Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka powinna być temperatura silnika w trasie?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
164 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   awa-technik

awa-technik
  • 52 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 sierpnia 2009 - 18:50

U mnie w mieście trzyma do 95st.C

#22 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 sierpnia 2009 - 18:50

Jesteś w błędzie, termostat uchyla się przy 83*C, chcesz, to znajdę gdzieś mój stary termostat i Ci pokażę co jest na nim napisane. A więc to obala resztę Twojej teorii.
A co do temperatury, to w Opel Scannerze mam dokładnie taką samą jak na wskaźniku i to możliwe, utrzymać temperaturę na poziomie 92.5 stopnia.


tak masz rację 92.5 stopnia na wolnych obrotach lub jeździe 60 km/h w temp. 11 stopni na zewnątrz. a te 80 stopni to wybacz przesada. całkowite otwarcie termostatu w TD to +107 stopni
ale nie sprzeczam się z tym 92/ 95 stopnie bo norma nawet 98 stop.

#23 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 31 sierpnia 2009 - 19:17

Pany, uściślijmy ten temat, bo zaczyna się przepychanka robic, i nikt nic sensownego z niego nie wyniesie:

1)
Wicek ma rację, ale tylko trochę. 83 stopnie to jest początek otwarcia sie termostatu, i jeszcze mu brakuje od cholery stopni do pełnego otwarcia.

2)
Ustalmy że 92.5 ( pierwsza krecha ponad 90) to jest norma, standart w naszych omach, ale przy spokojnej jezdzie, i przyznacie że tak jest.

3)
Przy gwałtownym butowaniu autka, temp. ma prawo skoczyc nawet pod 3 krechę ( 97.5 C ) i nie ma w tym nic dziwnego. Przy sprawnym układzie chłodzenia, zaskakuje wiskoza i skutecznie zbija temp. do poziomu normalnego.

4)
Przy włączonej klimie, wiatrak ( elektryczny) włącza się około 2 kreski ( 95 st)

5)
Jeśli jedziemy agresywnie i natkniemy sie na korek, w upalny dzionek temp może nam skoczyc bardzo blisko 100 st. To jest jak najbardziej normalne, ponieważ wiskoza chodzi ale na niskich obrotach

Wszelkie skoki temp, w uzasadninych sytuacjach nie są niczym nadzwyczajnym, ale pisanie że autko trzyma temp na normalnym poziomie bez względu jak mocno deptamy jest bzdurą.

#24 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2009 - 19:20

tak masz rację 92.5 stopnia na wolnych obrotach lub jeździe 60 km/h w temp. 11 stopni na zewnątrz.

Przy jeździe 130 km/h i temperaturze 25*C w cieniu.

całkowite otwarcie termostatu w TD to +107 stopni

Ale my mówimy o temperaturze, w której on się uchyla.
Dodany obrazek
Coś jeszcze? Czy nadal będziesz się ze mną spierał wmawiając mi Twoją błędną racje?

#25 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 sierpnia 2009 - 20:35

Pany, uściślijmy ten temat, bo zaczyna się przepychanka robic, i nikt nic sensownego z niego nie wyniesie:

1)
Wicek ma rację, ale tylko trochę. 83 stopnie to jest początek otwarcia sie termostatu, i jeszcze mu brakuje od cholery stopni do pełnego otwarcia.

2)
Ustalmy że 92.5 ( pierwsza krecha ponad 90) to jest norma, standart w naszych omach, ale przy spokojnej jezdzie, i przyznacie że tak jest.

3)
Przy gwałtownym butowaniu autka, temp. ma prawo skoczyc nawet pod 3 krechę ( 97.5 C ) i nie ma w tym nic dziwnego. Przy sprawnym układzie chłodzenia, zaskakuje wiskoza i skutecznie zbija temp. do poziomu normalnego.

4)
Przy włączonej klimie, wiatrak ( elektryczny) włącza się około 2 kreski ( 95 st)

5)
Jeśli jedziemy agresywnie i natkniemy sie na korek, w upalny dzionek temp może nam skoczyc bardzo blisko 100 st. To jest jak najbardziej normalne, ponieważ wiskoza chodzi ale na niskich obrotach

Wszelkie skoki temp, w uzasadninych sytuacjach nie są niczym nadzwyczajnym, ale pisanie że autko trzyma temp na normalnym poziomie bez względu jak mocno deptamy jest bzdurą.


i właśnie jak kolega pisał 92 stopnie nie utrzyma oma przy butowaniu nawet bez termostatu a te 80 kilka stopni to już zamrażarka dla TD

#26 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2009 - 20:36

CYTAT:
Nie wiem jak to w DTi, ale troszkę mało, 90 się ustaliło jako taką normę, 92.5 w TD jest normą.

Dziś sprawdzałem OP-COM em ciśnienie doładowania na obciążeniu ale nie o tym rzecz, w między czasie sprawdziłem wskazania temp na zegarku i w OPie jest róznica 2 stopni OP pokazuje 2 więcej, co do termostatu to mam nówkę bo na poprzednim mogłem przejechać 60 kilometrów i i nawet wskazówka się nie ruszyła, czyli według OPa mam 87 stopni do 90 i jeszcze tego nieprzekroczyłem.

#27 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 31 sierpnia 2009 - 21:24

A przepraszam panów najmocniej..........OP- Com ma algorytm do odczytu temp, z tego samego żródła co i wkaznik temp. na budziku. Z tego samego czujnika. Zj...bany czujnik poda fałsz na Wskaznik i na fejsa.

Łapiecie???? Zamiast sie podniecac, zmierzcie sobie temp. termometrem technicznym.

Tylko w ten sposób można poznac prawdę. W miarę możliwosci oczywiscie.

#28 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2009 - 22:51

i właśnie jak kolega pisał 92 stopnie nie utrzyma oma przy butowaniu nawet bez termostatu a te 80 kilka stopni to już zamrażarka dla TD

Zapraszam do mnie! Dam Ci się przejechać 130 km/h na dłuższym odcinku i sam się przekonasz...

#29 OFFLINE   sebek

sebek
  • 106 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 września 2009 - 08:40

Nalać mu wina;)

#30 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 01 września 2009 - 09:05

ale sie dyskusja rozwinęła :D
u mnie zimą 92,5 st było normą, przy normalnej jeździe - raczej nie butuje auta.
Latem mialem problemy, po usunieciu problemów z chłodzeniem 95 st to norma (przy dzisiejszych temperaturach)

#31 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2009 - 11:08

A przepraszam panów najmocniej..........OP- Com ma algorytm do odczytu temp, z tego samego żródła co i wkaznik temp. na budziku. Z tego samego czujnika. Zj...bany czujnik poda fałsz na Wskaznik i na fejsa.

to dlaczego jest różnica pomiędzy wskazaniami czary jakieś czy co.

#32 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 września 2009 - 13:10

to dlaczego jest różnica pomiędzy wskazaniami czary jakieś czy co.


Różnica wynika z ułomności wskaźnika, który jest mało precyzyjnie wyskalowany.
Swoją drogą temperaturę pracy Masz za niską, skoro termostat jest sprawny (pisałeś o wymianie), tzn. czujnik "walnięty".
U mnie to wygląda tak: norma 92,5 st, korki w Wawie dochodzi do 95 st. W trasie przy bardzo dynamicznej jeździe ok.96st.

#33 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2009 - 14:16

czujnik "walnięty".

a gdzie jest ten czujnik i ewentualnie jakie na oporności przy danych temperaturach o ile ktoś posiada takie info aby go sprawdzic

#34 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 września 2009 - 17:02

A przepraszam panów najmocniej..........OP- Com ma algorytm do odczytu temp, z tego samego żródła co i wkaznik temp. na budziku. Z tego samego czujnika. Zj...bany czujnik poda fałsz na Wskaznik i na fejsa.

Łapiecie???? Zamiast sie podniecac, zmierzcie sobie temp. termometrem technicznym.

Tylko w ten sposób można poznac prawdę. W miarę możliwosci oczywiscie.

No tak termometr w zbiorniczku a na głowicy już większa o te parę stopni . to tak ze 3 st.:(

#35 OFFLINE   kober_

kober_
  • 25 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 września 2009 - 23:19

:-)
ja co prawda mam DTI,
ale 87 st. C to moja Oma miała przed wymianą termostatu.
Po wymianie ok 92 st. C
No i oczywiście temp czasem skacze (mimo went elektrycznych).

#36 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2009 - 14:08

3 zdjęcia z odczytem temperatury
http://c6.wrzuta.pl/...8/090902_144849
http://c1.wrzuta.pl/...9/090902_144909
http://c12.wrzuta.pl...9/090902_144817
taka mam temperaturę zmierzoną i na wskaźniku i nie sądze aby czujnik był wadliwy, najbardziej wierze termometrowi rtęciowemu bo są to przyrządy pomiarowe które co roku są u nas w firmie sprawdzane.

#37 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 02 września 2009 - 14:35

3 zdjęcia z odczytem temperatury
http://c6.wrzuta.pl/...8/090902_144849
http://c1.wrzuta.pl/...9/090902_144909
http://c12.wrzuta.pl...9/090902_144817
taka mam temperaturę zmierzoną i na wskaźniku i nie sądze aby czujnik był wadliwy, najbardziej wierze termometrowi rtęciowemu bo są to przyrządy pomiarowe które co roku są u nas w firmie sprawdzane.


chcesz powiedziec ze u Ciebie caly czas silnik pracuje przy takiej temp? :o

U mnie temp caly czas w miescie czy w trasie wynosi 90 stopni. A jak go przegonie po gorkach to wskoczy na 92* ale po wjechaniu a prosta spada. Nigdy sie nie zdarzylo zeby wskoczyla wskazowka na 95* ale moze tak byc ze wskaznik oszukuje...

#38 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2009 - 16:46

chcesz powiedziec ze u Ciebie caly czas silnik pracuje przy takiej temp?

nie temp jest wyższa ale ktoś tu napisał że czujnik jest uszkodzony i pokazuje niewłaściwą temperaturę dlatego zrobiłem porównanie 3 odczytów normalnie mam do 87 stopni

#39 OFFLINE   chillor

chillor
  • 20 postów
  • Dołączył: 26-08-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 02 września 2009 - 18:25

MI temperaturka skacze do max 100oC i taką trzyma ale tylko wtedy jak turbinka pracuje :) dłuzszy czas, czyli w trasach jak sie cisnie. Nawet w warszawie w korkach nie skoczy. Mam omege 25tds i naprawde nie narzekam, normalnie trzyma 92,5 i nie ma mozliwosci przegrzania tego silnika, no chyba ze nie wiesz gdzie sie dolewa wode i sprawdza olej.

#40 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 03 września 2009 - 06:35

normalnie mam do 87 stopni


Uważam że masz za niską temp...