chyba jedna ta choroba ma na Ciebie zły wpływ gdzie Ty widzisz 86 stopni na wskaźniku to jest B FL i pierwsza wartość cyfrowa na zegarze to 80 a nie 90 stopni tak jak w B, był bym wdzięczny za wskazówki gdzie ten czujnik jest bo ten co widziałem na własne oczy po demontarzu kolektora miał 4 piny a według EPC na 2 i trochę zgłupiałem.Choc po prawdzie to wg zdjęc, twój zegar pokazuje temperaturę wyższą niż termometry ( 86 do 73 C)


jaka powinna być temperatura silnika w trasie?
#61
OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 16:39
#62
OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 20:46
Na klatce zdybała mnie żona, i łagodna persfazją zmusiła do powrotu pod kołdrę......
Ale obstawiał bym ten ********* termostat. Dletego, że nie ma właśnie róznicy temp pomiędzy głowica a zbiorniczkiem. To znak że płun sie równomiernie nagrzewa. Co oznaczało by zbyt wczesne otwarcie termostatu.
Chyba mnie juz pomrocznośc jaka dopadła skoro patrzyłem na obrazek z temp, i różnicy nie widziałem...Pomogę Ci jutro. Jak mnie gorączka nie zeżre.
#63
OFFLINE
Napisany 01 października 2009 - 08:55
Najpierw się chłopie wykuruj do porządku a poza tym nie chce podpaść Twojej żonie jakoś dam sobie radeChyba mnie juz pomrocznośc jaka dopadła skoro patrzyłem na obrazek z temp, i różnicy nie widziałem...Pomogę Ci jutro. Jak mnie gorączka nie zeżre.

#64
OFFLINE
Napisany 02 października 2009 - 23:39
Witam. Na tym forum jestem można tak to ująć "świeżo narodzony". Mam Omegę z 2000r 2,5TD i przy dzisiejszej temp. powietrza u mnie w trasie temp. nie przekracza max 82 C. Jak włączę lekki nawiew to pokazuje mi nawet 78 C. Trasa powiedzmy 200 km. więc wystarczająco długa do nagrzania. Prędkość stała 100-110km/h nie więcej. Rano np. odpalam auto i wychodzę z auta i spalam papierosa. Jadę kilka kilometrów i dopiero wskazówka się trochę podniesie. Jak dłużej pojeżdżę w mieście to temp. średnio 85C. W ciągu dwóch lat od nabycia Omegi wentylatory chłodzące uruchomiły się tyle razy, że mógłbym to zliczyć na palcach jednej ręki. Mam bardzo delikatną nogę i auta w ogóle nie katuje. Krótko po uruchomieniu biegi 1/2 2/3 3/4 zmieniam przy obrotach rzędu 1500-1700obr./min. 5 bieg włączam przy 70 km/h Dopiero jak temp. wody osiągnie te powiedzmy 80 stopni C. to biegi zmieniam przy 2000 obr./min. Czasami przy 2100 do max 2500 przy jeżdżeniu po mieście moim codziennym tempem jazdy. Dodam, że zauważyłem podwyższanie się temp. do powiedzmy tych 85C. jak wracam z tej trasy i wjeżdżam do miasta gdzie prędkość jest mniejsza i jak parkuję przed domem też temp. się podniesie do 85C. Wysiadam wtedy z auta nie gasząc silnika, żona idzie z synem do domu a ja jeszcze palę papierosa przed samochodem i po jego spaleniu temp. spada gdzieś kilka stopni czyli powiedzmy do 80C. Co o tym sądzicie?
Nie wiem czy ktoś odpowiadał..., ale.
Temat myślę dość oczywisty...
U mnie, na wolnych obrotach. Odpalam i czekam aż sam się nagrzeje... to do 90 st C nagrzewa się sam... nawet ciut więcej.
A wracając do Twojego problemu - sprawdź termostat. A nawet więcej, wygląda jak by był non stop otwarty. Silnik masz non stop nie dogrzany. (miałem podobnie...)
Co do lekkiej nogi - Turbinka lubi być przedmuchana, Jazda non stop poniżej 2 000 obrotów jest nie zdrowa... Naciśnij czasem... przyspiesz czasem... Poczytaj rady odnośnie użytkowania diesli..
pozdrawiam
#65
OFFLINE
Napisany 03 października 2009 - 09:57
Robisz tak codziennie przed jazdą?U mnie, na wolnych obrotach. Odpalam i czekam aż sam się nagrzeje... to do 90 st C nagrzewa się sam... nawet ciut więcej.

#66
OFFLINE
Napisany 03 października 2009 - 12:23
No to chyba z godzinę czekasz (a w zimie to i dwie) żeby się do 90stC zagrzał co?U mnie, na wolnych obrotach. Odpalam i czekam aż sam się nagrzeje... to do 90 st C nagrzewa się sam... nawet ciut więcej.
Szkoły są różne. W każdym razie czekanie aż sie zagrzeje na postoju chyba za bardzo się nie opłaca, a silnikowi nic sie nie stanie jak go zapalisz i poprostu zaczniesz jechać.
Pozdrawiam
R.

Sasik
#67
OFFLINE
Napisany 03 października 2009 - 12:26
I coś mi się zdaje, że nagrzewaniem auta na zimnym tylko szkodzi katalizatorowi. Jednak gdy pracuje turbo, przepływ przez niego jest większy, temp. dopalania w kacie większa, a na wolnych nie dopala tak jak powinien... Ale to tylko takie moje przypuszczenia.No to chyba z godzinę czekasz (a w zimie to i dwie) żeby się do 90stC zagrzał co?
Szkoły są różne. W każdym razie czekanie aż sie zagrzeje na postoju chyba za bardzo się nie opłaca, a silnikowi nic sie nie stanie jak go zapalisz i poprostu zaczniesz jechać.
#68
OFFLINE
Napisany 03 października 2009 - 13:28
#69
OFFLINE
Napisany 03 października 2009 - 23:08
U mnie, na wolnych obrotach. Odpalam i czekam aż sam się nagrzeje... to do 90 st C nagrzewa się sam... nawet ciut więcej.
Nie nie i jeszcze raz nie...
źle brzmi... nie robię tak


Magicy mechanicy tak zrobili... trwało to około 3 - 4 min... (nie aż tak długo)... Ale wiadomo, że nie ma to sensu... tak czekać.
Podałem jak się nagrzewa... bez obciążenia... taką samą temperaturę osiąga jadąc 5 sekund od czasu odpalenia.
Także spoko - nie padło mi na głowę

#70
OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 12:50
Z pewnością mam padnięty termostat. Na dniach przymierzam się do jego wymiany wraz z płynem chłodzącym (term. 155zł plus 72pln za 3 l. koncentratu).
Pisałeś, że wymieniałeś termostat na wiosnę.... powiem Ci, że akurat termostaty w BMW to dość awaryjne część i zdarza się, ze nowe nie działają tak jak należy. Mój koleś zmieniał 3 razy termostat w ASO. Dopiero 3 działał prawidłowo. Jeszcze jak miałem BMW, to na forum bardzo czesto poruszany był temat temperatury w silnikach bmw. Mysle, że zbyt duzym zbiegiem okoliczności byłoby, zebyśmy obaj mieli namieszane coś w czujnikach. Stawiam jak wczesniej, ze masz wadliwy termostat.
Poza tym chciałem zapytać Ciebie i pozostałych użytkowników opli z 2,5DTI, czy cięzko samemy wymienić ten termostat? jak jest z dostępem? Trzeba demontować wentylator/chłodnice? Praktyczne wskazówki mile widziane. :metal:
#71
OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 12:58
Nie nie trzeba chłodnic wyciągać ale troche zabawy jest z tym wszystkim ja wywaliłem puszke filtra rure od turbo i chyba rurke od EGR i jest do niego dostęp co prawda słaby ale jest. Widze ze bede musiał kupic jeszcze raz termostat nic zobaczymy teraz kupie jakis inny WAHLERa na przyklad.Poza tym chciałem zapytać Ciebie i pozostałych użytkowników opli z 2,5DTI, czy cięzko samemy wymienić ten termostat? jak jest z dostępem? Trzeba demontować wentylator/chłodnice? Praktyczne wskazówki mile
#72
OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 13:16
Nie nie trzeba chłodnic wyciągać ale troche zabawy jest z tym wszystkim ja wywaliłem puszke filtra rure od turbo i chyba rurke od EGR i jest do niego dostęp co prawda słaby ale jest. Widze ze bede musiał kupic jeszcze raz termostat nic zobaczymy teraz kupie jakis inny WAHLERa na przyklad.
A ile kosztuje zamiennik? Oryginał kosztuje 155zł, więc nie ma tragedii. Może lepiej zainwestować w oryginalny produkt.
Co do małego termostatu. Muszę wrócić do tego tematu bo spac nie mogę. Mały termostat, tak jak napisałeś ma za zadanie chłodzić spaliny, ale jeśli jest walniety i puszcza to silnik też bedzie niedogrzany. To też częsta usterka w silnikach bmw. Cięzko jest z diagnozą, ale skoro Ty masz wymieniony termostat główny to może warto pokusić się o wymianę TERMOSTATU UKŁADU RECYLKULACJI SPALIN (w skrócie TERMOSTATU EGR


Zrób taki mały teścik jak pisałem wczesniej. U mnie przy redukcji i mocniejszym przyspieszaniu rosła temperatura. Jak tylko jechałem ze stałą prędkością, to temperatura leciała na ok 85-87 stopni. I to wszystko na odcinku 2-3 kilometrów.
#73
OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 13:55
Mały termostat chłodzi spaliny????? Od kiedy??????
Zawór EGR nie pełni nawet z nazwy funkcji termostatu, wiec nie wprowadzajcie zamętu i sobie nieprzespanych nocy.
Puszcza/ nie puszcza spaliny celem ponownego dopalenia ich . szybsze nagrzewanie sie silnika jest niejako zjawiskiem ubocznym. Potrzebnym na zimnym silniku, bo na ciepło już nie.
#74
OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 14:12
Tiger1980, a co to za karkołomna teoria dot dot dzialania EGR???????
To znaczy? Nie bardzo wiem o co pytasz. Termostat EGR jeśli jest padniety, to cały czas ma otwarty obieg. Z doświadczenia użytkowników wynika, że auto nagrzewa się zdecydwanie dłużej, a po nagrzaniu wskazówka waha się i nie stoi w miejscu. jest to logiczne jeśli weźmiemy pod uwagę, ze nie ma wtedy prawidłowego sterowania obiegiem chłodzenia spalin. Siłą rzeczy skoro termostat egr steruje obiegiem cieczy, a nie działa prawidłowo, to musi mieć wpływa na temperature silnika. Problem jest jednak z jednoznaczną diagnozą, czy padł mały czy duzy termostat.... Jeszcze jak użytkowałem BMW, to nie raz mieliśmy zagadkę, który?:confused: Jesli silnik złapie ok 90 stopni, a wskazówka lata, to przyczyną moze być mały termostat, jesli jednak po klikunastu minutach jazdy nie ma odpowiedzniej temperatury, to na 99% termostat główny padł. Powiem Ci, ze najczesciej kończyło się na wymianie obu. Piszę tu swoich doświadczeniach, jak i inych uzytkowników. Usterkowość tych termostatów jest nadspodziewanie duża. Do tego stopnia, że uznano to za typową usterkę w silnikach M47 i M57 (odpowiednik Y25DT).
Jak już wczesniej wspomniałem, w kilku przypadkach zdarzyło się, że nowe, oryginalne termostaty już na starcie nie trzymały parametrów. U siebie zacznę od głównego, bo u mnie wystepuję problem w ogóle ze złapanie temperatury.
Tiger1980, a co to za karkołomna teoria dot dot dzialania EGR???????
Mały termostat chłodzi spaliny????? Od kiedy??????
Zawór EGR nie pełni nawet z nazwy funkcji termostatu, wiec nie wprowadzajcie zamętu i sobie nieprzespanych nocy.
Puszcza/ nie puszcza spaliny celem ponownego dopalenia ich . szybsze nagrzewanie sie silnika jest niejako zjawiskiem ubocznym. Potrzebnym na zimnym silniku, bo na ciepło już nie.
Uszatek, a gdzie my o zaworze piszemy??? Halo, halo kolego... My piszemy cały czas o małym termostacie, który wystepuje w silnikach M47 i M57

Zerknij na link:
http://www.realoem.c...842&hg=11&fg=35
główny termostat to pozycja nr 5; Termostat EGR pozycja nr 13. Nie jestem pewny, ale mały termostat w siniku X25 chyba nie występuje nawet.
Tu lepiej widać cały układ. Są widoczne 2 termostaty.
http://www.realoem.c...843&hg=11&fg=35
#75
OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 17:12
On nie jest na rurze dolotu, jak Ty to sobie nazwałeś, tylko na chłodnicy spalin.A nie każdy M57 to ma.
Mały termostat nie chłodzi spalin ( bo niby jak). Chłodnica spalin ma w środku płaszcz wodny, który owiewaja gorące spaliny, i pomagają sie silnikowi dogrzac. A to czy wystarczy grzania czy jeszcze nie, reguluje właśnie to małe coś.
Dopuki nie ma wachlowania temperaturą ( a autor topicu nie ma czegos takiego), sprawę małego termostatu można zostawic.
Tak jak napisałem, mały termostat omaga szybciej złapac temperaturę, ale za stan temperatury własciwej roboczej odpowiada normalny termostat.
#76
OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 19:49
No i zapodałeś milion linków, z których wynika jasno że mały termostat nie chłodzi spalin.
On nie jest na rurze dolotu, jak Ty to sobie nazwałeś, tylko na chłodnicy spalin.A nie każdy M57 to ma.
Mały termostat nie chłodzi spalin ( bo niby jak). Chłodnica spalin ma w środku płaszcz wodny, który owiewaja gorące spaliny, i pomagają sie silnikowi dogrzac. A to czy wystarczy grzania czy jeszcze nie, reguluje właśnie to małe coś.
Dopuki nie ma wachlowania temperaturą ( a autor topicu nie ma czegos takiego), sprawę małego termostatu można zostawic.
Tak jak napisałem, mały termostat omaga szybciej złapac temperaturę, ale za stan temperatury własciwej roboczej odpowiada normalny termostat.
Nie rozpisując się więcej na ten temat, to właśnie potwierdziłeś to co pisałem od samego początku. Faktycznie masz rację co do umiejscowienia małego termostatu. To, że ma wpływ na temp. silnika też juz mamy wyjaśnione.
Ja u siebie też mam walnięty termostat i stawiam na to, że u Damiania jest podobnie. Mimo, ze założył na wiosnę nowy. Jak juz pisałem dość często siadają termostaty w tych silnikach. W omedze jeszcze nie zmieniałem, ale może na weekend się za niego zabiore.
#77
OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 20:20

Nie twierdziłem że nie masz racji, tylko bardzo chaotycznie to ująłeś.......
I gwoli ścisłości....
Wiesz co sie podziało w BMW E46 po wywaleniu w/w????? Nic. Chwilke dłużej sie grzało, i tak autko śmiga se po dziś dzień. Zamiast 5 min grzeje sie 10 min. IWięc gdzie tu wpływ na temperaturę?????? Jest . Jak częśc jest zdupcona, wachluje nieco temperaturą. Ale dla wtajemniczonych objawy są specyficzne i jednoznaczne.
A dla okrasy i na pocieszenie...........W passacie B5 zmieniałem 3 razy termostat w przeciągu 1,5 miesiaca. 3# reklamacja na jedna pierdołkę. Dopiero zakup w serwisie załatwił sprawę definitywnie.
#78
OFFLINE
Napisany 07 października 2009 - 07:57
A ile kosztuje zamiennik? Oryginał kosztuje 155zł, więc nie ma tragedii. Może lepiej zainwestować w oryginalny produkt.
To w końcu jak jest z tymi termostatami?? Tiger1980 napisał ,że lepszy oryginał a Damian, że oryginał źle otwiera:hmm: U mnie w Omce termostat też do wymiany bo temperaturę mam 80-85 stopni ale jaki kupić, żeby nie wymieniać dwa razy? Próbował ktoś oryginał z Opla?o ile dobrze pamiętam była na nim temp otwarcia chyba 85 stopni termostat był kupowany do silnika M57D25
#79
OFFLINE
Napisany 07 października 2009 - 09:04
w oplu wołają 380 PLN ja teraz kupie z firmy WAHLERPróbował ktoś oryginał z Opla?
#80
OFFLINE
Napisany 08 października 2009 - 08:31
Co do usterkowości, to nie ma reguły.
Kto pierwszy wymieni termostat, niech od razu podzieli się wnioskami (sugestiami).
Sprawdziłem dzisiaj dokładnie co i jak z tym nowym termostatem. Termostat za 155 pln to wyrób Gates'a. Sprzedawany notabene w Niemieckim serwisie jako alternatywa. Czy dobry produkt. Nie wiem. Nie znam tej marki. Wczesniej kupowałem tylko OE BMW.
DamianSz, a ty jakiego producenta montowałeś termostat na wiosne? Ile kosztuje produkt Wahler'a?