Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka powinna być temperatura silnika w trasie?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
164 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 stycznia 2011 - 13:57

ale mi trzyma te 85 -88 stopni i nie spada

#122 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2011 - 14:05

ale mi trzyma te 85 -88 stopni i nie spada

troche poniżej normy

#123 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 stycznia 2011 - 15:21

rozne sa te normem gdzie indziej czytalem ze te 85 stopni to norma w zimie i mie mam sie czym martwic gdyby temperatury wogle nie trzymal to mogl bym sie martwic

#124 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 stycznia 2011 - 15:43

jechałem dziś z laptopem i podczas gdy temp. na blacie 92st a ecu ma 88st, czujnik dla ecu mam nowy.

#125 OFFLINE   Manciarz

Manciarz
  • 48 postów
  • Dołączył: 20-10-2010

Napisany 09 stycznia 2011 - 21:16

Dzisiaj robiłem trasę około 200 km mniej więcej temp na zewnątrz stała 4 stopnie na + a na wskaźniku temp silnika 92,5 i nie drgnęło nawet na moment ale 120 km/h nie przekraczałem. Uważam że to raczej wzorcowa temperatura, a jeśli nie to mnie poprawcie.

#126 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 10 stycznia 2011 - 09:37

Ja również zaobserwowałem utrzymującą się temperaturę na wskaźniku 92 stopnie na dobrze rozgrzanym silniku.
Podkreślam - wskaźniku - gdyż przy okazji diagnostyki termostatów sczytałem temperatury z czujnika OpComem w zestawieniu ze wskazaniami na desce i wiem że ok. 2 -3 stopnie wskaźnik zawyża.
Tak więc wskazanie 92 -93 stopnie to temperatura rzeczywista 89 - 90 stopni.
Póki co, silnik ma dobre wyniki ekonomiczne, komfort jazdy też bez zastrzeżeń :D

To tak dla potwierdzenia kilku powyższych postów.
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#127 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 11 stycznia 2011 - 18:18

No i dobra zrobiłem eksperyment na postoju zostawiłem auto odpalone i sprawdzilem waz dolny po chwili był zimny górny ciepławy wiec zostawiłem auto zobaczyć czy wogle sie zagrzeje i zagrzało sie do 85 stopni i tak stalo wiec mysle ze albo czujnik przeklamuje albo h.. go wie.

#128 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 stycznia 2011 - 18:27

myśle ze nie masz czego szukać, sam dziś jechałem tu i tam, temperatura na zewnątrz +3 cały czas 90-92st, więc dałem pare razy gaz w podłoge ile wlazło i tak temperatura nawet do 95st nie doszła,

#129 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 11 stycznia 2011 - 18:36

teraz szykuje sie trasa 600 km to zobaczymy jak sie bedzie zachowywac

#130 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 12 stycznia 2011 - 08:55

Do niedawna u mnie temp. po rozgrzaniu silnika dochodziła do 88stC (na wskaźniku). Wymieniłem nawet termostat EGR i to nie pomogło i nadal było 88stC. Kilka dni temu zorientowałem się, że moja klema minusowa i kabel masowy strasznie się rozgrzewają i im dalej o aku tym był chłodniejszy.
Sprawdziłem ładowanie:
- na kablu masowym +14,20V
- na klemie masowej +13,80V
- na słupku masowym aku +13,70V
Oczywiście to było źle. Okazało się, że nie ma dobrego przejścia pomiedzy grubym kablem masowym a klemą. Wymieniłem klemę i teraz ładowanie mierzone pokazuje +14,2V wszędzie.
Po tym zabiegu okazało się, że wskaźnik temperatury silnika po rozgrzaniu pokazuje już 90-91stC.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale po wymienie klemy "jak ręką odjął" wskaźnik pokazuje dokładnie 90-91stC a wcześniej około 88stC jeżdżąc w tych samych warunkach.
W instalacji u mnie jest tak, że gruby kabel masowy wchodzi do klemy, a z klemy odchodzą inne przewody pewnie na rózne instrumenty. Skoro nie było dobrej masy już na wejściu do klemy to na instrumenty szedł mniejszy prąd niż powinien i to powodowałeo błędne wskazania temp.
Sugeruję sprawdzenie ładowania zawsze na słupku akumulatora - to jest zawsze pewny pomiar tego co dokładnie dochodzi do aku. Przypominam tylko, że ładowanei powinno oscylować pomiedzy 14,1V a 14,4V nawet pod pełnym odbiązeniem (światła, nagrzewnica etc).
Powodzenia.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#131 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 12 stycznia 2011 - 09:01

no to dales ludziom do myslenia ja mysle ze umnie to wlasnie czujnik bo mialem chlodnice wymieniana i pewnie czujnik sie skonczyl ale zobaczymy

#132 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 06 lutego 2011 - 09:40

Dla sprostowania poczytałem trochę i termostat oryginalny ma temperaturę otwarcia 80 stopni wiec przy tych 80 otwiera sie na duzy obieg to ja mysle sobie ze przy minus 5 nie ma szans żeby sie zagrzał do 92 stopni

#133 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lutego 2011 - 09:50

To jest początek otwarcia to nie znaczy że cały się otworzy odrazu ..a dla sprostowania w 2,5 TD nawet przy -15 stopniach przy ok termostacie złapie temp powyżej 90 st nawet przy spokojnej jeździe..

#134 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 06 lutego 2011 - 10:24

o jezu znowu on

#135 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lutego 2011 - 11:50

To jest początek otwarcia to nie znaczy że cały się otworzy odrazu ..a dla sprostowania w 2,5 TD nawet przy -15 stopniach przy ok termostacie złapie temp powyżej 90 st nawet przy spokojnej jeździe..


potwierdzam:)

#136 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 06 lutego 2011 - 11:51

To jest początek otwarcia to nie znaczy że cały się otworzy odrazu ..a dla sprostowania w 2,5 TD nawet przy -15 stopniach przy ok termostacie złapie temp powyżej 90 st nawet przy spokojnej jeździe..


No i widzisz znowu sie mylisz 83 stopnie to calkowite otwarcie termostatu kolego zobacz ile jest wpisow ze ludzie powymieniali termo i dalej maja 85-90 stopni :jump:

Ale oczywiscie wymienie termo i wam powiem czy cos to dalo

#137 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2011 - 12:13

No i widzisz znowu sie mylisz 83 stopnie to calkowite otwarcie termostatu kolego zobacz ile jest wpisow ze ludzie powymieniali termo i dalej maja 85-90 stopni :jump:

Ale oczywiscie wymienie termo i wam powiem czy cos to dalo


Kolego masz rację, przy 83 stopniach jest pełne otwarcie termostatu

To jest początek otwarcia to nie znaczy że cały się otworzy odrazu ..a dla sprostowania w 2,5 TD nawet przy -15 stopniach przy ok termostacie złapie temp powyżej 90 st nawet przy spokojnej jeździe..


Moja kluska nigdy nie złapała 90 st przy -15 stopniach, chyba że duży wysiłek pod górę i dobrze w pedał to wtedy 90-92 st:)

#138 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lutego 2011 - 14:34

o jezu znowu on


słuchaj piszesz brednie to to prostuje .nie masz pojęcia na temat mechaniki i pleciesz to co Ci ktoś w knajpie powiedział przy piwie...poducz się troszkę albo czytaj na forum bo było pisane o tym nie raz..

Kolego masz rację, przy 83 stopniach jest pełne otwarcie termostatu



Moja kluska nigdy nie złapała 90 st przy -15 stopniach, chyba że duży wysiłek pod górę i dobrze w pedał to wtedy 90-92 st:)


polecam zmianę termostatu całkowite otwarcie termostatu to coś około 105 st nie pamiętam dokładnie..i proszę was to nie na złość wam odpisuje ale nie macie racji dla mnie to nawet możecie mieć 50 st na silniku i będzie git..ale nie piszcie że tak ma być. polecam książkę sam naprawiam..

#139 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2011 - 16:16

polecam zmianę termostatu całkowite otwarcie termostatu to coś około 105 st nie pamiętam dokładnie..i proszę was to nie na złość wam odpisuje ale nie macie racji dla mnie to nawet możecie mieć 50 st na silniku i będzie git..ale nie piszcie że tak ma być. polecam książkę sam naprawiam..

Rafi ma rację 80 stopni to początek otwierania się termostatu, termostat nie otwiera się nagle tylko w miarę wzrostu temp. objętość glikolu rośnie i wkład się wydłuża.

#140 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 07 lutego 2011 - 13:02

Jak obiecalem tak pisze jestem po wymianie termostatu i odczucia takie ciepło w aucie jak diabli :) temperatura nie jak ktos tam napisal 92,5 a 95-97 wiec pełen pozytyw termostat zalozony firmy wahler czy jakos tak
Stary termostat tez firmy wahler nie domykal sie do konca i mechaniol sie zdziwil bo termostat mial zaworek odpowietrzajacy i mowil ze dawno takiego nie widzial

Wiec przepraszam kolegów za moje mądrości trzeba było od razu wymieniać a nie się mądrzyć