

Nie jeżdżę na halogenach - APEL
#161
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2010 - 22:12
Dlatego jestem przeciwnikiem jazdy na swiatlach przeciwmglowych, podczas takiej pogody.
#162
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2010 - 22:21
mokra jezdnia dziala na zasadzie lustra, wiec siedzac 2m nad ziemia czy 50cm efekt jest ten sam.
I tu masz 100% racji. Ja osobiście jeżdżę ciężarówką na co dzień i po całej nocce jak jakaś święta krowa jedzie na halogenach i mnie oślepia to dostaję kur...wicy, bo niby siedzę wysoko, ale mnie też to oślepia i nie dziwcie się jak ktoś wam "strzeli" z ciężarówki po oczach nie dlatego żeby pokazać jakie ma ładne światła, ale dla tego żeby jeden z drugim zobaczył jak to jest fajnie
#163
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2010 - 22:22
#164
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2010 - 22:31
zginie przez niego czlowiek, zobaczy dziecko ktore traci ojca przez jego zachowanie to moze przypomni sobie lub skojarzy oc zym mowa...
Po wyprzedzaniu ciezarowki koniecznie zacznij ostro hamowac, to moze do sytuacji ktora opisujesz nie dojdzie.
Ja sie :pokoj:, zycze wszystkim spokojnej nocy tym duzym i tym malym.
#165
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2010 - 22:51
popieram kolege...
a wtedy jadaca z przeciwka ciezarowka z 150 kilogramowym wieprzem zwanym zawodowym kierowcom ciezarowki wlacza wszytskie mozliwe szperacze oslepiajac cie na 2-5 secund...zalezy od wrazliwosci oczu..
I oślepi takiego chudego 50 kg niedzielnego kierowcę, który jest ślepy, i powinien włączyć jeszcze tylne światła przeciwmgielne żeby widzieć jeszcze w lusterkach.
Widzę, że masz jakiś problem ze sobą
#166
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 11:41
#167
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 21:28
#168
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2010 - 17:51
nikomu by nie przeszkadzały podobnie jak nic nie dają na drodze
...
w gestej mgle , przy 40 na godzine daja calkiem sporo, w innych okolicznosciach sa bezuzyteczne
#169
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2010 - 18:55
w gestej mgle , przy 40 na godzine daja calkiem sporo, w innych okolicznosciach sa bezuzyteczne
W takim razie ja będę musiał swoje lepiej ustawić bo nawet w mgle nic nie pomagają

#170
OFFLINE
Napisany 15 października 2010 - 19:53
I tu masz 100% racji. Ja osobiście jeżdżę ciężarówką na co dzień i po całej nocce jak jakaś święta krowa jedzie na halogenach i mnie oślepia to dostaję kur...wicy, bo niby siedzę wysoko, ale mnie też to oślepia i nie dziwcie się jak ktoś wam "strzeli" z ciężarówki po oczach nie dlatego żeby pokazać jakie ma ładne światła, ale dla tego żeby jeden z drugim zobaczył jak to jest fajnie
Dokładnie. Ja jak widzę takich agentów, którzy jeżdżą na halogenach i to w terenie zabudowanym, to też włączam. Jak ktoś mi świeci po oczach bez potrzeby to pokazuję,zę ja też mam sprawne- czasem się zdarzy, że ktoś wyłączy, ale większość jedzie dalej, a ja wyłączam:)
Może to niezbyt eleganckie, ale trudno, jak ktoś jedzie na długich i nie zmienia światła to też jest nie eleganckie (a miałem taki przypadek, że gość sam jechał na drogowych i jeszcze mi trąbiłe, żebym zmienił mimo że jechałem na mijania i mu chyba ze 3 razy mrugałem, że ma drogowe:)
#171
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 10:06
A skoro o tym zacząłem to powiedzcie czy macie, koledzy podobne wrażenie jak ja, że ostatnio 3/4 kierowców ma głęboko w d......ie ustawienie świateł? Czasami - coraz częściej - jak jadę a za mną koleś na ksenonach to świeci mi na podsufitkę praktycznie - nie mówiąc o lusterku wstecznym, które pomimo ustawienia nocnego razi jak małe słoneczko.
Co się dzieje?????
Pozdrawiam
#172
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 11:36
A co do starych gratów z HID'ami i nie ustawionymi to się zgodzę, zamontują sobie ksenonki w ryflowanych lampach nie ustawionych załadowanych i świecą na podsufitke.
I tak samo pierdoły co na długich jeżdzą za dnia i nie daj Boże nocą
Może to, że niektórych oślepiają przeciwmgłowe to dlatego łatwo zachaczyć zderzakiem i uszkodzić wtedy przeciwmgłowe, świecą może po oczach. Moje świecą płasko jak amerykańskie na wysokości mijania i bardziej ba boki.
Panowie bez urazy, ale to temat jakichś niedzielnych kierowców do tego frustratów co mają biedną opcje bez halogenów słabo jeżdzą i zwalają na wszystko tylko nie na swoje słabe umiejętności? Przeciwmgłowe nie są żeby świecić po oczach tylko we mgle oświetlać lepiej droge bo są nisko, poniżej warstwy mgły lub zakręty doświetlają na krętej drodze, ale nie świecą wyżej jak mijania to jak mają oślepiać? Do tego świecą płasko jak amerykańskie to na zakręcie też nie mogą oślepiać, jak ciul jedzie na długich to oślepia i mnie, ale nie jak niektórzy piszą, że na ileś tam czasu czy ekstremalni to muszą się zatrzymać, może na rente od razu? Jechał ***** na długich to jechał jade dalej. Dla mnie jedyny powód dla którego nie jeżdzę na halogenach żeby lepiej widzieć to straszna wiocha po mieście na halogenach, jak golfy stare i diodami z allegro do jazdy dziennej.
Ażeby nie być gołosłownym
w 47sekundzie zapala halogeny z HID'ami 6000K
przedtem ma mijania z 4soczewkami
potem włącza wszystkie 6lamp i wyraźnie odróżniają się przeciwmgłowe bo mają 6 a nie 4,3tysiąca kelwinów
I widać że przeciwmgłowe świecą niżej jak mijania.
Polecam więcej filmików tego gościa.
#173
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 12:10

#174
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 12:30
Człowieku, a widziałeś kiedyś jak jakiś jełop jedzie na nich w czasie deszczu?? Bo wydaje sie, ze nalezysz doJa nie wiem co was w tych przeciwmgielnych oślepia? I jeśli o mnie chodzi to mi nie przeszkada, że ktoś jedzie na halogenach,
, co malo jeszcze widzieli, bo twierdza ze nie oslepiaja.jakichś niedzielnych kierowców
Kazdy ma swoja teorie. Ja jak moge, to wlasnie na nich jezdze, nie wlaczajac ksenonow, bo swiatla w miescie za dnia to dopiero durny przepis!!Dla mnie jedyny powód dla którego nie jeżdzę na halogenach żeby lepiej widzieć to straszna wiocha po mieście na halogenach
#175
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 12:55
Ja jak moge, to wlasnie na nich jezdze, nie wlaczajac ksenonow, bo swiatla w miescie za dnia to dopiero durny przepis!!
Masz racje Dave



Klucha na PJ
8)Żaden mężczyzna niczego by nie wymyślił, gdyby nie wymagania kobiet8)
Jeleń stawia.... 8)Daniel pije
#176
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 14:24
Również świecące w dół mijania mogą się odbijać.
Przeciwgłowe są dlatego nisko, że mgła nisko przy ziemim jest dużo żadsza albo wcale nie ma i też przyznam wam racje, że od mokrego mogą się odbijać jednak takiej opcji nie rozważałem.
Halogeny w dzień + pozycyjne to ma swój urok(już kwestia gustu) ale nie pojmuję dzień, dobra pogoda, mijania + halogen.
No i halogen przeciwmgłowy dokładnie nie mają świecić wysoko i oślepiać, jak tak jest to nie jest to wina świateł tylko tego jak ktoś ma je ustawione, bardzo dobrze widać to na filmiku, z ciekawości mogę dla porównania zrobić zdjęcie u mnie we Fronterce, (jak nawracam koło domu to włączam halogeny czasem w nocy bo na boki lepiej świecą), ojciec czasem wsiąze pojedzie bo świecą dokładnie tak samo wysoko tylko płasko (tylko mijania jak na ryflowane bardzo precyzyjnie świecą)
#177
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 18:11
Nie mówiąc ze nowe auta to teraz co drugie będzie oślepiać w zakrętach bo prawie wszędzie montują doświetlanie zakrętów halogenami....
#178
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 19:06
Taaa... to jest wg mnie kolejna durnota, jesli nie mozna jej z wewn wyłączać. Mnie by to sssssstrasznie irytowalo, jakbym nie mogl tego kontrolowac (on/off).Nie mówiąc ze nowe auta to teraz co drugie będzie oślepiać w zakrętach bo prawie wszędzie montują doświetlanie zakrętów halogenami....
#179
OFFLINE
Napisany 19 listopada 2010 - 19:25

Co do samego patentu, sprawdza się na nieoświetlonych drogach, w mieście bezużyteczne...