Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Środkowy drążek kierowniczy do wymiany


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2009 - 22:54

Witajcie

Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej na szarpakach aby dowiedzieć się czemu mamy luzy w kierownicy (na postoju, gdy kręce prawo lewo jest dość spory luz, słychać stuki z zawieszenia i czuć je w kierownicy, a koła stoją w miejscu do pewnego momentu - az tak mocno to jeszcze nie było). Diagnosta stwierdził, że wszystko jest ok prócz środkowego drążka kierowniczego bo stukał nawet gdy się go ręką szarpało. I teraz moje pytanie.

- Czy po wymianie tego drażką luz w kierownicy zmniejszy mi się i auto przestanie ściągać na prawo ?
- Czy moge go sam wymienić na kanale ?
- Czy po wymianie musze ustawiać zbieżność ?
- Jakiej firmy mam kupić drążek aby było solidnie ?

LEMFORDER i GM jest za 298 pln na allegro (troche dużo) wiec pytanie czy za 200 pln kupie dobry drazek ? Sa tez po 50-100 pln ale ich nie biore pod uwage...

Z góry dzięki za pomoc ;)

#2 OFFLINE   kamils83

kamils83

    TOS 3K11

  • 111 postów
  • Dołączył: 25-08-2009
  • Skąd: Ostrowiec Św.

Napisany 20 września 2009 - 20:11

1.tak
2.tak
3.tak
4. obojętnia jaki kupisz i tak na naszych drogach poleci za 10 - 15 tys km

Z tymi luzami na kierownicy na pewno ci zmaleja, natomiast mozesz miec luzy na kolumnie kierowniczej

#3 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2009 - 07:18

1.tak
2.tak
3.tak
4. obojętnia jaki kupisz i tak na naszych drogach poleci za 10 - 15 tys km

Z tymi luzami na kierownicy na pewno ci zmaleja, natomiast mozesz miec luzy na kolumnie kierowniczej

zbierzności nie trzeba ustawiać bo wszystko wraca na swoje miejsce a co do ceny to w/g uznania ja będę kupował taki za 100 zł bo tez musze go wymienić

#4 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2009 - 07:40

zbierzności nie trzeba ustawiać bo wszystko wraca na swoje miejsce a co do ceny to w/g uznania ja będę kupował taki za 100 zł bo tez musze go wymienić


A skąd taka pewność, przecież ingeruje w zawieszenie i układ kierowniczy ( wym. drążek kier.) każdy producent może mieć lepsze i gorsze maszyny , wystarczy że drążek jest o 1 mm. dłuższy i masz zbieżność inną

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#5 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2009 - 16:18

Dzieki Panowie za odp. Wlazłem dzisiaj pod auto i sprawdziłem jeszcze raz zawieszenie... faktycznie drążek z lewej strony ma mega luzy. Zastanawiam sie cały czas nad firmą i w intercar-sie mają jakiś Fortuna Line za 235 pl brutto. Lemfoerder za 527 pln :(

Przy okazji mam pytanie o lożyska na górze McPhersona. Czy zuzycie ich obiawia się metalicznym stukiem ? Dzwiek mocniejszy od walących drążków. Pytam bo chce cała zawieche doprowadzić do porządku (i nie wstawiac najgorszych czesci). Febi sa po 60 pln sztuka.

#6 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 21 września 2009 - 20:00

Dzieki Panowie za odp. Wlazłem dzisiaj pod auto i sprawdziłem jeszcze raz zawieszenie... faktycznie drążek z lewej strony ma mega luzy. Zastanawiam sie cały czas nad firmą i w intercar-sie mają jakiś Fortuna Line za 235 pl brutto. Lemfoerder za 527 pln :(

Przy okazji mam pytanie o lożyska na górze McPhersona. Czy zuzycie ich obiawia się metalicznym stukiem ? Dzwiek mocniejszy od walących drążków. Pytam bo chce cała zawieche doprowadzić do porządku (i nie wstawiac najgorszych czesci). Febi sa po 60 pln sztuka.


U Stachowiaka ten drążek LEMFORDERa jest chyba za 300 zeta ?

#7 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2009 - 12:16

A skąd taka pewność, przecież ingeruje w zawieszenie i układ kierowniczy ( wym. drążek kier.) każdy producent może mieć lepsze i gorsze maszyny , wystarczy że drążek jest o 1 mm. dłuższy i masz zbieżność inną

moim zdaniem to są wymiary nominalne chyba że kowal taki drążek wyklepie , sprawdzić zawsze można 40 zł nie majątek

#8 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 września 2009 - 12:20

Przy okazji mam pytanie o lożyska na górze McPhersona. Czy zuzycie ich obiawia się metalicznym stukiem ? Dzwiek mocniejszy od walących drążków. Pytam bo chce cała zawieche doprowadzić do porządku (i nie wstawiac najgorszych czesci). Febi sa po 60 pln sztuka.

ja bym sprawdził końcówki stabilizatora ,ale to nie o tym temat

#9 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2009 - 13:38

Za chiny ludowe nie bierz FORTUNY szczególnie za takie pieniądze (raz sie nadziałem na to ale ja zapłaciłem 150 zeta - drążek pojeździł 8 tys km i poszedł do piachu - reklamacji nie uznali bo drogi dziurawe :D )

Ostatni jaki kupiłem był z allegro za 120 zeta, przejeździł 23 tys km i sprzedałem furę, z tego co wiem jeszcze nowi posiadacze go nie wymieniali.

#10 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2009 - 14:49

dzieki za odp. Auto poszlo do mechanika bo nie mam czasu sie w kanale grzebac. Drazek kosztowal mnie 260 pln + zbieznosc + robocizna. Zobaczymy jak to sie sprawdzi :)

#11 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2009 - 17:31

Drazek juz wymieniony. Jest cicho nic nie puka nie stuka :) Luzy z kierownicy zniknely... zobaczymy na jak długo :) Na poczatku odebralem auto ono jedzie prosto a kiera skrecona dosc mocno w prawo.. wrocilem szybko na poprawki i teraz jest wszystko elegancko...

(posty pod soba ale chcialem odswiezyc temacik)

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 września 2009 - 20:53

zbierzności nie trzeba ustawiać bo wszystko wraca na swoje miejsce a co do ceny to w/g uznania ja będę kupował taki za 100 zł bo tez musze go wymienić


nie polecam tych tanich. temat przerabialem na 3 omach i mnei w domu. u brata wytrzymal jakies 8 miesiecy (taksowkarz) u mnie poltora roku (50 000km) u ojca wlasnie zdechl. teraz zamawiam dla ojca lemfordera.

aha. zbieznosc trzeba ustawiac po srodkowym




 


#13 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 września 2009 - 10:00

nie polecam tych tanich. temat przerabialem na 3 omach i mnei w domu. u brata wytrzymal jakies 8 miesiecy (taksowkarz) u mnie poltora roku (50 000km) u ojca wlasnie zdechl. teraz zamawiam dla ojca lemfordera.

aha. zbieznosc trzeba ustawiac po srodkowym


Ja dałem za drążek 260 pln, ale firmy nie pamiętam. Czas pokarze czy to był dobry wybór. Zbiezność ustawiona.

#14 OFFLINE   Qbapl

Qbapl
  • 164 postów
  • Dołączył: 06-08-2009
  • Skąd: Legnica

Napisany 26 września 2009 - 19:57

Z doświadczenia wiem ze tylko LEMfi daje rade nic innego niestety. Geometria obowiązkowa i nie cierpię jak ktoś pisze ze nie cze ba bo wraca na miejsce a nie bierze pod uwagę ze minimalnie może być inaczej wykonany.

#15 OFFLINE   kamcio

kamcio
  • 72 postów
  • Dołączył: 24-01-2009

Napisany 21 października 2009 - 18:42

witam wszystkich omegowiczów mam podobny problem 2 miesiące temu wymienione częśći w wachaczach 3 dni temu drążęk środkowy 2 razy na szarpakach sprawdzili tył i przód amory przód i tył ok hamulce ok mechanik zaufany raczej a jak jadę i depnę na hamulec to mnie sciąga na prawo i jak skontruję sterem w prawo to pozostaje o kilka stopni skierowany w prawo jask potem szarpnę sam sterem w lewo to jest ok nic nie drży koła wyważone diagnosta stał pod autem dość długo i stwierdził że on nic nie widzi zasugerował że drążęk środkowy jest za bardzo ciasny czy to możliwe dałem za niego 250 zeta proszę o odpowiedz z góry dziękuję

oczywiscie kontra sterem w lewo sorki ale jak już wyprowadzę na prostą to idzie jak po sznurku oczywiscie bez kolein

#16 OFFLINE   krisfordon

krisfordon
  • 6 postów
  • Dołączył: 26-02-2010

Napisany 26 lutego 2010 - 20:27

pytanko to jak z tym ustaianiem zbieżności po wymianie środkowedo trzeba robić czy nie plis odpowiedz bo będe wymieniał dzięki

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2010 - 18:21

pytanko to jak z tym ustaianiem zbieżności po wymianie środkowedo trzeba robić czy nie plis odpowiedz bo będe wymieniał dzięki


wypada sprawdzic




 


#18 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lutego 2010 - 18:59

Sprawdzić nie zaszkodzi, ale jak ostatnią zbieżność miałes ustawianą jak drążek nie był wybity to nie powinno być potrzeby. Ale sprawdzić tak czy inaczej wypada, żeby sie potem nie okazało że Ci opony zje ;)

#19 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 27 lutego 2010 - 23:07

Ja też mam środkowy do wymiany więc zbieżność obowiązkowa ? Co do firmy to te tanie raczej nie warto kupować ? Tylko LEMFORDER ?

#20 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 27 lutego 2010 - 23:11

Brat miał jakis za ok 300 i wytrzymał rok,teraz ma używke z angola za paredziesiat złotych i juz rok jezdzi,takze ja bym szedł ta droga...