Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka powinna być temperatura silnika w trasie?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
164 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 lutego 2011 - 20:17

Jak obiecalem tak pisze jestem po wymianie termostatu i odczucia takie ciepło w aucie jak diabli


Szkoda że nie wymieniłeś jak mrozy były -20 byś widział różnice dopiero no chyba ze wrócą. i może spalanie spadnie z deka. :up::up:

#142 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 07 lutego 2011 - 20:43

Szkoda że nie wymieniłeś jak mrozy były -20 byś widział różnice dopiero no chyba ze wrócą. i może spalanie spadnie z deka. :up::up:

A temperatura dobra teraz jest 95-97 co myslisz

#143 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2011 - 20:48

To jest początek otwarcia to nie znaczy że cały się otworzy odrazu ..a dla sprostowania w 2,5 TD nawet przy -15 stopniach przy ok termostacie złapie temp powyżej 90 st nawet przy spokojnej jeździe..

potwierdzać :D
wymieniłem termosik i łapie 90-92 nawet w mrozach:jump:

#144 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 lutego 2011 - 21:35

A temperatura dobra teraz jest 95-97 co myslisz


a taka była przy spokojnej jeździe 97 st.. czy ruszanie ostre i gaz w dechę??..moją dzisiaj sprawdziłem i potrzymałem na obrotach na 3 biegu to łapła 95 i więcej ale to testy były.. jak będzie cieplej to zobaczysz czy będzie rosła temperatura teraz bym to olał a na wiosnę okaże się czy czasem visco słabo nie dmucha..

#145 OFFLINE   olo85

olo85
  • 53 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Piława Górna

Napisany 07 lutego 2011 - 22:53

Ciekawa dyskusja. pozwole się coś zapytać. Od czasu kupna kluski zastanawiałem się nad prawidłową temperaturą. wczoraj zauważyłem, że na zewnątrz +5 w aucie 4 dorosłe osoby 4 bieg rozpędziłem do 120km/h temp. wskoczyła momentalnie do 98C i dalej nie butowałem bo boje się okropnie przegrzania a za niedługo jade kluchą do anglii. co Wy o tym myślicie? dodam, że przy spokojej jeździe po mieście do 60km/h temp. 92C ale niestety mam wisko do roboty bo cały czas je słychać. Czy przez zatarte wisko może być podwyższona temperatura? pozdrawiam

#146 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2011 - 06:31

Czy przez zatarte wisko może być podwyższona temperatura? pozdrawiam

prędzej zaniżona bo dmucha cały czas

#147 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 lutego 2011 - 14:54

a taka była przy spokojnej jeździe 97 st.. czy ruszanie ostre i gaz w dechę??..moją dzisiaj sprawdziłem i potrzymałem na obrotach na 3 biegu to łapła 95 i więcej ale to testy były.. jak będzie cieplej to zobaczysz czy będzie rosła temperatura teraz bym to olał a na wiosnę okaże się czy czasem visco słabo nie dmucha..


Ruszanie ,stawanie ,mega gorka sie znalazla nawet . Zobacze dzis jak bede jechal

Wiec jest tak odpalam jade normalnie 60-80 km/h na blacie 95 stopni później 100-120 97 łapie i 130 w gore ok 100 nie ma kreski na pełnej 100 a jak zwolnię to od razu opada do 97i później 95 . Wiec myślę sobie tak ze wszystko ok co myślicie.

#148 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 lutego 2011 - 14:57

Ruszanie ,stawanie ,mega gorka sie znalazla nawet . Zobacze dzis jak bede jechal

Wiec jest tak odpalam jade normalnie 60-80 km/h na blacie 95 stopni później 100-120 97 łapie i 130 w gore ok 100 nie ma kreski na pełnej 100 a jak zwolnię to od razu opada do 97i później 95 . Wiec myślę sobie tak ze wszystko ok co myślicie.


Sądzę masz coś nie tak bo przy tej temperaturze co jest na zewnątrz to nie powinno ci dochodzić do 100 a już na pewno nie przy tych prędkościach co napisałeś.

#149 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lutego 2011 - 15:04

wczoraj zauważyłem, że na zewnątrz +5 w aucie 4 dorosłe osoby 4 bieg rozpędziłem do 120km/h temp. wskoczyła momentalnie do 98C i dalej nie butowałem bo boje się okropnie przegrzania a za niedługo jade kluchą do anglii.


kolego możesz mieć różnie.czyli wsio ok .lub piszesz o visco ale jak Damian napisał jak zatarte to by lepiej chłodziło..może słabo już kręci.. albo jeszcze jedna myśl mi się nasuwa częstym przypadkiem jest pompa wody ich plastikowe wirniki lubią pękać i są miedzy łopatkami strzeliny i pompa nie wydala a w końcu się urywa wirnik.. aby nie w trasie... ja bym pocisną dalej i zobaczył dokąd dojdzie temp..jak 100 nie przekroczy to ok..ale na lato bym pomyślał z visko i reszta.

ok 100 nie ma kreski na pełnej 100 a jak zwolnię to od razu opada do 97i później 95 . Wiec myślę sobie tak ze wszystko ok co myślicie.


no kurde nie powinno być tak wysoko ...może korek od zbiorniczka daje popalić nie trzyma odpowiedniego ciśnienia i może tego wina..a jak potrzymasz omke na obrotach i jak będzie przekroczy 100 st??
u mnie jakbym pod 200 km/h zap..to by miała 98st a jakby góra była i deptał bym ze 120 km/h to też by miała 98st trudno okreslic ..teraz bym zostawił i czekał na lato.

#150 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 lutego 2011 - 16:09

kolego możesz mieć różnie.czyli wsio ok .lub piszesz o visco ale jak Damian napisał jak zatarte to by lepiej chłodziło..może słabo już kręci.. albo jeszcze jedna myśl mi się nasuwa częstym przypadkiem jest pompa wody ich plastikowe wirniki lubią pękać i są miedzy łopatkami strzeliny i pompa nie wydala a w końcu się urywa wirnik.. aby nie w trasie... ja bym pocisną dalej i zobaczył dokąd dojdzie temp..jak 100 nie przekroczy to ok..ale na lato bym pomyślał z visko i reszta.



no kurde nie powinno być tak wysoko ...może korek od zbiorniczka daje popalić nie trzyma odpowiedniego ciśnienia i może tego wina..a jak potrzymasz omke na obrotach i jak będzie przekroczy 100 st??
u mnie jakbym pod 200 km/h zap..to by miała 98st a jakby góra była i deptał bym ze 120 km/h to też by miała 98st trudno okreslic ..teraz bym zostawił i czekał na lato.


Napisalem ze nie dochodzi do 100 i ludzie ja pisze jak jest auto pod obciarzeniem znaczy gora 160 km/h czy cos w tym stylu ale jak jade te 160 to oczywiscie po chwili sie ochladza dobra wiem ze **** zawracam wszystko ok jest

Tylko zastanawia mnie jedno czemu ludzie pisza ze im stoi jak drut 92,5 stopnia mi sie wydaje ze w tym silniku znaczy 2,5 td firmy BMW jest to troche niemozliwe

#151 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 lutego 2011 - 18:01

Tylko zastanawia mnie jedno czemu ludzie pisza ze im stoi jak drut 92,5 stopnia mi sie wydaje ze w tym silniku znaczy 2,5 td firmy BMW jest to troche niemozliwe


Pewnie, że nie możliwe. Co nie znaczy, iż w Twoim silniku z ciepłotą wszystko w porządku.
W sezonie zimowym, szczególnie przy temperaturze powietrza poniżej zera, nawet przy dużym obciążeniu silnika temp. płynu chłodniczego nie powinna przekroczyć 95 st.C.
Przyczyną wyższych temperatur może być: zamulona chłodnica lub pompa płynu (zużyty wirnik).

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#152 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 lutego 2011 - 18:07

Napisalem ze nie dochodzi do 100 i ludzie ja pisze jak jest auto pod obciarzeniem znaczy gora 160 km/h czy cos w tym stylu ale jak jade te 160 to oczywiscie po chwili sie ochladza dobra wiem ze **** zawracam wszystko ok jest

Tylko zastanawia mnie jedno czemu ludzie pisza ze im stoi jak drut 92,5 stopnia mi sie wydaje ze w tym silniku znaczy 2,5 td firmy BMW jest to troche niemozliwe


Moja oma przy obecnych temperaturach nawet jak ja goniłem to nie złapała więcej jak niecałe 95 ale to już było konkretne przeciąganie na biegach bo chciałem ja troszkę rozruszać po ostatnich lodach, a tak w ogóle to nie jest silnik BMW to tak tylko w ramach sprostowania.

#153 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 lutego 2011 - 18:32

Moja oma przy obecnych temperaturach nawet jak ja goniłem to nie złapała więcej jak niecałe 95 ale to już było konkretne przeciąganie na biegach bo chciałem ja troszkę rozruszać po ostatnich lodach, a tak w ogóle to nie jest silnik BMW to tak tylko w ramach sprostowania.


Nie BMW co za gość otwórz maskę bmw 525 i powiedz mądralo czym sie różnią.
A i jezeli ja przegoniles i nie zlapala 95 stopni co ile ty masz na spokojnej jezdzie


A i jeszcze jedno jest mozliwosc ze termostat za późno sie otwiera

#154 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 lutego 2011 - 18:59

Nie BMW co za gość otwórz maskę bmw 525 i powiedz mądralo czym sie różnią.
A i jezeli ja przegoniles i nie zlapala 95 stopni co ile ty masz na spokojnej jezdzie


A i jeszcze jedno jest mozliwosc ze termostat za późno sie otwiera


tak w ogóle czytam twoje wypowiedzi i ty raczej nie potrzebujesz pomocy tylko musisz się wymądrzać a jak byś chciał wiedzieć to ten silnik wyprodukowała Austriacka firma Steyr.

#155 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2011 - 22:57

Nie BMW co za gość otwórz maskę bmw 525 i powiedz mądralo czym sie różnią.

silnik jest firmy STEYER i został zakupiony przez BMW silnik napędzał maszyny budowlane.

#156 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 lutego 2011 - 09:57

Co do motorku to jak najbardziej potwierdzam jest to konstrukcja STEYERa , a jeżeli chodzi o pytanko z tematu to właśnie jestem świeżo po wymianie obydwu termostatów na raz nie chciałem dochodzić może ten , a może ten. Temperatura lekko ponad 90st. Czas grzania przy temperaturze otoczenia 5st wynosi 8km spokojnej jazdy. Ciągnołem go na "S-ce" przez jakieś 10km i stoi jak zaczarowana trochę za 90st (pewnie to te magiczne 92 :) ) Myślę ,że jakbym jechał dłuższy odcinek na "S-ce" to siłą rzeczy wrosła by jeszcze minimalnie , ale puki co na tym odcinku łącznie ok 50km 92st i ani rusz.

#157 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2011 - 10:23

Co do motorku to jak najbardziej potwierdzam jest to konstrukcja STEYERa , a jeżeli chodzi o pytanko z tematu to właśnie jestem świeżo po wymianie obydwu termostatów na raz nie chciałem dochodzić może ten , a może ten. Temperatura lekko ponad 90st. Czas grzania przy temperaturze otoczenia 5st wynosi 8km spokojnej jazdy. Ciągnołem go na "S-ce" przez jakieś 10km i stoi jak zaczarowana trochę za 90st (pewnie to te magiczne 92 ) Myślę ,że jakbym jechał dłuższy odcinek na "S-ce" to siłą rzeczy wrosła by jeszcze minimalnie , ale puki co na tym odcinku łącznie ok 50km 92st i ani rusz.

Twój silnik to już akurat czyste BMW, i temp masz poprawną, a działa u Ciebie dogrzewacz ?

#158 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 lutego 2011 - 11:54

Czy dogrzewacz dział to nie wiem bo nie sprawdzałem ale mimo , że silnik zimny kreska leży to po paru set metrach ciepełko już leci z kratek i to jeszcze przed wymianą termostatów to zauważyłem. A jeszcze takie pytanko nie związane z tematem gdzie szukać czujnika położenia wału bo dzisiaj już nie odpalił. OPCOM idzie ale jeszcze nie doszedł. Paliwo do wtrysków dochodzi , poluzowałem nakrętkę od przewodu wysokiego ciśnienia z common rail i się leje , a już prawie cały aku wychełtałęm.
Sorki za pytanko nie związane z tematem.

#159 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 lutego 2011 - 12:51

gdzie szukać czujnika położenia wału


Z tyłu silnika, koło rozrusznika.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#160 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2011 - 13:55

z tematem gdzie szukać czujnika położenia wału bo dzisiaj już nie odpalił.

sprawdź czujnik wałka on będzie bardziej przyczyną tego