

Kąt pochylenia tylnego koła
#21
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2009 - 23:21
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#22
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2009 - 23:24
życzę powodzenia reszcie kolegów z taką dolegliwością zawieszenia
pozdrawiam,
Paweł
#23
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2009 - 07:30
Załóż nowe, nie wyjeżdżone sprężyny - dupka pójdzie wyżej i koła będą mniej/więcej prostopadle do ziemi...
#24
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2009 - 08:47
Wymiana sprężyn nic nie da bo eskperymentalnie zamieniałem miejscami razem z amorami u siebie w 2.0 bez rezultatu. Okazało się, że wahacz był krzywy.
#25
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 17:46
Ja miałem to samo tylne prawe koło ściupało oponę z jednej strony, wizyta w warsztacie gdzie komputerowo badają to wszystko i wyszło odchylenie 29 jednostek, a dla omy jest między 11 a 15 nie wiem czego. W każdym razie palnik do podgrzania śrób i wszystko ładnie wyregulowali 100zł.
a to moze wie czy ktos tez sie podejmuje takiego dziela i ile to kosztuje na podkarpaciu warto wiedziec na przyszlosc ????
#26
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 16:35
Cytat:
Napisał mk44arty Zobacz post
Ja miałem to samo tylne prawe koło ściupało oponę z jednej strony, wizyta w warsztacie gdzie komputerowo badają to wszystko i wyszło odchylenie 29 jednostek, a dla omy jest między 11 a 15 nie wiem czego. W każdym razie palnik do podgrzania śrób i wszystko ładnie wyregulowali 100zł.
a to moze wie czy ktos tez sie podejmuje takiego dziela i ile to kosztuje na podkarpaciu warto wiedziec na przyszlosc ????
Jak zwykle nie doczytałem wydruku do końca, rzeczywiście nie regulowali mi "pochylenia koła" tylko zbieżność połówkową- sorry za sianie zamieszania
#27
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2009 - 19:09
#28
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 20:41
kolego z tym pochyleniem koła walcze od roku i prawdopodobnie tuleje wachacza tylnego są zbyt miekie i wachacz kątuje prez co koło stoi pod kątem . ale jaktuleje to tylko landfordera
to jak zamierzasz wymieniac to potem sie pochwal
#29
OFFLINE
#30
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 00:10
Nowe tuleje wachaczy i kólka stoją prosto
a jakiej firmy tuleje zalozyles??i ile placiles???
#31
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 00:47
a jakiej firmy tuleje zalozyles??i ile placiles???
że tak się wtrące delikatnie,
ale patrz na Lemfordera a inne olej.

np http://www.allegro.p..._lemforder.html
kosztorys:
146zł tuleje kpl. na dwa wahacze Lemforder
mogą dość śruby z nakrętkami jak stare się posypią wtedy dodatkowo
64zł śruby kpl. na dwa wahacze GM.
19zł wysyłka;)
tu można kupić (http://www.allegro.p....php?uid=494886)
Nowe tuleje wachaczy i kólka stoją prosto
super:brawo:

czemu kolega tak skromnie się chwali jakieś :ognie: by się przydały:D
#32
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 23:20
a czy ktos to moze jeszcze potwierdzicNowe tuleje wachaczy i kólka stoją prosto
#33
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 18:35

#34
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2010 - 08:03
#35
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2010 - 09:03
P.S. Jakie gumy masz zamiar wymienić z tyłu, czy wiesz do czego służy ta tuleja - http://moto.allegro....ej_omega_b.html ?
#36
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2010 - 18:13
http://moto.allegro....a_b_c_lemf.html
http://moto.allegro...._lemforder.html
Te pierwsze gumy „barany” to u mnie mają już ogromne luzy. Byłem już na szarpakach a dzisiaj jadę na kanał więc zerknę na tył.
...czy wiesz do czego służy ta tuleja - http://moto.allegro....ej_omega_b.html ?
to jest chyba to (tuleja belki tył - wewnętrzna): http://moto.allegro....ega_b_c_hp.html .
Możliwe. że ja tez powienienem to wymienić a nie zakupiłem tego

No i byłem w u mechanika w warsztacie. Do tego wszystkiego co zamierzałem wymienić trzeba jeszcze kupić łącznik stabilizatora z prawej strony ale i tak profilaktycznie wymienię oba bo cena nie jest wysoka (55 zł/sztuka FEBI - wiem, że na allegro za tą cenę można kupić firmy Lemforder ale te mam pod nosem u mnie w mieście).
Oglądałem też tylne zawieszenie i wydaje mi się (choć nie jestem na 100% pewien), że widziałem te tuleje o które pyta kogut (http://moto.allegro....ej_omega_b.html). Jak zapytałem o nie tego mechanika – odpowiedział cytuję: „To są jakieś tuleje podtrzymujące wał”. Znajdowały się mniej więcej po obu stronach mechanizmu różnicowego czyli rzeczywiście wyglądały jakby trzymały wał (oczywiście mogę się mylić).
Niestety mam kolejny problem, bo mechanik powiedział, że z przodu może wymienić wszystko co chcę, ale jeśli chodzi o tył to może wymienić tylko te duże gumy „barany” i nie widzi sensu żeby wymieniać coś więcej. Wydaje mi się że raczej nie chce się w to bawić bo rzeczywiście chyba to by było duuuużo roboty.
Czy ktoś może polecić jakiś zakład z Łodzi lub okolic, który zrobiłby to solidnie i za przystępną cenę??? Z góry dzięki.
#37
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2010 - 19:58
Te tuleje http://moto.allegro....ega_b_c_hp.htmlJak zapytałem o nie tego mechanika – odpowiedział cytuję: „To są jakieś tuleje podtrzymujące wał”. Znajdowały się mniej więcej po obu stronach mechanizmu różnicowego czyli rzeczywiście wyglądały jakby trzymały wał (oczywiście mogę się mylić).
zaznaczyłem na zdjęciu w pdf zał.1 lepiej widać.
Z tyłu jest trochę roboty ale mechanik niech nie narzeka bo za to kasuje. Jak mu się nie chce to trudno, trzeba znaleźć innego i zrobić po całości, bo nie ma sensu się rozdrabniać.
Przy okazji robienia tyłu pomyślał bym o łożyskach kół jeżeli wydają się podejrzane to przy okazji można by je ruszyć, bo będzie lux dostęp, tak samo hamulce.
Mi mechanik proponował że zwali całe zawieszenie z tyłu i zrobi lux porządek, zalecił też kupić nowe śruby bo stare mogą się uszkodzić przy demontażu - ale na razie tyłu nie robię.
#38
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2010 - 22:23
#39
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2010 - 23:07
Na focie zaznaczyłem tuleje o które pytasz i śruby o których wspomniałem wcześniej.
Numery kat:
ŚRUBA SZEŚCIOKĄT M12 X 92, Opel 4 23 948 /GM 90447937
NAKRĘTKA, SZEŚCIOKĄTNA, M12, Opel 4 23 955 /GM 90538867
W załącznikach dodam jeszcze kilka rzeczy - może się przydadzą.
W spisie części pdf znajdziesz wszystkie części do tylnego zawieszenia.


#40
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2010 - 08:06
Chyba poczekam aż wróci do Polski mój tata który z zawodu jest mechanikiem i razem zrobimy zawieszenie tył i przód a do specjalistów pojedziemy ustawić tylko zbieżność i geometrię. Trochę grosza też się zaoszczędzi. Dzięki wielkie jeszcze raz
