Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stag 300 -jaki reduktor i wtryski do omegi 3.0 ??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
107 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 04 listopada 2009 - 18:34

Byłem ostatnio u Nowotczynskiego który testował juz MIII od stycznia jak dostał go na targach. Otóż reduktor "prawie" idealny. Fajny, mały ale.... to co napisał PiotrK to jeszcze nie taki problem. Niestety reduktor nie wyrabia ciśnieniowo, za to termicznie jest nie do zaj... i przebija wszystkie Scorpionki. Jestem ciekaw kiedy producent to poprawi bo jesli by zrobił mały szlił, dostali byśmy reduktor idealny do naszych aut. W tym momencie on nie obsłuży butowania 200KM, o silnikach z turbiną już w ogóle możemy zapomnieć.
Podsumowując, jeździsz po autostradach - zakładasz MIII, lecz jeśli jeździsz po naszych polskich drogach, często po mieście i butujesz - zakładasz Scorpionka ST/GT.
Pozdro.

#82 OFFLINE   gregv6

gregv6
  • 12 postów
  • Dołączył: 23-11-2007
  • Skąd: ostróda

Napisany 06 listopada 2009 - 09:37

po zwiekszeniu cisnienia przez fachowca i nowym zmapowaniu, jest juz Ok może dlatego że zrobiło się powyżej zera. zobaczymy co dalej. Temperatura ustawiana na 30 stopni
greg

#83 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 20:06

Padl mi reduktor (gold) i stanalem przed dylematem co wybrac:

-scorpion gt -sa problemy z czpieniem (niby pryszcz, ale problem)
-magic III -boje sie, ze mu braknie pary , choc gaziarz twierdzi, ze obrobi spokojnie moje 211, moze 220km z pucha

-2 x Zavoli zeta N, ponoc najlepsza opcja i termicznie i cisnieniowo>>pozatym spr pewne red.

i teraz mam klina co tu wybrac.

#84 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 08 grudnia 2009 - 20:20

Padl mi reduktor (gold) i stanalem przed dylematem co wybrac:

-scorpion gt -sa problemy z czpieniem (niby pryszcz, ale problem)
-magic III -boje sie, ze mu braknie pary , choc gaziarz twierdzi, ze obrobi spokojnie moje 211, moze 220km z pucha

-2 x Zavoli zeta N, ponoc najlepsza opcja i termicznie i cisnieniowo>>pozatym spr pewne red.

i teraz mam klina co tu wybrac.


GT z cewką Valteka czyli taką - http://tinyurl.com/yg4b4dh jest dobry i da rade bez żadnego problemu. I sądzę, że da się go ładnie upakować pod zbiornikiem wyrównawczym a lekko nad podłużnicą. U mnie zmieścił się tam elegancko IG1 z montowanego aktualnie Omegasa (mam zagwozdkę z umieszczeniem listew Med bez rzeźbienia), GT też by wlazł, ale dwa Zavolaki - mam wątpliwości. Tam jest mało miejsca bo tempomat koliduje.
Tak więc dwa Zavolaki to trochę gimnastyki.

Natomiast Magic III opędzi spokojnie Twoje 211 koników. Śmiało za to ręczę. Pary mu nie zabraknie jesli zastosujesz dobry filtr FL (poleciłbym dwie Czaje FL01). No i Magic III jest świetny termicznie. Dodatkowo - jest mały i spokojnie się zmieści.
Sądzę, że na przewodzie 6 mm układ da spokojnie radę - ponieważ na szóstkę masz wejście w reduktorze Magic III, ba, Landi Renzo IG1 Super Maggerato też ma wejście na 6 mm i styka.

#85 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 08 grudnia 2009 - 20:43

No nie wiem panowie, z testów wiadomo że MIII nie wytrzyma butowania 220KM chyba ze spokojnie jeździsz bo termicznie jest nie do zaj....

#86 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 21:50

GT z cewką Valteka czyli taką - http://tinyurl.com/yg4b4dh jest dobry i da rade bez żadnego problemu. I sądzę, że da się go ładnie upakować pod zbiornikiem wyrównawczym a lekko nad podłużnicą. U mnie zmieścił się tam elegancko IG1 z montowanego aktualnie Omegasa (mam zagwozdkę z umieszczeniem listew Med bez rzeźbienia), GT też by wlazł, ale dwa Zavolaki - mam wątpliwości. Tam jest mało miejsca bo tempomat koliduje.
Tak więc dwa Zavolaki to trochę gimnastyki.

Natomiast Magic III opędzi spokojnie Twoje 211 koników. Śmiało za to ręczę. Pary mu nie zabraknie jesli zastosujesz dobry filtr FL (poleciłbym dwie Czaje FL01). No i Magic III jest świetny termicznie. Dodatkowo - jest mały i spokojnie się zmieści.
Sądzę, że na przewodzie 6 mm układ da spokojnie radę - ponieważ na szóstkę masz wejście w reduktorze Magic III, ba, Landi Renzo IG1 Super Maggerato też ma wejście na 6 mm i styka.


Porobilem zdjecia i faktyczne jest ciasno strasznie i upchanie tych zavolakow bedzie ciezkie a pozniej ewentulany dostep fatalny.

Co do magicaIII to obawiam sie czy podola cisnieniowo a w scorpionie GT tez podobno cisnienie sie zmienia w zaleznosci od temp, gazu w butli itp.

Wiec dalej jestem w kropce i niemoge sie zdecydowac bo wszystkie trzy opcje maja jakies plusy i minusy.

#87 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 08 grudnia 2009 - 22:25

@lendio - ja wiem że GT mieli poprawiać, nie wiem jak to w tej chwili wygląda, ale są osoby które "poprawiają" Scorpiony.
Tak a propos jeszcze MIII to widziałem ostatnio jak w Mławie zrobili Jaguara S-type 280KM na 2 Magicach wciśniętych na "stojąco" w dolnym prawym rogu. Jedyne miejsce pod maską i w dodatku wyglądało to świetnie :)

Może napisz cos na forum ac gazu, ktoś mądrzejszy od nas się wypowie.

#88 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 22:26

jak wyczujesz, że ci się zmienia to podciągniesz sobie kalibracją temp. na sterowniku (stag +) i już.
dokładnie - kumaty gazownik poprawi GT . Choć knoty były w określonych seriach.
Ktoś wcześniej pisał że na Magic 3 jest lipa z wejściem 6mm. więc konstrukcyjnie może być obliczony na przepływ max z 6mm. Ja się nie zdecydowałem. Poczekam aż poprawia.

#89 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 23:24

@lendio - ja wiem że GT mieli poprawiać, nie wiem jak to w tej chwili wygląda, ale są osoby które "poprawiają" Scorpiony.
Tak a propos jeszcze MIII to widziałem ostatnio jak w Mławie zrobili Jaguara S-type 280KM na 2 Magicach wciśniętych na "stojąco" w dolnym prawym rogu. Jedyne miejsce pod maską i w dodatku wyglądało to świetnie


Może napisz cos na forum ac gazu, ktoś mądrzejszy od nas się wypowie.

Dwoch magicow nie kupie > zadroga opcja

Co do GT to wiem wlasnie, ze poprawiaja, ale i tak pisza, ze cisnienie jest rozne w zaleznosci od temp ilosci gazu itp > to co wyzej pisalem.

Droga dedukcji mam dwie opcje do wyboru tansza
-MagicIII moze da rade i jest bdb termicznie

i drozsza opcja pewniak jesli chodzi i cisnienie i termike
-2 x zavoli N >pod warunkiem, ze sie zmieszcza.

Temat tez rzucilem na Lpg info (pewnie Piotr juz widzial :) )

Glowa mi juz peka od tego. Jeszcze troche i sprzedam jakis mebel z domu :szpital: i kupie red landi za 800zł
Dodam, ze jak jechalem zakladac nowo zakupione wtrysk Magic do garazu to wysypal sie wlasnie reduktor. Wtryski i tak zalozylem :)

#90 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 09 grudnia 2009 - 06:27

słuchaj, ten gold ile ci wytrzymał jeśli można wiedzieć?

#91 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2009 - 07:37

obawiam sie ze ten gold u Lendia mial od samego poczatku awarie , tylko nie miala bezposredniego wplywu na jazde (troche z Lendio rozmawialem i jesli juz mial jakis problem z lpg to mi to wskazywalo na reduktor no i wreszcie padl....)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#92 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2009 - 09:07

No dokladnie tak jak kczech napisal >> cos z nim bylo nietak.

Przelot jakies 28tys

Z tego co wyczytalem na stronkach gazowych to Goldy maja jakas wadliwa gumke w srodku przy trzpieniu i wogole jest to kiepski red.
W sumie koszt naprawy (jak bym sam robil) to pewnie z 60zł +/-, ale poniewaz ma problem z dogrzaniem gazu w zimie na zimnym silniku to wymieniam juz na co innego.

Cisnieniowo byl zato BDB

#93 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2009 - 21:27

No i decyzja padla.

Beda 2 x Zavoli zeta N
Wtryski magici juz w poniedzialek zamontowalem a dysze dzis rozwiercilem na 2,4 ( bylo 2mm ) , testow niebylo bo gold calkiem padl i jezdze na paliwie.

#94 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 13 grudnia 2009 - 01:08

no Lendio czekamy na testy. Sam jestem ciekaw.

#95 OFFLINE   gregv6

gregv6
  • 12 postów
  • Dołączył: 23-11-2007
  • Skąd: ostróda

Napisany 22 grudnia 2009 - 09:07

Sprawdzilem swój zestaw - reduktor magic III. wtryski magik jet na stagu 300 w temperaturze -15 . Po regulacji zwiększajacej ciśnienie chodzi idealnie, żadnego duszenia wchodzil na obroty błyskawicznie. Spalanie na trasie ( ok. 300 km) przy prędkościach 120 -160 ok. 12.5 litra (przy 3litrach poj.hit!) Była sucha czarna jezdnia. Jednak magik III daję radę trzylitrówkom nawet w mrozy to kwestia zestrojenia.
greg

#96 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 22 grudnia 2009 - 14:24

Beda 2 x Zavoli zeta N


Zmieszczą się ? Wg mnie może być kłopot no chyba, że nie masz tempomatu :)

Wtryski magici juz w poniedzialek zamontowalem a dysze dzis rozwiercilem na 2,4 ( bylo 2mm )


Do X30XE optymalna dysza na ciśnieniu 1 bar to 2.7 mm (wtrysk w pełni sekwencyjny), 211KM /6 = 35 KM z cylindra

Przy dyszach 2.4 musiałbyś Zavolaki ustawić na ciśnienie rzędu 1.3 bara a i wtedy nie wiem jaki wyjdzie Ci mnożnik końcowy - możliwe że znacznie powyżej jedności.

W sumie takie ustawienie mogłoby być, z tym, że dwa Zavolaki i całość drogi gazu musi zapewnić ciśnienie jak wbetonowane, bez żadnych spadków (oczywiście takie 0.1 bara na filtrach pomijamy).
Bo jesli Twój mnożnik końcowy wyjdzie Ci powyżej jedności to na pełnym bucie jest groźba zapętlenia wtryskiwaczy przy najdrobniejszym spadku ciśnienia.

Oczywiście takie ustawienie jak proponujesz jest super dla wolnych obrotów - bo na dole mnożnik Ci wyjdzie w okolicy 1.5 a może i 1.7 nawet - wtedy najpodlejszy Waldemar się wyrobi z czasami wtrysków na wolnych w X30XE (rzadko czasy benzyny schodzą poniżej 2.7 ms).

Ale w przypadku Magic'ów - to nie jest argument - ponieważ MJ obrobią Ci czasy wtrysku benzyny na poziomie 2 ms z mnożnikiem 1.0 z przytupem.

Wierciłbym 2.7 mm na ciśnienie 1.0 bara. Mniejsze jest ryzyko niewyrobienia się wtryskiwaczy na dole niż na górze.
Na dyszach 2.7 mm i ciśnieniu 1 bar jak zrobisz autokalibrację powinieneś uzyskać mnożnik poczatkowy około 1.18-1.20 a końcowy w okolicy 0.75-0.8.

#97 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 22:56

Zmieszczą się ? Wg mnie może być kłopot no chyba, że nie masz tempomatu

Juz zalozone i oba sie zmiescily przy podluznicy.

Przy dyszach 2.4 musiałbyś Zavolaki ustawić na ciśnienie rzędu 1.3 bara a i wtedy nie wiem jaki wyjdzie Ci mnożnik końcowy - możliwe że znacznie powyżej jedności.

Jest cisnienie 1,15-1,18 mnzonik poczatkowy 1.2 potem plasko i przy czasach ok 15ms musialem podniesc na troszke ponad 1.1.

Sonda na gazie 2,3 bieg 5-6 tys obr ma wartosc 0,69-0,71 , komunikat wtryskiwacze max otwarte sie pojawia, ale jak widac po sondzie jest raczej ok.

Wierciłbym 2.7 mm na ciśnienie 1.0 bara. Mniejsze jest ryzyko niewyrobienia się wtryskiwaczy na dole niż na górze.
Na dyszach 2.7 mm i ciśnieniu 1 bar jak zrobisz autokalibrację powinieneś uzyskać mnożnik poczatkowy około 1.18-1.20 a końcowy w okolicy 0.75-0.8.


Narazie wszystko ladnie chodzi a, ze jest silsko to niemialem okazji az tak dokladnie sprawdzic.

Bede wiercil chyba na 2.5 (max na 2.6), ale teraz mi sie niechce bawic, moze jak sie cieplej zrobi.


Spadkow cisnienia niesprawdzilem dokladnie, ale cos przy max bucie spadlo z 1,15, na 1,11 (jeszcze do spr)
Pozatym wszystko jest ok, moc ma odpowiednia i jeszcze sie zastanawiam, czy przy wskazaniach sondy, ktore wyzej podalem jest sens wiercic dysze na 2,5.

#98 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 23 grudnia 2009 - 15:39

Sonda na gazie 2,3 bieg 5-6 tys obr ma wartosc 0,69-0,71 , komunikat wtryskiwacze max otwarte sie pojawia, ale jak widac po sondzie jest raczej ok.

Spadkow cisnienia niesprawdzilem dokladnie, ale cos przy max bucie spadlo z 1,15, na 1,11 (jeszcze do spr)
Pozatym wszystko jest ok, moc ma odpowiednia i jeszcze sie zastanawiam, czy przy wskazaniach sondy, ktore wyzej podalem jest sens wiercic dysze na 2,5.


Jest. Jesli Ci się zapętlają wtryskiwacze - daj mu dysze 2.7 mm i nastaw ciśnienie na równo 1 bar.
Mnożnik spadnie poniżej jedności dla prędkości obrotowych w okolicy 5-6 tys obr/min i nie będzie zapętlania się wtryskiwaczy.

Nawiasem mówiąc zapetlenie przy już 5 tysiącach obrotów (skoro silnik ciągnie do ponad 6 tys) nie jest do zaakceptowania.

Moim zdaniem wierć dysze na 2.7 mm, daj ciśnienie 1 bar i będzie dobrze. Masz szybkie wtryskiwacze - więc problemów z dołem mieć nie będziesz.

#99 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 grudnia 2009 - 08:19

Jest. Jesli Ci się zapętlają wtryskiwacze - daj mu dysze 2.7 mm i nastaw ciśnienie na równo 1 bar.

Mam zly dostep do red i niechce ruszac cisnienia.

Dlatego wole rozwiercic dysze na 2,5 (teraz jest 2.4) cisnienie ok 1,15 na nagrzanym . Wtryski sa max otwarte powyzej chyba 5,5 tys (nie zwrocilem doladnie uwagi przy jakich obr wyskakuje blad)

Max otwarte, ale sonda 0,69-0,71 na benyznie 0,8-0,84 >>jak rozwierce na 2,5 to moze sondy na gazie beda bogatsze bo podciaganie mnoznikiem niewiele zmienia (musialbym podjechac ponad 1.2 przy max czasach)
Jakie wskazania maja u cebie sondy ?

#100 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:56

Mam zly dostep do red i niechce ruszac cisnienia.
Max otwarte, ale sonda 0,69-0,71 na benyznie 0,8-0,84 >>jak rozwierce na 2,5 to moze sondy na gazie beda bogatsze bo podciaganie mnoznikiem niewiele zmienia (musialbym podjechac ponad 1.2 przy max czasach)
Jakie wskazania maja u cebie sondy ?


Sonda kiwa się u mnie (podłączona do Omegasa jedna) między 0.18 a jakieś 0.85V.
Ale i tak będę sondy zmieniał, czas na nie.

U Ciebie widzę tęgi rozjazd - masz do STAGa podłaczone niezgodnie z oznaczeniami cylindrów kable (podkreślam, oznaczeniami co nie ma znaczenia jesli konsekwentnie kabel od tego samego wtrysku benzyny danego cylindra idzie do tego samego wtrysku gazowego). Bo masz 1/2/3 = czas 3.4-3.5 a 4/5/6 masz 2.8-2.9.

Gdybyś zgodnie podłaczył kable z numeracją cylindrów X30XE miałbyś:

1/3/5 - czasy mniej więcej identyczne
2/4/6 - czasy mniej więcej identyczne

ale między 1/3/5 a 2/4/6 byłaby różnica (ma prawo być bo to są dwa różne banki i dwie rózne sondy)

Podłaczenie takie jak u Ciebie nie jest nieprawidłowe - bo STAG cylinder numer 1 może mieć podłaczony do cylindra numer 5. Byle tylko numeracja gaz = numeracja benzyny.

U Ciebie jednak jest duzy rozjazd między bankami - albo jest istotna różnica w długości węży do listew (od filtra), co mozna nieco poprawić korekcją wtryskiwaczy w STAG'u) albo masz po prostu podobny rozjazd na benzynie.
Sprawdź w Opel Scannerze parametr BLM Idle - jakie są wartości na jednym i drugim banku.