Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Znów odpalanie.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
122 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Spychu_

Spychu_
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Ostrówek

Napisany 18 grudnia 2009 - 18:14

No ja tez wlasnie wczoraj zagzalem ja ze dwa razy(kontrolka od swiec gasla ladnie) i tez musialem ja trzymac na rozruszniku bo zalapalo od razu tylko miala tak niskie oboroty ze silnik nie byl w stanie sam ich zwiekszyc wiec musialem go rozrusznikiem wspomagac, ale dzisiaj aku mi nie wytrzymal krecnia. Wlasnie sie laduje. Zobaczymy jutro, ale tez mysle ze to swiece.

#82 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 grudnia 2009 - 21:31

mam nowe aku i swiec nie zmienialem kreci jak trzeba ale grzeje tez dwa razy bo za pierwszym razem nie odpali i wiem ze to wina paliwa jutro doleje benzyny i zobacze czy sprawdzi sie moja teoria.

#83 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 18 grudnia 2009 - 21:38

mam nowe aku i swiec nie zmienialem kreci jak trzeba ale grzeje tez dwa razy bo za pierwszym razem nie odpali i wiem ze to wina paliwa jutro doleje benzyny i zobacze czy sprawdzi sie moja teoria.


ja tez grzeje swiece 2 razy, krece rozrusznikiem ok 3 sekundy i odpala.
Dzis mialem takie wrazenie jakby pompka pracowala nieco glosniej niz zwykle ale odpalil dosc dobrze
Ja tez sprobuje dolac troche benzyny.
A czy dolewanie mixolu daje cos pozytywnego w odpalaniu?

Ps... u mnie taki mroz ze mi klapa bagaznika zamarzla i jak narazie nie moge jej otworzyc :p

#84 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 19 grudnia 2009 - 11:09

Co do mixsolu to raczej na zime on nie pomaga bo to przecierz olej,wiekszosc dodaje go do opalu bo jest bardziej suchy niz zwykly naped.krzysiek1989 dzis jade do domu w swoje strony ale tu w Suwalkach tez nie jest cieplej.Pozdro!

#85 OFFLINE   Spychu_

Spychu_
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Ostrówek

Napisany 19 grudnia 2009 - 11:48

A u mnie kolejny dzien i auto znowu nie odpalilo;/ Kupilem go na wiosne i zima wyszlo szydlo z worka, kto wie czy tam polowa swiec nie grzeje... Kreci, kreci i po akumulatorze. Musze sobie kable skolowac i na kable go probowac odpalic bo jeden akumulator na niegrzejace swiece to za malo;/ Orientujecie sie jakie zamienniki swiec mozna wlozyc to tego silnika? Tak zeby nie wydal z 500 zl na komplet siwec;)

#86 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 grudnia 2009 - 12:19

Orientujecie sie jakie zamienniki swiec mozna wlozyc to tego silnika? Tak zeby nie wydal z 500 zl na komplet siwec


NGK lub BERU za 1szt. zapłacisz nie więcej niż 40pln co daje za kpl. 240pln i nie stosuj żadnych zamienników bo się nie opłaca, zaoszczędzisz może 50pln a nie wytrzymają 3mies i znów pojawi się problem z odpalaniem.

#87 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 19 grudnia 2009 - 14:31

U mnie dzis -20 bylo i grzalem pare razy i krecilem i krecilem dopiero go przytrzymalem na rozruszniku i poszla ale gdyby nie nowa bateria to amba, nie mogla zaskoczyc wogole krecila pyrkala tak jakby swiece ciekawe musze je wyciagnac , paliwo raczej nie bo kiedys mi chycilo to juz nie odpalisz nie ma szans dopiero do cieplego garazu i poszla a mi jak juz odpali to moge ja zgasic od razu i 2 raz juz odpali bez problemu dodam ze pompka w baku mi nie dziala ale to chyba nie ma znaczenia bo mam pelen kociał zreszta nie dziala juz 5 lat:D
Beedzie sie działo...

#88 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 19 grudnia 2009 - 15:21

spotkałem się ze świecą która miała przejście ale nie grzała, najlepszy sposób to wyciągnąć świecę i podłączyć na krótko.


Mam ten sam problem co Ty, przy -16 przez całą noc, po telepie trochę na początku (ok.4sek) a później jest dobrze.Ale nie że ma niepełne obroty jałowe tylko od razu wskakuje ładnie 800obr/sek. I jeżeli chodzi o świece to, bratu dzisiaj padł nissan 2.2 diesel (common rail) i był w serwisie. Powiedzieli mu ze w CR nigdy nie przepalą się świece tylko stracą właściwości po jakimś czasie, czyli po zagrzaniu będą miały niższą temp. I z stąd mogą się brać nasze problemy z telepaniem. Ile w tym prawdy nie wiem...

#89 OFFLINE   Spychu_

Spychu_
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Ostrówek

Napisany 19 grudnia 2009 - 17:59

No u mnie siwece sa do wymiany bez dwoch zdan, zreszta aku tez. Nie odpalilem jej. Czekam na troszke mniejsze mrozy i wtedy do mechanika i zmiana swiec. No bo chyba by nic nie zamarzlo... Chociaz stoi na dworze a dzisiaj u mnie w nocy bylo -25 C.

Dzisiaj 14:31
trakerr U mnie dzis -20 bylo i grzalem pare razy i krecilem i krecilem dopiero go przytrzymalem na rozruszniku i poszla...

ja tak mialem dwa dni temu, ale od tamtej pory jeszcze bardziej przymrozilo, auto na dworze, aku sie rozladowal i nie odpali. Wlozylem drugi aku i tez rozladowal sie i amba...

#90 OFFLINE   tomaszroj1

tomaszroj1
  • 20 postów
  • Dołączył: 12-11-2009

Napisany 19 grudnia 2009 - 19:31

A u mnie kolejny dzien i auto znowu nie odpalilo;/ Kupilem go na wiosne i zima wyszlo szydlo z worka, kto wie czy tam polowa swiec nie grzeje... Kreci, kreci i po akumulatorze. Musze sobie kable skolowac i na kable go probowac odpalic bo jeden akumulator na niegrzejace swiece to za malo;/ Orientujecie sie jakie zamienniki swiec mozna wlozyc to tego silnika? Tak zeby nie wydal z 500 zl na komplet siwec;)


Kolego Spychu, nie szukaj żadnych tanich świeczek bo nic ci to nie da a pieniązki wywalisz koszt kpl. beru na alledrogo to 32PLN x 6 =192 + 15PLN przesyłka i masz świeczki na długi czas. Ja tak zrobiłem i nie żałuję. Zmieniłem 2tyg. temu dzis nad ranem było -14 2x grzanie świeczkami i poszła.

A co do tematu problemem z odpaleniem przy tak niskich temp. nie sa tylko świeczki one mogą grzać w porządku, problem jest także z tym że oliwa po nocy z temp. -15 jest tak gęsty że przy pierwszym rozruchu są ogromne opory i aku bardzo szybko mówi nie mam już sił.

#91 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 19 grudnia 2009 - 19:55

ja myslalem ze mam sie czym przejmowac ze grzeje swiece 2 razy i odpala po 3 sekundach , a tu niektorym kolegom wogole fury nie odpalaja.
Jakies te nasze TD dziwne sa w minusowych temp.
jak mialem BMW 2,4TD to przy -20 grzalem raz swiece i palila od kopa.

#92 OFFLINE   Spychu_

Spychu_
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Ostrówek

Napisany 19 grudnia 2009 - 23:38

No wlasnie o to chodzi ze nie mam nawet jak sprawdzic czy te swiece rzeczywiscie grzeja czy tylko kontrolka tak pokazuje. Mowie u mnie dzisiejszej nocy bylo -25 C i auto na dworze pod golym niebem i nie zapalil ni w zab. Aku mam do wymiany to fakt, ale probowalem na kable. Kolega podjechal swoim. oczywiscie nie gasil auta(jego aku 110 aH to duzop wiekszy niz w omie) i tez mu akumulator padl. dzisiaj to juz jestem tak zly na to auto ze powiedzialem ze stoi do odwilzy, pozniej zmiana swiec i do zyda. Narazie bede sie wozil Octavia 1.6 w benzynie;))

#93 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 20 grudnia 2009 - 08:45

No wlasnie o to chodzi ze nie mam nawet jak sprawdzic czy te swiece rzeczywiscie grzeja czy tylko kontrolka tak pokazuje. Mowie u mnie dzisiejszej nocy bylo -25 C i auto na dworze pod golym niebem i nie zapalil ni w zab. Aku mam do wymiany to fakt, ale probowalem na kable. Kolega podjechal swoim. oczywiscie nie gasil auta(jego aku 110 aH to duzop wiekszy niz w omie) i tez mu akumulator padl. dzisiaj to juz jestem tak zly na to auto ze powiedzialem ze stoi do odwilzy, pozniej zmiana swiec i do zyda. Narazie bede sie wozil Octavia 1.6 w benzynie;))


Spróbuj na samym dobrym aku no i czy masz napewno dobre przewody.Tez tak prubowalem i nie moglem odpalic na kablach dopiero jak wyczyscilem kable i dodalem dodatkowa mase to krecila jak trzeba teraz po zmianie na nowy aku nadal dobrze kreci i odpala.

#94 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2009 - 10:27

Mam ten sam problem co Ty, przy -16 przez całą noc, po telepie trochę na początku (ok.4sek) a później jest dobrze.Ale nie że ma niepełne obroty jałowe tylko od razu wskakuje ładnie 800obr/sek. I jeżeli chodzi o świece to, bratu dzisiaj padł nissan
2.2 diesel (common rail) i był w serwisie. Powiedzieli mu ze w CR nigdy nie przepalą się świece tylko stracą właściwości po jakimś czasie, czyli po zagrzaniu będą miały niższą temp. I z stąd mogą się brać nasze problemy z telepaniem. Ile w tym prawdy nie wiem...

u mnie łapie odrazu coś koło 1000 obr/min ale przez te 4 sekundy kuleje, co do świec to ktoś Ci kitu nawciskał bo budowa i zasada działania jest taka sama jak do zwykłego diesla.

#95 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 20 grudnia 2009 - 16:08

witam.
tez mam problem z odpalaniem.
temat drazylem rok temu -wymienilem wtedy przelewy ,odpowietrzylem i bylo troche lepiej.pozniej zrobilo sie na tyle cieplo ze problem zniknal.
Dwa dni temu przy -14*C podgrzalem swiece dwa razy i krece -tak jakby chciala zalapac ale nie do konca ,odczekalem chwile znowu dwa razy grzeje i to samo nie odpalila w tym czasie z rury dosc ciemny dym.znowu grzeje dwa razy , pale i poszla od razu elegancko rowne obroty bez zadnych falowan.
wedlug mnie po prostu ropka sie cofnela i sie zapowietrzyl -pompa w koncu zaciagnela ropke i odpalil.przypomnialem sobie ze rok wczesniej wyczytalem gdzies ,ze zeby sprawdzic czy to faktycznie zapowietrzenie jest przyczyna zlego odpalania ,trzeba tyl autka postawic wyzej niz przod.tak zrobilem (plyty pod tylne kola i oma stala tylkiem dobre 15cm wyzej ) stala cala noc (-13*) poszedlem do garazu zagrzalem dwa razy i zapalila bez problemu!
wniosek zapowietrza sie -czy wedlug was pomyslec o wymianie zaworka w pompie taki jak tu :
http://www.allegro.p...vp44_vp_44.html
czy probowac zalozyc zaworek zwrotny za filtrem paliwa (tylko ze u mnie przewody sa bardzo twarde tak jakby plastykowe i nie wiem czy uda mi sie to) czy wiecie jaka jest wewn.srednica tych przewodów co ida od filtra do pompy?
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#96 OFFLINE   Spychu_

Spychu_
  • 16 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Ostrówek

Napisany 20 grudnia 2009 - 16:24

Kable byly dobry. Krecila pieknie na tych kablach z drugie aku, ale i tak nie odpalila. kto wie, moze i to przez to paliwo. U mnie auto tylem stoi duzo nizej niz przodem.

#97 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 20 grudnia 2009 - 16:26

witam.
tez mam problem z odpalaniem.
temat drazylem rok temu -wymienilem wtedy przelewy ,odpowietrzylem i bylo troche lepiej.pozniej zrobilo sie na tyle cieplo ze problem zniknal.
Dwa dni temu przy -14*C podgrzalem swiece dwa razy i krece -tak jakby chciala zalapac ale nie do konca ,odczekalem chwile znowu dwa razy grzeje i to samo nie odpalila w tym czasie z rury dosc ciemny dym.znowu grzeje dwa razy , pale i poszla od razu elegancko rowne obroty bez zadnych falowan.
wedlug mnie po prostu ropka sie cofnela i sie zapowietrzyl -pompa w koncu zaciagnela ropke i odpalil.przypomnialem sobie ze rok wczesniej wyczytalem gdzies ,ze zeby sprawdzic czy to faktycznie zapowietrzenie jest przyczyna zlego odpalania ,trzeba tyl autka postawic wyzej niz przod.tak zrobilem (plyty pod tylne kola i oma stala tylkiem dobre 15cm wyzej ) stala cala noc (-13*) poszedlem do garazu zagrzalem dwa razy i zapalila bez problemu!
wniosek zapowietrza sie -czy wedlug was pomyslec o wymianie zaworka w pompie taki jak tu :
http://www.allegro.p...vp44_vp_44.html
czy probowac zalozyc zaworek zwrotny za filtrem paliwa (tylko ze u mnie przewody sa bardzo twarde tak jakby plastykowe i nie wiem czy uda mi sie to) czy wiecie jaka jest wewn.srednica tych przewodów co ida od filtra do pompy?


lepiej Kolego zaloz zaworek zaraz kolo zbiornika.
Przy zbiorniku u mnie srednica tego gumowego wezyka to chyba 0,8mm ale nie jestem w 100% pewien.
Mysle ze kolo filtra srednica bedzie podobna

#98 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 20 grudnia 2009 - 16:38

krzysiek chyba 8mm a nie 0,8mm a ponadto ty masz inny silnik niz ja i przewody moga byc inne
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#99 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 20 grudnia 2009 - 16:40

krzysiek chyba 8mm a nie 0,8mm a ponadto ty masz inny silnik niz ja i przewody moga byc inne



tak zgadza sie, pomylka...:p
chcialem napisac 0,8cm ale przez nieuwage popelnilem gafe:p

#100 OFFLINE   Pamek

Pamek

    jakis tam

  • 70 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 20 grudnia 2009 - 18:47

Zrobiłem to co kazał ArturL wgrałem nowy soft. Dzisiaj z rana nie chcial wogole palic dopiero gdy kumpel podjechal z kablami. Gdy odpalilem chodzil na 3 garach na 4 nie chcial wskoczyc na gaz wogole nie reagowal po 30min. dopiero wrocilo do normy ale watpilem. Co to moglo byc.