Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie podczas jazdy DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 29 grudnia 2009 - 10:26

przestawiacz kąta wtrysku... gdyby sie zaciął to miałbyś problem i z innymi biegami a nie tylko na "5"...

Jest taka piosenka: NIE WIERZ NIGDY MECHANIKOM no chyba ze masz gruby portfel

na innych biegach tez lekko szrpnie jak przyspieszam nagle ale jest to krotkie chwiliwe szarpniecie. takie mocne ktore sie utrzymuje to dzieje sie na 5 biegu bo wtedy obrotomierz tak szybko nie idzie i predkosc tez i wtedy szarpie dluzej.
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#42 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 grudnia 2009 - 13:43

hmm, ciezko wyczuć i podpowiedzieć. Jak pisałem szarpanie na 1-2-3 ustało po dolaniu troche specyfików i swiezej ropy +200km trasy.
Wczesniej jak mialem starą pompę to potrafił krótko /ok 1s/ kilka razy szarpnąć przy odejmowaniu nogi z gazu... zwlaszcza na 4-5 biegu. Jakby ktos calą budą szarpał 3-4 razy w ciągu 1 sek. Po wymianie pompy to ustało, ale nie chcę wprowadzać w błąd /i koszty/... moze to oznaka przycierającego się tłoczka przestawiacza w pompie?

#43 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2009 - 16:08

Denis, wlej na bak ON 1l mixolu, niech pochodzi na luzie z 30 min, nie gasząc silnika potem pojeździj najlepiej w trasie na wyższych obrotach (3-4krpm) ze 100-200km. Potem sprwadź (jeśli tłoczek w pompie się przyciera, to po dolaniu mixolu powinno dać się odczuć poprawę, chyba że jest to stan "przedzawałowy" pompy)

#44 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 grudnia 2009 - 16:30

ale tak mysle ze to raczej jest kwestia paliwa, temperatur ew. zanieczyszczenia układu paliwowego... moze wtrysk sie "wiesza" ?
Gdyby to była pompa to szarpanie wystepowałoby na wszystich biegach... dolej jakiegos depresatora, zatankuj do pełna pojezdzij na wyzszych obrotach i daj znac.... pozniej mixol na pewno nie zaszkodzi

#45 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 29 grudnia 2009 - 17:24

co do uszlachetniaczy to dolewalem liquid moly do czyszczenia wtryskow. i nic. ale jezdzilem na paliwie z inter. teraz przeszedlem na lotos dynamic ale dopiero miesiac. i bardzo malo jezdzilem bo psulo sie autko. z tym mixolem to slyszalem o tym ale myslalem ze to bajki. dzis rozebralem egr i zobaczylem ze w kolektorze jest normalnie smola i na egr tez a czyscilem go 2 miesiace temu. wziolem to przeczyscilem i zobaczym. ale naprawde masakra byla.
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#46 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 grudnia 2009 - 19:13

posprawdzaj czy turbo nie puszcza tobie oleju na intercooler... jesli tak robi to faktycznie mozesz uzbierac sobie pod kolektorem ssacym małe bagienko. Nie zaszkodzi przemycie ssącego, delikatne obmycie benz. ekstr. EGR. Ja u siebie jak rozbierałem ssący i przejechałem z 5000km to widzialem tylko lekki osad moze z 1mm grubosci, tłusty ale cieniutki.
Tam zawsze sie bedzie syf zbierał...
Z tym szarpaniem to tez kiedys pytałem na forum i brak bylo celnych odpowiedzi...

#47 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 30 grudnia 2009 - 00:05

turbo nowe 3 tysie ma zrobione. tez mtslalem by ssacy przemyc ale chyba na zime sobie odpuszcze. ciezki przypadek z tym szarpanie i ciezko zdiagnozowac. w lato oddam pompe do regeneracji ale najpierw z mixolem sprobuje.
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#48 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 grudnia 2009 - 11:17

latem tez szarpało czy zaczeło sie to dopiero przy niskich temp ?

#49 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 30 grudnia 2009 - 11:42

non toper mistrzu. ale myslalem ze to turbina zaczol kopcic i turbina olej puszczala to ja wymienilem.i jezdzilem ale szarpanie caly czas bylo.pomyslalem ze to paliwo wiec wsiadlem na lotos i zobaczymy. ja stawiam na ten cylinder od wtryskow
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#50 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 grudnia 2009 - 12:04

gdzie dawałeś autko do ustawienia kąta wtrysku? generalnie jak podepniesz pod kompa to widać np. że ECU samochodu zapodaje VP44 jakiś kąt do ustawienia /z regułu to ok 5 st moze być nawet 3-2st/ a pompa VP44 powinna ten kąt uzyskać. Z reguły odpalasz auto i widać jaka jest różnica między wartością kąta pożądaną a rzeczywistą. Regulacja polega na zdjeciu zaslepki z przodu silnika przy pompie i takim obrocie wałka pompy /poluzowanie 4 śrub/ aby nie było różnicy kątów pożądanych i rzeczywistych. Jeśli kręcili wałkiem pompy i nic sie nie zmieniało to raczej niedobrze....
Jakieś błędy wyskakują przy 3000 obr ? powinno coś być w pamięci skoro szarpie...
Dobrze byłoby dać te 50zł i podjechać gdzieś na kompa, sprawdzic co zostało w pamięci...

może turbo przeładowuje albo niedoładowuje i przechodzi autko w tryb awaryjny? moze zaworek od turbo jest na wykonczeniu, cholera go wie...

#51 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 30 grudnia 2009 - 20:29

zaczne od konca. turbo po 1000 bylo ustawiane bo przeladowywalo. i jest ok bo swietnie sie zbiera i dziala bo naprawde ja czuc.co do ustawiania pompy. renomowana firma z okolic ustawiala kat wtrysku w nastepujacy sposub. podlaczyli kompa i wyswietlil sie zakres. uruchomili mi auto i pokazali ze u mnie jest cos 5 stopni i jest poza wykresem a musza zejsc na 3 cos takiego. czy na odwrot. odkrecali zaslepkaprzestawiali ten walek ze dwie godziny i mowili ze nie moga bo caly czas jest poza ten wykres. i ze jest cylinderek zapieczony. tak to wygladalo moglem troche wartosci pomieszac ale nie wydaje mi sie. widzialem te wykresy moj i prawidlowy. co do kompa to podpinalem i jednego kolegi zreszta moj szwagier przyszly i na zadne sposoby nic nie wyszlo. byl tylko blad p 1590 ale to nie id tego jak wyczytalem. niewiem moze pojechac do innych na ustawienie kata moze tamci nie daja rady.? ale boje sie ze pojade do innych to zaraz beda chcieli naciagnac na kase lobuzy.
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#52 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 grudnia 2009 - 10:00

trafiłeś na nierozgarniętych gamoni...
w omegach 2.2 nie widziałem jeszcze by był 2-3 st. Prawidłowo jest 5 st /a dokladnie cos miedzy 4,6 - 5,1: na zimnym ok 5.1 a jak osiagnie temp podajrze 80 st to ok 4,6/. Jak bedzie inny nz 5.1 to bedzie ciezko /albo wogoole/ odpalała...
to wcale nie swiadczy o zatartym tłoczku w pompie

#53 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 31 grudnia 2009 - 10:13

czyli musze moze poprostu pojechac na ustawienie do innych hmm tylko wez ich znajdz. a nie wiesz ile kosztuje moze takie ustawienie wiesz chce mniej wiecej znac ceny by mnie nie naciagneli skubance
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#54 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 grudnia 2009 - 11:35

ja za sprawdzenie cisnienia sprezania, wymontowanie i zamontowanie pompy /z regulacją oczywiscie, bo inaczej sie nie da/ to dałem 250zł.
Natomiast samo ustawienie kąta to nie wiem. roboty nie ma dużo ale dostęp jest taki sobie. Myślę że tak od 100-wki.
Proponuje podpiąc sie pod techa albo OS, tam ładnie pokazuje dokładne kąty, w OP-COMie chyba nie ma tak wygodnie...

#55 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2009 - 12:41

Mi za regulację pompy wtryskowej zawołał 150 zł, więc w tych granicach biorą za to.

#56 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 grudnia 2009 - 15:20

to kwota do przyjecia...

#57 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 31 grudnia 2009 - 15:59

po sylwestrze poszukam w okolicach kogos kto sie tym zajmuje i postaram sie cos z tym zrobic. ale najpierw zainwestuje w dodatki do paliwa i zobacze moze cos da. najpierw skyyda i cos do czyszczenia wtryskow. zobaczymy.
milej zabawy zycze i szczesliwego i oby nasze male nigdy sie nie psuly.
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#58 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2009 - 16:39

Zalej olejem Orlen 2T SemiSynt na cały bak ropy 1l oleju, zamiast wydawać kasę na dodatki, które nie wiadomo co dają.

#59 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 03 stycznia 2010 - 15:47

mowisz ze dobry?
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#60 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 stycznia 2010 - 19:47

odżałuj troche kasy i podepnij samą pompę pod odpowiedni komp /nie myl z podpieciem autka przez OBD/. W pompie sterownik przechowuje wlasne kody błędów, które nie są sygnalizowane w pamięci auta...
Takim fejsem jest np KTS, pompiarze to mają... Koszt moze 40-80 zeta... TEch 2 chyba nie odczyta tych błędów wiec serwis Jopla chyba odpada...