Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozjeżdżanie mapy wtrysków


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   suzam

suzam
  • 36 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: lubuskie

Napisany 10 października 2009 - 16:44

emulacja = symulacja , polega to na tym ze centralka lpg podaje sygnaly do ecu (jednostki sterujacej silnika) ze wszystko jest ok, np
jezdzac na gazie , wtryski paliwa sa wylaczane i gdyby nie "emulator wtryskow" to na tablicy zobaczylbys kontrolke check i blad wtryskiwaczy. Kolejna bardzo popularna emulacja (dot II gen) to sklad mieszanki. tego typu instalacje sa w stanie korygowac sklad mieszanki powietrze/gaz ale nie robia tego idelanie i zeby ecu nie "widzial" tych problemow to instlaka symuluje sygnal danej sondy i ecu silnika"mysli" ze jest ok.
Czesto centralki gazowe zaburzaja prace sond/-y co powoduje ze wlasie rozjezdzaja sie wartosci adaptacyjne (popularnie mapy) . W II gen rozwiazuje siue to w ten sposob ze albo zmienia sie parametry cemulacji albo polaczenie lamda-instalka gazowa. W sekwencji nie ma emulacji wiec sklad mieszanki musi byc wlasciwy. Aby to uzyskac to oprocz wlasciwego montazu , trzeba dobrac odpowiednio dysze, cisnienie gazu itd... czasem trzeba odlaczyc sondy od centralki.
P.S. W ecu gdzie odpiecie ecu przynosi przywrocenie wartosci fabrycznych (np sterowniki BOSCH) producenci instalek wymyslili "patent" ze zasilanie ecu puszcza sie przez centralke lpg ktora po zgaszeniu silnika odlacza zasilanie do ecu :) da sie.....


No własnie-jak znalezc ten przewod zasilający sterownik zebym go dał przez wyłącznik?wtedy bym mogł zrobic resety kompa bez sciagania klemy
KOMPUTER STEROWNIK OMEGA B 2.0 8V 0261203587 90492381 HG
silnik x20se.I ile apmerowy musi byc ten wylącznik?
suzam

#22 OFFLINE   Mackgyver

Mackgyver
  • 7 postów
  • Dołączył: 24-08-2009

Napisany 13 października 2009 - 10:53

WItam!
Rozjeżdża mi się mapa wtrysków na PB zapewne z powodu LPG ale chciałem zapytać czy można ustawić na nowo mapę wtrysków na PB. Poczytałem trochę że należy ustawić instalację gazową ale u mnie to nie przyniosło skutku, tzn. po regulacji jeden dzień było ok ale na drugi znowu to samo. Czy rozjeżdżanie mapy jest spowodowane tylko LPG czy może są jakieś inne powody? Albo mój problem polega na czymś innym a ja o tym nie wiem :D


Mam idealnie takie same problemy
sprawdzane było już wszystko i też po 1 dni od regulacji lpg było tak samo
Zna ktoś może jakiegoś mechanika który mógł by się z tym uporać
w regionie Słupca / Września / Jarocin/ może być dalej

a reset EKU to usuwa skutki i to na krótko a ja chcę usunąć przyczynę

#23 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 października 2009 - 16:40

A jeszcze mam pytanko co do rozjeżdżających się map, czy brak mocy, przymulenie itp będzie tylko na zimnym silniku czy na ciepłym też? Bo może u mnie problem jest z czujnikiem temp do ecu...

a takie pierdoły jak kable WN? Świece? Przepływka? Dobre masz? Jeśli ci słabo działa na benie to się nie dziw że na LPG będzie chodziło kiepsko. Chciałem sie zapytać czy jesteś pewny ze ci się mapy rozjeżdżają? Jak masz dobry sterownik i wtryski to nie ma bata ze ci rozjedzie. U mnie nawet przy wypadaniu zapłonu spowodowane przerwą w cyl. 1-3-5 i to pod koniec tak konkretnym ze tylko na 5 cyl. juz jeździłem i mi autem
telepało, nie rozjechało map. Jak podłączyłem u gazownika pod kompa to byłem w szoku jak ładnie linie się nakładają. Oczywiscie po wymianie lewego modułu wszystko powróciło do normy. Toteż moje pytanie skąd wiesz ze masz rozjechane mapy? Przeczytałeś na forum czy ktoś ci to zdiagnozował?


Eliks gaz ustawiasz w Lidzbarku?

#24 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2009 - 16:46

Mam idealnie takie same problemy
sprawdzane było już wszystko i też po 1 dni od regulacji lpg było tak samo
Zna ktoś może jakiegoś mechanika który mógł by się z tym uporać
w regionie Słupca / Września / Jarocin/ może być dalej

a reset EKU to usuwa skutki i to na krótko a ja chcę usunąć przyczynę


skup sie nad emulacją sondy lambda. Jesli instalacja dziala poprawnie i jesli jest emulacja ...

#25 OFFLINE   Mackgyver

Mackgyver
  • 7 postów
  • Dołączył: 24-08-2009

Napisany 28 października 2009 - 10:42

Dzięki Cita
już się z tym uporałem

Ja wam powiem tak
Nowe -
świece / Sonda Lambda / przepływomierz - używany ale oryginał

przepływomierz - miałem zamiennik niby dobry ale on i sonda robiły błędy

I jest tak jak powinno być - wreśćie można jeśdzić
:D:D:D:D:D:D:D

#26 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 października 2009 - 11:06

Dzięki Cita
już się z tym uporałem

Ja wam powiem tak
Nowe -
świece / Sonda Lambda / przepływomierz - używany ale oryginał

przepływomierz - miałem zamiennik niby dobry ale on i sonda robiły błędy

I jest tak jak powinno być - wreśćie można jeśdzić
:D:D:D:D:D:D:D


Ja też mam nowe świece i kable. Wczoraj pojeździłem cały dzień na benie, zczytałem błędy metodą na spinacz - brak i teraz rano odpalił na dotyk. Dodam że robiłem tak już dwa razy i dwa razy byłem na regulacji lpg ale po jednym dniu problem powraca. Zmienić gazowników? Czy może filtry gazu albo coś jeszcze? Może znacie jakiegoś dobrego gazownika w Olsztynie?

#27 OFFLINE   Mackgyver

Mackgyver
  • 7 postów
  • Dołączył: 24-08-2009

Napisany 28 października 2009 - 13:40

klimi

Jaka masz przepływkę zamiennik czy oryginał sprawdź też emulacje sondy

U mnie na kompie nie pokazywało żadnych błędów dopóki nie podłączyłem go w róchu - okazało się że przepływka jest strzelona ale robiła błędy tylko podczas jzdy po dziuradch okazało się że drucik był pęknięty i podczas drgań śię rozłączał

oprócz tego kabel od sondy był przetarty i tak samo jak z przepływką dopiero podczas ruchu to się okazało

#28 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 października 2009 - 16:04

Jeszcze zauważyłem jedną rzecz: przedtem jak odpalałem rano z problemami to kontrolka ciśnienia oleju paliła się jeszcze około 3 sekund a teraz gdy odpala normalnie kontrolka gaśnie od razu. Nie wiem czy ma to jakiś związek z rozjechaną mapą :confused: Jutro zaprowadzam samochód do gazowników żeby zbadali dlaczego mi się mapa rozjeżdża. Może uda im się coś wykombinować.

#29 OFFLINE   najkus

najkus
  • 20 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: chorzów

Napisany 28 października 2009 - 17:15

ciekawe rzeczy piszecie,ja mam podfobny problem,jak odlacze ecu i zadaptuje go w jezdzie na PB to jakis czas jest ok,ale jak dluzej pojezdze naLPG to znowu sie rozjezdzaja mapy,i teraz pytanie,piszecie o regulacji LPG a ja mam Kolteca instalke i tam niema regulacji ani niema mozliwosci ustawienia czasow emulacji<macie jakis pomysl co robic?

#30 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2009 - 17:28

ciekawe rzeczy piszecie,ja mam podfobny problem,jak odlacze ecu i zadaptuje go w jezdzie na PB to jakis czas jest ok,ale jak dluzej pojezdze naLPG to znowu sie rozjezdzaja mapy,i teraz pytanie,piszecie o regulacji LPG a ja mam Kolteca instalke i tam niema regulacji ani niema mozliwosci ustawienia czasow emulacji<macie jakis pomysl co robic?

sprawdzić ciśnienie na parowniku i rozdzielaczu (manometrem) ewentualnie czyszczenie rozdzielacza moze zasyfiony i nie puszcza tyle co powinien

#31 OFFLINE   Raphael

Raphael
  • 9 postów
  • Dołączył: 25-04-2008
  • Skąd: Jędrzejów

Napisany 03 listopada 2009 - 19:34

Mam ten sam problem, szczególnie nasila sie on przy niskich temperaturach czyli takiej pogodzie jak mamy teraz. Podstawialem juz druga instalacje gazowa i nie pomoglo. Znajomy gazownik nawte techa podpinal i swoje urządzonka jednoczesnie i nic to nie dalo. Co dziwne jak sie silnik nagrzeje to na benzynie nie szapie tak tylko minimalnie co kilka sekund jakby przerywal oczywiscie na wolnych obrotach, na wysokich ladnie ciagnie do odciecia.

#32 OFFLINE   LUK J Z

LUK J Z
  • 16 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Cambridge

Napisany 09 listopada 2009 - 21:58

Witam

podepne sie pod temat bo mam podobny problem. Otoz podejzewam rozjezdzanie sie map wtryskow po jezdzie na gazie. Jezdze teraz tylko na paliwie bo to obciach pod praca odpalac auto po gazie i nie moc ruszyc z miejsca.
Silniczek y26se a instalka to omvl dream xxi n zakladana 2 lata temu
na paliwie pali i jezdzi idealnie w kazdych warunkach, miodzio
ale tylko pare km na gazie wystarczy zeby silnik sie skasztanil, po odpaleniu dlawi sie, stuka i nie wchodzi w obroty

zczytalem dzis kody bledow, troche tego bylo i nienadazalem z notowaniem, ale paru bledow jestem pewien

otoz wyskoczyl:
0170
0300
0302
0304
0306

kody z 03.. Na poczatku chyba sa juz nieaktualne bo wymieniona zostala cewka i swiece po tej stronie 2,4,6 wiec chyba tylko ten 0170 moze miec cos wspolnego z moim problemem

dodam jeszcze ze po jezdzie na gazie zle pali zarowno na beni jak i na gazie
musze go wtedy dobrze przegazowac i po paru minutach wszystko wraca do normy, pali i jezdzi elegancka dopuki nie pojezdze troche na gazie, wtedy problem powraca

aha check sie zapala przy jezdzie na beni, zczytywane ostatnio w warsztacie pokazalo cos nie tak z ukladem wtryskowym na obu rzedach cylindrow, ale zadnych objawow nie zauwazam, pali i przyspiesza jak powinien

problem jest o tyle skomplikowany ze tu w anglii trzeba samemu wiedziec co jest nie tak i wtedy dopiero pojechac do warszatu, pokazac palcem to zrobia, a tak zeby sami z siebie to nic, jeden warszat doradzil mi szukanie nowego silnika, tak to tu wyglada

wiec sami rozumiecie ze musze przyczyne zlokalizowac sam i dop wtedy udezyc do warszat

jezeli ma ktos sugestie jak sie zabrac do diagnozy proiblemu domowymi sposobami bede bardzo wdzieczny

#33 OFFLINE   Raphael

Raphael
  • 9 postów
  • Dołączył: 25-04-2008
  • Skąd: Jędrzejów

Napisany 09 listopada 2009 - 22:13

Dzis zaprowadzilem auto do innego gazownika, jak tylko zrobi auto i bedzie ok to napisze co bylo, ale z tego co mowil to najprawdopodobniej cos z emulacją ale zobaczymy co wynajdzie.

#34 OFFLINE   LUK J Z

LUK J Z
  • 16 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Cambridge

Napisany 13 listopada 2009 - 16:36

WITAM
UMIESCILEM WCZESNIEJ W TYM TEMACIE POST O PROBLEMACH Z INSTALKA OMVL DREAM XXI-N WIEC NAPISZE CO UDALO SIE USTALIC PO WIZYCIE U GAZOWNIKA

OTOZ GAZOWNIK ZWROCIL UWAGE NA ZBYT WYSOKIE CISNIENIE GAZU, Z ODCZYTU WYNIKALO 1,8 bara I WSPOMNIAL COS O ZBYT DUZEJ ROZNICY W CZASACH WTRYSKOW. NIE ZNAM SIE NA TYM, ALE RZECZYWISCIE PO JEDNEJ STRONIE CYLINDROW CZASY BYLY OKOLO 3,3-3,5 A Z DRUGIEJ 2,3-2,5

DODAM TYLKO ZE TO JEDYNY GAZOWNIK W OKOLICY, KTORY CHCIAL SIE ZA TO ZABRAC I MA PARE LAT DOSWIADCZENIA W BRANZY, ALE NIE WIEDZIAL ZA BARDZO JAK WYREGULOWAC CISNIENIE I CZYM TE ROZNICE W CZASACH WTRYSKOW MOGA BYC SPOWODOWANE, JA TYM BARDZIEJ JESTEM ZIELONY.

GAZOWNIK MIAL JESZCZE JEDNA SUGESTIE ODNOSNIE LISTWY WTRYSKOWEJ/JEST TO MATRIX MJ-XJN, SREBRNY, WYGLADA JAK HD-344/, TWIERDZIL ZE OD PRZEBIEGU MOZE BYC PODMECZONA I NIE DAWC RADY/PRZEBIEG AUTA NIESTETY NIE ZNANY, LICZNIK SKRECONY/

POCZYTALEM TROCHE O MIERZENIU OPORNOSCI CEWEK W LISTWIE I WYSZLO MI/O ILE DOBRZE MIERZYLEM/ 3,9 OHMA NA KAZDEJ Z WYJATKIEM JEDNEJ NA KTOREJ BYLO 2,9OHMA

CHCE SAM PRZEMIENIC DYSZE WYLOTOWE Z TEJ NIBY FELERNEJ NA TA KTORA BYLA NIE WYKORZYSTANA, ALE OPROCZ PRZEMIENIENIA DYSZ I PRZEWODU DOSTARCZAJACEGO GAZ DO SILNIKA CO MUSZE ZROBIC ABY GAZ NIE LECIAL STARYM OTWOREM W LISTIWE, ZADNEGO ZASLEPIENIA NIE WIDZE, ZAPASOWA SEKCJA TO POPROSTU OTWOR Z GWINTEM W KTORY MOZNA WKRECIC DYSZE, ALE CZY POSZCZEGOLNE CEWKI SA STEROWANE ECU GAZU?

MACIE MOZE JAKIES SUGESTIE, MOZE KTOS COS WYWNIOSKUJE NA PODSTAWIE TEGO CO NAPISALE?

#35 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 listopada 2009 - 17:16

WITAM....ciach
MACIE MOZE JAKIES SUGESTIE, MOZE KTOS COS WYWNIOSKUJE NA PODSTAWIE TEGO CO NAPISALE?


NIE KRZYCZ

Nie pisze sie wielkimi literami bo strasznie zle sie czyta.
Fajny gazownik jak nie wiedzial jak sie reguluje cisnienie :confused:




 


#36 OFFLINE   LUK J Z

LUK J Z
  • 16 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Cambridge

Napisany 13 listopada 2009 - 18:19

NIE KRZYCZ

Nie pisze sie wielkimi literami bo strasznie zle sie czyta.
Fajny gazownik jak nie wiedzial jak sie reguluje cisnienie :confused:


Faktycznie, lepiej sie czyta male literki, ale mam auto w rozbiorce/regeneruje parownik, wymieniam filtr fazy lotnej, zakladam ksztalt 'Y', oryginalnie byl standardowy a za filtrem rozgaleznik w ksztalcie Y, ale zamontowany niewlasciwie i gazownik podpowiedzial ze gaz moze dolatywac do jednej listwy wtryskowej z wyzszym cisnieniem a do drugiej z nizszym, i stad ta roznica w czasach wtryskow/o czym pisalem w poprzednim poscie/

No i ze wzgledu na pilnosc sprawy/chcialbym jutro podjechac znow na komputer/ powtorze moje pytanko o listwe wtryskowa Matrix

Otóz na jedej cewce opornosc jest wyraznie nizsza niz na pozostalych/Matrix oryginalnie ma przewidziane otwory na 4 dysze, 3 sa wykorzystane a 4-a jakby w zapasie, ale nie zaslepiona i gaz jakos tym otworem nie leci?

I teraz konkretniej.
Jak wykorzystac ta zapasowa dysze/cewke, otwor/ jak zwal tak zwal wiadomo o co chodzi. tylko po przelozeniu dyszy i gumowego przewodu, co mam zrobic zeby gaz byl podawany tylko przez te 3 wlasciwe otwory? Czy to jest sterowane ECU??

Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi, bo sprawa jest prosta, ale moze ja to napisalem zagmatwanie, w razie niejasnosci prosze mnie poprawic i podsunac sugestie

#37 OFFLINE   killer1000

killer1000
  • 65 postów
  • Dołączył: 17-06-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl

Napisany 13 listopada 2009 - 20:14

mam podobny problem:
Na rano po odpaleniu silnik ciężko wchodzi na obroty (na jałowych obrotach pracuje normalnie gwałtowne dodanie gazu powoduje dławienie się silnika czasami nawet zgaśnie) Po przełączeniu się silnika na gaz problem natychmiast znika, ponowne przełączenie na benzynę powoduje powrót dolegliwości, sytuacja uspokaja się po rozgrzaniu silnika. Próbowałem już odłączać akumulator na noc, bez zmian.

#38 OFFLINE   Raphael

Raphael
  • 9 postów
  • Dołączył: 25-04-2008
  • Skąd: Jędrzejów

Napisany 13 listopada 2009 - 22:44

luk j z
Jesli juz to za trójnikiem Y umiesc 2 filtry. Czyli dla kazdego rzędu po filtrze. Całą impreza steruje EUC :). Piszesz cos o czterech cewkach i ze jedna jest wolna to tak jakbys mial zalozone 2 listwy wtryskowe o 4 cylindrowego silnika. Dobrze zrozumialem? Jesli tak to sam nie podepniesz tej cewki bo trzeba ją skalibrowac, a druga sprawa to nie wiem czy to wlasnie nie ma wplywu na twój problem.

#39 OFFLINE   LUK J Z

LUK J Z
  • 16 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Cambridge

Napisany 14 listopada 2009 - 00:10

luk j z
Piszesz cos o czterech cewkach i ze jedna jest wolna to tak jakbys mial zalozone 2 listwy wtryskowe o 4 cylindrowego silnika. Dobrze zrozumialem? Jesli tak to sam nie podepniesz tej cewki bo trzeba ją skalibrowac, a druga sprawa to nie wiem czy to wlasnie nie ma wplywu na twój problem.


Dokladnie tak!! Tak to u mnie wyglada, ze sa zamontowane 2 listwy wtryskowe Matrix, srebrna podobna do HD 344/kazda moze zasilac 4 cylindry/, jako ze silnik jest 6-o cylindrowy to dwie cewki sa niewykorzystane, poprostu w tych listwach jest niezaslepiony otwor w ktory mozna wkrecic kolejna dysze. Pomyslalem wiec ze jesli jest zapasowa sprawna cewka to czemu by jej nie wykorzystac, ale piszesz z kolei o kalibracji? Jak to wyglada, co do tego jest potrzebne i czy przecietny gazownik sobie z tym poradzi?

Nie mam doswiadczenia w instalkami Lpg IV generacji i jak to zobaczylem jak kupowalem auto 2 miesiace temu ze tak ma byc, ale moze cos jest namieszane i dlatego kulawo to chodzi

Moze ktos moglby podpowiedziec jak mozna zmodyfikowac instalacje OMVL DREAM XXI-N zeby to naprawde dobrze chodzilo? Aha najlepiej za rozsadne pieniadze, czyli jakość za przystępna cene. Zalezalo by mi na szczegółach technicznych /łącznie z fi dysz/ wtedy mógłbym skompletowac sprzet i poprosic gazownika o skonfigurowanie

#40 OFFLINE   Raphael

Raphael
  • 9 postów
  • Dołączył: 25-04-2008
  • Skąd: Jędrzejów

Napisany 14 listopada 2009 - 16:08

luk j z to nie takie proste. Zeby skalibrowac musisz miec odpowiednie urządzenie, poza tym to trzeba zobaczyc czy mapy wtrysków sie pokrywaja do tego trzeba miec oprogramowanie do Twojej instalki gazowej i interfejs.