Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.5TD Spalanie rzeczywiste a pokazywane przez komputer


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#1 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 24 października 2009 - 08:06

Witam. Panowie moja omega okłamuje mnie co do spalania o jakies 2 litry tz rzeczywiste spalanie to jakieś 8l/100 a pokazuje 6l/100 i mam np 15l w zbiorniku a pokazuje że mogę przejechać prawie 300km. Troche czytałem na forum to prawdopodobnie wina nastawnika (potrzebna regulacja) na rozgrzanym silniku na biegu jałowym pokazuje 0-8 0-7l/h. Ale jeszcze może to być wina MIDa że nie jest od tego silnika. Sprawdzałem soft i wyświetlił mi sie 005 po lewej stronie a po prawej 007. Moje pytanie to czy mam dobry ten MID? czy taki jest do tego silnika? Proszę o rady i z góry dziękuje.

#2 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2009 - 12:36

Sprawdz na kompie index wciskajac jednoczesnie dwa przyciski na manetce pokaze ci sie kod jezeli jest 015 to wpozadku zas jezeli jest 05 to proponuje zaktualizowac ja mialem stary kod czyli 05 gdy wymienialem MID i pokazywal mi bardzo dziwne zeczy:D miedzy innymi ze przy 20 Litrach paliwa mam do przejechania 390 Km\h:D:D:D:D

#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 października 2009 - 17:04

Witam. Panowie moja omega okłamuje mnie co do spalania o jakies 2 litry tz rzeczywiste spalanie to jakieś 8l/100 a pokazuje 6l/100 i mam np 15l w zbiorniku a pokazuje że mogę przejechać prawie 300km. Troche czytałem na forum to prawdopodobnie wina nastawnika (potrzebna regulacja) na rozgrzanym silniku na biegu jałowym pokazuje 0-8 0-7l/h. Ale jeszcze może to być wina MIDa że nie jest od tego silnika. Sprawdzałem soft i wyświetlił mi sie 005 po lewej stronie a po prawej 007. Moje pytanie to czy mam dobry ten MID? czy taki jest do tego silnika? Proszę o rady i z góry dziękuje.

jak zauważyłeś i np. jadąc z pewną prędkością przypuścimy 110 km/h autostradką na 5 biegu delikatnie cliwiąc pedał gazu to komp pokazuje spalanie średnio nawet 6,7 litra na 100km a wystarczy po redukować troszkę i gaz do dechy i już średnia 11,5 i przy pierwszym spalaniu mając np. 15 litrów w zbiorniku komp pokarze nam że jadąc z taką prędkością paliwa starczy na jakieś 250km a przy drugiej sredniej dystans 130km.
a kiedy brałeś to wskazanie z kompa że wystarczy ci na te 300km może jechałeś z dużej góry np 3 km miała i na biegu bez gazu i wtedy mógł tak pokazać komp.:)

#4 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 24 października 2009 - 17:11

jak zauważyłeś i np. jadąc z pewną prędkością przypuścimy 110 km/h autostradką na 5 biegu delikatnie cliwiąc pedał gazu to komp pokazuje spalanie średnio nawet 6,7 litra na 100km a wystarczy po redukować troszkę i gaz do dechy i już średnia 11,5 i przy pierwszym spalaniu mając np. 15 litrów w zbiorniku komp pokarze nam że jadąc z taką prędkością paliwa starczy na jakieś 250km a przy drugiej sredniej dystans 130km.
a kiedy brałeś to wskazanie z kompa że wystarczy ci na te 300km może jechałeś z dużej góry np 3 km miała i na biegu bez gazu i wtedy mógł tak pokazać komp.:)


nie ważne jak bym jechał zawsze okazuje głupoty:(

Sprawdz na kompie index wciskajac jednoczesnie dwa przyciski na manetce pokaze ci sie kod jezeli jest 015 to wpozadku zas jezeli jest 05 to proponuje zaktualizowac ja mialem stary kod czyli 05 gdy wymienialem MID i pokazywal mi bardzo dziwne zeczy:D miedzy innymi ze przy 20 Litrach paliwa mam do przejechania 390 Km\h:D:D:D:D


Tak właśnie sprawdzałem i pokazało 005

#5 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 13 listopada 2009 - 01:32

Odświeżę z lekka temat.

Problem jest następujący:

Spalanie rzeczywiste = ok. 12l/100km (miasto) - pokazuje na kompie coś koło 10l/100, nawet mniej.

Spalanie sprawdzane na jednej stacji od pierwszego odbicia.

spalanie na jałowym, przy wyłączonych odbiornikach, oraz ciepłym silniku (92.5 stopni - wskazówka)... 0.7-0.8l/h
ustawienie nastawnika... przy rozgrzanym silniku ... (skacze)5.4 - 4.4 mg/(coś tam... :D)
komputer był zmieniony, jak kupiłem autko... od benzyny był, ale został zaprogramowany przy pomocy techa. Opony, skrzynia itp. wgrany wsad.

EGR zatkany
katalizator wycięty
przewody podciśnieniowe podpięte prawidłowo. choć jak jeden był nie wpięty (od EGR) nie było różnicy.
Wcześniej jeszcze, były zamienione przewody miejscami, EGR z takim czarnym (idącym do trójnika/czwórnika) - po zmianie na odpowiednie miejsca, mam wrażenie, że autko płynniej zmienia biegi (skrzynia automat) oraz jest ciut mocniejszy na niższych obrotach (nie zmienia biegu, tylko ciągnie na niskich obrotach sobie...) - ale to moje subiektywne odczucie.

pytania:

może komp mieć coś namącone, i przez to idzie lepiej, ale i pali więcej??? (patrząc po dawce paliwa, jest raczej w dobrej proporcji.) - choć może opel scaner okłamuje.... bo odświeżanie jest co ok. 6 sekund.

Szukam tak już jakiś czas, co jest powodem tego dość sporego spalania...

Dodam, iż jeżdżenie bez użycia kick down'a oraz raczej spokojnie, nie ma większego wpływu na spalanie, takie jakie jest raczej non stop, z lekkimi zmianami.

99 rok, niby 200k przebiegu, X25DT - to tak na wszelki wypadek.

czekam na jakieś sugestie :D
pozdro

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2009 - 10:08

Spalanie rzeczywiste = ok. 12l/100km (miasto) - pokazuje na kompie coś koło 10l/100, nawet mniej.

przerabiałem kilka aut z kompem i żadne nie pokazywało na kompie rzeczywistego spalania zawsze jest więcej nawet kiedyś w autoświecie był taki test i też żadne auto nie pokazało prawdy zawsze pokazywały mniej.

#7 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 13 listopada 2009 - 12:39

przerabiałem kilka aut z kompem i żadne nie pokazywało na kompie rzeczywistego spalania zawsze jest więcej nawet kiedyś w autoświecie był taki test i też żadne auto nie pokazało prawdy zawsze pokazywały mniej.


...
Są klubowicze, który autko w mieście pali właśnie coś koło 10 l/100 w mieście, a nawet mniej. Przy normalnej jeździe, nie emeryt mode.
Ci którym pali właśnie tak, mają ustawiony nastawnik na 5 mg właśnie.
Pytanie jest, dlaczego jeśli ja mam ustawione również 5 mg, to spalanie mam takie, jakbym miał ustawione na więcej niż 5...

Mam padnięty silnik, i dużo pali?? wogóle może to być przyczyna?
Padnięty... ale jedzie bardzo dobrze, żadnym problemów z silnikiem nie miałem, więc nie wiem, czy to czy silnik jest padnięty, można określić ilością spalanego paliwa...

To że pokazuje mniej, ok... ale ponad 2 litry mniej??
Gdzie uciekają te litry ??

#8 OFFLINE   tter282

tter282
  • 41 postów
  • Dołączył: 30-10-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 listopada 2009 - 12:55

...
Są klubowicze, który autko w mieście pali właśnie coś koło 10 l/100 w mieście, a nawet mniej. Przy normalnej jeździe, nie emeryt mode.

To że pokazuje mniej, ok... ale ponad 2 litry mniej??
Gdzie uciekają te litry ??




Każdy komp kłamie i to solidnie. W drugim aucie w domu przekłamania także dochodzą do ok. 1,5 l/100 km. to jak danymi w katalogach - każde auto pali o 30% więcej niż jest napisane.

2,5 td i mniej niż 10 w mieście? Hmmmmm, chyba z wysokiej góry... Silnik mam ok, wsio poustawiane jak należy i ni cholery niechce zejść niżej niż 11 w poznańskich korkach. Norma zawsze mieści się między 11 a 12 litrów i nie ma bata w aucie z automatem. Dodam, że sąsiad ma bmw z tym motorem i manualem, które także zużywa około 11 literków. To 10 byłbym w stanie zrozumieć jeśli pisałby taksówkarz, jeżdżący w nocy. Wtedy może, może... :p
Machiny takie ponawymyslali bo siły w ręcach nie mieli

#9 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 13 listopada 2009 - 13:26

no dobra, założyć należy, że inni ściemniają...

Druga sprawa - u mnie spalanie rzeczywiste ponad 2.5 większe niż w kompie (a nie do 1.5) bo ostatnio pokazuje spalanie w mieście ok. 9l/100...

Do 11.2 może i zejdę w mieście... może...

a w trasie?
min. jazda z Łodzi do Gdańska... jazda do 120/130 km/h max. - tempomat i te sprawy, mało wyprzedzania - spalanie zeszło do 8.84l/100 - mało, dużo? Myślę sobie, że ciut dużo.

Ja tylko szukam przyczyny... nie piszę, że narzekam, czy coś, żebym nie został źle odebrany, po prostu szukam i dociekam... czemu jest aż taka różnica... ...

I na przykład - to spalanie jałowe - 0.8/0.7 l/h ... powinno być 0.9, a nawet 1l/h.
Z wyświetlacza wynika, że dawka paliwa jest podwyższona, co by niby tłumaczyło większe spalanie... ale jak wytłumaczyć opel scanera który "mówi" iż nastawnik podaje ok. 5mg... ...

Co tu jest przyczyną...

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2009 - 15:12

ja nie napisalem ze mi pali mniej w miescie wciaga 10 i więcej j to jest spalanie dystrybutorowe a nie komputerowe bo takiego niemam, na trasie jazda z tempomatem 130 km/h z łodzi spalił 7,7 litra

#11 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 listopada 2009 - 15:38

a w trasie?
min. jazda z Łodzi do Gdańska... jazda do 120/130 km/h max. - tempomat i te sprawy, mało wyprzedzania - spalanie zeszło do 8.84l/100 - mało, dużo? Myślę sobie, że ciut dużo.


moja klucha w trasie przy normalnej jeździe, z rzadkim wyprzedzaniem bez tempomatu spala średnio 7.9 l/100km

na autostradzie przy 130-140 km/h - 8.9l/100km
powyzej 140km/h pali około 10litrów.

W mieście, komputer pokazuje mi spalanie 8,5 - 8,9 l/100km a w rzeczywistości pali 13l/100 km wiec u mnie jest różniza ponad 4 litrów...

Spalanie na jałowym z klimą i odbiornikami to 0,6-07 na ciepłym silniku

#12 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopada 2009 - 18:18

u mnie przed regulacją nastawnika komp pokazywał 0,9 i 1 l na jałowym a po uszczelnianiu pompy i regulacji teraz pokazuje 0,8 i 0,9 i zauważyłem że pali więcej o jakieś 1 l do 1,5 ale mieści teraz w 9,5 do pracy mam 25 km. tak niewiele ale jest różnica.

#13 OFFLINE   lysy10

lysy10
  • 122 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: szamotuly

Napisany 15 listopada 2009 - 21:40

witam,kupiłem ome i nie zdążyłem sprawdzić na starej pompie spalania bo padła,na nowej pompie i wtryskach(oryginalnie nowe nigdy nie używane)spalanie na ciepłym przy jałowcu pokazuje 0,4-0,3l/h,na trasie jarocin-szamotuły przy 120km/h tempom,radio,pokazuje 6,7l. poznań-szamotuły przy 120km/h pokazuje 5,8l.a w mieście nie pokazał mi więcej niż 8l. wię co teraz mi powiecie

#14 OFFLINE   arbuz

arbuz
  • 112 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 15 listopada 2009 - 21:47

Przecież to ma 6 cylindrów i za darmo nikt nie pojedzie słuchajcie 11-12 w mieście 8-9 w trasie i co wy chcecie przecież to silnik BMW fakt że nie wyżyłowany bo tylko 130 km ale mój ma przejechane 360 tyś. i myśle że drugie tyle zrobi bez problemu i najważniejsze żeby go nie przegrzać wszystko i na temat o tych silnikach, a pompa wtryskowa to już inna bajka....

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2009 - 09:32

na trasie jarocin-szamotuły przy 120km/h tempom,radio,pokazuje 6,7l. poznań-szamotuły przy 120km/h pokazuje 5,8l.a w mieście nie pokazał mi więcej niż 8l. wię co teraz mi powiecie

powiem CI tyle zweryfikuj to spalanie na stacji licząc na karteczce a nie opierasz się na wskazaniach komputera który na 100% nie pokazuje prawdy.

#16 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 16 listopada 2009 - 10:40

witam,kupiłem ome i nie zdążyłem sprawdzić na starej pompie spalania bo padła,na nowej pompie i wtryskach(oryginalnie nowe nigdy nie używane)spalanie na ciepłym przy jałowcu pokazuje 0,4-0,3l/h,na trasie jarocin-szamotuły przy 120km/h tempom,radio,pokazuje 6,7l. poznań-szamotuły przy 120km/h pokazuje 5,8l.a w mieście nie pokazał mi więcej niż 8l. wię co teraz mi powiecie


spalanie na jałowym ... pokazywało by, że masz za dużą dawkę paliwa ustawioną... dlatego spalanie też ukazuje Ci takie małe... Zasada jest taka... im większa dawka paliwa, tym mniejsze spalanie na kompie... tyle z mądrości.

Jak kolega DamianSz napisał. Zweryfikuj to spalanie... na pewno nie jest tak, jak ukazuje Ci komputerek...

Pytanie nadal pozostaje bez odpowiedzi. Na jakiej dokładnie zasadzie, komputerek przelicza spalanie paliwa???
Nie piszcie, że przelicza... napiszcie co przelicza... Przecież nie mierzy ilości paliwa w zbiorniku...
Co przelicza? bierze dawkę z nastawnika? Czy ma ustawione fabryczne dane, na których się opiera, i dlatego jeśli przestawi się nastawnik, to zaczyna pokazywać głupoty... Pytanie, jeśli ma faktycznie fabryczne dane, czy można jest ustawić ręcznie?? skalibrować do obecnych??

Jak ustawiona jest fabrycznie nowa omcia? Jaka dawka na nastawniku ??

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2009 - 13:44

Zauważyłem ciekawostkę u ojca w aucie bo ja nie mam u siebie kompa, auto to opel astra H 1,7 CDTI z silnikiem Z17DTH mianowicie jak ustawie BC na wskazanie ile jeszcze mogę przejechać na paliwie w baku no to on pokazuje jakąś tam ilość tych kilometrów, i teraz na przykład jadę do pracy BC pokazuje ze mogę zrobić 400 km, jazda dynamiczna dość szybka, nerwowa, i po przejechaniu 10 km BC pokazuje 320 km :o, ale teraz wracam z pracy i jadę w trasę i tu już spokojnie jazda średnio dynamiczna, równa i po pewnym czasie BC zaczyna do podawanego dystansu dodawać kilometry albo stoi na jakimś poziomie i dopiero po pewnym czasie zaczyna znowu odliczać, pierwszy raz się z takim czymś spotkałem ani w toyocie ani w volvo ani w audiku tego nie miałem, i tu pytanie skąd BC to wie tak samo jak spalanie chwilowe, tak jak kolega Diablopol napisał jak to jest wyliczane, no bo to chwilowe na postoju to może być wyliczane na podstawie ilości podawanego paliwa (wiele czynników się nie zmienia, jak obroty, położenie pedału przyspieszenia, obciążenie, ilość zasysanego powietrza) ale w czasie jazdy wszystkie te wartości latają góra dół, może ktoś mądry to wytłumaczy.

#18 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2009 - 13:55

BC pokazuje ze mogę zrobić 400 km, jazda dynamiczna dość szybka, nerwowa, i po przejechaniu 10 km BC pokazuje 320 km , ale teraz wracam z pracy i jadę w trasę i tu już spokojnie jazda średnio dynamiczna, równa i po pewnym czasie BC zaczyna do podawanego dystansu dodawać kilometry albo stoi na jakimś poziomie i dopiero po pewnym czasie zaczyna znowu odliczać,



tak wlasnie ma byc.
BC liczy dystans do przejechanie na podstawie ostatnich kilometrów i stylu jazdy.
Jesli więc jedziesz dynamicznie przez ostatnie kilometry to dystans zostanie przeliczony wg tego sredniego spalania, jak zaczniesz jechać spokojnie to policzy znów.

Gdyby dystans był liczony na podstawie sredniego zużycia paliwa jakie pokazuje komputer - to np. w skrajnym przypadku niekasowania tego wskazania przez powiedzmy 1000km (a widzialem niekasowane i przez 10000km) to styl jazdy wpływa absolutnie minialnie na spalanie srednie z takiego dystansu i cały ten dystans do przejechania bylby o kant :pupa: rozbic.

Genralnie zdecydowana większość samochodow tak wlasnie liczy dystans ... inaczej nie ma to sensu.
Czasem tylko dystans brany pod uwage jest różny. Są takie, co liczą na podstawie dosłownie kilku kilometrów, a są takie co biorą pod uwage nawet 50km
Omega, OIDP, bierze srednie z 20-30km (jesli jednak zgasisz samochód na dłużej ... to liczy od nowa)

i tu pytanie skąd BC to wie tak samo jak spalanie chwilowe, tak jak kolega Diablopol napisał jak to jest wyliczane, no bo to chwilowe na postoju to może być wyliczane na podstawie ilości podawanego paliwa (wiele czynników się nie zmienia, jak obroty, położenie pedału przyspieszenia, obciążenie, ilość zasysanego powietrza) ale w czasie jazdy wszystkie te wartości latają góra dół, może ktoś mądry to wytłumaczy.


Jesli chodzi o to skąd wie - to sprawa jest dużo prostrza niż Ci sie wydaje. Potrzebne są tylko dwie informacje - czas otwarcia wtrysków oraz przejechany dystans (a w nim i prędkość)
Na postoju przejechany dystans jest równy 0 wiec na jednostke czasu prędkośc też wynisi 0 i czasy wtrysków wystarczy.
Podczas jazdy dochodzi wartość dystansu (wiec i w przeliczeniu na jednostke czasu mamy też prędkość). Nic więcej nie trzeba, zeby policzyć spalanie chwilowe oraz średnie z dystansu.

#19 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2009 - 15:32

Jesli chodzi o to skąd wie - to sprawa jest dużo prostrza niż Ci sie wydaje. Potrzebne są tylko dwie informacje - czas otwarcia wtrysków oraz przejechany dystans (a w nim i prędkość)
Na postoju przejechany dystans jest równy 0 wiec na jednostke czasu prędkośc też wynisi 0 i czasy wtrysków wystarczy.
Podczas jazdy dochodzi wartość dystansu (wiec i w przeliczeniu na jednostke czasu mamy też prędkość). Nic więcej nie trzeba, zeby policzyć spalanie chwilowe oraz średnie z dystansu.

w Y25DT sie zgodze ale w X25DT skąd komputer ma znac czas otwarcia wtryskiwacza.

#20 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 16 listopada 2009 - 18:13

Potrzebne są tylko dwie informacje - czas otwarcia wtrysków oraz przejechany dystans (a w nim i prędkość)


Czy rozumieć mam, że jeśli jest jak piszesz... a komputer okłamuje, znaczy że co... wtryski leją ?? (choć tego nie widać)

Jak komputer może mylić się aż o 3l/100 km popierając tylko te wartości... ??