Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozjeżdżanie mapy wtrysków


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 lutego 2012 - 00:31

po co ma zakładać dwa jak mu GOLD starczy, tylko zasilenie musi być rurką 8 milimetrów
http://www.drypa.pl/..._sekwencji.html

#62 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2012 - 12:35

Dokładnie mam AGC Artic AT-09 (drugi od góry: http://www.agcentrum.pl/?d=131). Chyba niczym się nie różni od Tomasetto. Jest napisane w specyfikacji, że obsługuje silniki do 180 kW, czyli 250 KM. To w takim razie jak to jest Panowie? Teoretycznie taki reduktor powinien wystarczyć... :confused:

[Edycja]

Ok. Poczytałem trochę o tych bajkach niektórych producentów dot. parametrów. Na temat KME Gold widziałem różne opinie. Sporo pozytywnych zgarnął Scorpion GT. A co myślicie o reduktorze Gurtner (czarny, do 350 KM)?

PS.
Waszym zdaniem centrala Zenit jest ok?

Pzdr.

#63 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 19 lutego 2012 - 17:42

ja tez mam artica - to ze do 250KM to bajka taka sama jak alaska do 150KM. Sensowny reduktor to Gold. Chociaż i Silver może styknie - miałem do w scorpionie 2.9 Cosworth 2.9 217KM i wysypywał się pod sam koniec - więc może styknie do 177. W sumie zastanawiam się nad. KME Gold lub SIlver i Zavoli zeta S

#64 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2012 - 15:12

Bardzo dobry reduktor do 150KM jest AC R01 ale ostatnia wersja z wyjściem fazy lotnej 12mm.

#65 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 20 lutego 2012 - 16:08

o tym reduktorze też słyszałem wiele dobrego tylko ze on jest do 150KM

#66 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2012 - 19:34

Mili koledzy, moj przyjaciel posiada B FL z 1999 roku silnik 2,2 z instalacją gazową sekewncyjna, zuzycie gazu w miare normalne czyli ok 11 - 12 l po mieście ale zuzyci benzyny ( litrażowanie) 30 litrów na 100 km - czy mogły "rozjechać się" mapy ? od czego zacząć ?

#67 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 lutego 2012 - 16:21

Sorry, że ponawiam niektóre pytania. Mam nadzieję, że niedługo zapomnę, że mam instalkę w samochodzie i przestanę drążyć temat.

A więc uprzejmie uprasza się o odpowiedź na następujące pytanka:

1. Który parownik jest the best: KME Gold, Scorpion GT czy Gurtner czarny (do 350 lub 408 KM)? A może jakiś inny...

2. Czy każdy będzie hulał z centralą Zenit?

3. Czy spalanie wzrośnie jak będzie "większy" reduktor? (tzn. do większej mocy)

4. Czy istnieje takie pojęcie jak "zalewanie" silnika przy zbyt dużym parowniku? (opinia gazownika) :o

5. Nie da się tak wyregulować tego Artica żeby silnik nie miał spadku mocy?

Z góry wielkie dzięki.
Pzdr.

#68 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2012 - 17:22

1. Który parownik jest the best: KME Gold, Scorpion GT czy Gurtner czarny (do 350 lub 408 KM)? A może jakiś inny...

wszystkie trzy są podobnej klasy a ich bolączki przeczytasz na forum w dziale LPG, do 3.0-3.2 wystarczą, sam mam KME Gold

2. Czy każdy będzie hulał z centralą Zenit?

bez problemu

3. Czy spalanie wzrośnie jak będzie "większy" reduktor? (tzn. do większej mocy)

Nie, mocniejszy reduktor spowoduje tylko stałą wydajność dostarczanego gazu, brak spadków ciśnienia i brak spadków temperatury przy pełnym obciążeniu silnika.

4. Czy istnieje takie pojęcie jak "zalewanie" silnika przy zbyt dużym parowniku? (opinia gazownika) :o

samo pojęcie występuje ale poprzez nieprawidłowy montaż instalacji np źle dobrana średnica dyszy wtryskiwacza, niewydajny wtryskiwacz itp. ale jeśli mówił Ci coś takiego gazownik to lepiej sobie odpuść montaż u niego :masakra:

5. Nie da się tak wyregulować tego Artica żeby silnik nie miał spadku mocy?

ogólnie tak ale przy mniejszych silnikach, przy Twojej V6 wydajność reduktora powinna być w przedziale ok 350KM (dane producenta które niestety są bardzo mocno zawyżone).

#69 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lutego 2012 - 08:33

Serdeczne dzięki za konkretne odpowiedzi !

#70 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 22 lutego 2012 - 17:18

rozmawiałem z człowiekiem który gaz naprawde ogarnia i powiedział że dobry reduktor który powinien to ogarnąć to AC r01 - jako z nielicznych ma zaniżoną kartę charakterystyki - bo radzi sobie i z 190KM a teoretycznie jest do 150KM

#71 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2012 - 17:22

rozmawiałem z człowiekiem który gaz naprawde ogarnia i powiedział że dobry reduktor który powinien to ogarnąć to AC r01 - jako z nielicznych ma zaniżoną kartę charakterystyki - bo radzi sobie i z 190KM a teoretycznie jest do 150KM

z tym że 3.2 V6 ma na pokładzie 218KM :masakra: jeśli to co mówisz jest faktem... a nie jakąś plotką.

#72 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 22 lutego 2012 - 17:50

pisałem o 2.5 - zapomniałem napisać że chodzi o moje auto.

jeśli to co mówisz jest faktem... a nie jakąś plotką.

Człek zwie się Struna - on raczej nie pisze bajek ;)

#73 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2012 - 18:45

AC R01 jest wyśmienitym reduktorem ale nie przesadzajmy z konikami. Jako jeden ma zaniżoną wartość obsługiwanej mocy ale to dlatego, żeby nie było przykrych niespodzianek.

Wiecie co ja bym zrobił - założyłbym 2 reduktory AC R01 wg schematu z załączonego pliku.