Omega 2.5TD Spalanie rzeczywiste a pokazywane przez komputer
#21 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2009 - 07:26
A co powiecie, jeśli czujnik EGR wskazuje błędne wartości (błąd nr. 69)... czyli jest walnięty, przez to że jest walnięty, może być różnica w spalaniu??
Dodam, iż EGR zasłonięty, choć do czujnika wchodzą 3 wężyki, które zapewne są istotne.
A jeśli chodzi o objaw... To bywa, iż jadę sobie normalnie i jest wsio gitara... w innym czasie, chcę dodać gazu, a tu nic... 120 i jakby turbo nie działało... wystarczy czasem, że pojadę spokojnie 10-30 sekund, wciskam pedał i rwie normalnie...
Napiszcie, jakie macie doświadczenia z tym czujnikiem, bo błędy to on daje, prawdopodobnie od czasu, kiedy kupiłem omegę...
#22 OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 19:10
Też miałem taki objaw że tak jakby turbina się nie załączała .... I generalnie strasznie głośno chodził i miał spadek mocy ten mój TD ....
Okazało się że przyczyną jest pęknięta rurka (nazwana przez mechanika dynksem) która łączy układ wydechowy z jakimś czujnikiem ..... Nie jest to jakiś tam metal tylko szit z cynku i niklu z obejmami na końcach i przy jednej miałem właśnie dziurę przez co najprawdopodobniej spaliny uciekały nie dostarczając ich do turbiny.
Koszt takiej rurki (używanej bo nowych nigdzie nie ma) około 150~200 PLN. Za 40 cm rurki taki ciężki hajs ....
Ciężko było to znaleźć ale się udało i Oma znów grzeje i wciska w fotel
Co do spalania to przed wymianą tejże rury paliła w mieście około 12,7/100 km (wykaz z kompa) kiedy realnie było około 14/100 km a teraz pali poniżej 11/100 km (wykaz z Kompa) a realnie koło 12/100 km więc i spalanie i przekłamanie się lekko zmniejszyły.
#23 OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 19:19
#24 OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 21:14
#25 OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 21:20
To już teraz zastanawiam się czy ruszać nastawnik. Na wolnych obrotach wykazuje ok 0,6-zaniża.
troszkę za duża dawka..powinno 0,9-1,0 l na jałowym bez obciążenia..a skąd wiesz że za niża byłeś na kompie sprawdzałeś dawkę..
#26 OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 22:06
Rurka EGR. Nowa w ASO 80 zł kosztuje. A spalanie masz strasznie wysokie.
No Wicek jesli w aso ona tyle kosztuje to nie wiem(uzywka na allegro tyle kosztuje).A spalanie faktycznie za wysokie .
#27 OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 22:29
#28 OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 22:35
Zaniża. Jak pokazuje że spaliła 6l/100, to przy wlaniu pod korek i o tankowania do tankowania przeliczając wychodzi 7/100. To ok.1l/100 więcej. Zastanawiałem się czy nie skorzystać z Twojej porady i nie przesunąć trochę nastawnika, ale się zastanawiałem jak on chodzi, wzdłuż osi, czy jakoś inaczej?
Troche tu namieszane.Jesli ci tyle spala to nic bym nie ruszal .
#29 OFFLINE
Napisany 18 lipca 2010 - 22:56
Troche tu namieszane.Jesli ci tyle spala to nic bym nie ruszal .
zgadzam się ... moja Oma wpieprza ropy jak szalona. Na trasie jest znacznie lepiej niż w mieście (ok 12-13l/100km) bo koło 8-9l/100km przy jeździe 140 - 150 km/h
Na biegu jałowym pokazuje mi na postoju na ciepłym silniku 1,2-1,4l/h więc Twoja jest oszczędniejsza ...
nie wiem czy to do czujnika EGR była ta rurka ale nigdzie szajsu nie mogłem dostać i kupiłem na szrocie (po 3 dniach szukania) za 100 PLN.
P.S.
Wyczytałem Gdzieś że wciskając monetę dwuzłotową w szczelinę pomiędzy przewodem do Kolektora a EGR można znacząco obniżyć spalanie .... nie wiem ile w Tym prawdy ale kiedyś się odważę i spróbuję tego No chyba że jest jakieś logiczne wytłumaczenie żeby tego nie robić
#30 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2010 - 10:44
to musisz mieć strasznego muła jak Ci pokazuje 1,2-1,4l/h i mowa bez klimy i światłach??Na biegu jałowym pokazuje mi na postoju na ciepłym silniku 1,2-1,4l/h więc Twoja jest oszczędniejsza ...
ja tak miałem to masakra kładłem jej po gazie i lipa ciężko miała i może dlatego masz takie spalanie w mieście..
#31 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2010 - 11:37
Co do muła - Nie ma mowy o żadnym Mule!! Oma przyśpiesza rewelacyjnie i gdy na II lub III biegu załącza turbinę po 2k obrotów to wciska w fotel a narzeczona się drze żebym tak szybko nie jechał więc jest w normie
#32 OFFLINE
#33 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2010 - 21:34
To co Ty z nią masz? Telepie Ci? Na moje nastawnik się kłania.Czasami spadnie do 0,8 - 1,0 l/h ale nie wiem serio od czego to zależy i rzadko mi tak pokazuje...
#34 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2010 - 21:54
Dziś z ciekawości cały czas miałem nastawione na spalanie momentalne i pokazywał na postoju 1,4l/h bez zmian.
Oświeć mnie - Nastawnik się wymienia czy reguluje/poddaje renowacji i jakie to są koszta?
#35 OFFLINE
#36 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2010 - 23:07
Jest kilka Ale :
1) zupełnie się na tym nie znam i to co jest tam napisane to dla mnie czarna magia
2) boje się że coś spie***ę i będzie dopiero jazda
3) wolałbym to powierzyć profesjonaliście
Może ktoś z Mazowsza by się odważył i podjął pomocy koledze z Forum?
#37 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2010 - 08:33
a jakie masz przyspieszenie od 0-100km/h ile sekund??
#38 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2010 - 13:43
Wyczytałem Gdzieś że wciskając monetę dwuzłotową w szczelinę pomiędzy przewodem do Kolektora a EGR można znacząco obniżyć spalanie .... nie wiem ile w Tym prawdy ale kiedyś się odważę i spróbuję tego No chyba że jest jakieś logiczne wytłumaczenie żeby tego nie robić
Tylko wtedy gdy EGR jest zapchany. I na pewno nie 2 zł, bo środek monety pod wpływem temperatury potrafi wypaść i narobić bałaganu, jakaś moneta jednoczęściowa typu 1 zł.
#39 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2010 - 16:09
a jakie masz przyspieszenie od 0-100km/h ile sekund
poniżej 11 sekund - dziś mierzone (ps. fajne uczucie tak przyspieszać z całego kopyta do stówy )
Tylko wtedy gdy EGR jest zapchany. I na pewno nie 2 zł, bo środek monety pod wpływem temperatury potrafi wypaść i narobić bałaganu, jakaś moneta jednoczęściowa typu 1 zł.
Dzięki za poradę z tą monetą jednoczęściową. Ale Serio to cokolwiek może dać zatkanie tego EGR? Nie będzie to miało jakiegoś szkodliwego wpływu na silnik / jego pracę?
#40 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2010 - 16:50