


znowu rondo :)
#41
OFFLINE
Napisany 10 listopad 2010 - 13:58

#42
OFFLINE
Napisany 10 listopad 2010 - 14:00

#43
OFFLINE
Napisany 10 listopad 2010 - 14:11
#44
OFFLINE
Napisany 10 listopad 2010 - 16:26
Nie rozumiem czy z pasa do jazdy w prawo i prosto można jechać w lewo. Prościej nie umiem;)
nie. Jakieś 2 lata temu miałem przygodę w Gorzowie - gość toyotą wjechał prawym pasem na rondo. Pas ten był "skanalizowany", tzn. strzałka prosto i w prawo. Ja tuż przed nim wjechałem na rondo z lewego pasa, oznaczonego do jazdy prosto lub w lewo. Pojechałem prosto, zjeżdżając z wewnętrznego pasa ronda w dwupasmowy wylot, a w zasadzie nie zdołałem, bo toyota z prawego pasa zajechała mi drogę chcąc skręcić w lewo. Kierowca toyoty wyskoczył przez pogniecione drzwi z auta i z gębą na mnie że nie umiem jeździć i takie tam. Ja wziąłem tylko z fotelika synka i odwróciłem się od gościa nie chcąc wdawać się w jałowe dyskusje. Policja nie miała żadnych wątpliwości kto jest winny - widok miny gościa (Gorzowianina) - bezcenny :-)
#45
OFFLINE
Napisany 10 listopad 2010 - 16:43
Jakieś 2 lata temu miałem przygodę w Gorzowie - gość toyotą wjechał prawym pasem na rondo. Pas ten był "skanalizowany", tzn. strzałka prosto i w prawo. Ja tuż przed nim wjechałem na rondo z lewego pasa, oznaczonego do jazdy prosto lub w lewo.
nie wiem jak wygląda to rondo w Gorzowie ale w Katowicach nie jesteś w stanie ocenić którym wjazdem wjechał dany pojazd , sam zobacz http://www.zumi.pl/n...&svActive=false
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#46
OFFLINE
Napisany 10 listopad 2010 - 16:51
Kocyk - my się nie rozumieliśmy - autobus wjeżdżał w tym samym miejscu co ja - jechaliśmy równolegle. Ja wewnętrznym prosto, on zewnętrznym w lewo i prawie BUM.
#47
OFFLINE
Napisany 10 listopad 2010 - 19:01
nie wiem jak wygląda to rondo w Gorzowie ale w Katowicach nie jesteś w stanie ocenić którym wjazdem wjechał dany pojazd , sam zobacz http://www.zumi.pl/n...&svActive=false
rzeczywiście oznakowanie tego ronda jest zagadką... nie wiadomo jak się zachować, wg mnie to była nadgorliwość inżyniera ruchu który to zaprojektował - chciał usprawnić ruch, ale wyszło fatalnie. W razie kolizji trzeba by chyba pozwać zarządcę drogi jako winnego zdarzenia
#48
OFFLINE
Napisany 10 listopad 2010 - 20:15
rzeczywiście oznakowanie tego ronda jest zagadką...
no i dlatego bez względu na wszystko najlepiej stosować starą i sprawdzoną zasadę prawej ręki , bo na tym rondzie to najlepsze rozwiązanie które z powodzeniem wszyscy tu stosują

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#49
OFFLINE
Napisany 16 listopad 2010 - 12:12
#50
OFFLINE
Napisany 16 listopad 2010 - 17:36
rzeczywiście oznakowanie tego ronda jest zagadką... nie wiadomo jak się zachować, wg mnie to była nadgorliwość inżyniera ruchu który to zaprojektował - chciał usprawnić ruch, ale wyszło fatalnie. W razie kolizji trzeba by chyba pozwać zarządcę drogi jako winnego zdarzenia
nie ma tutaj zadnej zagadki a rondo jest dobrze oznakowane,
jesli chodzi o jazde po rondzie to zeby sie po nim bezkolizyjnie porusza to wystracza 2 zasady:
- stosowac sie do oznakowani poziomego na pasach ruchu,
- nie wjezdzac na rondo gdy ktorys z pasow jest zajety (porusza sie po nim pojazd) i nie ma szans na kolizje
#51
OFFLINE
Napisany 16 listopad 2010 - 18:24
- powinienem włączyć lewy kierunek
- powinienem ustąpić tym, którzy na tym pasie ruchu już są czyli np. jadącemu po mojej lewej pojazdowi, który skręca z lewego pasa ronda w wylot
trochę to niedorzeczne
wg mnie ta przerywana linia przecinająca zewnętrzny pas ronda w miejscach wylotów jest po prostu niepotrzebna i to właśnie ona powoduje zamieszanie.
rondo powinno być oznakowane w ten sposób:
zumi mapa
albo tak
#52
OFFLINE
Napisany 16 listopad 2010 - 18:55
jak to nie ma zagadki - jadąc zewnętrznym pasem prosto przecinam linię przerywaną, czyli jakby zmieniam pas ruchu, zatem:
nie zmieniasz pasa ruchu, te linie sa liniami pomagajacymi kierowca utrzymac sie w swoim pasie ruchu, gdyby nie one to z dwóch pasow zrobilo by sie 1,5 lub jeden i rondo stracilo by swoja przepustowsc
pozatym nikt jadacy na wewnetrzym pasie nie moze skrecic sobie w prawo moze tylko pojechac prosto albo skrecac w lewo
rondo ktory ty podales jako przyklad jest rondem o nieoznaczonych pasach ruchu i obowiazuja na nim troche inne zasady poruszania
dla takich ludzi jak wy ktorzy nie do konca jeszcze łapia o co chodzi w tym poruszaniu sie po rondzie polecam lekturę: Trudne sytuacje na drodze - ronda Poradnik bardzo fajnie i obrazowo jest tam wszystko wyjasnione
#53
OFFLINE
Napisany 16 listopad 2010 - 21:00
#54
OFFLINE
Napisany 17 listopad 2010 - 19:42
no tak, ale mogę przecież jadąc zewnętrznym pasem ronda skręcić w wylotówkę ustawiając się na lewym jej pasie - nic mi tego nie zabrania. Po co zatem te linie? One niepotrzebnie sugerują poruszającym się wewnętrznym pasem ronda że mogą z tego pasa skręcić w wylotówkę. A przecież skręcanie w prawo z innego niż skrajny prawy pas jest zabronione, chyba że znaki mówią inaczej (strzałki na jezdni + pionowe wyznaczające kierunek ruchu z poszczególnych pasów)
nie mozesz tak zrobic, moglbys tak zrobic gdyby nie trzalki na pasach przed wjazdem na rondo, ale skoro sa to nie mozesz
#55
OFFLINE
Napisany 17 listopad 2010 - 20:15
nie mozesz tak zrobic, moglbys tak zrobic gdyby nie trzalki na pasach przed wjazdem na rondo, ale skoro sa to nie mozesz
uściślij proszę, bo nie jestem pewien:
jadę prawym (zewnętrznym) pasem ronda. Drogi wylotowe mają po dwa pasy ruchu. Uważam, że skręcając w taką wylotówkę mogę wybrać dowolny pas ruchu - np. zauważam że na wylotówce kilkanaście metrów od ronda stoi zaparkowany samochód - więc zjeżdżam z ronda wjeżdżając na lewy pas wylotówki. Strzałki przed rondem chyba nie mają nic do tego
#56
OFFLINE
Napisany 17 listopad 2010 - 21:11
uściślij proszę, bo nie jestem pewien:
jadę prawym (zewnętrznym) pasem ronda. Drogi wylotowe mają po dwa pasy ruchu. Uważam, że skręcając w taką wylotówkę mogę wybrać dowolny pas ruchu - np. zauważam że na wylotówce kilkanaście metrów od ronda stoi zaparkowany samochód - więc zjeżdżam z ronda wjeżdżając na lewy pas wylotówki. Strzałki przed rondem chyba nie mają nic do tego
maja bo rownoczesnie z toba moze zjezdzac samochod z wewnetrznego pasa ronda na lewy pas "wylotowki" i wtedy dojdzie do wymuszenia albo kolizji
#57
OFFLINE
Napisany 17 listopad 2010 - 21:13
#58
OFFLINE
Napisany 17 listopad 2010 - 21:22
#59
OFFLINE
Napisany 17 listopad 2010 - 21:23
#60
OFFLINE
Napisany 17 listopad 2010 - 21:25
Co powiecie o takim rondzie do przejechania http://www.zumi.pl/,...Id=&moreCities=