

jaka powinna być temperatura silnika w trasie?
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 18:50
Jesteś w błędzie, termostat uchyla się przy 83*C, chcesz, to znajdę gdzieś mój stary termostat i Ci pokażę co jest na nim napisane. A więc to obala resztę Twojej teorii.
A co do temperatury, to w Opel Scannerze mam dokładnie taką samą jak na wskaźniku i to możliwe, utrzymać temperaturę na poziomie 92.5 stopnia.
tak masz rację 92.5 stopnia na wolnych obrotach lub jeździe 60 km/h w temp. 11 stopni na zewnątrz. a te 80 stopni to wybacz przesada. całkowite otwarcie termostatu w TD to +107 stopni
ale nie sprzeczam się z tym 92/ 95 stopnie bo norma nawet 98 stop.
#23
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 19:17
1)
Wicek ma rację, ale tylko trochę. 83 stopnie to jest początek otwarcia sie termostatu, i jeszcze mu brakuje od cholery stopni do pełnego otwarcia.
2)
Ustalmy że 92.5 ( pierwsza krecha ponad 90) to jest norma, standart w naszych omach, ale przy spokojnej jezdzie, i przyznacie że tak jest.
3)
Przy gwałtownym butowaniu autka, temp. ma prawo skoczyc nawet pod 3 krechę ( 97.5 C ) i nie ma w tym nic dziwnego. Przy sprawnym układzie chłodzenia, zaskakuje wiskoza i skutecznie zbija temp. do poziomu normalnego.
4)
Przy włączonej klimie, wiatrak ( elektryczny) włącza się około 2 kreski ( 95 st)
5)
Jeśli jedziemy agresywnie i natkniemy sie na korek, w upalny dzionek temp może nam skoczyc bardzo blisko 100 st. To jest jak najbardziej normalne, ponieważ wiskoza chodzi ale na niskich obrotach
Wszelkie skoki temp, w uzasadninych sytuacjach nie są niczym nadzwyczajnym, ale pisanie że autko trzyma temp na normalnym poziomie bez względu jak mocno deptamy jest bzdurą.
#24
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 19:20
Przy jeździe 130 km/h i temperaturze 25*C w cieniu.tak masz rację 92.5 stopnia na wolnych obrotach lub jeździe 60 km/h w temp. 11 stopni na zewnątrz.
Ale my mówimy o temperaturze, w której on się uchyla.całkowite otwarcie termostatu w TD to +107 stopni

Coś jeszcze? Czy nadal będziesz się ze mną spierał wmawiając mi Twoją błędną racje?
#25
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 20:35
Pany, uściślijmy ten temat, bo zaczyna się przepychanka robic, i nikt nic sensownego z niego nie wyniesie:
1)
Wicek ma rację, ale tylko trochę. 83 stopnie to jest początek otwarcia sie termostatu, i jeszcze mu brakuje od cholery stopni do pełnego otwarcia.
2)
Ustalmy że 92.5 ( pierwsza krecha ponad 90) to jest norma, standart w naszych omach, ale przy spokojnej jezdzie, i przyznacie że tak jest.
3)
Przy gwałtownym butowaniu autka, temp. ma prawo skoczyc nawet pod 3 krechę ( 97.5 C ) i nie ma w tym nic dziwnego. Przy sprawnym układzie chłodzenia, zaskakuje wiskoza i skutecznie zbija temp. do poziomu normalnego.
4)
Przy włączonej klimie, wiatrak ( elektryczny) włącza się około 2 kreski ( 95 st)
5)
Jeśli jedziemy agresywnie i natkniemy sie na korek, w upalny dzionek temp może nam skoczyc bardzo blisko 100 st. To jest jak najbardziej normalne, ponieważ wiskoza chodzi ale na niskich obrotach
Wszelkie skoki temp, w uzasadninych sytuacjach nie są niczym nadzwyczajnym, ale pisanie że autko trzyma temp na normalnym poziomie bez względu jak mocno deptamy jest bzdurą.
i właśnie jak kolega pisał 92 stopnie nie utrzyma oma przy butowaniu nawet bez termostatu a te 80 kilka stopni to już zamrażarka dla TD
#26
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 20:36
Nie wiem jak to w DTi, ale troszkę mało, 90 się ustaliło jako taką normę, 92.5 w TD jest normą.
Dziś sprawdzałem OP-COM em ciśnienie doładowania na obciążeniu ale nie o tym rzecz, w między czasie sprawdziłem wskazania temp na zegarku i w OPie jest róznica 2 stopni OP pokazuje 2 więcej, co do termostatu to mam nówkę bo na poprzednim mogłem przejechać 60 kilometrów i i nawet wskazówka się nie ruszyła, czyli według OPa mam 87 stopni do 90 i jeszcze tego nieprzekroczyłem.
#27
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 21:24
Łapiecie???? Zamiast sie podniecac, zmierzcie sobie temp. termometrem technicznym.
Tylko w ten sposób można poznac prawdę. W miarę możliwosci oczywiscie.
#28
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 22:51
Zapraszam do mnie! Dam Ci się przejechać 130 km/h na dłuższym odcinku i sam się przekonasz...i właśnie jak kolega pisał 92 stopnie nie utrzyma oma przy butowaniu nawet bez termostatu a te 80 kilka stopni to już zamrażarka dla TD
#29
OFFLINE
#30
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 09:05

u mnie zimą 92,5 st było normą, przy normalnej jeździe - raczej nie butuje auta.
Latem mialem problemy, po usunieciu problemów z chłodzeniem 95 st to norma (przy dzisiejszych temperaturach)
#31
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 11:08
to dlaczego jest różnica pomiędzy wskazaniami czary jakieś czy co.A przepraszam panów najmocniej..........OP- Com ma algorytm do odczytu temp, z tego samego żródła co i wkaznik temp. na budziku. Z tego samego czujnika. Zj...bany czujnik poda fałsz na Wskaznik i na fejsa.
#32
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 13:10
to dlaczego jest różnica pomiędzy wskazaniami czary jakieś czy co.
Różnica wynika z ułomności wskaźnika, który jest mało precyzyjnie wyskalowany.
Swoją drogą temperaturę pracy Masz za niską, skoro termostat jest sprawny (pisałeś o wymianie), tzn. czujnik "walnięty".
U mnie to wygląda tak: norma 92,5 st, korki w Wawie dochodzi do 95 st. W trasie przy bardzo dynamicznej jeździe ok.96st.
#33
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 14:16
a gdzie jest ten czujnik i ewentualnie jakie na oporności przy danych temperaturach o ile ktoś posiada takie info aby go sprawdzicczujnik "walnięty".
#34
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 17:02
No tak termometr w zbiorniczku a na głowicy już większa o te parę stopni . to tak ze 3 st.A przepraszam panów najmocniej..........OP- Com ma algorytm do odczytu temp, z tego samego żródła co i wkaznik temp. na budziku. Z tego samego czujnika. Zj...bany czujnik poda fałsz na Wskaznik i na fejsa.
Łapiecie???? Zamiast sie podniecac, zmierzcie sobie temp. termometrem technicznym.
Tylko w ten sposób można poznac prawdę. W miarę możliwosci oczywiscie.

#35
OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 23:19
ja co prawda mam DTI,
ale 87 st. C to moja Oma miała przed wymianą termostatu.
Po wymianie ok 92 st. C
No i oczywiście temp czasem skacze (mimo went elektrycznych).
#36
OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 14:08
http://c6.wrzuta.pl/...8/090902_144849
http://c1.wrzuta.pl/...9/090902_144909
http://c12.wrzuta.pl...9/090902_144817
taka mam temperaturę zmierzoną i na wskaźniku i nie sądze aby czujnik był wadliwy, najbardziej wierze termometrowi rtęciowemu bo są to przyrządy pomiarowe które co roku są u nas w firmie sprawdzane.
#37
OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 14:35
3 zdjęcia z odczytem temperatury
http://c6.wrzuta.pl/...8/090902_144849
http://c1.wrzuta.pl/...9/090902_144909
http://c12.wrzuta.pl...9/090902_144817
taka mam temperaturę zmierzoną i na wskaźniku i nie sądze aby czujnik był wadliwy, najbardziej wierze termometrowi rtęciowemu bo są to przyrządy pomiarowe które co roku są u nas w firmie sprawdzane.
chcesz powiedziec ze u Ciebie caly czas silnik pracuje przy takiej temp?

U mnie temp caly czas w miescie czy w trasie wynosi 90 stopni. A jak go przegonie po gorkach to wskoczy na 92* ale po wjechaniu a prosta spada. Nigdy sie nie zdarzylo zeby wskoczyla wskazowka na 95* ale moze tak byc ze wskaznik oszukuje...
#38
OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 16:46
nie temp jest wyższa ale ktoś tu napisał że czujnik jest uszkodzony i pokazuje niewłaściwą temperaturę dlatego zrobiłem porównanie 3 odczytów normalnie mam do 87 stopnichcesz powiedziec ze u Ciebie caly czas silnik pracuje przy takiej temp?
#39
OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 18:25

#40
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 06:35
normalnie mam do 87 stopni
Uważam że masz za niską temp...