasik
#82
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 16:16
#83
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2009 - 09:43
#84
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2009 - 10:38
Zdecydowanie tak, ale tak samo będzie gdy ten główny nie będzie sie domykał.y mały termostat może być przyczyną ciepłej chłodnicy podczas gdy wskazówka temperatury jeszcze się nie poruszyła?

Sasik
#85
OFFLINE
#86
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 23:23
Dziwne, ja mam D5WS i raczej taki był montowany seryjnie.
Ja tez mam 3 Watowy - czytalem gdzies na forum ze model 5 watowy był montowany jako dogrzewanie kabiny z sterownikiem czasowym. A 3 watowy tylko jako dogrzewanie silnika.
Sprawdziłem u mnie go słychać podczas pracy i słychać po wyłączeniu silnika.
Czy pracuje prawidłowo nie wiem.
U siebie mam wymienione obydwa termostaty. O istnieniu tego od EGR dowiedziałem się jak mi pękł i wywalało płyn chłodniczy.
U mnie nagrzewanie wyglada tak.
Temp -1
po 2 km leci ciepłe powietrze
po 4 km 75*C
po 9 km 89*C - i tak juz zostaje do końca jazdy.
#87
OFFLINE
#88
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 17:24
#89
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 19:01
A więc tak jestem po wymianie termosatu EGR, przed było tak jechałem do Wyrazowa na WOSP temperatura -2 stopnie, dogrzewacz nie działa, po przejechaniu 30 km wskazówka drgneła, ale podniosła się góra do 73 stopni i została na takim poziomie, teraz po wymianie temp na dworze -4 stopnie po przejechaniu 9 km wskazówka zaczyna się podnosić, po kolejnych 7 km staje na wartości 83, i to wskazanie skłoniło mnie do zmierzenia temp płynu w zbiorniczku, więc wziołem termometr rtęciowy włożyłem do zbiornika i pokazał 87 stopni, czyli mam jeszcze czujnik temp do wymiany, tak jak wcześniej pisałem zauważyłem że przekłamuje temp względem temp zewnętrznej około 15 stopni, pozatym temperatura płynu w zbiorniczku jest niższa niż w silniku, zobaczymy co będzie po wymianie czujnika ale to jak będzie więcej czasu bo jest sporo roboty z tym.
Co rozbierałeś, żeby dobrac się do term. EGR? Szukam najlepszego i najmniej czasochłonnego rozwiązania, wiec interesuje mnie jak Ty się za to zabrałeś

#90
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 20:10
Temp -4
po 2 km leci ciepłe powietrze
po 4 km 75*C
po 9 km 89*C - i tak juz zostaje do końca jazdy.
#91
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 20:19
zamierzam napisać poradę jak to zrobić więc wieczorem będzieCo rozbierałeś, żeby dobrac się do term. EGR? Szukam najlepszego i najmniej czasochłonnego rozwiązania, wiec interesuje mnie jak Ty się za to zabrałeś


#92
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 15:47
#93
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 15:49
termostat czaly czas o tym piszemyjak bym nie jeździł to temperatura nie przekracza 80 st C, a teraz jak jest zima to 50 st
#94
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 00:26
Rozgrzej silnik tak żeby już to ciepełko leciało do kabiny, wyłącz silnik, delikatnie przez szmatę odkrec korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego żebyś się w razie czego nie poparzył i zmierz temperaturę płynu (tylko zaopatrz się wcześniej w odpowiedni termometr rtęciowy taki co najmniej do 100stC). Jesli odczytana na termomentrze temperatura będzie wyższa od tej którą pokazuje wskaźnik temperatury na tablicy rozdzielczej to albo padł Ci czujnik, albo sam wskaźnik na tablicy (ja obstawiał bym wskaźnik skoro piszesz że spalanie w normie - mierzyłeś to spalanie?).Ja w swojej omedze mam znowu odwrotny problem, jak bym nie jeździł to temperatura nie przekracza 80 st C, a teraz jak jest zima to 50 st C to jest max i w trasie i w mieście.Spalanie mam przy tym w normie, a i ciepełko do kabiny leci takie jak powinno.I gdzie tu szukać problemu?
Jesli temp. zmierzona w zbiorniczku pokrywa się z tą ze wskaźnika na tablicy rozdzielczej (powiedzmy +-2stC) i na dodatek nie osiąga 90stC to na 100% termostat (jeśli masz 2,5 DTI to są dwa termostaty, ale to pewnie już wiesz).

Sasik
#95
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 07:18
ja z uwalonym termostatem tym EGR nie zauważyłem jakiegoś większego spalania, a co do temp. w zbiorniku będzie niższa (o 3 do 5 stopni) niż w głowicy gdzie jest czujnik, koszt czujnika to jakieś 35 PLN, ale roboty w h.. z wymianą bo jest pod kolektorem.(ja obstawiał bym wskaźnik skoro piszesz że spalanie w normie - mierzyłeś to spalanie?).
Jesli temp. zmierzona w zbiorniczku pokrywa się z tą ze wskaźnika na tablicy rozdzielczej (powiedzmy +-2stC) i na dodatek nie osiąga 90stC to na 100% termostat (jeśli masz 2,5 DTI to są dwa termostaty, ale to pewnie już wiesz).
#96
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 12:59
Numer seryjny małego termostatu to: 11 71 7 787 870 (podaję dzięki uprzejmości forumowicza Hubi).
Podobno w nowszych modelach BMW ten termostat został trochę zmodyfikowany i jest wciskany na "szybkozłączke", w naszych omegach jest wciskany wąż z objemką. Dlatego musiałem im podać numer seryjny części bo jak im powiedziałem termostat EGR bmw 525 to nie wiedzieli który.
Numeru seryjnego dużego nie pamiętam, ale od razu w serwisie wiedzieli o co chodzi.
Teraz silnik bez problemu nagrzewa się przy dłuższej jeździe do 90C, temperatura na zewnątrz -15C.
Po 2-3KM z nawiewów czuć już ciepłe powietrze. Natomiast po 10KM mam już co najmniej 80C. Zaznaczam tylko, że mam sprawny dogrzewacz.
Więcej przydatnych informacji można znaleźć jeszcze w wątku:
Termostat do 2.5 DTI, czy pasuje z BMW
#97
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 13:58
#98
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 16:50
#99
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 18:23
Nowszy z 525d E60 o numerze 11 71 7 787 870
http://www.allegro.p..._7_x3_x5_d.html
Czy starszy z 525d E39 o numerze 11 71 2 247 723
http://www.allegro.p...39_e38_e65.html
A może obydwa pasują i różnią się tylko rodzajem złączki, którą pewnie można wymienić?
Dzięki za wyjaśnienie!
Barted
#100
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 18:39
Najlepiej idz do auta i sprawdz, widac go z gory miedzy oslona a rura co prowadzi powietrze do kolektora....i nawet przez szpare od gory widac na nim numery...