Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Znów odpalanie.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
122 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Spychu_

Spychu_
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Ostrówek

Napisany 21 grudnia 2009 - 18:55

Ja jutro biore sie za wykrecanie swieczek i zobacze na krotko ktore grzeja a ktore nie... Sam jestem ciekaw ile to ich musialo pasc zeby nie odpalila... W BMW 325 td 93 r jak mialem to 3 mi nie grzaly, z duzymi problemami ale odpalil. No ale w tamtym roku nie bylo takich mrozow...

#102 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2009 - 21:54

Pamek, soft nie specjalnie pomaga na odpalanie przy takich mrozach. On daje poprawę w okolicach i powyżej 0*C.

#103 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 22 grudnia 2009 - 18:56

witam
kupilem zaworek zwrotny śr.8 mm. zeby go zalozyc ,ale boje sie czy mi sie to uda ,bo przewody kolo filtra paliwa sa jakby plastykowe. nie wiem czy uda mi sie je dobrze uszczelnic opaskami.gdyby byly gumowe to nie byloby problemu.
pytanie do wszystkich którzy zakladali zaworek lub pompke (gruszke) reczną -jak sobie z tym poradziliscie?
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#104 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 22 grudnia 2009 - 19:57

Maciej, zaloz ten zaworek zaraz przy wyjsciu ze zbiornika.
Tam masz gumowe przewody i wszystko bedzie OK,

#105 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2009 - 19:56

Witam. Piszę już drugi raz podobny ten temat. Wtedy doradzili kupno rozrusznika kupiłem i dalej to samo. Zacznę od początku. Gdy po nocy chcę odpalić auto to kreci pare sekund wolno i odpala gdy juz za 1 razem odpali za 2 razem pali na dotyk. Akumulator jest ok. Świece żarowe też ok. Miałem taki przypadek że raz zapalia sie kontrolka swiec zarowych i po nocy odpalil na dotyk. Czy to jest pompa wtryskowa, czy pompa elektryczna w zbiorniku. Slyszalem ze nie ma w tym modelu pompy paliwowej prosze o pomoc poniewaz w zime nie odpale :/ .


A ja Ci powiem tak, nie mam diesela ale z kumplem trochę czasem grzebię przy autkach i ostatnio przyjechał koleś golfem 3 1.9tdi tez miał problemy z paleniem, podłączyliśmy voltomierz w miejsce świec i okazało się że nie idzie prąd na świece (jedna osoba podłącza plus voltomierza w miejsce swiecy i drugi kabel gdzieś do masy a druga przekręca zapłon) no to , przekaźniak, ale okazało się że pracuje prawidłowo, więc po wielu rozmyślaniach wpadliśmy na to ze to czujnik temperatury silnika, a że kolega miał takowy sprawny więc go wymienił i dieselek zaczą palić.
Poprostu podczas odpalania czujnik podaje do komputera że silnik jest ciepły i nie potrzebuje swiec żarowych. Więc sprawdź ten czujnik o ile jest w omedze a raczej na pewno. tylko poszukaj jak go sprawdzić bo ja jestem na 80% pewny że to jego wina. A jeżeli już po odpaleniu i rozgrzaniu silnika nawet do 30-50st już Ci odpala normalnie to dla mnie to 100% czujnik temperatury silnika.
Pozdrawiam.

#106 OFFLINE   Pamek

Pamek

    jakis tam

  • 70 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 28 grudnia 2009 - 18:44

Sprawdzałem czujnik tzn. wyjelem kostke i komputer myslal ze jest -50C i kontrolka swiec sie zapalila. Czyli ze chyba jest dobry

#107 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2009 - 10:18

Jeżeli nie zapala ci się kontrolka od swiec żarowych jak silnik jest zimny tak jak po teraźniejszych nocach tzn. że coś jest nie tak z przekazywaniem temperatury do komputera i tego trzeba się czepiać tak jak napisałeś raz :
Miałem taki przypadek że raz zapalia sie kontrolka swiec zarowych i po nocy odpalil na dotyk. czyli z tej wypowiedzi rozumię ze ta kontrolka Ci się za każdym razem nie zapala tak??

Sprawdzałem czujnik tzn. wyjelem kostke i komputer myslal ze jest -50C i kontrolka swiec sie zapalila. Czyli ze chyba jest dobry


czyli ze chyba nie, bo jak odpiąłeś czujnik to komputer w ogole go niema i może pokazywać ci tak ujemną temperaturę a jak czujnik jest podpięty to przekazuje że jest np +30 A jak masz podpięty czujnik to jaką temperaturę pokazuję Ci komputer na zimnym silniku??
Ja bym się dalej czepiał tej temperatury, najlepiej jak byś dorwał kogos kto ma wszystko wpożo i zamienił sie na dwa dni czujnikami, myślę że ktoś z klubowiczów powinień Ci pomóc :]
Ale nie wiem , mogę się mylić :(

#108 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2009 - 16:01

Pamek, drążysz temat bez sensu. Nie słuchaj studenta, bo nie bardzo wie o czym pisze (to jest x20dth opla a nie vag). Odpiąłeś wtyczkę i trzeba było odpalić z odpiętą po zgaśnięciu spiralki grzania swiec. A tak - baw się dalej, skoro nie chcesz zrobić najprostrzych rzeczy, o których pisałem Ci wielokrotnie.

#109 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2009 - 17:27

ArturL Zastanów się co piszesz i jak doradzasz koledze, prowadzisz warsztat czy masz z nim jakieś inne układy , przejzałem forum dokładnie i oto co przeczytałem, ta wypowiedź to jest typowa Solidarność warsztatowa :
"...Musisz pojechać do ASO ... Koszt 119zł Świece grzeją od 16-18*C w dół. Nie kombinuj z innymi rozwiązaniami, bo szkoda kasy."

Jako że kolega nie chciał za bardzo posłuchac rady więc po chamsku piszesz:
najlepiej sprzedaj auto
i kup rolki - nie będziesz miał kłopotów m.in z odpalaniem .


I nagle kolega Pamek napisał
Pamek- "Zrobiłem to co kazał ArturL wgrałem nowy soft. Dzisiaj z rana nie chcial wogole palic dopiero gdy kumpel podjechal z kablami. Gdy odpalilem chodzil na 3 garach na 4 nie chcial wskoczyc na gaz wogole nie reagowal po 30min. dopiero wrocilo do normy ale watpilem. Co to moglo byc."

No i oczywiście Twoja odpowiedź całkowicie sprzeczna z tą pierwszą
"soft nie specjalnie pomaga na odpalanie przy takich mrozach
. On daje poprawę w okolicach i powyżej 0*C. "


Zastanawiasz się kolego co piszesz ??

Pamek A ja dzisiaj byłem specjalnie u kolegi by się go spytac i też mi powiedział że to palenie to może wina być czujnika temperatury silnika bo po odpięciu czujnika komputer pokazuje najniższą zaprogramowaną emperature silnika czyli -50st tylko szkoda że kolega Pamek nie sprawdził jaką temperaturę pokazuje komputer na podpietym czujniku! Czujnik przekazuje dane do kompa jak i inne czujniki i komputer dzięki temu dawkuje ilość paliwa potrzebną na rozruch a jeśli któryś z nich nawala to juz masz złe dawkowanie paliwa. no chyba że nie daj Boże to jest problem mechaniczny czyli np. głowica :(
Aby sprawdzić czy czujnik jest dobry czy zły nalezy mu zmierzyc oporność czyli wykręcic czujnik temperatury silnika podłączyć omomierz i sprawdzić jaki opór on stawia a następnie podgrzewać tzn zanurzyć w naczyniu z ciepłą wodą i patrzec jak opór spada. Przy temperaturze 0st oporność może wynosić 5000-7000 ohm przy 10st 4000ohm przy 50st 1000ohm a przy 80 juz tylko 300ohm ale to ja deje przykłady Ale czym niższa temperatura tym większy opór a czym gorecej tym mniejszy, przy powiedzmy 100st mozesz mieć opór żędu 0.5-1 ohm, odpowiednich wielkości musisz poszukać na forum albo w internecie i ja nie każe Ci od razu wydawać kasy jak ArturL tylko sprawdzić zwykłym prostym miernikiem, to Ci zajmie parę minut a masz pewność i na pewno po tym samochód ci nie przestanie palić i nie pogorszy się jego stan ;)
Pozdrawiam :]

#110 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 29 grudnia 2009 - 21:53

Postanowiłem przejzec świeczki bo przy -20 miala ciezko zapalic, pomierzylem swiece miernikiem przejscie maja ale jak grzeja to tego juz nikt nie wie, napiecie na kostce przekaznika jak grzeja jest,mysle zmierze jeszcze kable od kostki przekaznika do swiec i tu zdziwienie... tak jakby swieca na 1 garze miala osobny obwod,a reszta (czyli2,3,4,5,6)osobny tzn np mierzac przejscie na kablu od 2 swiecy na kostce jest przejscie na 2,3,4,5,6 :o tak jakby byly polaczone a tylko 1 swieca jest osobno czyzby sie gdzies wszystkie kable oprocz pierwszego zwarly ze soba? czy tak ma byc? ale pozatym to wszystko grzeje i napiecie dochodzi do swiec.

Czy ktos z was zmienial swieczki pomimo ze mialy przejscie i komus sie polepszylo odpalanie? bo u mnie niby dobre a jak odpale to chwile go trzepie i dopiero zaraz sie uspokaja tak jakby juz nie domagaly.
Beedzie sie działo...

#111 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2009 - 14:24

Zrobiłem to co kazał ArturL wgrałem nowy soft. Dzisiaj z rana nie chcial wogole palic dopiero gdy kumpel podjechal z kablami. Gdy odpalilem chodzil na 3 garach na 4 nie chcial wskoczyc na gaz wogole nie reagowal po 30min. dopiero wrocilo do normy ale watpilem. Co to moglo byc.


Gdzie wgrywałeś i ile dałeś?
Wydaje mi się, że trochę poplątał się temat. Jak rozumiem auto odpala po choćby mignięciu spiralki grzania świec; bez spiralki trudno lub bardzo trudno - jeśli tak, to nowy soft rozwiązuje ten problem. Jeśli mimo świecenia spiralki świec nie odpala lub bardzo trudno odpala, to problem jest inny - tu soft nie pomoże. Odpowiedzi możesz uzyskać czytając mój temat o trudnym odpalaniu dti opla i diagnozuj krok po kroku wg opisu.
http://forum.omegakl...5&highlight=dti
Pierwszą i kluczową sprawą jest podpięcie kompa do ECU po nocy na zimnym silniku, włączenie zapłonu (bez odpalania) i sprawdzenie temperatur podawanych przez czujniki, porównanie ich odczytów z temp. otoczenia. Jeśli ok, to odczyt parametrów rzeczywistych vs żądanych pompy wtryskowej podczas rozruchu i po uruchomieniu.
Reszta w sygnalizowanym temacie.
StudentX, generalnie wiesz, że dzwoni ale nie do końca w którym miejscu ;), a bzdury o spiskowej teorii lobby warsztatowego włóż między bajki. Poczytaj sobie moje posty o 2.2 i 2.0dti a dowiesz się czegoś o tych silnikach.
PS
StudentX, nie pisz solidarność warsztatowa przez duże "S", bo wychodzisz na ignoranta i profana historii.

#112 OFFLINE   xmar69

xmar69
  • 50 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Bytom Odrzański

Napisany 30 grudnia 2009 - 15:48

Podepne się do tematu.
A mianowicie gdy temperatura kręci się koło zera nieważne czy jest +3 czy -15 musze kręcić rozrusznikiem z 2 lub 3 razy nie zależnie ile jest paliwa w baku, wymieniłem świece, słysze jak pstrka przekaźnik od grzania świec oraz prace pompy w baku.
Akumulator mam 100AH (niewiem ile ma lat rok temu kupiłem i nie zmieniałem go bo kręci bez zająknięcia) lecz znajomy powiedział mi iż może to być jego wina gdyż słaby ma już prąd rozruchowy lub coś takiego, czy może to być faktycznie przyczyną złego odpalania. Jeszcze jedno może istotne mam do naprawy nastawnik pompy.

#113 OFFLINE   Spychu_

Spychu_
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Ostrówek

Napisany 30 grudnia 2009 - 17:51

U Mnie problem z odpolaniem juz zakonczony. Pojechalem do kolegi mechanika, wykrecilismy swieczki, okazalo sie ze dwie nie grzeja... No to dwie nowe Boshowskie i pali lepiej niz jak go kupilem latem;)) Poza tym wszystkie byly jeszcze oryginaly... 9 lat - i dopiero 2 padly.

#114 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2009 - 18:18

ArturL - OK OK :) nie piszemy tu po to by się kłócić, tylko żeby pomóc koledze :] Każdy z nas ma jakieś doświadczenie i próbuje jakoś pomóc. z mojej strony to tyle co chciałem napisać w tym temacie. Więcej się nie będę wymądrzał, napisałem tyle co wiedziałem.
A z tą solidarnością to tylko tyle że chłopak nie potrzebnie od razu wpędza się w koszty zamiast wszystko sprawdzić od razu na kompie dokładnie. Ty wgrałeś i jest OK a u niego gorzej :( no a zapłacić trzeba było. Jeżeli masz większe doświadczenie to pomagaj koledze , ja się wyłączam :] --------
Pozdrawiam :]

#115 OFFLINE   dekor

dekor
  • 1 postów
  • Dołączył: 04-01-2010

Napisany 04 stycznia 2010 - 17:29

Witam i pytam : czy kiedy paliwo się cofa, to też powinien kopcić przy rannym, trudnym odpalaniu?

#116 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 05 stycznia 2010 - 20:41

mi kopcil dosc mocno , a jak zaskoczyl to w ogóle.teraz parkuje caly czas tyłem do góry i pali dobrze.pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#117 OFFLINE   Tomek24v

Tomek24v
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-05-2012
  • Skąd: Święciechów

Napisany 08 maja 2012 - 15:00

Witam. Mam pytanko. Mam omegę B FL (Kombi) i nie odpala silnik 2.2 DTI. Tak jakby coś z pompą Paliwa... Możę ktoś pomóc? :(


w dziale "Sprawdzone porady" nie zadajemy pytań !! , przeniosłem ,;kocyk

#118 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 22 sierpnia 2012 - 16:09

Witam. Mam takie pytanie wiem, ze bylo tych pytan duzo ale nie moge znalesc konkretnej odpowiedzi otóż tak wymieniłem pompe i gdy odpalam rano to musze krecic z 10/15 sekund zanim odpali a gdy zlapie to jest chmara czarnego dymu za nia i teraz tak czy to wina zapowietrzania czy moze byc rozrzad przestawiony?

(pozniej juz odpala od tyku i bez dymu)
bo juz sam nie wiem
przeniosłem w istniejący wątek ,;kocyk

#119 OFFLINE   m10

m10
  • 33 postów
  • Dołączył: 06-07-2012

Napisany 22 sierpnia 2012 - 23:24

Przypuszczalnie brak paliwa, tzn nie może go zassać. Ja też miałem czasami (nieregularnie) takie numery ale gdy mam paliwa powyżej 15-20litrów to jest ok.

#120 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 22 sierpnia 2012 - 23:47

Przypuszczalnie brak paliwa, tzn nie może go zassać. Ja też miałem czasami (nieregularnie) takie numery ale gdy mam paliwa powyżej 15-20litrów to jest ok.


ale to kopcenie?