Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Samodzielny montaż instalacji opartej na STAG 300+


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
135 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 22 lutego 2010 - 22:11

Tak myślałem. Dobrze pamiętam, że pod sondy wpinam się w czarne



Nie wiem komu pomagalem dzis przez telefon ale wypowiem sie jeszcze raz


Czarny od sondy to sygnalowy w ten sie wpinamy najlepiej na wiazce na ECU benzynowe
zeby potem w razie czego nie lutowac przy zmianie sondy jak padnie


to tez oczywiscie zalezy jaka mamy sonde jezeli mamy jedno przewodowa to wpinamy sie w ten jeden przwod oczywiscie

#82 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lutego 2010 - 23:35

ja proponuję podłączyć się do sond pod maską, a najlepiej w trójkątnej skrzynce przy samym komputerze

#83 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 23 lutego 2010 - 00:33

Mi pomagałeś za co bardzo Ci dziękuję. Niestety w czasie rozmowy brakło mi kasy na koncie i nie mogłem tego powiedzieć :> a dopiero wróciłem z garażu. Jeszcze raz dzięki za trafne wskazówki. Zostało mi tylko parę przewodów w środku ustawienie i będzie elegancko (mam nadzieję)

#84 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 01 marca 2010 - 01:59

Jakie powinny być ustawienia sterownika i w ich rezultacie jakie wyniki powinniśmy otrzymać. Aktualnie przejadę jakiś kawałek auto się rozgrzeje do tych 30 st. które są ustawione i teoretycznie przełącza się na gaz (zapala się kontrolka zielona na stałe) ale wcale nie czuć tego momentu. Na prawdę działa to tak idealnie ?? Druga sprawa przy zwalnianiu kontrolka miga tak jak by przełączyła na benzynę. Czemu tak się dzieje ?? Jeszcze jedno zostawiłem stary wielozawór na butli, wedle schematu staga powinienem podłączyć do niego te kable co idą do cewki (czarny-niebieski) ale tam nie ma gdzie. Wybaczcie jeśli moje pytania są laiczne, ale żadnego poważniejszego doświadczenia z LPG nie miałem. Mam nadzieję, że z waszą pomocą uda mi się to zrobić na "cacy" a ten temat stanie się kopalnią wiedzy dla innych szukających pomocy w podobnej sprawie :-)

#85 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 marca 2010 - 02:15

Nie czuć żadnego przełączanią na gaz. Jedyne jaka jest oznaka to słyszysz jak otwiera się zawór w butli takie charakterystyczne pykniecie. Co do ustawień to jeśli chodzi Ci o mapę to do każdego silnika ustawić się ją indywidualnie. Jeżeli kontrolka Ci mryga podczas zwalniania to musi być jakiś błąd, pytanie teraz jaki. Jak podłącząśz fejs i wchodzisz w błędy to nie ma tam nic zapisanego?

#86 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 01 marca 2010 - 22:45

Grzebałem dziś trochę i już wiem dlaczego przełącza się na benzynę. Jest za małe ciśnienie. Na postoju spada po wkręceniu na wysokie obroty, w czasie jazdy wystarczy dodać gazu i już wyskakuje błąd (fejsa mam na RS232 i niestety nie mam dostępu do takiego lapka żeby zobaczyć co dzieje się podczas jazdy), więc pytanie jakie powinno być i jak je ustawić żeby było ok ?? Dołączam parę fotek instalacji i zrzuty programu.
http://img694.yfrog....0320101121.jpg/

#87 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 02 marca 2010 - 18:04

w/g mnie mozna by obnizyc cisnienie do 1,15 , sonda nr 1 nie podpięta , cewka podwójna , napięcie 2,5 V , min temp gazu 0 stopni robiłeś autokalibrację? Cisnienie nie może spradać poniżej 0,7 jeżeli sie tak dzieje to coś z parownikiem - słyszałem ze skorpiony są ok ale czasami zdarza sie padaka

#88 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 02 marca 2010 - 19:49

Sonda podpięta tylko coś z nią jest nie tak i raz działa raz nie. Autokalibracja zrobiona. na postoju jest ok a w czasie jazdy od razu wyskakuje błąd.

#89 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 02 marca 2010 - 20:08

cewka podwójna



kolego jak cewka podwojna??? ilosc cylindrow na cewke 6 to stara cewka 6 wyjsciowa



cisnienie gazu troszke za wysokie powinno byc 1,10- 1,15


napiecie 5V


cisnienie moze spac maxymalnie do 0.75 ustaw czas spadku cisnienia jak najwiecej sie da ....


mapa mnoznika jest rozjechana !!!! odlacz akumulator na godzine podlacz zrob z 50 km na benie potem jeszcze raz kalibracja

masz mozliwosc pozyczenia od kogos map sensora PS-01??? prawdopodobnie on jest wina tego cyrku

#90 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 02 marca 2010 - 20:46

u mnie tez jest 6 wyjściowa jak dam na pojedyncza to obroty mam x2
musisz wkleic mapy jak jedziesz trzeba zobaczyc co sie dzieje wtedy

#91 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 22 sierpnia 2010 - 18:46

Nadszedł czas na LPG niestety albo i stety zalezy czy dla auta czy dla kieszeni;].

No ale dobra zakładam sam i teraz pojawia mi sie kilka wątpliwosci: (ESGI II na MAgic jet i KME GOLD)

1. Reduktor ma dwa wyloty zasilania gazem wiec: jeden do jednej listwy drugi do drugiej. I teraz do kazdego oddzielnie filtr ? jaki najlepej? moze jakies złączki cuda wianki są zeby na jednym było ????? jak to podłłączyć najlepiej? I teraz czy jeden czujnik temp gazu wystarczy? BO jest na filtrze a nie listwie.

2.Jak najposciej odnalesc sygnał obrotów w wiązce auta?

3. Sonda lambda.... mam dwa przewody jeden do jednej drugi do drugiej a w sondzie są dwa.. który wybrać ?:D czy lepiej bo i takie opinie słyszałem nie podłłączać ich wogóle i w regulacji zaznaczyc ze bez sond azeby sie mapa same nie pierniczyła gazowa?

4. A i podlączenie wtrysków.... od 6 do 1 czy 1 do 6 jak to z tą koljenoscią?

Wiem ze pytania pwnie dla wiekszosci błache no ale kto pyta nie BłOnDZI ;]A czasem na pierdółce mozna cos popier**** :D

TAKZE DROGIE BRAVO HELP !:pokoj:

#92 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 23 sierpnia 2010 - 23:54

Ad. 1 Daj dwa filtry
Ad. 2 Wystarczy poszukać np. ( http://forum.omegakl... lub http://forum.omegakl...)
Ad. 3 Czarny
Ad. 4 Nie do końca rozumie Twoje pytanie wtryski podłączasz zgodnie z kolejnością i tyle. Dopuszczalne są różne kombinacje, ale trzeba wiedzieć co się chce osiągnąć.

#93 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 24 sierpnia 2010 - 07:36

Ad. 1 Daj dwa filtry
Ad. 2 Wystarczy poszukać np. ( http://forum.omegakl... lub http://forum.omegakl...)
Ad. 3 Czarny
Ad. 4 Nie do końca rozumie Twoje pytanie wtryski podłączasz zgodnie z kolejnością i tyle. Dopuszczalne są różne kombinacje, ale trzeba wiedzieć co się chce osiągnąć.


1. Czyli dwa zwykłe filtry zupłnie oddzielnie a trónik pomiarowy na jednym z przewodów bez róznicy który i za filtrem juz? Nie bedzie jakis problemów z regulacją jezeli jeden przwód bedzie dłuzszy o trójnik itd?
3. Czyli lepiej jednak mieć je podłączone?

#94 OFFLINE   krristoff

krristoff
  • 72 postów
  • Dołączył: 18-11-2007
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 24 sierpnia 2010 - 09:47

Nadszedł czas na LPG niestety albo i stety zalezy czy dla auta czy dla kieszeni;].

No ale dobra zakładam sam i teraz pojawia mi sie kilka wątpliwosci: (ESGI II na MAgic jet i KME GOLD)

1. Reduktor ma dwa wyloty zasilania gazem wiec: jeden do jednej listwy drugi do drugiej. I teraz do kazdego oddzielnie filtr ? jaki najlepej? moze jakies złączki cuda wianki są zeby na jednym było ????? jak to podłłączyć najlepiej? I teraz czy jeden czujnik temp gazu wystarczy? BO jest na filtrze a nie listwie.

2.Jak najposciej odnalesc sygnał obrotów w wiązce auta?

3. Sonda lambda.... mam dwa przewody jeden do jednej drugi do drugiej a w sondzie są dwa.. który wybrać ?:D czy lepiej bo i takie opinie słyszałem nie podłłączać ich wogóle i w regulacji zaznaczyc ze bez sond azeby sie mapa same nie pierniczyła gazowa?

4. A i podlączenie wtrysków.... od 6 do 1 czy 1 do 6 jak to z tą koljenoscią?

Wiem ze pytania pwnie dla wiekszosci błache no ale kto pyta nie BłOnDZI ;]A czasem na pierdółce mozna cos popier**** :D

TAKZE DROGIE BRAVO HELP !:pokoj:



Witam.
Ad2 sygnał obrotow bierzesz z cewki np.brazowy z instalki podpinasz pod czarno- zielony na cewce a zasilanie po stacyjce czerwony z czerwonym w instalce w załaczniku schemat staga 300

#95 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 24 sierpnia 2010 - 17:58

Tak polecam dwa osobne filtry, jak masz dwa wyjścia gazu to najlepsze rozwiązanie trójnik bez różnicy na którym wężu (powiększenie długości o trójnik nie robi problemu) lepiej za filtrem nie będzie zbierał tyle syfu ale jak Ci pasuje przed to nie zaszkodzi. Sondy jeżeli są i działają poprawnie to śmiało podłączaj.

...jeszcze jedno jak masz magic jety w listwach zrób kompensacje.

#96 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 24 sierpnia 2010 - 18:14

Tak polecam dwa osobne filtry, jak masz dwa wyjścia gazu to najlepsze rozwiązanie trójnik bez różnicy na którym wężu (powiększenie długości o trójnik nie robi problemu) lepiej za filtrem nie będzie zbierał tyle syfu ale jak Ci pasuje przed to nie zaszkodzi. Sondy jeżeli są i działają poprawnie to śmiało podłączaj.

...jeszcze jedno jak masz magic jety w listwach zrób kompensacje.


mam magic jety osobno i chce w listwy załozyc bo wydaje mi sie lepiej, co znaczy kompensacja?

DZIEKI PANOWIE ZA KONKRETY ! :)

#97 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 25 sierpnia 2010 - 04:58

Jak masz osobno to możesz się pobawić i schować je pod kolektor. Kompensacja to połączenie dwóch listw. Poza tym wystarczy poszukać nawet czytając ten temat.

#98 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 25 sierpnia 2010 - 10:18

W PDF w stagu intrukcji sa schematy kompensacji wiec tutaj forum nie ma potrzeby patrzec. Podłaczenie Sond lambda sa tylko wskaznikiem informacji czy podczas pracy na gazie sondy pracuja prawidołowo.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#99 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 26 sierpnia 2010 - 20:07

a czy podciśnienie moze byc z trójnika pomiarowego przed listwą przy kompensacji czy koniecznie z weza medzy listwami? Jesli trzeba miedzy listwami to jak? jakis króciec metalowy w srodek i nawiercic na czujnik temp? I jeszcze raz jak podlączyć te wtryski?tzn który to pierwszy :)? bo podpisane sa w ta i spowrotem czyli pierwszy moze byc ostatni i czy to nie przeszkadza ktory ustale za pierwszy?

#100 OFFLINE   Tomcio8822

Tomcio8822
  • 12 postów
  • Dołączył: 10-11-2010

Napisany 25 listopada 2010 - 18:43

Witam jetem po samodzielnym montażu gazu stag 300 premium w mondeo mk3 2.0 duratec reduktor magic jet wtryski tez magic jet i mam taki problem ze po przełączeniu na gaz samochod gasnnie , jak trzymalem samochod na obrotach i przelonczylem na gaz to chodzil ale jak tylko puscilem gaz to gass. Teraz rozwiercilem dysze na srednice 2,8 i juz wcale nie chce chodzic na gazie....