Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 td ciezko odpala jak zimny. Swiece miesiac temu sprawdzane( kilka wymienione)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 05 października 2009 - 20:51

Ohhhoooho ......

Kolego, mimo szczerych chęci, ale skoro Ty sam twierdzisz żeś z elektryki nietęgi, to pozostaje elektromechanik. Szlag jeden wie co tak naprawdę masz tam namotane, i lepiej niech na tę robotę da ktos gwarancję...... A tak, urobisz sie po pachy, i możesz sobie autko kiedys z dymkiem .....tfu tfu

#22 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 05 października 2009 - 20:56

Ohhhoooho ......

Kolego, mimo szczerych chęci, ale skoro Ty sam twierdzisz żeś z elektryki nietęgi, to pozostaje elektromechanik. Szlag jeden wie co tak naprawdę masz tam namotane, i lepiej niech na tę robotę da ktos gwarancję...... A tak, urobisz sie po pachy, i możesz sobie autko kiedys z dymkiem .....tfu tfu


I tu chyba masz racje.. Nie wiadomo co ktos tu kombinowal a z moich osiagniec elektrycznych to potrafilem naprawic jedynie centralny:D reszta to czarna magia...
Mam znajomego ktory naprawde zna sie na rzeczy pracuje jako elektryk samochodowy ale u niego z czasem kiepsciutko.
Nie bede Wam juz glowy zawracal bo przez neta to jak wszyscy wiemy nie da sie wszystkiego zrobic.
Nie mniej jednak bardzo Wam dziekuje:)

#23 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2009 - 21:05

przekaznik ktorego ci brakuje wyglada tak http://moto.allegro....c_zarowych.html a wiecej o nim masz napisane na stronie 118 w ksiaszce Sam Naprawiam

#24 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 12 października 2009 - 19:26

Odgrzeje kotleta:D
A wiec tak dzis byla spoko pogoda wiec pomyslalem ze glebiej przyjrze sie mojemu problemowi z ciezkim odpalaniem zimnej omki.
Sciagnalem kolektor sprawdzalem probowka( niestety miernika nie mialem:() czy jest napiecie na wszystkich przewodach idacych do swiec i okazuje sie ze jest na kazdym przewodzie.
Pozniej jeszcze raz sprawdzilem swiece (mimo ze sprawdzalem i wymienialem miesiac temu) swiece takze OK.
Zaworek zwrotny zalozony ponad tydzien temu. Brak pozytywnych efektow w paleniu.
Zajrzalem jeszcze raz do puszki bezpiecznikow pod maska,okazuje sie ze mam ten przekaznik ktory zaprezentowal WASKI-11 w ostatnim poscie ale wyglada to tak: Podlaczona ta samorobka do tego oryginalnego a pyka tylko ta samorobka. Ale to chyba jest bez znaczenia bo przekaznik(bez znaczenia ktory) pracuje bez zarzutu
Podobno w naszych omkach jest podgrzewane paliwo w filtrze paliwa ,myslicie ze gdyby tu byla usterka to przez to moze ciezej odpalac czy raczej nie?jak sprawdzic czy to dziala?
Nastepne pytanie, myslicie ze przestawienie pompy tzn zaplonu cos by dalo?
Juz wyczerpalem wszystkie mozliwe usterki jednak bezowocnie.
zima idzie a szkoda aku meczyc i grzac swiece 3 razy nim odpale(wtedy tez dlugo kreci)
poradzcie cos:(

#25 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2009 - 19:47

Odgrzeje kotleta:D
A wiec tak dzis byla spoko pogoda wiec pomyslalem ze glebiej przyjrze sie mojemu problemowi z ciezkim odpalaniem zimnej omki.
Sciagnalem kolektor sprawdzalem probowka( niestety miernika nie mialem:() czy jest napiecie na wszystkich przewodach idacych do swiec i okazuje sie ze jest na kazdym przewodzie.
Pozniej jeszcze raz sprawdzilem swiece (mimo ze sprawdzalem i wymienialem miesiac temu) swiece takze OK.
Zaworek zwrotny zalozony ponad tydzien temu. Brak pozytywnych efektow w paleniu.
Zajrzalem jeszcze raz do puszki bezpiecznikow pod maska,okazuje sie ze mam ten przekaznik ktory zaprezentowal WASKI-11 w ostatnim poscie ale wyglada to tak: Podlaczona ta samorobka do tego oryginalnego a pyka tylko ta samorobka. Ale to chyba jest bez znaczenia bo przekaznik(bez znaczenia ktory) pracuje bez zarzutu
Moje pytanie, myslicie ze przestawienie pompy tzn zaplonu cos by dalo?
Juz wyczerpalem wszystkie mozliwe usterki jednak bezowocnie.
zima idzie a szkoda aku meczyc i grzac swiece 3 razy nim odpale(wtedy tez dlugo kreci)
poradzcie cos:(


a przypomnij czy on źle pali ci na ciepłym czy zimnym silniku czy w ogóle źle pali?:)

#26 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 12 października 2009 - 19:53

a przypomnij czy on źle pali ci na ciepłym czy zimnym silniku czy w ogóle źle pali?:)


problem ktwi w odpalaniu zimnego silnika. Mam dlaczony czujnik temp swiece i pompka pracuja przy cieplym silniku i pali od kopa.
Problem jest w paleniu po nocy:( 3 razy grzanie swiec i krecenie az zapali nie jest to tak strasznie dlgie ale wczesniejsze moje auto po zagrzaniu swiec jeden raz palilo od kopa i nie moge teraz zaakceptowac jak omega zle odpala:(

#27 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2009 - 20:38

problem ktwi w odpalaniu zimnego silnika. Mam dlaczony czujnik temp swiece i pompka pracuja przy cieplym silniku i pali od kopa.
Problem jest w paleniu po nocy:( 3 razy grzanie swiec i krecenie az zapali nie jest to tak strasznie dlgie ale wczesniejsze moje auto po zagrzaniu swiec jeden raz palilo od kopa i nie moge teraz zaakceptowac jak omega zle odpala:(


Ja bym spróbował pompkę w zbiorniku podmienić ona ma taki zaworek zwrotny , który być może przepuszcza i nie trzyma ciśnienia , samo nie trzymanie ciśnienia może również tkwić w pompie paliwowej ale spróbuj założyć jakiś zaworek na wężyku od zbiornika paliwa chyba , że próbowałeś już to robić bo z tego co czytałem to świece grzeją jak należy. Ja bym stawiał jednak na pompke w zbiorniku paliwa tak na 98 procent.

#28 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2009 - 21:38

jest to jakies wytlumaczenie syf sie zbiera w koszu i gdy pomka zaskoczy smog okleja sie brudem, wyciagnij pompke z kosza i sam zobaczysz to raptem 15-20min roboty

#29 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 13 października 2009 - 07:44

Teraz sobie cos przypomnialem... Jak mechanik uszczelnil mi pompe wtryskowa to wyciagal takze pompke ze zbiornika.
Okazalo sie ze mam wlozona pompke z omegi ale BENZYNIAKA bo pompka z diesla ma miec jakis dodatkowy zwrot czy cos takiego,ktory mechanik w gruncie rzeczy zamontowal zakladajac trojnik.Dodam ze od kiedy kupilem auto to nie bylo rewelacji w odpalaniu ale teraz to jest calkiem kapota:( nie wiem czy to moze miec znaczenie ale wolalem to opisac.
Ale pompka super pompuje
Ps. zaworek zwrotny jest zalozony od kilku dni i bez rewelacji...:(

#30 OFFLINE   krzyzak-z-malbo

krzyzak-z-malbo
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-01-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 13 października 2009 - 09:29

Silnik diesla ma też problemy z odpalaniem na zimno jak ma słabą kompresje,wtryski żle rozpylają albo rozrusznik za wolno kręci
Krzyzak-z-Malborka

#31 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2009 - 13:00

Silnik diesla ma też problemy z odpalaniem na zimno jak ma słabą kompresje,wtryski żle rozpylają albo rozrusznik za wolno kręci


takie niestety sa uroki naszych silnikow wiem jedno jesli nieznasz przyczyny to kase wchlonie nikt diagnozy nie postawi na 100% ze to, wspomniales o rozruszniku wiem ze regeneracja kosztuje 350zl i nie jest tak ze on nie kreci po prostu kreci za slabo a jak juz wyciagniesz raz rozrusznik to mysle ze zrobic go calego a nie dlubac jeszcze raz bo okaze sie ze cos jeszcze w nim padlo. cala historie mojego auta bym mogl napisac i do tej pory jest to samo ja zwatpilem

#32 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 13 października 2009 - 13:17

ale u mnie rozrusznik kreci jak powinien i ostatnia rzecza jaka bym mogl podejrzewac w moim przypadku bylby wlasnie rozrusznik...

#33 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2009 - 13:20

skoro tak mowisz to tak mosi byc dzisiaj odbieram swoj napisze co bylo w nim nie tak myslalem ze jest dobry ale ze mialem go na wieszku bo dolot zdiolem do wymycia to nic nie zaszkodzi jak mi go znajomy sprawdzi

#34 OFFLINE   denis_k8b

denis_k8b
  • 162 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Malbork

Napisany 13 października 2009 - 18:13

witajcie. predzej mialme przez3 lata omege ztym silnikiem. i tezmialem przygody zwiazane z odpalaniem.
1 siadlo mi rozrusznik krecil ale cos nietak bylo wymienili za niewielki pieniadze i smigal glosniej dzialal ale palil
2 to rzecz ktora dwa dni szukale, padnieta pampka paliwa w zbiorniku. ma ona na dole taki plaski filtr i byl strasznie zapchany i zamulony co sprawilo spalenie pompy. kupilem nawa pompe za 150 zl wymienilem orazwyczyszcilem bak odpowietzxylem uklad i dzialalo pieknie.
ale to tylko moje przypadki moze jakkos pomoga. nadmienie ze w chwili gdy padla pompa auto dzialalo nim paliwo sie nie cofnelo do baku bo podczas jazdy byla samoczynnie pobierane po przez silnik lecz gdy postalo lipa na pych to zaskoczyl hrehhe
Zycie zaczyna sie przy 160kmh. :)

#35 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2009 - 14:18

takie niestety sa uroki naszych silnikow wiem jedno jesli nieznasz przyczyny to kase wchlonie nikt diagnozy nie postawi na 100% ze to, wspomniales o rozruszniku wiem ze regeneracja kosztuje 350zl i nie jest tak ze on nie kreci po prostu kreci za slabo a jak juz wyciagniesz raz rozrusznik to mysle ze zrobic go calego a nie dlubac jeszcze raz bo okaze sie ze cos jeszcze w nim padlo. cala historie mojego auta bym mogl napisac i do tej pory jest to samo ja zwatpilem


regeneracja rozrusznika czyli wymiana szczotkotrzymacza i kilka tulejek w ostateczności wymiana bendiksa to raptem ok. 100 zł a nie 350 zł , ja osobiście wstawiłem nowy szczotkotrzymacz kwota 35 zł , tulejki komplet 12 zł i smar miedziowy 7 zł tubka poczyściłem i hula jak nowiutki bendiksa nie wymieniałem bo był dobry

witajcie. predzej mialme przez3 lata omege ztym silnikiem. i tezmialem przygody zwiazane z odpalaniem.
1 siadlo mi rozrusznik krecil ale cos nietak bylo wymienili za niewielki pieniadze i smigal glosniej dzialal ale palil
2 to rzecz ktora dwa dni szukale, padnieta pampka paliwa w zbiorniku. ma ona na dole taki plaski filtr i byl strasznie zapchany i zamulony co sprawilo spalenie pompy. kupilem nawa pompe za 150 zl wymienilem orazwyczyszcilem bak odpowietzxylem uklad i dzialalo pieknie.
ale to tylko moje przypadki moze jakkos pomoga. nadmienie ze w chwili gdy padla pompa auto dzialalo nim paliwo sie nie cofnelo do baku bo podczas jazdy byla samoczynnie pobierane po przez silnik lecz gdy postalo lipa na pych to zaskoczyl hrehhe


tak Masz rację diesel nie może się zapowietrzać czyli układ paliwowy musi być wolny od bąbelków powietrznych , które wchodzą w układ w wyniku nieszczelnych nawet przewodów przelewowych czy też rurek wtryskowych , czyszczenie pompki co jakiś czas to podstawa gdyż nasze paliwo na stacjach jest strasznie brudne , ja ostatnio czyściłem i po prostu co zobaczyłem w środku to się przeraziłem smoła i paprochy a pompka ledwo sikała . Generalnie pompka ma duże znaczenie w odpaleniu na zimnym gdyż ona załącza się po przekręceniu kluczyka i podaje paliwo tylko raz po czym się wyłącza a więc jak nie będzie miała siły to nie poda tyle paliwa co trzeba i problem z odpaleniem i zapowietrzeniem.

#36 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2009 - 17:23

redies to prawdza ale ja pisalem o regeneracji a nie drobnej naprawie mi zostala sama obudowa po remoncie wyjecie rozrusznika jest tak latwe ze wolalem zrobic caly niz go drugi raz wyciagac, a z ciekawosci jakiej firmy masz rozrusznik?

#37 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2009 - 18:28

redies to prawdza ale ja pisalem o regeneracji a nie drobnej naprawie mi zostala sama obudowa po remoncie wyjecie rozrusznika jest tak latwe ze wolalem zrobic caly niz go drugi raz wyciagac, a z ciekawosci jakiej firmy masz rozrusznik?


BOSHA mam rozrusznik , wydaje mi się że oryginalny z fabryki jeszcze , jak go wyjąłem to śrubki były nie ruszane od obudowy .

#38 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 17 października 2009 - 20:22

a u mnie nadal masakra w odpalaniu:( dzis odpalam auto po 20 godz postoju...
Grzeje swiece 3 razy(przed jakimkolwiek kreceniem) odpalam zaskoczyl na pol sekundy i zgasl, znow grzanie swiec odpalam i to samo i za trzecim podejsciem odpalil...
to dla mnie meczarnia. a co dopiero dla aku
ale dziwna sprawa auto postoi 5 godz i tez sie wychlodzi a zapali na dyk problem gdy dluzej stoi.
pompka ladnie podaje juz sam nie wiem co to filtr paliwa wymieniony w czerwcu swiece sa OK pompka podaje paliwo, zalamka:(...
jedyne co mi przychodzi do glowy to regulacja "zaplonu"

#39 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2009 - 23:44

krzysiek nie lam sie bez fachowca chyba nie dasz rady pytanie tylko czy nie trafisz na oszusta, redies ja mam magneti marelli i z tad moze nasze roznice w cenie bo ja mam na lozyskach i wymienialem i bendiksi wirnik a komutator to na zyletke czyli wszystko, krzysiek proponowal bym jeszcze pompiaza cos masz nie tak z dawka skoro nie trzyma obrotow a zawor sprawdziles?

#40 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 października 2009 - 23:54

dziwna sprawa auto postoi 5 godz i tez sie wychlodzi a zapali na dyk problem gdy dluzej stoi.
pompka ladnie podaje juz sam nie wiem co to filtr paliwa wymieniony w czerwcu swiece sa OK pompka podaje paliwo, zalamka...
jedyne co mi przychodzi do glowy to regulacja "zaplonu"


Albo założenie zaworka zwrotnego, bo paliwo może się cofać i taki bedzie efekt. Ręki nie dam sobie uciąć, ale na 99% to powinno rozwiązać Twój problem