Szarpanie podczas jazdy DTI
#1 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 08:33
Właśnie zaginął jeden temat ktory przed chwila napisałem...
Jestem świeżo po wstawieniu pompy wtryskowej z MOTOTRONIK. Auto jezdzi OK ale mam pewien problem który wystepuje na -3- biegu /manual/. Mechanik po wstawieniu pompy mowil ze podobnie jest na 1 i 2 ale ja tego nie stwierdzilem.
Mianowicie jadąc "3" jak ujmę nogę z gazu jest ok, ale jak ponownie wciskam gaz to mija moze cos ok 2 sek zanim silnik zareaguje na gaz, po czym wskakuje na obroty takie jakie powinien miec. Cofam nogę i znowu nie reaguje na wcisnięcie gazu /dzieje sie to ok 1500-2000 obr/min/. Poruszam sie takimi skokami. Jak od niskich obrotów wcisne mocno gaz to potrafi normalnie jechac nie przerywajac do 3,5 tys /dalej nie mialem sumienia/.
Jednak jak jade na 4-5 biegu to jedzie plynnie juz od 1100obr/min i ten problem nie wystepuje.
Macie pomysly co to moze być?
Auto stalo ok 3 miesiace czekajac na naprawe /w miedzy czasie bylo odpalone na chwile moze 2 razy/. Facet z MOTOTRONIKA twierdzil ze troche zwiekszyl dawke paliwa, mozliwe ze cos sie dzieje?
Nie wystepują błędy na komputerze. Kontrolka się nie zaświeca.
#2 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 21:14
jężeli masz tempomat to możesz sprawdzić czy będzie się działo takie coś jak będziesz jechał na tempomacie jeżeli nie to może być ten potencjometr .
2 moze być zanieczyszczony nastawnik i takie coś też może mieć wpływ na te obiawy
3 oczywiście że zwiększenie dawki może mieć wpływ ( podłącz kompa i sprawdź ile tej dawki dodał jak masz opel skanera to w każdej obcji jest podana dawka w procentach od-do )
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]
#3 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 21:21
Odpada, na pewno to nie wina potencjometru.na takie zachowanie jest kilka obcji : może być zabrudzony potencjometr na pedale gazu
jężeli masz tempomat to możesz sprawdzić czy będzie się działo takie coś jak będziesz jechał na tempomacie jeżeli nie to może być ten potencjometr .
2 moze być zanieczyszczony nastawnik i takie coś też może mieć wpływ na te obiawy
W tym silniku nie ma nastawnika, już czytam któryś temat w którym o tym piszesz i wprowadzasz w błąd.
Nie zachowywałby się tak jak opisuje.że mieć wpływ ( podłącz kompa i sprawdź ile tej dawki dodał jak masz opel skanera to w każdej obcji jest podana dawka w procentach od-do )
Jedynym rozsądnym wyjściem w tej sytuacji jest podłączenie Opel Scannera i jazda. Sprawdzać parametry, jak zachowują się podczas opisywanej sytuacji, a jak podczas gdy auto zachowuje się normalnie.
#4 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 22:31
#5 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 22:36
Gdyby to był sterownik ECU, to na innych biegach też by to występowało.tak tylko mysle czy to sterownik czegos nie miesza badz ECU
Poobserwuj zachowanie turbiny podczas tego zachowania. Zobacz czy kierowniczka nie jest zapieczona no i podciśnienia czy są w porządku.
#6 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 17:34
też w tym przypadku powinien zachowywac się na wszystkich giegach tak samo a tu jest różnicaZobacz czy kierowniczka nie jest zapieczona
#7 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 18:12
#8 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 18:22
Masz EGR? Ktoś opisywał ten problem po zaślepieniu EGR-a, lecz w X25DT. Nie wiem, może tutaj też tak się zachowuje silnik po zaślepieniu?no właśnie... nawet nie wiadomo czy elektronika siedzi czy mechanika...
#9 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 18:38
#10 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 18:52
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2009 - 19:29
Na jazde z komputerem troche bede musial poczekac...
#13 OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2009 - 19:32
Jak będziesz miał, to może faktycznie popatrz na dawki i głównie na doładowanie, jak się zachowuje w tym momencie, jakie ma ciśnienie na tych obrotach na trzecim biegu, a jakie na wyższych.Na jazde z komputerem troche bede musial poczekac...
#14 OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2009 - 19:42
sprawdze jeszcze przeplywke
#15 OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2009 - 20:30
#16 OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2009 - 20:34
Ale to inaczej, obroty by rosły, a prędkość przez jakiś czas nie. Wtedy byłoby to sprzęgło, a tak trzeba celować w coś innego.To dzwonienie, to wygląda na sprzegło i tłumaczy też opóźnienie reakcji na wciśnięcie pedału gazu.
Jak sprzęgło się ślizga, to wciskasz gaz w podłogę, obroty idą znacznie w górę, sprzęgło zaczyna załapywać, spadają i dopiero ciągnie, więc nie polega to na zamuleniu/zastanowieniu się silnika.
#17 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2009 - 02:25
no musze posprawdzac. dziwne to jakies, na 3 jak przycisne mocniej i silnik jest troche bardziej obciazony to prawie to zamulenie nie wystepuje... Ai wogole po wymianie pompy auto zbiera sie plynnie ale nie dynamicznie. Wczesniej robil to troche gwaltowniej, zwawiej...
sprawdze jeszcze przeplywke
wyczyść koste od pompy ja miałem podobny problem miedzy mini a max wciśniecia pedału gazu robił dziwne wajacje i były słyszane głośniejsze dźwięki siesela jak w fordzie coiągla zapalał się check i wchodził w stan awaryjny . Dzisiaj wyjołem kostke z pompy troszke poczyściłem te okrągłe styki i lekkko dogijołem styk i założyłem wtyczkę efekt auto normalnie dostało ducha sprubuj może u ciebie też jest jakieś zaśniedziałe połączenie i będzie się to samo działo co u mnie
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]
#18 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2009 - 11:28
A propo dzwonienia, mi cos dawalo juz dluzszy czas we znaki, wczoraj ruszylem troche napinaczem, cos jeszcze grzebnąłem i ...nie dzwoni ??! Ki diabel, tego napinacza naet mocno nie tknałem, mocno trzyma.
To mozliwe by zawor EGR cos mieszał? sam grzybek jak odciagne ustami przez rurke - to trzyma. jak wcisne zdecydowanie gaz, to na 3 ciagnie do konca, nie przerwie. Jak się bede pieścił z tym pedałem /:d/ to bedzie mi szarpało /nerwy/ tak poniezej 2000obr...
#19 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 19:18
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]
#20 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 19:23
WD-40 nie jest na styki elektryczne, on nie usuwa tlenków i do tego zostawia swoje osady, więc do elektryki tylko specyfiki typu "super-styk", "super-kontakt", jest tego trochę do wyboru, ale w każdym bądź razie żadne WD-40!zastanawiam się czy nie popsikać jakimś wd-40
No to się mylisz, bo moja od czasu zaślepienia EGR muli, wciskam gaz, a ona się zbiera jakby chciała, a nie mogła, wcisnę sprzęgło, obroty spadną na 750, puszczę sprzęgło, gaz w podłogę i jedzie jak należy. Marcines to opisywał też u siebie, tyle, że on odślepił i jedzie jak powinna, a zamuła się nie zdarza. Więc nie takie bez znaczenia. Co prawda inny silnik, ale nieprawidłowość podobna.zaworem egr a wżeczywistości nic od niego w tej obcji nie zależy
Tak mi się teraz przypomniało.