

Kąt pochylenia tylnego koła
#41
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2010 - 15:14
Wracając do tematu kąta kół tylnych.. Jakiś czas temu miałem problem z nadmiernym pochyleniem tylnego prawego koła i stwierdziłem, że to wina zerwanej tuleji wewnętrznej wahacza. Po wymianie koło było wmiarę prostę aczkolwiek tuleja była mocno naciągnięta. Ostatnio zauważyłem, że znowu prawe tylne koło jest krzywe. Na bank zerwała się znowu tuleja, a co jest przyczyną, pewnie skrzywiony wahacz, albo ucho belki.
#42
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2010 - 21:42
#43
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2010 - 22:29
#44
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2010 - 22:36
#45
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 22:52
Z pochylonym kołem walczyłem kilka miesięcy. Najpierw wymienione tuleje na tylnych wahaczach, bo wewnętrzna od wahacza krzywego koła była wyraźnie zużyta i trzymała się w osi. Efekt - żadnej poprawy.
Kolejna próba to wymiana sprężyn. Stare okazały się tej samej wysokości co nowe, tył omy wcale nie poszedł do góry. Efekt - żadnej poprawy.
Przyszła kolej na wahacz (używany, za grosze). Przy porównaniu starego wahacza i nowo kupionego było widać lekką różnicę, co wskazywało, że stary wahacz był skrzywiony. Przy okazji wymiany wahacza wymienione zostało łożysko, bo stare też miało luz i mogło wpływać na kąt koła. Pod sprężyny (nie w sprężyny) podłożyłem specjalne gumy, grubsze od oryginałów, które podobno podnoszą auto o 3 cm. Efekt - koło proste, tył nie zalicza już gleby.
Mam nadzieję, że to koniec zabawy z pochylonym kołem.

#46
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:13
mam ów problem z pochyleniem kąta tylnego koła

zjadło mi opony od środka (zimówkę standardowe 195/65 15r) lewą dość dobrze (prawie łysa) od środka prawa tak pół z tego co było.
wymieniłem sprężyny na kayba czy jakoś tak, założyłem nowe kapcie 235/45 17r i pojechałem ustawić geometrię no i efekt jest taki że nie da się ustawić kąta kół tylnych.

czy w takiej różnicy pomoże wymiana tulei czy raczej wahacze do wymiany ?
Pozdrawiam i czekam na podpowiedz bo omega będzie stała bo szkoda mi nowych opon ;/
#47
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:31
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#48
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:37
z tylu kąta nie wyregulujesz , kup lewy wahacz nabij nowe tuleje i podmień ten stary , prawy kąt ma OK tylko zbieżność do regulacji
z tego co zrozumiałem to mam kupić używkę? to nie da mi 100% pewności że nie jest krzywy. a w nowym to już raczej nowe tulejki będą
bo jak mam nabijać to wyciągnę stary wahacz i do niego tez nabić tulejki mogę

#49
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 18:04
bo jak mam nabijać to wyciągnę stary wahacz i do niego tez nabić tulejki mogę
tylko czy sam wahacz jest prosty
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#50
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 18:28
tylko czy sam wahacz jest prosty
no ja przynajmniej w nic nie wjechałem żeby był wywalony podniosę auto i zobaczę

#51
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:16
podniosę auto i zobaczę ale pewnie nawet chodź by był prosty to i tak nie będę wiedział na 100% że jest ok
Dokładnie. Na oko to chłop w szpitalu...
Nie zobaczysz jak nie masz porównania, a nawet jak masz porównanie, to nie koniecznie zobaczysz. Ale chyba zamotałem

#52
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 21:06

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#53
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2011 - 18:50
#54
OFFLINE
Napisany 24 maja 2011 - 14:31
ma ktoś pomysł jak wyregulować kąt pochylenia kół tylnych
tulejki w wahaczach zmienione
tuleje belki zmienione
sprężyny zmienione
(oczywiście wszystko na nowe zmieniane)
a dalej nie mieści się w normie ? co jeszcze może być przyczyną pochylenia kąta kół tylnych ?
#55
OFFLINE
Napisany 24 maja 2011 - 14:38
#56
OFFLINE
Napisany 24 maja 2011 - 14:54
Tylko ile brakuje do tej normy... Moze po prostu nie warto?a dalej nie mieści się w normie ? co jeszcze może być przyczyną pochylenia kąta kół tylnych ?
#57
OFFLINE
#58
OFFLINE
#59
OFFLINE
Napisany 24 maja 2011 - 21:31
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#60
OFFLINE
Napisany 25 maja 2011 - 08:42
pewnie ramiona wahaczy sie powyginaly
Na bank. Przerabiałem to już. Po wymianie wahacza koło się wyprostowało.