Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kąt pochylenia tylnego koła


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
73 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomcioustka

tomcioustka
  • 11 postów
  • Dołączył: 15-10-2009

Napisany 13 listopada 2009 - 18:32

Witam.Patrząc od tyłu na koła mam tak / l.Wiecie może czy jest możliwość regulacji ?

#2 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2009 - 19:39

Nie ma. Można się zastanawiać dlaczego nigdy nikt nie napisał że ma tył nachylony w ten sposób \ |. Dlatego, że wahacze krzywią się z reguły w jedną stronę.

#3 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 listopada 2009 - 20:04

bo taki jest typ zawieszenia :tere-fere: i tyle, tak było i tak ma być :)

#4 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 15 listopada 2009 - 23:47

kurde wiecie co ja mam tak pochylone te koło że aż mi pięknie opone zjada:-) tuleje wahacza mam do wymiany czy cuś??

#5 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2009 - 10:12

kurde wiecie co ja mam tak pochylone te koło że aż mi pięknie opone zjada tuleje wahacza mam do wymiany czy cuś??


raczej tak. Wjedź na kanał i zobacz, czy Ci nie poszła tuleja wew. wahacza tylnego. Przerabiałem to samo.

#6 OFFLINE   mk44arty

mk44arty
  • 73 postów
  • Dołączył: 26-10-2009

Napisany 16 listopada 2009 - 13:19

Ja miałem to samo tylne prawe koło ściupało oponę z jednej strony, wizyta w warsztacie gdzie komputerowo badają to wszystko i wyszło odchylenie 29 jednostek, a dla omy jest między 11 a 15 nie wiem czego. W każdym razie palnik do podgrzania śrób i wszystko ładnie wyregulowali 100zł.

#7 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2009 - 13:42

Albo częściej sprężyny siadają, zresztą było to już wałkowane :p

#8 OFFLINE   pgasper

pgasper
  • 19 postów
  • Dołączył: 04-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 16 listopada 2009 - 23:12

koledz ale da sie to ustawić czy nie?
na 17" kołach popna schodzi w 4 misiące, natomiast na 15" na około rok - od wewnętrznej strony
dodam ze sprężyny wyminiłem na używane z omegi z 2002roku - wysokość zawieszenia nie zmieniła sie za mocno, więc wchodzą w grę kąty...

#9 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2009 - 12:49

używane sprężyny to nie był dobry pomysł, biorąc pod uwagę ceny nowych, dobrych marek. zawias z tyłu jest tak skonstruowany że na zużytych sprężynach Oma będzie koła górą będą się schodzić - i żadna regulacja tego nie zmieni.

co do rozmiarów kół - im szersze opony tym szybciej będzie je ścinać od środka.

#10 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 listopada 2009 - 19:45

wahacze w omedze są wahaczami wleczonymi, więc stan sprężyny w moim odczuciu nie powinien mieć wpływu na kąt pochylenia koła

#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2009 - 20:06

tak by było gdyby to był jeden wahacz np. jak w astrze ale to są dwa wahacze osobne więc ma , im koło bliżej nadwozia tym koło bardziej pochylone do wewnątrz a im dalej to na zewnątrz dlatego aby wyeliminować to zjawisko stosuje zawieszenie wielowahaczowe

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 listopada 2009 - 20:11

W ciężarówce Tatra wahacz jest poprzeczny i tam koła mogą mieć kąt dodatni lub ujemny, ale omega to nie tatra i wahacz porusza się w osi poprzecznej do ruchu pojazdu, zawiasy są jakby 'z przodu' więc jest to wahacz wleczony (dokładniej to jest lekko skośny) więc ugięcie sprężyn nie ma wg mnie wpływu na kąt pochylenia koła
wydaje mi się, że jedynymi powodami pochylenia koła mogą być skrzywienie wahacza lub piasty oraz odkształcenie miejsc mocowania go do nadwozia

#13 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2009 - 20:16

ale to jest prosta fizyka jeśli ramię w tym wypadku wahacz trójkątny ma stałe podparcie na dwóch wierzchołkach to tor ruchu trzeciego wierzchołka zawsze ale to na pewno zawsze będzie po okręgu w tym przypadku po jego wycinku

Zawieszenie wielowahaczowe

Zawieszenie wielowahaczowe ma za zadanie zapewnienie jak najlepszego komfortu jazdy, a zarazem zapewnienie jak najlepszego prowadzenia pojazdu. Konstrukcja zawieszenia wielowahaczowego polega na odpowiednim połączeniu wahaczy wzdłużnych, poprzecznych, skośnych oraz drążków. Częstym rozwiązaniem jest zastosowanie dolnego wahacza wzdłużnego wraz z dwoma drążkami poprzecznymi: dolnym do którego zamocowany jest amortyzator ze sprężyną oraz górnym. Rozwiązanie to zapobiega zmianom kąta pochylenia kół co jest szczególnie pożądane w zawieszeniu tylnym, w którym zmiana kąta następuje wraz ze wzrostem obciążenia pojazdu.

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 listopada 2009 - 20:29

tak, ale płaszczyzna ruchu tego trzeciego wierzchołka jest równoległa do osi podłużnej pojazdu.

zrobiłem szybki szkic, wydaje mi się że geometria tylnego zawieszenia jest właśnie taka:
Dodany obrazek

#15 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2009 - 20:44

jeżeli punkty podparcia są w osi poprzecznej pojazdu tak jak narysowałeś to zgodzę się z twoją teorią tylko czy w omedze tak jest ? bo mam wrażenie że ten wewnętrzny jest jakby bardziej cofnięty w tył względem tego zewnętrznego ale dokładnie nie wiem jutro to dokładnie obejrzę

już sprawdziłem nie są [ATTACH]3629[/ATTACH]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#16 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 listopada 2009 - 20:49

no właśnie mniej więcej jest tak jak narysowałem. Ta wewnętrzna tuleja jest rzeczywiście z tego co kojarzę nieco cofnięta względem tej zewnętrznej
tutaj jest fotka która to obrazuje
http://www.allegro.p...wy_komplet.html

#17 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2009 - 20:58

no właśnie i teraz pytanie czy tak małe przesunięcie ma wpływ czy nie i ciekawe czemu nie zrobili w jednej linii , najlepiej by było gdyby oś piasty pokrywała się z osią wahacza a z twojego zdjęcia widać że tak nie jest

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#18 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 listopada 2009 - 22:35

parę postów wyżej , czy już wiadomo czy jest to wielowahacz, czy wahacz wleczony ??
Nie wiem dlaczego , ale myślałem , że to wielowahacz

#19 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2009 - 22:43

to jest jeden wahacz na stronę , wielowahaczowe składa się więcej niż z jednego wahacza wygląda tak [ATTACH]3633[/ATTACH]

[ATTACH]3634[/ATTACH]

zdjęcia zawieszenia Kii Cee'd ,
Z tyłu konstruktorzy położyli już nacisk na właściwości jezdne. Samochód ma zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe oraz niewielką ramę pomocniczą. Trzeba jednak zaznaczyć, że jest to dość masywny układ. Po zdjęciu tylnego koła widzimy solidny, dolny wahacz poprzeczny, bardzo oryginalny wahacz wzdłużny, a także dwa górne wahacze poprzeczne. Jest tego jak widać sporo. Na szczęście amortyzator został oddzielony od sprężyny, dzięki czemu potencjalne koszty serwisowe będą znacznie ograniczone.

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#20 OFFLINE   pgasper

pgasper
  • 19 postów
  • Dołączył: 04-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 listopada 2009 - 23:18

no więc czy mozna jednogłośnie powiedzieć ze to pochylenie koła da się wyregulować, czy raczej palnik i prostowanie elementów mocowania wahacza?
bo jedno i drugie jest jednak tańsze niż kupowanie kapci co pół roku.