Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kąt pochylenia tylnego koła


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
73 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2009 - 23:21

niema w omedze regulacji pochylenia koła tylnego

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#22 OFFLINE   pgasper

pgasper
  • 19 postów
  • Dołączył: 04-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 listopada 2009 - 23:24

dziękuję za odpowiedź. szukam więc spawacza...
życzę powodzenia reszcie kolegów z taką dolegliwością zawieszenia
pozdrawiam,
Paweł

#23 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 listopada 2009 - 07:30

Hmm...ale po co Ci spawacz do regulacji zawieszenia???
Załóż nowe, nie wyjeżdżone sprężyny - dupka pójdzie wyżej i koła będą mniej/więcej prostopadle do ziemi...

#24 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 listopada 2009 - 08:47

Raz jeszcze napiszę odnośnie przypadku, w którym koła tył są w tej samej wysokości od błotnika a mimo tego jedno z nich jest pochylone górą w głąb nadkola.
Wymiana sprężyn nic nie da bo eskperymentalnie zamieniałem miejscami razem z amorami u siebie w 2.0 bez rezultatu. Okazało się, że wahacz był krzywy.

#25 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 28 listopada 2009 - 17:46

Ja miałem to samo tylne prawe koło ściupało oponę z jednej strony, wizyta w warsztacie gdzie komputerowo badają to wszystko i wyszło odchylenie 29 jednostek, a dla omy jest między 11 a 15 nie wiem czego. W każdym razie palnik do podgrzania śrób i wszystko ładnie wyregulowali 100zł.


a to moze wie czy ktos tez sie podejmuje takiego dziela i ile to kosztuje na podkarpaciu warto wiedziec na przyszlosc ????

#26 OFFLINE   mk44arty

mk44arty
  • 73 postów
  • Dołączył: 26-10-2009

Napisany 29 listopada 2009 - 16:35

Cytat:
Napisał mk44arty Zobacz post
Ja miałem to samo tylne prawe koło ściupało oponę z jednej strony, wizyta w warsztacie gdzie komputerowo badają to wszystko i wyszło odchylenie 29 jednostek, a dla omy jest między 11 a 15 nie wiem czego. W każdym razie palnik do podgrzania śrób i wszystko ładnie wyregulowali 100zł.
a to moze wie czy ktos tez sie podejmuje takiego dziela i ile to kosztuje na podkarpaciu warto wiedziec na przyszlosc ????


Jak zwykle nie doczytałem wydruku do końca, rzeczywiście nie regulowali mi "pochylenia koła" tylko zbieżność połówkową- sorry za sianie zamieszania

#27 OFFLINE   jaco1234

jaco1234
  • 22 postów
  • Dołączył: 08-11-2009

Napisany 05 grudnia 2009 - 19:09

kolego z tym pochyleniem koła walcze od roku i prawdopodobnie tuleje wachacza tylnego są zbyt miekie i wachacz kątuje prez co koło stoi pod kątem . ale jaktuleje to tylko landfordera

#28 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 08 grudnia 2009 - 20:41

kolego z tym pochyleniem koła walcze od roku i prawdopodobnie tuleje wachacza tylnego są zbyt miekie i wachacz kątuje prez co koło stoi pod kątem . ale jaktuleje to tylko landfordera


to jak zamierzasz wymieniac to potem sie pochwal

#29 OFFLINE   jaco1234

jaco1234
  • 22 postów
  • Dołączył: 08-11-2009

Napisany 10 grudnia 2009 - 17:10

Nowe tuleje wachaczy i kólka stoją prosto

#30 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2009 - 00:10

Nowe tuleje wachaczy i kólka stoją prosto


a jakiej firmy tuleje zalozyles??i ile placiles???

#31 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 11 grudnia 2009 - 00:47

a jakiej firmy tuleje zalozyles??i ile placiles???


że tak się wtrące delikatnie,
ale patrz na Lemfordera a inne olej.;)
np http://www.allegro.p..._lemforder.html

kosztorys:
146zł tuleje kpl. na dwa wahacze Lemforder
mogą dość śruby z nakrętkami jak stare się posypią wtedy dodatkowo
64zł śruby kpl. na dwa wahacze GM.
19zł wysyłka;)
tu można kupić (http://www.allegro.p....php?uid=494886)

Nowe tuleje wachaczy i kólka stoją prosto


super:brawo::brawo::brawo:
czemu kolega tak skromnie się chwali jakieś :ognie: by się przydały:D

#32 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 11 grudnia 2009 - 23:20

Nowe tuleje wachaczy i kólka stoją prosto

a czy ktos to moze jeszcze potwierdzic

#33 OFFLINE   jaco1234

jaco1234
  • 22 postów
  • Dołączył: 08-11-2009

Napisany 12 grudnia 2009 - 18:35

tak kolego lamfordera lub febi ale ta cenka jest dobra ja tyle zapłaciłem po dobrym rabacie w koszalinie !!!

#34 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 09 kwietnia 2010 - 08:03

Mam pytanie odnośnie zbieżności tyłu. Otóż zabieram się do wymiany wielu części zawieszenia w omedze b kombi. Zakupiłem już sporo elementów lemfordera. Na tył tuleje duże i małe oraz tzw. „barany” (takie duże gumy). Na przód tuleje duże i małe, sworznie, do tego końcówki drążków wew. i zew. Chciałem to wszystko wymienić ale w warsztatach na chwilę obecną nie mają wolnych terminów i proponują wymienić mi na razie tylko elementy przedniego zawieszenia gdyż z tyłem jest sporo „zabawy”. Sam nie wiem czy na to pójść. Tłumaczą mi że zbieżność przodu nie ma wpływu na zbieżność tylniego zawieszenia. Mówią, że teraz mogę zrobić przód, ustawić zbieżność i geometrię przodu a tył wymienią w innym terminie i też wszystko ustawią. Czy rzeczywiście tylne zawieszenie można wyregulować niezależnie od przodu??? Trochę się obawiam dlatego pytam. Z góry dzięki za odpowiedź.

#35 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 kwietnia 2010 - 09:03

Lecą w *****, weź sobie odpuść takich mechaników i znajdź porządny warsztat. Żeby ustawić przód trzeba najpierw dobrze ustawić tył!

P.S. Jakie gumy masz zamiar wymienić z tyłu, czy wiesz do czego służy ta tuleja - http://moto.allegro....ej_omega_b.html ?

#36 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 09 kwietnia 2010 - 18:13

Z tyłu mam zamiar wymienić coś takiego (dokładnie to zakupiłem):
http://moto.allegro....a_b_c_lemf.html
http://moto.allegro...._lemforder.html
Te pierwsze gumy „barany” to u mnie mają już ogromne luzy. Byłem już na szarpakach a dzisiaj jadę na kanał więc zerknę na tył.

...czy wiesz do czego służy ta tuleja - http://moto.allegro....ej_omega_b.html ?



to jest chyba to (tuleja belki tył - wewnętrzna): http://moto.allegro....ega_b_c_hp.html .
Możliwe. że ja tez powienienem to wymienić a nie zakupiłem tego :/

No i byłem w u mechanika w warsztacie. Do tego wszystkiego co zamierzałem wymienić trzeba jeszcze kupić łącznik stabilizatora z prawej strony ale i tak profilaktycznie wymienię oba bo cena nie jest wysoka (55 zł/sztuka FEBI - wiem, że na allegro za tą cenę można kupić firmy Lemforder ale te mam pod nosem u mnie w mieście).
Oglądałem też tylne zawieszenie i wydaje mi się (choć nie jestem na 100% pewien), że widziałem te tuleje o które pyta kogut (http://moto.allegro....ej_omega_b.html). Jak zapytałem o nie tego mechanika – odpowiedział cytuję: „To są jakieś tuleje podtrzymujące wał”. Znajdowały się mniej więcej po obu stronach mechanizmu różnicowego czyli rzeczywiście wyglądały jakby trzymały wał (oczywiście mogę się mylić).
Niestety mam kolejny problem, bo mechanik powiedział, że z przodu może wymienić wszystko co chcę, ale jeśli chodzi o tył to może wymienić tylko te duże gumy „barany” i nie widzi sensu żeby wymieniać coś więcej. Wydaje mi się że raczej nie chce się w to bawić bo rzeczywiście chyba to by było duuuużo roboty.
Czy ktoś może polecić jakiś zakład z Łodzi lub okolic, który zrobiłby to solidnie i za przystępną cenę??? Z góry dzięki.

#37 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 kwietnia 2010 - 19:58

Jak zapytałem o nie tego mechanika – odpowiedział cytuję: „To są jakieś tuleje podtrzymujące wał”. Znajdowały się mniej więcej po obu stronach mechanizmu różnicowego czyli rzeczywiście wyglądały jakby trzymały wał (oczywiście mogę się mylić).

Te tuleje http://moto.allegro....ega_b_c_hp.html
zaznaczyłem na zdjęciu w pdf zał.1 lepiej widać.
Z tyłu jest trochę roboty ale mechanik niech nie narzeka bo za to kasuje. Jak mu się nie chce to trudno, trzeba znaleźć innego i zrobić po całości, bo nie ma sensu się rozdrabniać.
Przy okazji robienia tyłu pomyślał bym o łożyskach kół jeżeli wydają się podejrzane to przy okazji można by je ruszyć, bo będzie lux dostęp, tak samo hamulce.
Mi mechanik proponował że zwali całe zawieszenie z tyłu i zrobi lux porządek, zalecił też kupić nowe śruby bo stare mogą się uszkodzić przy demontażu - ale na razie tyłu nie robię.

#38 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 09 kwietnia 2010 - 22:23

Dzięki ZYGZAK. Będę szukał lepszego mechanika. Mam jeszcze pytanie. Masz może schemat wahacza tylnego? Chciałem dokładnie zerknąć jak wygląda sprawa z tulejami wahacza tylnego (o te mi chodzi ->>>> http://moto.allegro...._lemforder.html) . Na tych 3 schematach które wrzuciłeś nie widzę ich a może słabo patrzę. W sumie kiepsko się znam na zawieszeniu więc jeśli rzeczywiście nie dostrzegłem ich to przepraszam.

#39 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 kwietnia 2010 - 23:07

No właśnie wahacze są widoczne na zał nr2 - ale nie ma sprawy, bo faktycznie rysunki mogły by być dokładniejsze.
Na focie zaznaczyłem tuleje o które pytasz i śruby o których wspomniałem wcześniej.
Numery kat:
ŚRUBA SZEŚCIOKĄT M12 X 92, Opel 4 23 948 /GM 90447937
NAKRĘTKA, SZEŚCIOKĄTNA, M12, Opel 4 23 955 /GM 90538867

W załącznikach dodam jeszcze kilka rzeczy - może się przydadzą.
W spisie części pdf znajdziesz wszystkie części do tylnego zawieszenia.
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#40 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 10 kwietnia 2010 - 08:06

Naprawdę wielkie dzięki ZYGZAK. Na pewno to wszystko mi się przyda. A tak swoją drogą te schematy mogłyby troszkę lepiej odzwierciedlać rzeczywistość bo te tuleje które mi zaznaczyłeś na schemacie w małym stopniu przypominają to co kupiłem (chodzi mi o wygląd) ale jak się wpatruje to rzeczywiście to jest to.
Chyba poczekam aż wróci do Polski mój tata który z zawodu jest mechanikiem i razem zrobimy zawieszenie tył i przód a do specjalistów pojedziemy ustawić tylko zbieżność i geometrię. Trochę grosza też się zaoszczędzi. Dzięki wielkie jeszcze raz ;)