Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.5TD Spalanie rzeczywiste a pokazywane przez komputer


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 27 listopada 2009 - 07:26

Że odświeżę...

A co powiecie, jeśli czujnik EGR wskazuje błędne wartości (błąd nr. 69)... czyli jest walnięty, przez to że jest walnięty, może być różnica w spalaniu??

Dodam, iż EGR zasłonięty, choć do czujnika wchodzą 3 wężyki, które zapewne są istotne.

A jeśli chodzi o objaw... To bywa, iż jadę sobie normalnie i jest wsio gitara... w innym czasie, chcę dodać gazu, a tu nic... 120 i jakby turbo nie działało... wystarczy czasem, że pojadę spokojnie 10-30 sekund, wciskam pedał i rwie normalnie...

Napiszcie, jakie macie doświadczenia z tym czujnikiem, bo błędy to on daje, prawdopodobnie od czasu, kiedy kupiłem omegę...

#22 OFFLINE   VeR

VeR

    GSM Maniak

  • 48 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Radom

Napisany 18 lipca 2010 - 19:10

sorry za odkopywanie tematu ale korci mnie żeby coś napisać.

Też miałem taki objaw że tak jakby turbina się nie załączała .... I generalnie strasznie głośno chodził i miał spadek mocy ten mój TD ....

Okazało się że przyczyną jest pęknięta rurka (nazwana przez mechanika dynksem) która łączy układ wydechowy z jakimś czujnikiem ..... Nie jest to jakiś tam metal tylko szit z cynku i niklu z obejmami na końcach i przy jednej miałem właśnie dziurę przez co najprawdopodobniej spaliny uciekały nie dostarczając ich do turbiny.

Koszt takiej rurki (używanej bo nowych nigdzie nie ma) około 150~200 PLN. Za 40 cm rurki taki ciężki hajs ....

Ciężko było to znaleźć ale się udało i Oma znów grzeje i wciska w fotel ;)

Co do spalania to przed wymianą tejże rury paliła w mieście około 12,7/100 km (wykaz z kompa) kiedy realnie było około 14/100 km a teraz pali poniżej 11/100 km (wykaz z Kompa) a realnie koło 12/100 km więc i spalanie i przekłamanie się lekko zmniejszyły.

#23 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2010 - 19:19

Rurka EGR. Nowa w ASO 80 zł kosztuje. A spalanie masz strasznie wysokie.

#24 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 18 lipca 2010 - 21:14

To już teraz zastanawiam się czy ruszać nastawnik. Na wolnych obrotach wykazuje ok 0,6-zaniża. Jednak sprawdzając (wlewając pod korek) w mieście pali ok. 9l, autostrada 120/h 7-7,5 w zależności od obciążenia. Czyli, biorąc pod uwagę że te ponad 1600kg musi trochę palić, spalanie mojej Omy jest dobre.

#25 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 lipca 2010 - 21:20

To już teraz zastanawiam się czy ruszać nastawnik. Na wolnych obrotach wykazuje ok 0,6-zaniża.


troszkę za duża dawka..powinno 0,9-1,0 l na jałowym bez obciążenia..a skąd wiesz że za niża byłeś na kompie sprawdzałeś dawkę..

#26 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 lipca 2010 - 22:06

Rurka EGR. Nowa w ASO 80 zł kosztuje. A spalanie masz strasznie wysokie.


No Wicek jesli w aso ona tyle kosztuje to nie wiem(uzywka na allegro tyle kosztuje).A spalanie faktycznie za wysokie .

#27 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 18 lipca 2010 - 22:29

Zaniża. Jak pokazuje że spaliła 6l/100, to przy wlaniu pod korek i o tankowania do tankowania przeliczając wychodzi 7/100. To ok.1l/100 więcej. Zastanawiałem się czy nie skorzystać z Twojej porady i nie przesunąć trochę nastawnika, ale się zastanawiałem jak on chodzi, wzdłuż osi, czy jakoś inaczej?

#28 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 lipca 2010 - 22:35

Zaniża. Jak pokazuje że spaliła 6l/100, to przy wlaniu pod korek i o tankowania do tankowania przeliczając wychodzi 7/100. To ok.1l/100 więcej. Zastanawiałem się czy nie skorzystać z Twojej porady i nie przesunąć trochę nastawnika, ale się zastanawiałem jak on chodzi, wzdłuż osi, czy jakoś inaczej?


Troche tu namieszane.Jesli ci tyle spala to nic bym nie ruszal .

#29 OFFLINE   VeR

VeR

    GSM Maniak

  • 48 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Radom

Napisany 18 lipca 2010 - 22:56

Troche tu namieszane.Jesli ci tyle spala to nic bym nie ruszal .


zgadzam się ... moja Oma wpieprza ropy jak szalona. Na trasie jest znacznie lepiej niż w mieście (ok 12-13l/100km) bo koło 8-9l/100km przy jeździe 140 - 150 km/h

Na biegu jałowym pokazuje mi na postoju na ciepłym silniku 1,2-1,4l/h więc Twoja jest oszczędniejsza ...

nie wiem czy to do czujnika EGR była ta rurka ale nigdzie szajsu nie mogłem dostać i kupiłem na szrocie (po 3 dniach szukania) za 100 PLN.

P.S.

Wyczytałem Gdzieś że wciskając monetę dwuzłotową w szczelinę pomiędzy przewodem do Kolektora a EGR można znacząco obniżyć spalanie .... nie wiem ile w Tym prawdy ale kiedyś się odważę i spróbuję tego ;) No chyba że jest jakieś logiczne wytłumaczenie żeby tego nie robić :)

#30 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 lipca 2010 - 10:44

Na biegu jałowym pokazuje mi na postoju na ciepłym silniku 1,2-1,4l/h więc Twoja jest oszczędniejsza ...

to musisz mieć strasznego muła jak Ci pokazuje 1,2-1,4l/h i mowa bez klimy i światłach??
ja tak miałem to masakra kładłem jej po gazie i lipa ciężko miała i może dlatego masz takie spalanie w mieście..

#31 OFFLINE   VeR

VeR

    GSM Maniak

  • 48 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Radom

Napisany 19 lipca 2010 - 11:37

Tak pokazuje na światłach i bez klimy. Czasami spadnie do 0,8 - 1,0 l/h ale nie wiem serio od czego to zależy i rzadko mi tak pokazuje...

Co do muła - Nie ma mowy o żadnym Mule!! Oma przyśpiesza rewelacyjnie i gdy na II lub III biegu załącza turbinę po 2k obrotów to wciska w fotel a narzeczona się drze żebym tak szybko nie jechał więc jest w normie :p

#32 OFFLINE   Kevin

Kevin
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-07-2009

Napisany 19 lipca 2010 - 12:06

mi pokazuje komputer tak samo jak w rzeczywistosci

#33 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2010 - 21:34

Czasami spadnie do 0,8 - 1,0 l/h ale nie wiem serio od czego to zależy i rzadko mi tak pokazuje...

To co Ty z nią masz? Telepie Ci? Na moje nastawnik się kłania.

#34 OFFLINE   VeR

VeR

    GSM Maniak

  • 48 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Radom

Napisany 19 lipca 2010 - 21:54

właśnie o to chodzi że nic nie telepie. Chodzi równiuteńko.

Dziś z ciekawości cały czas miałem nastawione na spalanie momentalne i pokazywał na postoju 1,4l/h bez zmian.

Oświeć mnie - Nastawnik się wymienia czy reguluje/poddaje renowacji i jakie to są koszta?

#35 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2010 - 22:21

Regulujesz we własnym zakresie, masz w poradach jak.

#36 OFFLINE   VeR

VeR

    GSM Maniak

  • 48 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Radom

Napisany 19 lipca 2010 - 23:07

niby znalazłem ale ...

Jest kilka Ale :

1) zupełnie się na tym nie znam i to co jest tam napisane to dla mnie czarna magia
2) boje się że coś spie***ę i będzie dopiero jazda
3) wolałbym to powierzyć profesjonaliście

Może ktoś z Mazowsza by się odważył i podjął pomocy koledze z Forum? :)

#37 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 lipca 2010 - 08:33

koszta u speca za ustawienie dawki 150zł..
a jakie masz przyspieszenie od 0-100km/h ile sekund??

#38 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 20 lipca 2010 - 13:43

Wyczytałem Gdzieś że wciskając monetę dwuzłotową w szczelinę pomiędzy przewodem do Kolektora a EGR można znacząco obniżyć spalanie .... nie wiem ile w Tym prawdy ale kiedyś się odważę i spróbuję tego ;) No chyba że jest jakieś logiczne wytłumaczenie żeby tego nie robić :)


Tylko wtedy gdy EGR jest zapchany. I na pewno nie 2 zł, bo środek monety pod wpływem temperatury potrafi wypaść i narobić bałaganu, jakaś moneta jednoczęściowa typu 1 zł.

#39 OFFLINE   VeR

VeR

    GSM Maniak

  • 48 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Radom

Napisany 20 lipca 2010 - 16:09

a jakie masz przyspieszenie od 0-100km/h ile sekund


poniżej 11 sekund - dziś mierzone (ps. fajne uczucie tak przyspieszać z całego kopyta do stówy :) )

Tylko wtedy gdy EGR jest zapchany. I na pewno nie 2 zł, bo środek monety pod wpływem temperatury potrafi wypaść i narobić bałaganu, jakaś moneta jednoczęściowa typu 1 zł.


Dzięki za poradę z tą monetą jednoczęściową. Ale Serio to cokolwiek może dać zatkanie tego EGR? Nie będzie to miało jakiegoś szkodliwego wpływu na silnik / jego pracę?

#40 OFFLINE   zereb

zereb

    2t rider

  • 85 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 20 lipca 2010 - 16:50

Mi pali 10 w mieście według wskazań i po zbiorniku. Na trasie w okolicach 8 według zbiornika a z kompa to różnie. Na jałowym czasem pokazuje mi 2l/h a czasem 1.2l/h ale nie patrzę na to za bardzo zwłaszcza jak pedał jest w podłodze:D