Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Środkowy drążek kierowniczy do wymiany


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lutego 2010 - 23:41

Moje zdanie: albo oryginał nowy, albo oryginał używany, podróby siadają po 10tys km a kosztują 200+ :(

#22 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 27 lutego 2010 - 23:55

Fenks za odpowiedz.

#23 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2010 - 12:19

Brat miał jakis za ok 300 i wytrzymał rok,teraz ma używke z angola za paredziesiat złotych i juz rok jezdzi,takze ja bym szedł ta droga...


tyle ze : w angolu masz odbicie lustrzane - jeden ze swozni jest uchowmu drugi stoi- w EU jest odwrotnie. ale nie wiem czy to ma na cos wplyw.




 


#24 OFFLINE   kazioo

kazioo
  • 39 postów
  • Dołączył: 16-01-2008
  • Skąd: wrocław

Napisany 28 lutego 2010 - 18:34

ja kupiłem 2 lata temu zamiennik za 175zł w sklepie we wrocławiu i zrobiłem 45ty km na przegladzie w grudniu diagnosta nie stwierdził luzu moze trafiłem jakis dobry :)))

#25 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2010 - 18:45

ja kupiłem 2 lata temu zamiennik za 175zł w sklepie we wrocławiu i zrobiłem 45ty km na przegladzie w grudniu diagnosta nie stwierdził luzu moze trafiłem jakis dobry :)))

to jeszcze napisz jakiej firmy to był drążek

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#26 OFFLINE   kazioo

kazioo
  • 39 postów
  • Dołączył: 16-01-2008
  • Skąd: wrocław

Napisany 28 lutego 2010 - 20:22

własnie chodzi o to ze był bez nazwy nic zero zardnych oznaczeń:|

#27 OFFLINE   Fenu

Fenu
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-12-2009

Napisany 29 marca 2010 - 07:39

Panowie, mam pytanko (może ktoś miał podobnie) czy przy maksymalnym skręceniu kół i łapaniu nierówności w zakręcie metaliczny chrzęst może oznaczać zużycie drążka środkowego???? Czy może to tuleja wspornika drążka kierowniczego???? Pytam bo mam poważny problem, któremu nie mogę zaradzić :( masakra!! Z przodu wymieniłem już:
-amortyzatory + poduchy gumowe + łożyska Mc-Persona
-sprężyny
-łączniki stabilizatora
-tuleje na wachaczach (sworzeń czy tam swożeń (ile trudnych słów jest w naszym języku;) podobno OK)

Nic nie stuka nic nie puka tylko jest ten problem jak daję w prawo i złapię nierówność to w lewym kole mam dziwny chrzęst metaliczny (łożyska dobre)
Prawy przód znowu dziwnie chrzęści, (zgrzyta chyba bardziej :) ) kiedy chce, ale najczęściej jak amortyzator musi wykonać długi skok w krótkim czasie.
Proszę o rady i sugestie bo doprowadza mnie to do szału, na przeglądzie nie stwierdzono luzów na końcówkach drążków kierowniczych.
Dodam jeszcze (może to coś komuś zasugeruje) że przez rok wymieniłem 3 łączniki stabilizatora w prawym przodzie nie łapiąc jakiś strasznych dziur :/ a jeden łącznik wyrwał mi ucho z amortyzatora do którego był przymocowany, dodam, że nie przez dziurę jakoś tylko wykręcałem na polnej drodze tak że tył mi troszkę zjechał w dół a z przodu amorek się raczej rozciągnął a nie dobił także nie mam pojęcia czemu to się stało:szpital:
Analizując na chłopski rozum wydedukowałem sobie tak, że może właściciel poprzedni złapał kolosalną dziurę na prawy przód, drążek środkowy się wygiął ku górze i może to przyczyna moich niepowodzeń??
Wszelkie sugestie i zainteresowanie tematem mile widziane, może moje ulubione forum pomoże mi po raz kolejny ;) pozdro

#28 OFFLINE   hooh1

hooh1
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-02-2010

Napisany 26 lipca 2010 - 08:41

czy ten twoj chrzest metaliczny powstaje przy ruchu kierownica , czy powstaje wtedy gdy juz skrecisz na maxa kierownica a potem szelesci jak wjedziesz na nierównosc przy skreconych na maxa kołach ?

Jezeli ogłos powstaje przy ruchu kierownica , problem bedzie tkwił w sworzniach wahaczy. Całe koło razem z kolumna mc persona obracaja sie razem ze sworzniami , przy starych sworzniach w ktorych wypłukał sie smar słychac dziwne dzwieki podobne do tarcia gumy o gume.

Ty jednak byc moze mowisz o dzwieku typowo metalicznym , kiedy koło maxymalnie skrecone wjedzie na znaczne podwyzszenie. Wtedy drogi kolego problem bedzie tkwił w tulejach wahaczy. Gdyz na nierównosciach pracuja i obracaja sie tuleje wahacza. I podczas obrotu tej wiekszej tuleji trze metal o metal wydajac nieprzyjemny dzwiek. I problem tkwi albo w tym ze za mocno zdecydowanie dokreciłes tuleje. Wtedy sproboj poluzowac zdecydowanie sróbe mocująca, i przy okazji jak juz tam bedziesz to wyjmij srobe, powlecz ja smarem grafitowym ( oprucz czesci gwintowanej - zeby sie nei odkreciła) i powlecz jeszcze boki tuleji , na miejscu styku boków tuleji z mocowaniami da samochodu.

To powinno pomoc . Daj znac czy cos to podziałało
Pozdr. i miłej zabawy

#29 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 07 maja 2011 - 17:49

Wracając do tematu, właśnie się dowiedziałem że mój drążek kierowniczy środkowy ma spore luzy :( ,

Dobrej firmy (lemi) trza wydać ze trzy stówy :(,

kolega który mi sprawdzał zawieszenie stwierdził że mój drążek środkowy jest taki sam jak u niego w BMW E34 , czy na pewno??

Patrząc na allegro do Bmki są lepsze zamienniki

http://allegro.pl/dr...1587053155.html

http://allegro.pl/dr...1568690203.html

http://allegro.pl/no...1563765260.html


To pytanko do ludzi pracujących w sklepach motoryzacyjnych bądź do mechaników, możecie to sprawdzić??
=======================================
Moja Galeria >>>http://forum.omegakl...php?albumid=565
=======================================

#30 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2011 - 18:16

za lemfordera zmiescisz sie w kwocie 260 zl
a ten z bejcy nie bedzie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#31 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 07 maja 2011 - 22:04

a ten z bejcy nie bedzie


To znaczy nie jest taki sam??
=======================================
Moja Galeria >>>http://forum.omegakl...php?albumid=565
=======================================

#32 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2011 - 17:40

To znaczy nie jest taki sam??


Też nie kumam wypowiedzi, ale może chodzi o cenę, bo na oko wyglądaja tak samo.

#33 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 maja 2011 - 19:20

no to kupcie i zakladajcie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#34 OFFLINE   dziku60

dziku60
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-05-2010

Napisany 18 maja 2011 - 19:38

kagera jest dobry i nie drogi bo koszt to ok 160zł

#35 OFFLINE   Fenu

Fenu
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-12-2009

Napisany 19 maja 2011 - 21:55

dziękuję kolego hooh1 za info Omesia jednak sprzedana :( zabrane prawko na pewien czas :/ ale jak tylko odzyskam moje papiery mam nadzieję że będzie już co najmniej na BFL-ke, pozdrawiam

#36 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 22 czerwca 2011 - 23:42

dzisiaj właśnie wymieniłm środkowy drążek(65 pln f-my no name).zbieżność napewno do ustawienia-kiera w innej pozycji + ciekawostka,zbyt krótki gwint w drążku-przy skręceniu samą nakrętką do wspornika lub przekładninakrętka się obrobiła.pytanie,na starym,środkowym drążku miałem tylko samą nakrętke(nie porównałem długości gwintów między starym,a nowym środkowym drążkiem),teraz wiem,że musze mieć podkładke,bo inaczej,po dokręceniu,nakrętka trzyma na połowie swojego gwintu.czy innych firm drążki są z gwintem na zero w stosunku do płaszczyzny wspornika lub przekładni kierowniczej?(u mnie gwint kończy się ok.4mm nad płasczyzną,do której ma dociągnąć nakrętka)

#37 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 22 czerwca 2011 - 23:56

wymieniałem na drążek Lemforder i nakrętka dociągnęła do końca

#38 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 czerwca 2011 - 09:56

dzisiaj właśnie wymieniłm środkowy drążek(65 pln f-my no name).zbieżność napewno do ustawienia-kiera w innej pozycji + ciekawostka,zbyt krótki gwint w drążku-przy skręceniu samą nakrętką do wspornika lub przekładninakrętka się obrobiła.pytanie,na starym,środkowym drążku miałem tylko samą nakrętke(nie porównałem długości gwintów między starym,a nowym środkowym drążkiem),teraz wiem,że musze mieć podkładke,bo inaczej,po dokręceniu,nakrętka trzyma na połowie swojego gwintu.czy innych firm drążki są z gwintem na zero w stosunku do płaszczyzny wspornika lub przekładni kierowniczej?(u mnie gwint kończy się ok.4mm nad płasczyzną,do której ma dociągnąć nakrętka)


szkoda tylko twojej roboty i kasy wydanej na zbierznosc. za chwile bedziesz wracal do tematu. temat tak stary jak omega - tylko lemforder daje rade. reszta szybko pada. za 65 pln to dobrej koncowki nie kupisz a gdzie srodkowy




 


#39 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2011 - 10:14

zbieżność napewno do ustawienia

To co to za podroba co wymiarow nie trzyma? Przy "prawidlowym" drazku srodkowym zdejmuje sie stary i zaklada nowy i nic wiecej nie trzeba robic.

#40 OFFLINE   slawula21

slawula21
  • 5 postów
  • Dołączył: 03-07-2011

Napisany 18 października 2011 - 10:59

Witam wszystkich ;)
Mam takie pytanie bo pod czas zakupu drążka środkowego dowiedziałem się że jak jest sportowe zawieszenie tzn obniżone to zwykły drążek kierowniczy nie może być;/ tylko nie wiem dla czego;/ może mi ktoś pomóc i wyjaśnić tą tezę ??
bo teraz już nie wiem w końcu jaki mam ten drążek kupić;/
Pozdrawiam