Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 td ciezko odpala jak zimny. Swiece miesiac temu sprawdzane( kilka wymienione)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 18 października 2009 - 00:31

a u mnie nadal masakra w odpalaniu dzis odpalam auto po 20 godz postoju...
Grzeje swiece 3 razy(przed jakimkolwiek kreceniem) odpalam zaskoczyl na pol sekundy i zgasl, znow grzanie swiec odpalam i to samo i za trzecim podejsciem odpalil...
to dla mnie meczarnia. a co dopiero dla aku
ale dziwna sprawa auto postoi 5 godz i tez sie wychlodzi a zapali na dyk problem gdy dluzej stoi.
pompka ladnie podaje juz sam nie wiem co to filtr paliwa wymieniony w czerwcu swiece sa OK pompka podaje paliwo, zalamka...
jedyne co mi przychodzi do glowy to regulacja "zaplonu"


A jak kręcisz i ci nie chce odpalić to co leci z rury wydechowej podczas kręcenia tzn: jaki kolor ma dym i jak jest intensywny......

#42 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 18 października 2009 - 09:44

Albo założenie zaworka zwrotnego, bo paliwo może się cofać i taki bedzie efekt. Ręki nie dam sobie uciąć, ale na 99% to powinno rozwiązać Twój problem


zaworek juz zalozylem jakis czas temu i nadal bez zmian...
Jak sie mocno zdenerwuje (napewno to nie dlugo nastapi:)) to kupie w ciemno wszystkie nowe swiece...

A jak kręcisz i ci nie chce odpalić to co leci z rury wydechowej podczas kręcenia tzn: jaki kolor ma dym i jak jest intensywny......


Nie leci zaden widoczny dym a jak zapali to nie ma chmury... ogolnie nie mam problemow z kopceniem nawet przy odpalaniu kopci na czarno przy 4000 tys obr ale to norma

krzysiek nie lam sie bez fachowca chyba nie dasz rady pytanie tylko czy nie trafisz na oszusta, redies ja mam magneti marelli i z tad moze nasze roznice w cenie bo ja mam na lozyskach i wymienialem i bendiksi wirnik a komutator to na zyletke czyli wszystko, krzysiek proponowal bym jeszcze pompiaza cos masz nie tak z dawka skoro nie trzyma obrotow a zawor sprawdziles?


Dzieki za pocieszenie:D ale juz powoli sie łamie...
Ktory zawor masz na mysli?

#43 OFFLINE   krzyzak-z-malbo

krzyzak-z-malbo
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-01-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 18 października 2009 - 09:47

Myśle że kolega roobo postawił bardzo trafne pytanie a to dlatego bo wiem ze swojego doświatczenia że jak odpalać traktor i patrzeć na wylot z tłumika a tu bardzo latwo obserwować bo tłumik jest przed nosem i jest zapowietrzony to nie będzie puszczać dymka.Natomiast jak dostaje paliwo do cylindra tylko jest zimno czy świece nie działają to będzie lekki dymek
Krzyzak-z-Malborka

#44 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 18 października 2009 - 09:54

a jeszcze mam takie pytanie bo w naszych dieslach chyba jest podgrzewane paliwo w filtrze. Gdy to podgrzewanie zawiedzie to ma to duzy wplyw na zle odpalanie?
Jak to sprawdzic czy dziala? Bo sprawdzalem probowka czy jest przejscie i sie nie zaswiecila a gdy podlaczylem do tej drugiej wtyczki to chyba czujnik to odzywal sie przekaznik swiec.

A czy nieszczelny przewod paliwowy moze miec na to jakis wplyw? Nic szczegolnego w sumie nie zauwazylem ale wole zapytac...

#45 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 18 października 2009 - 20:32

Nie leci zaden widoczny dym a jak zapali to nie ma chmury... ogolnie nie mam problemow z kopceniem nawet przy odpalaniu kopci na czarno przy 4000 tys obr ale to norma


no to nie dostaje paliwa...... Sprawdzić dokładnie pompę wstępną - najlepjej z rana przed odpaleniem odkręcić śrubkę odpowietrzającą na filtrze paliwa, włączyć zapłon (grzanie świec) powinna polecieć fontanna ropy, jak nie leci bądź się lekko sączy to pompka kaput nawet jak buczy, brzęczy itp. :)

A po drugie jak pompka pompuje to sprawdzić działanie zaworu odcinającego paliwo na pompie (ten na obudowie głowiczki - może się przycinać itp.) zobaczyć czy dostaje dobre napięcie, spiąć na krótko czy i zobaczyć czy się otwiera (stuka) a najlepjej podmienić na sprawny i sprawdzić jak będzie....

#46 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2009 - 20:40

zawor na pompie nie bedzie na tyle dobrze slyszalny po zpieciu na krotko bo zakluci go przekaznik w skrzynce po prawej najlepiej go wymontowac i wtedy zobaczy przykladajac minus na obudowe a plus tam gdzie przykrecony jest przewod, u mnie bylo tak ze po odkreceniu bolec zostal w pompie i mialem problemy zeby go wyciagnac na koncu bolca jest gumka i to jest na ogol powod zacinania, gdyby to byla wina elektryki to bledy na spinacz by ci powiedzialy o niesprawnosci warto to sprawdzic

#47 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 18 października 2009 - 20:42

no to nie dostaje paliwa...... Sprawdzić dokładnie pompę wstępną - najlepjej z rana przed odpaleniem odkręcić śrubkę odpowietrzającą na filtrze paliwa, włączyć zapłon (grzanie świec) powinna polecieć fontanna ropy, jak nie leci bądź się lekko sączy to pompka kaput nawet jak buczy, brzęczy itp. :)

A po drugie jak pompka pompuje to sprawdzić działanie zaworu odcinającego paliwo na pompie (ten na obudowie głowiczki - może się przycinać itp.) zobaczyć czy dostaje dobre napięcie, spiąć na krótko czy i zobaczyć czy się otwiera (stuka) a najlepjej podmienić na sprawny i sprawdzić jak będzie....


to z filtrem sprawdze rano dzieki za podpowiedz...
O ktory zawor Ci chodzi? O ten co dcina paliwo przy gaszeniu silnika?

#48 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2009 - 20:47

tak ten na pompie pod gumowa koszulka dochodzi do niego jeden kabelek nakrecany od gory pisalem o tym wczesniej i roobo teraz wspominal to naprawde chwila zeby to sprawdzic

#49 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 18 października 2009 - 20:51

tak ten na pompie pod gumowa koszulka dochodzi do niego jeden kabelek nakrecany od gory pisalem o tym wczesniej i roobo teraz wspominal to naprawde chwila zeby to sprawdzic


Wiecie co Pany czegos nie opisalem bo myslalem ze to nie ma znaczenia ale do rzeczy...
Raz na jakis czas szfankuje mi ten zawor lub stacyjka tzn nie moge zgasic silnika i musze dlawic go biegiem.
Wczoraj mi sie to stalo i do dzis dnia nie moglem go normalnie zgasic.
ale nie pisalem tego poniewaz problem odpalenia pojawia sie bez wzgledu czy zgasze go kluczykiem(normalnie) czy dlawiac biegiem(gdy "cos" odmowi posluszenstwa)
a orientujecie sie ile ten zawor kosztuje? moze kupil bym na probe chodz bardziej podejrzewal bym stacyjke

#50 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2009 - 20:55

hehehe i mowisz ze to dla ciebie nie mialo znaczenia? daj spokoj rozwaliles mnie tym tematem masz pod nosem swoj problem a tu walkowane trzy strony ale nic moze innym sie przyda

#51 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 18 października 2009 - 20:56

kolego ale pisze przeciez ze problem wystepowal takze gdy zgasilem silnik normalnie...
czyli wtedy zawor musial zamknac doplyw paliwa.

#52 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2009 - 21:00

i wedlug ciebie ten zawor dziala poprawnie ? tu masz cene http://sklep.interca...pl/?grut=100001

stacyjke tesz mozesz wykluczyc podepnij pod niego na stale plus i bedziesz wiedzial wtedy sygnal +15 nie bedzie mial znaczenia

#53 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 18 października 2009 - 21:03

to moze byc awor a moze byc i stacyjka a nie mam zamiaru kupowac obu tych rzeczy w ciemno...Ok dzieki za wskazowki jutro sprawdze jak ten zawor pracuje ale ja obstawiam stacyjke...

#54 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 15 grudnia 2009 - 22:05

Koledzy więc co z tym przekaźnikiem gdzie on jest gdzie go szukać??? U mnie kilka dni temu pokazał się błąd 49 i od tamtej pory mam problem z odpaleniem auta muszę go kręcić i kręcić aż w końcu załapie. Panowie gdzie mam szukać tego przekaźnika bo od niego bym zaczął bo co do świec to myślę że są w porządku.

#55 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2009 - 21:17

Odgrzewam kotleta

pojawil sie u mnie prawie taki sam problem z odpalaniem jak opisany powyzej

auto jak dlugo stoi na duzym mrozie kolo 10 stopni to nie idzie go normalnie odpalic, grzeje swiece kilka razy pompka w baku mocno pompuje auto lapie i gasnie po sekundzie, odpalam i znowu to samo
wkoncu za ktoryms razem jak nie zgasnie to chodzi tak jakby nie na wszystkie gary potem obroty rosna i juz jest ok
moge go wtedy odrazu zgasic i odpali bez problemu
po postoju na duzym mrozie takim kolo 6 godzin odpala ale jak postoi kolo 10 to sa takie objawy
auto na cieplym pali na dotyk jak sa wyzsze temperatury to na zimnym tez pali na dotyk bez krecenia rozrusznikiem powyzej sekundy
rozrusznik kreci szybko
nie mam zadnych bledow jak sprawdzam na spinacz
to odpalanie to jest jedyny problem jaki mam pozatym wszystko jest dobrze
auto jak juz zapali to puszcza takiego czarnego dyma ze nic nie widac
swiece mam wszystkie nowe beru grzeja na 100%
nie widac nigdzie wyciekow czy nieszczelnosci
zaczynam podejrzewac wtrysk sterujacy bo pozatym nic nie szwankuje auto gasnie odrazu po przekreceniu kluczyka wiec zaworek sie nie wiesza

no chyba ze zaworek jak jest duzy mroz sie poprostu nie otwiera przy wlaczeniu zaplonu i dopiero po jakims czasie nastepuje pelne otwarcie, mozliwe to jest? wogole to jak to sie nazywa fachowo bo nie moge tego znalezc nigdzie

#56 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2009 - 21:56

w katalogu BMW nazywa to się odcięcie paliwa w układzie wtryskowym DELPHI 69.42zł ale po za tym nic więcej ci nie pomogę podałem niżej link do części

#57 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 18 grudnia 2009 - 22:52

no chyba ze zaworek jak jest duzy mroz sie poprostu nie otwiera przy wlaczeniu zaplonu i dopiero po jakims czasie nastepuje pelne otwarcie, mozliwe to jest? wogole to jak to sie nazywa fachowo bo nie moge tego znalezc nigdzie


raczej mało prawdopodobne ale wszystko jest możliwe :) Kopci ci z rury jak kręcisz a on nie odpala na mrozie ?????

Ja stawiam na kompresję albo pompa już cienka jest (na mrozie wszystko wyjdzie :) )

#58 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 grudnia 2009 - 07:35

Odgrzewam kotleta

pojawil sie u mnie prawie taki sam problem z odpalaniem jak opisany powyzej

auto jak dlugo stoi na duzym mrozie kolo 10 stopni to nie idzie go normalnie odpalic, grzeje swiece kilka razy pompka w baku mocno pompuje auto lapie i gasnie po sekundzie, odpalam i znowu to samo
wkoncu za ktoryms razem jak nie zgasnie to chodzi tak jakby nie na wszystkie gary potem obroty rosna i juz jest ok
moge go wtedy odrazu zgasic i odpali bez problemu
po postoju na duzym mrozie takim kolo 6 godzin odpala ale jak postoi kolo 10 to sa takie objawy
auto na cieplym pali na dotyk jak sa wyzsze temperatury to na zimnym tez pali na dotyk bez krecenia rozrusznikiem powyzej sekundy
rozrusznik kreci szybko
nie mam zadnych bledow jak sprawdzam na spinacz
to odpalanie to jest jedyny problem jaki mam pozatym wszystko jest dobrze
auto jak juz zapali to puszcza takiego czarnego dyma ze nic nie widac
swiece mam wszystkie nowe beru grzeja na 100%
nie widac nigdzie wyciekow czy nieszczelnosci
zaczynam podejrzewac wtrysk sterujacy bo pozatym nic nie szwankuje auto gasnie odrazu po przekreceniu kluczyka wiec zaworek sie nie wiesza

no chyba ze zaworek jak jest duzy mroz sie poprostu nie otwiera przy wlaczeniu zaplonu i dopiero po jakims czasie nastepuje pelne otwarcie, mozliwe to jest? wogole to jak to sie nazywa fachowo bo nie moge tego znalezc nigdzie


Moja przy -13 też nie chce zagadać od razu. Podejrzewam, że koło smoka w baku jest już gęsto. Jak błyśnie się rezerwa to zamierzam wyczyścić. Spróbuj, to nic nie kosztuję, a na pewno nie zaszkodzi.

#59 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 grudnia 2009 - 08:44

zaworek wykluczylem bo dzisiaj przy -24 polalem pompe goraca woda tak ze mroz napewno tam puscil
pompa wtryskowa robiona 2 lata temu w baku czysciutko
tez zaczynam sie obawiac ze to kompresja
wlasnie wrocilem do domu auto stalo od wczoraj od wieczora na mrozie i dzisiaj musialem z 15 minut sie z nim meczyc co zalapie to zgasnie i tak to wyglada
jak krece rozrusznikiem to leci dym z rory a o tym jaki ma kolor snieg metr za autem nie wspomne

a kilka dni temu sie pochwalilem w innym temacie ze mi auto fajnie odpala:(
a tu nastepnego dnia mnie dopadlo

a tak wogole stosowaliscie moze taki spray samostart
bo kilka lat temu dziadek mi mowil ze jak mi traktor na mrozie nie bedzie chcial odpalic zebym to kupil
lekcewarzylem to bo wiedzialem ze tratora miec nie bede ale z tego co widac to chyba jednak

wczoraj przy mnie znajomy odpalal range rovera tez z tdsem po tygodniu postoju i odpalil po jednym grzaniu swiec a u mnie taka kiszka

#60 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 grudnia 2009 - 09:22

Samostarta kupiłem dwa lata temu, jesienią zaraz po kupnie Omegi, ponieważ był to mój pierwszy diesel i byłem przekonany, że może się przydać. Do dnia dzisiejszego go nie użyłem...