

Stag 300 -jaki reduktor i wtryski do omegi 3.0 ??
#81
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 18:34
Podsumowując, jeździsz po autostradach - zakładasz MIII, lecz jeśli jeździsz po naszych polskich drogach, często po mieście i butujesz - zakładasz Scorpionka ST/GT.
Pozdro.
#82
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2009 - 09:37
#83
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 20:06
-scorpion gt -sa problemy z czpieniem (niby pryszcz, ale problem)
-magic III -boje sie, ze mu braknie pary , choc gaziarz twierdzi, ze obrobi spokojnie moje 211, moze 220km z pucha
-2 x Zavoli zeta N, ponoc najlepsza opcja i termicznie i cisnieniowo>>pozatym spr pewne red.
i teraz mam klina co tu wybrac.
#84
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 20:20
Padl mi reduktor (gold) i stanalem przed dylematem co wybrac:
-scorpion gt -sa problemy z czpieniem (niby pryszcz, ale problem)
-magic III -boje sie, ze mu braknie pary , choc gaziarz twierdzi, ze obrobi spokojnie moje 211, moze 220km z pucha
-2 x Zavoli zeta N, ponoc najlepsza opcja i termicznie i cisnieniowo>>pozatym spr pewne red.
i teraz mam klina co tu wybrac.
GT z cewką Valteka czyli taką - http://tinyurl.com/yg4b4dh jest dobry i da rade bez żadnego problemu. I sądzę, że da się go ładnie upakować pod zbiornikiem wyrównawczym a lekko nad podłużnicą. U mnie zmieścił się tam elegancko IG1 z montowanego aktualnie Omegasa (mam zagwozdkę z umieszczeniem listew Med bez rzeźbienia), GT też by wlazł, ale dwa Zavolaki - mam wątpliwości. Tam jest mało miejsca bo tempomat koliduje.
Tak więc dwa Zavolaki to trochę gimnastyki.
Natomiast Magic III opędzi spokojnie Twoje 211 koników. Śmiało za to ręczę. Pary mu nie zabraknie jesli zastosujesz dobry filtr FL (poleciłbym dwie Czaje FL01). No i Magic III jest świetny termicznie. Dodatkowo - jest mały i spokojnie się zmieści.
Sądzę, że na przewodzie 6 mm układ da spokojnie radę - ponieważ na szóstkę masz wejście w reduktorze Magic III, ba, Landi Renzo IG1 Super Maggerato też ma wejście na 6 mm i styka.
#85
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 20:43
#86
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 21:50
GT z cewką Valteka czyli taką - http://tinyurl.com/yg4b4dh jest dobry i da rade bez żadnego problemu. I sądzę, że da się go ładnie upakować pod zbiornikiem wyrównawczym a lekko nad podłużnicą. U mnie zmieścił się tam elegancko IG1 z montowanego aktualnie Omegasa (mam zagwozdkę z umieszczeniem listew Med bez rzeźbienia), GT też by wlazł, ale dwa Zavolaki - mam wątpliwości. Tam jest mało miejsca bo tempomat koliduje.
Tak więc dwa Zavolaki to trochę gimnastyki.
Natomiast Magic III opędzi spokojnie Twoje 211 koników. Śmiało za to ręczę. Pary mu nie zabraknie jesli zastosujesz dobry filtr FL (poleciłbym dwie Czaje FL01). No i Magic III jest świetny termicznie. Dodatkowo - jest mały i spokojnie się zmieści.
Sądzę, że na przewodzie 6 mm układ da spokojnie radę - ponieważ na szóstkę masz wejście w reduktorze Magic III, ba, Landi Renzo IG1 Super Maggerato też ma wejście na 6 mm i styka.
Porobilem zdjecia i faktyczne jest ciasno strasznie i upchanie tych zavolakow bedzie ciezkie a pozniej ewentulany dostep fatalny.
Co do magicaIII to obawiam sie czy podola cisnieniowo a w scorpionie GT tez podobno cisnienie sie zmienia w zaleznosci od temp, gazu w butli itp.
Wiec dalej jestem w kropce i niemoge sie zdecydowac bo wszystkie trzy opcje maja jakies plusy i minusy.
#87
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 22:25
Tak a propos jeszcze MIII to widziałem ostatnio jak w Mławie zrobili Jaguara S-type 280KM na 2 Magicach wciśniętych na "stojąco" w dolnym prawym rogu. Jedyne miejsce pod maską i w dodatku wyglądało to świetnie

Może napisz cos na forum ac gazu, ktoś mądrzejszy od nas się wypowie.
#88
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 22:26
dokładnie - kumaty gazownik poprawi GT . Choć knoty były w określonych seriach.
Ktoś wcześniej pisał że na Magic 3 jest lipa z wejściem 6mm. więc konstrukcyjnie może być obliczony na przepływ max z 6mm. Ja się nie zdecydowałem. Poczekam aż poprawia.
#89
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 23:24
Dwoch magicow nie kupie > zadroga opcja@lendio - ja wiem że GT mieli poprawiać, nie wiem jak to w tej chwili wygląda, ale są osoby które "poprawiają" Scorpiony.
Tak a propos jeszcze MIII to widziałem ostatnio jak w Mławie zrobili Jaguara S-type 280KM na 2 Magicach wciśniętych na "stojąco" w dolnym prawym rogu. Jedyne miejsce pod maską i w dodatku wyglądało to świetnie
Może napisz cos na forum ac gazu, ktoś mądrzejszy od nas się wypowie.
Co do GT to wiem wlasnie, ze poprawiaja, ale i tak pisza, ze cisnienie jest rozne w zaleznosci od temp ilosci gazu itp > to co wyzej pisalem.
Droga dedukcji mam dwie opcje do wyboru tansza
-MagicIII moze da rade i jest bdb termicznie
i drozsza opcja pewniak jesli chodzi i cisnienie i termike
-2 x zavoli N >pod warunkiem, ze sie zmieszcza.
Temat tez rzucilem na Lpg info (pewnie Piotr juz widzial

Glowa mi juz peka od tego. Jeszcze troche i sprzedam jakis mebel z domu :szpital: i kupie red landi za 800zł
Dodam, ze jak jechalem zakladac nowo zakupione wtrysk Magic do garazu to wysypal sie wlasnie reduktor. Wtryski i tak zalozylem

#90
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 06:27
#91
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 07:37
[B]
#92
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 09:07
Przelot jakies 28tys
Z tego co wyczytalem na stronkach gazowych to Goldy maja jakas wadliwa gumke w srodku przy trzpieniu i wogole jest to kiepski red.
W sumie koszt naprawy (jak bym sam robil) to pewnie z 60zł +/-, ale poniewaz ma problem z dogrzaniem gazu w zimie na zimnym silniku to wymieniam juz na co innego.
Cisnieniowo byl zato BDB
#93
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 21:27
Beda 2 x Zavoli zeta N
Wtryski magici juz w poniedzialek zamontowalem a dysze dzis rozwiercilem na 2,4 ( bylo 2mm ) , testow niebylo bo gold calkiem padl i jezdze na paliwie.
#94
OFFLINE
#95
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 09:07
#96
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 14:24
Beda 2 x Zavoli zeta N
Zmieszczą się ? Wg mnie może być kłopot no chyba, że nie masz tempomatu

Wtryski magici juz w poniedzialek zamontowalem a dysze dzis rozwiercilem na 2,4 ( bylo 2mm )
Do X30XE optymalna dysza na ciśnieniu 1 bar to 2.7 mm (wtrysk w pełni sekwencyjny), 211KM /6 = 35 KM z cylindra
Przy dyszach 2.4 musiałbyś Zavolaki ustawić na ciśnienie rzędu 1.3 bara a i wtedy nie wiem jaki wyjdzie Ci mnożnik końcowy - możliwe że znacznie powyżej jedności.
W sumie takie ustawienie mogłoby być, z tym, że dwa Zavolaki i całość drogi gazu musi zapewnić ciśnienie jak wbetonowane, bez żadnych spadków (oczywiście takie 0.1 bara na filtrach pomijamy).
Bo jesli Twój mnożnik końcowy wyjdzie Ci powyżej jedności to na pełnym bucie jest groźba zapętlenia wtryskiwaczy przy najdrobniejszym spadku ciśnienia.
Oczywiście takie ustawienie jak proponujesz jest super dla wolnych obrotów - bo na dole mnożnik Ci wyjdzie w okolicy 1.5 a może i 1.7 nawet - wtedy najpodlejszy Waldemar się wyrobi z czasami wtrysków na wolnych w X30XE (rzadko czasy benzyny schodzą poniżej 2.7 ms).
Ale w przypadku Magic'ów - to nie jest argument - ponieważ MJ obrobią Ci czasy wtrysku benzyny na poziomie 2 ms z mnożnikiem 1.0 z przytupem.
Wierciłbym 2.7 mm na ciśnienie 1.0 bara. Mniejsze jest ryzyko niewyrobienia się wtryskiwaczy na dole niż na górze.
Na dyszach 2.7 mm i ciśnieniu 1 bar jak zrobisz autokalibrację powinieneś uzyskać mnożnik poczatkowy około 1.18-1.20 a końcowy w okolicy 0.75-0.8.
#97
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 22:56
Juz zalozone i oba sie zmiescily przy podluznicy.Zmieszczą się ? Wg mnie może być kłopot no chyba, że nie masz tempomatu
Jest cisnienie 1,15-1,18 mnzonik poczatkowy 1.2 potem plasko i przy czasach ok 15ms musialem podniesc na troszke ponad 1.1.Przy dyszach 2.4 musiałbyś Zavolaki ustawić na ciśnienie rzędu 1.3 bara a i wtedy nie wiem jaki wyjdzie Ci mnożnik końcowy - możliwe że znacznie powyżej jedności.
Sonda na gazie 2,3 bieg 5-6 tys obr ma wartosc 0,69-0,71 , komunikat wtryskiwacze max otwarte sie pojawia, ale jak widac po sondzie jest raczej ok.
Wierciłbym 2.7 mm na ciśnienie 1.0 bara. Mniejsze jest ryzyko niewyrobienia się wtryskiwaczy na dole niż na górze.
Na dyszach 2.7 mm i ciśnieniu 1 bar jak zrobisz autokalibrację powinieneś uzyskać mnożnik poczatkowy około 1.18-1.20 a końcowy w okolicy 0.75-0.8.
Narazie wszystko ladnie chodzi a, ze jest silsko to niemialem okazji az tak dokladnie sprawdzic.
Bede wiercil chyba na 2.5 (max na 2.6), ale teraz mi sie niechce bawic, moze jak sie cieplej zrobi.
Spadkow cisnienia niesprawdzilem dokladnie, ale cos przy max bucie spadlo z 1,15, na 1,11 (jeszcze do spr)
Pozatym wszystko jest ok, moc ma odpowiednia i jeszcze sie zastanawiam, czy przy wskazaniach sondy, ktore wyzej podalem jest sens wiercic dysze na 2,5.
#98
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 15:39
Sonda na gazie 2,3 bieg 5-6 tys obr ma wartosc 0,69-0,71 , komunikat wtryskiwacze max otwarte sie pojawia, ale jak widac po sondzie jest raczej ok.
Spadkow cisnienia niesprawdzilem dokladnie, ale cos przy max bucie spadlo z 1,15, na 1,11 (jeszcze do spr)
Pozatym wszystko jest ok, moc ma odpowiednia i jeszcze sie zastanawiam, czy przy wskazaniach sondy, ktore wyzej podalem jest sens wiercic dysze na 2,5.
Jest. Jesli Ci się zapętlają wtryskiwacze - daj mu dysze 2.7 mm i nastaw ciśnienie na równo 1 bar.
Mnożnik spadnie poniżej jedności dla prędkości obrotowych w okolicy 5-6 tys obr/min i nie będzie zapętlania się wtryskiwaczy.
Nawiasem mówiąc zapetlenie przy już 5 tysiącach obrotów (skoro silnik ciągnie do ponad 6 tys) nie jest do zaakceptowania.
Moim zdaniem wierć dysze na 2.7 mm, daj ciśnienie 1 bar i będzie dobrze. Masz szybkie wtryskiwacze - więc problemów z dołem mieć nie będziesz.
#99
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 08:19
Mam zly dostep do red i niechce ruszac cisnienia.Jest. Jesli Ci się zapętlają wtryskiwacze - daj mu dysze 2.7 mm i nastaw ciśnienie na równo 1 bar.
Dlatego wole rozwiercic dysze na 2,5 (teraz jest 2.4) cisnienie ok 1,15 na nagrzanym . Wtryski sa max otwarte powyzej chyba 5,5 tys (nie zwrocilem doladnie uwagi przy jakich obr wyskakuje blad)
Max otwarte, ale sonda 0,69-0,71 na benyznie 0,8-0,84 >>jak rozwierce na 2,5 to moze sondy na gazie beda bogatsze bo podciaganie mnoznikiem niewiele zmienia (musialbym podjechac ponad 1.2 przy max czasach)
Jakie wskazania maja u cebie sondy ?
#100
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 13:56
Mam zly dostep do red i niechce ruszac cisnienia.
Max otwarte, ale sonda 0,69-0,71 na benyznie 0,8-0,84 >>jak rozwierce na 2,5 to moze sondy na gazie beda bogatsze bo podciaganie mnoznikiem niewiele zmienia (musialbym podjechac ponad 1.2 przy max czasach)
Jakie wskazania maja u cebie sondy ?
Sonda kiwa się u mnie (podłączona do Omegasa jedna) między 0.18 a jakieś 0.85V.
Ale i tak będę sondy zmieniał, czas na nie.
U Ciebie widzę tęgi rozjazd - masz do STAGa podłaczone niezgodnie z oznaczeniami cylindrów kable (podkreślam, oznaczeniami co nie ma znaczenia jesli konsekwentnie kabel od tego samego wtrysku benzyny danego cylindra idzie do tego samego wtrysku gazowego). Bo masz 1/2/3 = czas 3.4-3.5 a 4/5/6 masz 2.8-2.9.
Gdybyś zgodnie podłaczył kable z numeracją cylindrów X30XE miałbyś:
1/3/5 - czasy mniej więcej identyczne
2/4/6 - czasy mniej więcej identyczne
ale między 1/3/5 a 2/4/6 byłaby różnica (ma prawo być bo to są dwa różne banki i dwie rózne sondy)
Podłaczenie takie jak u Ciebie nie jest nieprawidłowe - bo STAG cylinder numer 1 może mieć podłaczony do cylindra numer 5. Byle tylko numeracja gaz = numeracja benzyny.
U Ciebie jednak jest duzy rozjazd między bankami - albo jest istotna różnica w długości węży do listew (od filtra), co mozna nieco poprawić korekcją wtryskiwaczy w STAG'u) albo masz po prostu podobny rozjazd na benzynie.
Sprawdź w Opel Scannerze parametr BLM Idle - jakie są wartości na jednym i drugim banku.