

jaka powinna być temperatura silnika w trasie?
#121
OFFLINE
#122
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 14:05
troche poniżej normyale mi trzyma te 85 -88 stopni i nie spada
#123
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 15:21
#124
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 15:43
#125
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2011 - 21:16
#126
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 09:37
Podkreślam - wskaźniku - gdyż przy okazji diagnostyki termostatów sczytałem temperatury z czujnika OpComem w zestawieniu ze wskazaniami na desce i wiem że ok. 2 -3 stopnie wskaźnik zawyża.
Tak więc wskazanie 92 -93 stopnie to temperatura rzeczywista 89 - 90 stopni.
Póki co, silnik ma dobre wyniki ekonomiczne, komfort jazdy też bez zastrzeżeń

To tak dla potwierdzenia kilku powyższych postów.

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!

#127
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2011 - 18:18
#128
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2011 - 18:27
#129
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2011 - 18:36
#130
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 08:55
Sprawdziłem ładowanie:
- na kablu masowym +14,20V
- na klemie masowej +13,80V
- na słupku masowym aku +13,70V
Oczywiście to było źle. Okazało się, że nie ma dobrego przejścia pomiedzy grubym kablem masowym a klemą. Wymieniłem klemę i teraz ładowanie mierzone pokazuje +14,2V wszędzie.
Po tym zabiegu okazało się, że wskaźnik temperatury silnika po rozgrzaniu pokazuje już 90-91stC.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale po wymienie klemy "jak ręką odjął" wskaźnik pokazuje dokładnie 90-91stC a wcześniej około 88stC jeżdżąc w tych samych warunkach.
W instalacji u mnie jest tak, że gruby kabel masowy wchodzi do klemy, a z klemy odchodzą inne przewody pewnie na rózne instrumenty. Skoro nie było dobrej masy już na wejściu do klemy to na instrumenty szedł mniejszy prąd niż powinien i to powodowałeo błędne wskazania temp.
Sugeruję sprawdzenie ładowania zawsze na słupku akumulatora - to jest zawsze pewny pomiar tego co dokładnie dochodzi do aku. Przypominam tylko, że ładowanei powinno oscylować pomiedzy 14,1V a 14,4V nawet pod pełnym odbiązeniem (światła, nagrzewnica etc).
Powodzenia.

Sasik
#131
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2011 - 09:01
#132
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2011 - 09:40
#133
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2011 - 09:50
#134
OFFLINE
#135
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2011 - 11:50
To jest początek otwarcia to nie znaczy że cały się otworzy odrazu ..a dla sprostowania w 2,5 TD nawet przy -15 stopniach przy ok termostacie złapie temp powyżej 90 st nawet przy spokojnej jeździe..
potwierdzam:)
#136
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2011 - 11:51
To jest początek otwarcia to nie znaczy że cały się otworzy odrazu ..a dla sprostowania w 2,5 TD nawet przy -15 stopniach przy ok termostacie złapie temp powyżej 90 st nawet przy spokojnej jeździe..
No i widzisz znowu sie mylisz 83 stopnie to calkowite otwarcie termostatu kolego zobacz ile jest wpisow ze ludzie powymieniali termo i dalej maja 85-90 stopni :jump:
Ale oczywiscie wymienie termo i wam powiem czy cos to dalo
#137
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2011 - 12:13
No i widzisz znowu sie mylisz 83 stopnie to calkowite otwarcie termostatu kolego zobacz ile jest wpisow ze ludzie powymieniali termo i dalej maja 85-90 stopni :jump:
Ale oczywiscie wymienie termo i wam powiem czy cos to dalo
Kolego masz rację, przy 83 stopniach jest pełne otwarcie termostatu
To jest początek otwarcia to nie znaczy że cały się otworzy odrazu ..a dla sprostowania w 2,5 TD nawet przy -15 stopniach przy ok termostacie złapie temp powyżej 90 st nawet przy spokojnej jeździe..
Moja kluska nigdy nie złapała 90 st przy -15 stopniach, chyba że duży wysiłek pod górę i dobrze w pedał to wtedy 90-92 st:)
#138
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2011 - 14:34
o jezu znowu on
słuchaj piszesz brednie to to prostuje .nie masz pojęcia na temat mechaniki i pleciesz to co Ci ktoś w knajpie powiedział przy piwie...poducz się troszkę albo czytaj na forum bo było pisane o tym nie raz..
Kolego masz rację, przy 83 stopniach jest pełne otwarcie termostatu
Moja kluska nigdy nie złapała 90 st przy -15 stopniach, chyba że duży wysiłek pod górę i dobrze w pedał to wtedy 90-92 st:)
polecam zmianę termostatu całkowite otwarcie termostatu to coś około 105 st nie pamiętam dokładnie..i proszę was to nie na złość wam odpisuje ale nie macie racji dla mnie to nawet możecie mieć 50 st na silniku i będzie git..ale nie piszcie że tak ma być. polecam książkę sam naprawiam..
#139
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2011 - 16:16
Rafi ma rację 80 stopni to początek otwierania się termostatu, termostat nie otwiera się nagle tylko w miarę wzrostu temp. objętość glikolu rośnie i wkład się wydłuża.polecam zmianę termostatu całkowite otwarcie termostatu to coś około 105 st nie pamiętam dokładnie..i proszę was to nie na złość wam odpisuje ale nie macie racji dla mnie to nawet możecie mieć 50 st na silniku i będzie git..ale nie piszcie że tak ma być. polecam książkę sam naprawiam..
#140
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2011 - 13:02

Stary termostat tez firmy wahler nie domykal sie do konca i mechaniol sie zdziwil bo termostat mial zaworek odpowietrzajacy i mowil ze dawno takiego nie widzial
Wiec przepraszam kolegów za moje mądrości trzeba było od razu wymieniać a nie się mądrzyć