

Brak ciepłego nawiewu. Samochód szybko się grzeje
#1
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 01:00
mam problem z nawiewami. Nie mam w ogóle ciepłego nawiewu. Zimny leci zarówno jak jest ustawione na zimny jak i na ciepły. Dodatkowo samochód szybko się grzeje jeżeli chodzi na wolnych obrotach na parkingu bez jazdy. Ciepły nawiew leci tylko przez parę sekund jeżeli samochód dłużej postoi włączony. Dodatkowo wskaźnik od temperatury skacze.
Proszę o pomoc! Z góry dziękuję. Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 09:43
#3
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 10:02
brak ogrzewania to nie wina chłodnicy ani termostatu.sprawdź węże przy chłodnicy jak silnik się już nagrzeje, górny powinien być gorący, a dolny trochę zimniejszy. Jeśli tak nie jest to albo termostat, albo chłodnica zapchana. Chociaż z uwagi na to, że nie masz ogrzewania obstawiam termostat.
a jak na jałowym podgazujesz to poleci ciepłe chwilkę. ja bym stawiał na konczącą się pompę wody.
#4
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 10:36
sprawdź węże przy chłodnicy jak silnik się już nagrzeje, górny powinien być gorący, a dolny trochę zimniejszy. Jeśli tak nie jest to albo termostat, albo chłodnica zapchana. Chociaż z uwagi na to, że nie masz ogrzewania obstawiam termostat.
gdyby to byl termostat zablokowany to przeciez jak jest zamkniety to woda krazy przez maly obieg czyli ogrzewanie by mial.
kolego xnn- odpowietrz dobrze uklad
#5
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 11:22
#6
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 11:32
to może uszczelka pod głowicą poszła i robi się poduszka powietrzna.????Witam serdecznie, dziś jak już auto nagrzało się odkręciłem kurek od zbiornika z płynem od chłodnicy. Zaczęła się seria bąbelków i bulek. Podpompowałem płyn do przewodów bo mimo iż górny był gorący, a dolny chłodny miałem wrażenie, że nie ma w nich w ogóle płynu. Ogrzewanie w aucie zaczęło działać, ale słabo, auto zaczęło się grzać jeszcze bardziej. Po przejechaniu 4 km włącza się już wiatrak przy chłodnicy, jednak tempo. samochodu nie przekracza ok 92 stopni.
#7
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 12:23
Witam serdecznie, dziś jak już auto nagrzało się odkręciłem kurek od zbiornika z płynem od chłodnicy. Zaczęła się seria bąbelków i bulek. Podpompowałem płyn do przewodów bo mimo iż górny był gorący, a dolny chłodny miałem wrażenie, że nie ma w nich w ogóle płynu. Ogrzewanie w aucie zaczęło działać, ale słabo, auto zaczęło się grzać jeszcze bardziej. Po przejechaniu 4 km włącza się już wiatrak przy chłodnicy, jednak tempo. samochodu nie przekracza ok 92 stopni.
to sie ciesz ze nie masz poparzonych rak

tak sie nie odpowietrza auta.
Z zimnego silnika - odkrecasz korek, ogrzewanie i nawiewy na max, odpalasz silnik i dajesz sie zagrzac do wlaczenia wentylatorow
#8
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 15:42
#9
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 16:17
a nie grzebales nic przy wezach?w podszybiu jest taki plastikowy trujnik i jak tam pomieszasz przewody to nie bedziesz mial ogrzewania,ale nie wiem czy mialoby to cos wspolnego z gzraniem sie silnika
jesli uklad jest nieszczelny albo zapowietrzony to beda wlasnie takie problemy jak kolega opisuje
#10
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 21:01
Pozdrawiam,
Kamil
#11
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 21:02
Dzięki wszystkim za szybkie odpowiedzi. Jutro z rana zrobię tak jak mówisz Beast. Mam jeszcze jeden problem, z automatem, pewnie kwalifikuje się to na osobny wątek, ale zacznę go tutaj w tym temacie. Skrzynia od pewnego czasu działa bardzo dziwnie. Gdy dłuższy czas jadę np. w trasie po pewnym czasie mam konieczność zatrzymania się np. na krzyżówce to na hamulcu rwie samochód do przodu. Gdy wrzucę na N obroty skaczą mi do 2tysięcy, również przerzucanie z P na R lub D jest lekki problem. Ktoś ma może pomysł co z tą skrzynią? Szukałem w wielu źródłach, ale nie mogę nic treściwego się doszukać.
Pozdrawiam,
Kamil
odlacz aku i zobacz czy dalej bedzie sie to dzialo
#12
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2009 - 09:14
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)
Problemy ze skrzynią są nadal, ciężko mu przerzucać biegi, łapie wysokie obroty i na hamulcu oraz D rwie samochód do przodu. Ja zauważyłem, że skrzynia może mieć problem z powrotem do najniższego biegu, wiecie Panowie może za co się tu zabrać?
#13
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2009 - 12:13
Witam po raz kolejny, zacznę od nawiewów. Niestety odkręcenie kurka na zimnym silniku, włączeniu nawiewów na full i zaczekanie aż samochód się nagrzeje nie dało niestety nic. Ciepłego nawiewu jak nie było tak nie ma, a zbliża się zima i trochę mnie to przeraża undefined
rurki od nagrzewnicy masz cieple ? czy 1 ciepla a 2 zimna. sprawdz pod schowkiem pasazera - jest dojscie bez demontarzu.
Problemy ze skrzynią są nadal, ciężko mu przerzucać biegi, łapie wysokie obroty i na hamulcu oraz D rwie samochód do przodu. Ja zauważyłem, że skrzynia może
mieć problem z powrotem do najniższego biegu, wiecie Panowie może za co się tu zabrać?
jakie masz obroty na biegu jalowym na rozgrzanym silniku na P
#14
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2009 - 12:47
Witam po raz kolejny, zacznę od nawiewów. Niestety odkręcenie kurka na zimnym silniku, włączeniu nawiewów na full i zaczekanie aż samochód się nagrzeje nie dało niestety nic. Ciepłego nawiewu jak nie było tak nie ma, a zbliża się zima i trochę mnie to przeraża
Witam.
Skrzynia:
A odłączyłeś aku na noc tak jak beast napisał? – nic nie pomogło?
Temat ze skrzynią porusz w innym dziale – po prostu szybciej się czegoś dowiesz.

Układ chłodzenia:
Z tego co opisałeś wskazuje na zapowietrzony układ chłodzenia, silnik szybko się grzeje i jest brak ogrzewania.
Jeżeli nie jesteś pewien czy dobrze odpowietrzyłeś podjeć do warsztatu co to zrobią np. specjalnym sprzętem (patrz foto lub allegro nr aukcji: 777866808 ).
Do nagrzewnicy wchodzą dwa węże, jeżeli są gorące a ogrzewania nie ma to patrz drugi powód.
Jeżeli jeden wąż (zdaje się górny) jest gorący a drugi zimny to jest zapowietrzona lub zapchana nagrzewnica.
Drugi powód to podciśnienia i zawór trójdrożny lub klimatronic. Najczęściej pada zawór.
(Jeszcze elektryczne silniczki wspomagające układ chłodzenia,czy masz i czy działają?).
Napisz coś więcej: w jakich okolicznościach padło ogrzewanie jakieś wcześniejsze symptomy.
Jakiego koloru jest płyn w zbiorniczku czy coś tam nie pływa, , czy puknąłeś chłodnicą w krawężnik itp, czy dawałeś uszczelniacze, czy śmierdzi z nawiewów lub z okolicy płynem chłodniczym lub czymś podobnym.
Dodam że kiedyś sączyła mi się nagrzewnica i śmierdziało myszami w samochodzie - było słabe ogrzewanie.
Od tego zapowietrzał mi się układ a po zgaszeniu silnika było słychać bulgotanie pod deska z prawej strony.
Wymieniłem nagrzewnice przepłukałem układ, odpowietrzyłem i po sprawie.
Jak rozwiążesz problem nie zapomnij się pochwalić!
PS.
Jeżeli padł termostat:
W pozycji zamkniętej - silnik się nagrzewa normalnie ale zaraz się przegrzewa - chłodnica zimna.
W pozycji otwartej - silnik długo się nagrzewa a w trasie jest dużo poniżej 92stopni.
Jeżeli w połowie - dłużej silnik się nagrzewa, w korkach przegrzewa, w trasie niedogrzany, latem mniej a zimą bardziej.
http://pneumativ.com...80191c18818ec9f
patrz FastFill http://www.valeoserv...sdiagnostic.php
#15
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2009 - 21:43
chyba udało mi się zlokalizować problem nawiewów i grzania się silnika. Dziś zauważyłem, że podczas pracy silnika spod niego kapie płyn chłodniczy. Okazało się, że walnięty jest całkowicie pompa wody. Jutro będzie zmieniana więc będę mógł się pochwalić efektem.
Co do skrzyni. Po odpaleniu samochodu najczęściej jest ok, jednak po tym jak przejadę parę kilometrów i wrzucę np. N obroty skaczą mi do 2 tysięcy, czasem 2,5 i tak się trzymają. Komputer poprzez odłączenie kabli resetowałem już dwa razy. Jutro będę go podpinał u mechanika pod program i będę znał błędy jakie bije. Co do skrzyni jeszcze, jest problem z redukcją biegów, czasem jak naciskam gaz skaczą mi nagle obroty i po chwili z impetem wpada bieg, co z kolei szarpie całym samochodem. Przy hamowaniu podczas redukcji również trochę głupieje. Generalnie od 1 w górę wszystko jest ok, ale przy redukcji już jest problem.
Pozdrawiam.
#16
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2009 - 01:42
Hej!
chyba udało mi się zlokalizować problem nawiewów i grzania się silnika. Dziś zauważyłem, że podczas pracy silnika spod niego kapie płyn chłodniczy. Okazało się, że walnięty jest całkowicie pompa wody. Jutro będzie zmieniana więc będę mógł się pochwalić efektem.
Pozdrawiam.
no to dla rafi195


xnn
ps. skrzynię "przenieś" do innego działu bo wyjdzie jakiś melanż

#17
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2009 - 22:20
no to napisz jak Ci poszło pozdrawiam...no to dla rafi195
:brawo:
...oj chyba że za wcześnie:D
)
#18
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 12:44
piszę dopiero dziś - przepraszam, ale zabiegany jestem ostatnio. Więc tak:
Póki co jestem po wymianach silniczka krokowego, sondy, i pompy wody. Silnik w końcu pracuje pięknie

Co do nawiewów no to dalej zimno jak cholera chociaż coraz lepiej zaczynają grzać - nie wiem czym to jest spowodowane, ale wydaje mi się, że cały czas lekko jest zapowietrzony układ chłodzenia. Tak czy siak nie chcąc się już dłużej z tym męczyć postanowiłem zakupić nagrzewnicę i w pon. wstawiam samochód na warsztat

Co do skrzyni - odkąd silnik zaczął i pracować ładnie i równo i obroty przestały skakać skrzynia pracuje świetnie.
Pozdrawiam!

#19
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 21:27
Póki co jestem po wymianach silniczka krokowego, sondy, i pompy wody. Silnik w końcu pracuje pięknie
Co do skrzyni - odkąd silnik zaczął i pracować ładnie i równo i obroty przestały skakać skrzynia pracuje świetnie.
Pozdrawiam!
no to fajny prezent przed świętami omega dostała:D
a serio to fajnie że dałeś znać, na pewno innym się przyda ta informacja.
#20
OFFLINE
Napisany 26 września 2011 - 14:44
Mianowicie mam taki podobny problem. Robi się już czasem trochę zimno przy załączonym eco w klimatroniku ustawiam temp. HI a tu nic tylko zimne powietrze zero ogrzewania. Na zegarach temp. normalna w mieście 90-92 C w korkach po trasie 82-85 C. Czyli bez zmian ubiegłej zimy grzało dobrze. A teraz po sezonie letnim i używaniu klimy non stop coś pierdło. Jaka może być tego przyczyna i jak ją wyeliminować?