Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie podczas jazdy DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 grudnia 2009 - 08:33

WItam
Właśnie zaginął jeden temat ktory przed chwila napisałem...
Jestem świeżo po wstawieniu pompy wtryskowej z MOTOTRONIK. Auto jezdzi OK ale mam pewien problem który wystepuje na -3- biegu /manual/. Mechanik po wstawieniu pompy mowil ze podobnie jest na 1 i 2 ale ja tego nie stwierdzilem.
Mianowicie jadąc "3" jak ujmę nogę z gazu jest ok, ale jak ponownie wciskam gaz to mija moze cos ok 2 sek zanim silnik zareaguje na gaz, po czym wskakuje na obroty takie jakie powinien miec. Cofam nogę i znowu nie reaguje na wcisnięcie gazu /dzieje sie to ok 1500-2000 obr/min/. Poruszam sie takimi skokami. Jak od niskich obrotów wcisne mocno gaz to potrafi normalnie jechac nie przerywajac do 3,5 tys /dalej nie mialem sumienia/.
Jednak jak jade na 4-5 biegu to jedzie plynnie juz od 1100obr/min i ten problem nie wystepuje.

Macie pomysly co to moze być?

Auto stalo ok 3 miesiace czekajac na naprawe /w miedzy czasie bylo odpalone na chwile moze 2 razy/. Facet z MOTOTRONIKA twierdzil ze troche zwiekszyl dawke paliwa, mozliwe ze cos sie dzieje?
Nie wystepują błędy na komputerze. Kontrolka się nie zaświeca.

#2 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 03 grudnia 2009 - 21:14

na takie zachowanie jest kilka obcji : może być zabrudzony potencjometr na pedale gazu
jężeli masz tempomat to możesz sprawdzić czy będzie się działo takie coś jak będziesz jechał na tempomacie jeżeli nie to może być ten potencjometr .
2 moze być zanieczyszczony nastawnik i takie coś też może mieć wpływ na te obiawy
3 oczywiście że zwiększenie dawki może mieć wpływ ( podłącz kompa i sprawdź ile tej dawki dodał jak masz opel skanera to w każdej obcji jest podana dawka w procentach od-do )
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#3 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2009 - 21:21

na takie zachowanie jest kilka obcji : może być zabrudzony potencjometr na pedale gazu
jężeli masz tempomat to możesz sprawdzić czy będzie się działo takie coś jak będziesz jechał na tempomacie jeżeli nie to może być ten potencjometr .
2 moze być zanieczyszczony nastawnik i takie coś też może mieć wpływ na te obiawy

Odpada, na pewno to nie wina potencjometru.
W tym silniku nie ma nastawnika, już czytam któryś temat w którym o tym piszesz i wprowadzasz w błąd.

że mieć wpływ ( podłącz kompa i sprawdź ile tej dawki dodał jak masz opel skanera to w każdej obcji jest podana dawka w procentach od-do )

Nie zachowywałby się tak jak opisuje.

Jedynym rozsądnym wyjściem w tej sytuacji jest podłączenie Opel Scannera i jazda. Sprawdzać parametry, jak zachowują się podczas opisywanej sytuacji, a jak podczas gdy auto zachowuje się normalnie.

#4 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 grudnia 2009 - 22:31

zgadzam sie z WICKIEM, mam OS-a i bede mial chwile to sie przejade. Poki co mam troche innych problemow z aku i maską. Nastawnika tu nie ma. potencjometr szwankowal by i na innych biegach. tak tylko mysle czy to sterownik czegos nie miesza badz ECU... ale nie mam pewnosci. Dlaczego wystepuje roznica miedzy 3 a 4 i 5?

#5 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2009 - 22:36

tak tylko mysle czy to sterownik czegos nie miesza badz ECU

Gdyby to był sterownik ECU, to na innych biegach też by to występowało.

Poobserwuj zachowanie turbiny podczas tego zachowania. Zobacz czy kierowniczka nie jest zapieczona no i podciśnienia czy są w porządku.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2009 - 17:34

Zobacz czy kierowniczka nie jest zapieczona

też w tym przypadku powinien zachowywac się na wszystkich giegach tak samo a tu jest różnica

#7 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 grudnia 2009 - 18:12

no właśnie... nawet nie wiadomo czy elektronika siedzi czy mechanika...

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2009 - 18:22

no właśnie... nawet nie wiadomo czy elektronika siedzi czy mechanika...

Masz EGR? Ktoś opisywał ten problem po zaślepieniu EGR-a, lecz w X25DT. Nie wiem, może tutaj też tak się zachowuje silnik po zaślepieniu?

#9 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 grudnia 2009 - 18:38

Panowie, temat wałkowany milion razy w 2.2dti nie da się zaślepić EGR`a bo komputer na to nie pozwoli, będzie pracował w trybie awaryjnym.

#10 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 grudnia 2009 - 18:52

nie, nie bawie sie w zaslepianie EGR. Tam tylko OS-em ustawiłem na -20%. Ale nie mialo to wplywu na brak reakcji na wcisniecie gazu. To mozliwe by przestwiacz kąta sie w pompie zacinał ? Wtedy chyba klopot bylby i na 4,5 biegu ?

#11 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2009 - 09:59

Rafja, odp na Tojego maila masz na priv.

#12 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 grudnia 2009 - 19:29

podcisnienia porozlączałem i podlaczylem na nowo. dalej momentami nie reaguje na gaz na 2 i 3 biegu ponizej ok 2000obr, dopiero po chwili sie budzi. Mam wrazenie ze na zimnym silnik jakby to slabiej wystepowało...
Na jazde z komputerem troche bede musial poczekac...

#13 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2009 - 19:32

Na jazde z komputerem troche bede musial poczekac...

Jak będziesz miał, to może faktycznie popatrz na dawki i głównie na doładowanie, jak się zachowuje w tym momencie, jakie ma ciśnienie na tych obrotach na trzecim biegu, a jakie na wyższych.

#14 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 grudnia 2009 - 19:42

no musze posprawdzac. dziwne to jakies, na 3 jak przycisne mocniej i silnik jest troche bardziej obciazony to prawie to zamulenie nie wystepuje... Ai wogole po wymianie pompy auto zbiera sie plynnie ale nie dynamicznie. Wczesniej robil to troche gwaltowniej, zwawiej...
sprawdze jeszcze przeplywke

#15 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2009 - 20:30

To dzwonienie, to wygląda na sprzegło i tłumaczy też opóźnienie reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Reszta do spr jak napisałem na priv.

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2009 - 20:34

To dzwonienie, to wygląda na sprzegło i tłumaczy też opóźnienie reakcji na wciśnięcie pedału gazu.

Ale to inaczej, obroty by rosły, a prędkość przez jakiś czas nie. Wtedy byłoby to sprzęgło, a tak trzeba celować w coś innego.
Jak sprzęgło się ślizga, to wciskasz gaz w podłogę, obroty idą znacznie w górę, sprzęgło zaczyna załapywać, spadają i dopiero ciągnie, więc nie polega to na zamuleniu/zastanowieniu się silnika.

#17 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 06 grudnia 2009 - 02:25

no musze posprawdzac. dziwne to jakies, na 3 jak przycisne mocniej i silnik jest troche bardziej obciazony to prawie to zamulenie nie wystepuje... Ai wogole po wymianie pompy auto zbiera sie plynnie ale nie dynamicznie. Wczesniej robil to troche gwaltowniej, zwawiej...
sprawdze jeszcze przeplywke


wyczyść koste od pompy ja miałem podobny problem miedzy mini a max wciśniecia pedału gazu robił dziwne wajacje i były słyszane głośniejsze dźwięki siesela jak w fordzie coiągla zapalał się check i wchodził w stan awaryjny . Dzisiaj wyjołem kostke z pompy troszke poczyściłem te okrągłe styki i lekkko dogijołem styk i założyłem wtyczkę efekt auto normalnie dostało ducha sprubuj może u ciebie też jest jakieś zaśniedziałe połączenie i będzie się to samo działo co u mnie
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#18 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 grudnia 2009 - 11:28

sprobuje jeszcze z tą kostką. sprzegło sie nie ślizga, jak na 2 a zwlaszcza 3-ce odpuszcze gaz i znowu wcisne to nie rosną ani obroty ani predkosc, tak jakbym wogole nie dotykal pedału gazu. A pochwili jakby sie cos załączyło...

A propo dzwonienia, mi cos dawalo juz dluzszy czas we znaki, wczoraj ruszylem troche napinaczem, cos jeszcze grzebnąłem i ...nie dzwoni ??! Ki diabel, tego napinacza naet mocno nie tknałem, mocno trzyma.

To mozliwe by zawor EGR cos mieszał? sam grzybek jak odciagne ustami przez rurke - to trzyma. jak wcisne zdecydowanie gaz, to na 3 ciagnie do konca, nie przerwie. Jak się bede pieścił z tym pedałem /:d/ to bedzie mi szarpało /nerwy/ tak poniezej 2000obr...

#19 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 07 grudnia 2009 - 19:18

jeżeli kostka będzie zanieczyszczona to będziesz miał takie błedy jak z zaworem egr a wżeczywistości nic od niego w tej obcji nie zależy wczoraj miałem tgo samo co u ciebie więdz zastanawiam się czy nie popsikać jakimś wd-40 i złączyć bo dziś poruszałem kostkę i jest oki
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#20 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 grudnia 2009 - 19:23

zastanawiam się czy nie popsikać jakimś wd-40

WD-40 nie jest na styki elektryczne, on nie usuwa tlenków i do tego zostawia swoje osady, więc do elektryki tylko specyfiki typu "super-styk", "super-kontakt", jest tego trochę do wyboru, ale w każdym bądź razie żadne WD-40!

zaworem egr a wżeczywistości nic od niego w tej obcji nie zależy

No to się mylisz, bo moja od czasu zaślepienia EGR muli, wciskam gaz, a ona się zbiera jakby chciała, a nie mogła, wcisnę sprzęgło, obroty spadną na 750, puszczę sprzęgło, gaz w podłogę i jedzie jak należy. Marcines to opisywał też u siebie, tyle, że on odślepił i jedzie jak powinna, a zamuła się nie zdarza. Więc nie takie bez znaczenia. Co prawda inny silnik, ale nieprawidłowość podobna.
Tak mi się teraz przypomniało.