Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozjeżdżanie mapy wtrysków


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Miaga

Miaga
  • 82 postów
  • Dołączył: 11-07-2009
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 12 maja 2010 - 20:30

koledzy a jak w mojej mapy benzyny ustawić bo wyczytałem ze w 2.2 po odłączeniu aku mapy zostają zapamietane,tez wystarczy na benzynie polatać??

#42 OFFLINE   Raphael

Raphael
  • 9 postów
  • Dołączył: 25-04-2008
  • Skąd: Jędrzejów

Napisany 12 maja 2010 - 22:54

Mapy benzyny sa na stale zapisane w ecu i zeby cos z nimi zrobic to musiałbys miec duuuze pojecie o chip tuningu. Czyli programujesz nowa kość pamieci (chip) i wpinasz w kompa. Rozłączajac aku poprostu resetujesz kompa do ustawien fabrycznych.

#43 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2010 - 23:01

do tych map ecu wprowadza korekty krótko- i długookresowe. Jeśli przez większą część jazdy ecu daje np. -5% korekty krótkoterminowej to po pewnym czasie długoterminowa będzie miała -5%, by krótkoterminowa dążyła do zera. Jeśli korekty dla lpg i pb będą się różnić, to pojawi się problem, bo ecu dostosuje korekty długoterminowe do lpg. Ich zastosowanie do odpalania na benzynie da zbyt ubogą lub zbyt bogatą mieszankę i w efekcie silnik po odpaleniu będzie kulał.
By korekty (potocznie nazywane mapami) dostosowały się do benzyny - wystarczy pojeździć na benzynie kilka - kilkadziesiąt km.

#44 OFFLINE   separator80

separator80
  • 14 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: k/Poznania

Napisany 13 maja 2010 - 00:56

Witam panowie podłącze się do tematu bo mam taki sam problem na zimnym silniku muszę dłużej pokręcić aby odpaliła jak odpali to chodzi nie na wszystkie cylindry słychać dziwne odgłosy (pufanię) w wydechu, czuć zapach benzyny pod maską tak jakby się zlewał po czym po kilku minutach pracy praca silnika się wyrównuję i jest ok moc normalnie ma nic nie szarpie elegancko pracuje równiutko ten objaw zaobserwowałam około 2 miesięcy temu wczoraj wymieniłem świece i cewkę zapłonową i nadal jest to samo POMOCY

#45 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 13 maja 2010 - 07:13

witaj w klubie;-) mam to samo. Zauważyłem, że jazda na PB pomaga, tylko ona kosztuje prawie 5zł za litr!!! Z tymi mapami to dziwna sprawa...jak możena temu zaradzić?
-wizyta u gazownika, kalibracja? ale i tak z tego co czytam w końcu mapy się rozjadą....
-jeździć na PB co jakiś czas? ale po jakim czsie, jak długo?

...durne to wszystko...

#46 OFFLINE   Miaga

Miaga
  • 82 postów
  • Dołączył: 11-07-2009
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 13 maja 2010 - 16:00

no czasami żałuje że ten gaz zakładałem ale w moim przypadku to już się dawno zwrócił jakies 2000-4000 tys.km miesięcznie

#47 OFFLINE   separator80

separator80
  • 14 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: k/Poznania

Napisany 14 maja 2010 - 12:34

Wiec tak panowie wlałem paliwa i zrobiłem 150km na paliwie i autko rano odpala jak ta lala jeżdząc tylko na PB. Udałem się do gazownika na regulację i teraz zobaczę jak będzie odpalała rano jeżdżąc na LPG sprawdzę i dam znać

#48 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 18 sierpnia 2010 - 21:30

Dobra koledzy to co zrobic,żeby mapy wtrysków benzyny się nie rozjeżdżały??Jechac do gazowników na kalibracje??Bo to trochę uciążliwe

#49 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2010 - 21:39

Dobra koledzy to co zrobic,żeby mapy wtrysków benzyny się nie rozjeżdżałyJechac do gazowników na kalibracjeBo to trochę uciążliwe

Jesli instalacja jest zalozona poprawnie, wtryski i red sa ok (dobrze dobrane i sprawne), to wystarczy ja porzadnie ustawic.

#50 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 17 lutego 2011 - 23:10

Mi również rozjeżdżaja sie mapy ale mam pytanie innego typu czy rozjezdżanie się map może być spowodowane wadliwym reduktorem? chodzi mi oto że pokazuje cały czas temp - 40 stopni a po drugie po odłaczeniu od listwy przewodów gazowych strasznie długo schodzi ciśnienie okolo 40 sekund mam wrażenie żę parownik siada czy mam racje? Wtryski od gazu wyregulowane i niby są ok

#51 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lutego 2011 - 08:57

nie wadliwy reduktor tylko padniety czujnik temp ktory kosztuje grosze




 


#52 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 18 lutego 2011 - 12:13

nie wadliwy reduktor tylko padniety czujnik temp ktory kosztuje grosze


A to ze gaz schodzi bardzo długo z przewodów to jest normalne?

#53 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 lutego 2012 - 14:34

Dołączę się do tematu. Poczytałem tu i tam, ale nie znalazłem odpowiedzi na jedno, nurtujące mnie pytanie. Czy po odłączeniu akumulatora i przejechaniu kilkunastu kilometrów na benzynie powinienem przed regulacją LPG przejechać jeszcze kilkanaście km na LPG? Gazownik, do którego jeżdżę tak właśnie mi powiedział, żeby przejechać trochę na gazie, bo inaczej nie widzi na kompie mapy gazu.

:masakra: Ja widzę to tak: bez sensu jest jeździć na benzynie a potem na gazie, bo to spowoduje rozjechanie mapy benzyny. I cała regulacja będzie na nic. Mam rację? Nie chcę podważać kompetencji pana gazownika, a jedynie upewnić się jak jest w rzeczywistości z tą regulacją.

A więc: jak to powinno wyglądać?

Krótko opiszę jakie są objawy. Po odłączeniu aku jest ok. Odpala fajniutko, jeździ się w porządku, na benzynie i LPG. Po jeździe na gazie samochód co prawda odpala na benzynie, ale jeśli nie wcisnę lekko pedału gazu gaśnie. Do tego wolne obroty falują i na benzynie jeździ się dość kiepsko, a na gazie nadal ok. Byłem u gościa 2 razy na regulacji i nadal są problemy, chociaż już mniejsze. Po pierwszej regulacji, nie licząc tej przy montażu, w ogóle nie odpalał na benzynie (zalewało go).

Centrala: Zenit, reduktor: Tomasetto, listwy wtryskiwaczy: MagicJet srebrne.

Pzdr.

#54 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2012 - 14:42

Ja widzę to tak: bez sensu jest jeździć na benzynie a potem na gazie, bo to spowoduje rozjechanie mapy benzyny. I cała regulacja będzie na nic. Mam rację?

Oczywiscie ze masz.

#55 OFFLINE   kamilos

kamilos
  • 49 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 12 lutego 2012 - 16:27

pewnie Panu gazownikowi nie chce się jeździć i idzie na łatwiznę. Przy poprawnej regulacji powinien siąść obok ciebie z laptopem i na bieżąco korygować mapki. Ja ustawiałem z kimś ogarniętym przez około godzinę - poza tym przy max bucie zostaje strojenie AFR-em. Po tak wystrojonej instalce naprawdę fajnie to chodzi, tylko który gazownik tak ustawia....


jaki masz parownik ?? jeżeli Alaske( jest do max 90KM)...to ciężko to widzę w takim silniku - w 2.0 preludzie 133KM przy bucie już nie wyrabiał a Ty masz 218..Gaz-meni upatrzyli sobie ten parownik i wciskają go wszędzie łącznie z czerwonymi valtecami - zestaw uniwersalny od hondy Civic 1.4 mojego brata do kumpla Explorera 4L v6.....


W nowo nabytej Omedze też będę to doprowadzał do porządku - Też wsadzona Alaska + wtryski Regi - jedyne usprawiedliwienie to to że ta instalka była montowana z 6lat temu i wtedy to był Topowy zestaw - mam na to FVat na prawie 6tyś ;)

Sensownym wyjściem i w miarę tanim jest wsadzenie Zavoli Zeta S jest do około 220KM-240KM + do tego poprawione RegFasty o niebo lepsze od Valdemarów


nie wadliwy reduktor tylko padniety czujnik temp ktory kosztuje grosze



albo źle ustawiony w programie

#56 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lutego 2012 - 15:27

Wydaje mi się, że u mnie jest reduktor Tomasetto Artic (do 250 KM). Musiałbym zerknąć w papiery. No nic, co do tej regulacji, to prawdopodobnie podjadę na hamownię, bo chcę mieć w 100% sprawne auto i nie tracić niepotrzebnie czasu i nerwów. Dzięki za odpowiedzi.

Pzdr.

#57 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lutego 2012 - 23:30

Wydaje mi się, że u mnie jest reduktor Tomasetto Artic (do 250 KM). Musiałbym zerknąć w papiery. No nic, co do tej regulacji, to prawdopodobnie podjadę na hamownię, bo chcę mieć w 100% sprawne auto i nie tracić niepotrzebnie czasu i nerwów. Dzięki za odpowiedzi.

Pzdr.


zmień reduktor - artic jest do chrzanu w tym silniku, wiem bo taki miałem... On jest dobry ale do 120KM, przy 150 KM już klęka.

#58 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 lutego 2012 - 23:44

Jaki reduktor polecasz?

#59 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 lutego 2012 - 00:18

drogi ale jary do mocy KME GOLD

#60 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lutego 2012 - 00:22

jeszcze jeden artic? albo 2 x kme silver