Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kąt pochylenia tylnego koła


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
73 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2010 - 15:14

Moim zdaniem te tuleje, o które pytałem są odpowiedzialne za amortyzację belki/wózka tylnego, z przodu są te duże tuleje "prosiaki" a z tyłu właśnie te małe.

Wracając do tematu kąta kół tylnych.. Jakiś czas temu miałem problem z nadmiernym pochyleniem tylnego prawego koła i stwierdziłem, że to wina zerwanej tuleji wewnętrznej wahacza. Po wymianie koło było wmiarę prostę aczkolwiek tuleja była mocno naciągnięta. Ostatnio zauważyłem, że znowu prawe tylne koło jest krzywe. Na bank zerwała się znowu tuleja, a co jest przyczyną, pewnie skrzywiony wahacz, albo ucho belki.

#42 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 kwietnia 2010 - 21:42

Witam, podepnę się pod temat. Proszę o poradę co zrobić z takim fantem że lewe tylne koło zjada mi od wewnętrznej(odgina się minimalnie do środka pojazdu). Jak to regulować, co wymieniać ?

#43 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2010 - 22:29

Tuleje wahacza tylnego, sprężyny albo sam wahacz. W omedze nie ma możliwości regulowania kąta pochylenia kół tylnych.

#44 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2010 - 22:36

mi tez zjadalo opony z tylu od wewnatrz po obnizeniu auta i zalozeniu dystansow problem znikl. Na nowych oponach zrobilem juz pare tys. km i jak narazie jest ok.

#45 OFFLINE   wonmot

wonmot
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-04-2010

Napisany 24 listopada 2010 - 22:52

No to ja się podepnę, może komuś się przyda.

Z pochylonym kołem walczyłem kilka miesięcy. Najpierw wymienione tuleje na tylnych wahaczach, bo wewnętrzna od wahacza krzywego koła była wyraźnie zużyta i trzymała się w osi. Efekt - żadnej poprawy.

Kolejna próba to wymiana sprężyn. Stare okazały się tej samej wysokości co nowe, tył omy wcale nie poszedł do góry. Efekt - żadnej poprawy.

Przyszła kolej na wahacz (używany, za grosze). Przy porównaniu starego wahacza i nowo kupionego było widać lekką różnicę, co wskazywało, że stary wahacz był skrzywiony. Przy okazji wymiany wahacza wymienione zostało łożysko, bo stare też miało luz i mogło wpływać na kąt koła. Pod sprężyny (nie w sprężyny) podłożyłem specjalne gumy, grubsze od oryginałów, które podobno podnoszą auto o 3 cm. Efekt - koło proste, tył nie zalicza już gleby.

Mam nadzieję, że to koniec zabawy z pochylonym kołem. :D

#46 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:13

Witam

mam ów problem z pochyleniem kąta tylnego koła :)

zjadło mi opony od środka (zimówkę standardowe 195/65 15r) lewą dość dobrze (prawie łysa) od środka prawa tak pół z tego co było.

wymieniłem sprężyny na kayba czy jakoś tak, założyłem nowe kapcie 235/45 17r i pojechałem ustawić geometrię no i efekt jest taki że nie da się ustawić kąta kół tylnych.

Dodany obrazek


czy w takiej różnicy pomoże wymiana tulei czy raczej wahacze do wymiany ?

Pozdrawiam i czekam na podpowiedz bo omega będzie stała bo szkoda mi nowych opon ;/

#47 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:31

z tylu kąta nie wyregulujesz , kup lewy wahacz nabij nowe tuleje i podmień ten stary , prawy kąt ma OK tylko zbieżność do regulacji

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#48 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:37

z tylu kąta nie wyregulujesz , kup lewy wahacz nabij nowe tuleje i podmień ten stary , prawy kąt ma OK tylko zbieżność do regulacji



z tego co zrozumiałem to mam kupić używkę? to nie da mi 100% pewności że nie jest krzywy. a w nowym to już raczej nowe tulejki będą

bo jak mam nabijać to wyciągnę stary wahacz i do niego tez nabić tulejki mogę ;)

#49 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 18:04

nowy wiadomo że lepszy i pewniejszy tylko cena będzie wysoka , ja wolałbym używkę z zaufanego źródła

bo jak mam nabijać to wyciągnę stary wahacz i do niego tez nabić tulejki mogę


tylko czy sam wahacz jest prosty

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#50 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 18:28

tylko czy sam wahacz jest prosty


no ja przynajmniej w nic nie wjechałem żeby był wywalony podniosę auto i zobaczę ;) ale pewnie nawet chodź by był prosty to i tak nie będę wiedział na 100% że jest ok ;/

#51 OFFLINE   wonmot

wonmot
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-04-2010

Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:16

podniosę auto i zobaczę ale pewnie nawet chodź by był prosty to i tak nie będę wiedział na 100% że jest ok


Dokładnie. Na oko to chłop w szpitalu...
Nie zobaczysz jak nie masz porównania, a nawet jak masz porównanie, to nie koniecznie zobaczysz. Ale chyba zamotałem :D

#52 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 kwietnia 2011 - 21:06

sprawdź najpierw jak się tuleje mają i na wahaczach i na belce...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#53 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 21 kwietnia 2011 - 18:50

Witam u mnie ustawiali koła i dalej zbiera-wszystkie znalazłem fakture,ale nie umię się połapać w niej może ktoś mi po może

#54 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2011 - 14:31

Witam

ma ktoś pomysł jak wyregulować kąt pochylenia kół tylnych
tulejki w wahaczach zmienione
tuleje belki zmienione
sprężyny zmienione

(oczywiście wszystko na nowe zmieniane)

a dalej nie mieści się w normie ? co jeszcze może być przyczyną pochylenia kąta kół tylnych ?

#55 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2011 - 14:38

nic więcej... z tyłu jedynie zbieżność możesz ustawić, ale kąta pochylenia nie zmienisz... może jest wahacz/belka skrzywiona... to już jest dumanie na siłę...

#56 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 maja 2011 - 14:54

a dalej nie mieści się w normie ? co jeszcze może być przyczyną pochylenia kąta kół tylnych ?

Tylko ile brakuje do tej normy... Moze po prostu nie warto?

#57 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 maja 2011 - 15:15

pewnie ramiona wahaczy sie powyginaly

#58 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2011 - 19:24

Dodany obrazek
coś takiego tylko że teraz mam lewe 49 końcówka a prawe 33 więc jest gorzej teraz na prawym a na lewym ciut lepiej ;/
jakiś pomysł co zrobić z tym fantem ?

bo nie bardzo mi się uśmiecha kupować opony co sezon ;/

#59 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 maja 2011 - 21:31

A może górne podparcie sprężyn "podgnite", albo same sprężyny winne (pęknięcie, obniżane)?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#60 OFFLINE   wonmot

wonmot
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-04-2010

Napisany 25 maja 2011 - 08:42

pewnie ramiona wahaczy sie powyginaly


Na bank. Przerabiałem to już. Po wymianie wahacza koło się wyprostowało.