Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nie kręci rozrusznik


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
71 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 17 sierpnia 2009 - 12:19

A dlaczeg cud???? Gmerając przy kablach, poprawiłeś ich styk.

Jeśli jest sałaby styk, wzrasta opornośc kabla, czyli tak jak bys miał kabel z połową jego pierwotnego przekroju. Nie masz szans na dosłanie pełnej wartości prądu rozruchowego do rozrusznika, poza tym wzrost oporności = wysoka temp kabla= spadek napięcia i natężenia= wyładowana bateria ( a częste takie imprezy doprowadzą do jej uszkodzenia)

Co do kabelka na nakrętkę M6, podpowiem Ci wieczorem.

#42 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 17 sierpnia 2009 - 12:41

A dlaczeg cud???? Gmerając przy kablach, poprawiłeś ich styk.


Wszystko się zgadza.
Oporność, natężenie, strata, itp... To rozumiem. Rozumiem, że akumulatorek mógł się na tyle rozładować przez zły styk, że potem, pomimo "naprawienia" styku, nadal nie kręcił, no bo już nie mógł. Teraz kręci jak potrzeba.
To jest jasne jak słońce.

Ale o cud - chodziło mi o to, że wcześniej, mimo iż (wydawało się) kręcenie rozrusznikiem było podobnie szybko... to musiałem kręcić 2 3x dłużej by odpalić.
Miałem podejrzenie że pompa... czy coś przepuszcza, czy jakiś inny diabełek. (Mimo tego, że robiona była ok. 2 lata temu.)
Ale spox - poczekam na spokojnie do wieczorka, odnośnie Twojej podpowiedzi ;)

ten kabelek, cieniutki łączy się z dwoma grubasami, tworząc w efekcie końcowym, jeden grubaśny kabelek (w osłonce) i idzie sobie gdzieś do silniczka... i tyle w zasadzie co widzę od góry.

Pozdrowienia !!

#43 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 17 sierpnia 2009 - 14:22

Jeśli jest strata przy rozruszniku, stratę masz wszędzie: Na świecach, pompka paliwa też, itp.....czyli wszystko niby działa, ale nieco inaczej.

#44 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 17 sierpnia 2009 - 16:49

jak chodzi o ten cieniutki kabelek przy rozruszniku,to on odpowiada pośrednio za grzałke w filtrze poliwa.jak jest zimno to przy kręceniu rozrusznikiem podgrzewa sie paliwo we filtrze:)

#45 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 17 sierpnia 2009 - 20:43

Cieszy że czas spędzony na odkręcaniu śrubki, oraz odciski zdarte dały efekt. Hura :)

Puki co mój problem z odpalaniem, kręceniem, itp. minął.
Dzięki i pozdrawiam :)

PS: Polecam na zajrzenie właśnie na tą śrubkę, jeśli są problemy czy to z kręceniem, czy odpalaniem na ciepłym czy coś... Może macie też w stanie takim sobie... :)

#46 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 19 sierpnia 2009 - 22:04

OK, to słuchajcie/czytajcie.


Od czasu, gdy dokręciłem/wymieniłem śrubkę - autko odpala na strzała i zero problemu z kręceniem... po prostu rewelka.

Jednak, coś czuję, że 3 godziny męczenia się z zardzewiałą śrubką przyniosło efekt.

Pytanie:
Kto orientuje się. Kabelek idący od akumulatora do rozrusznika... dokręcony jest pod nakrętkę 13. Jakiś inny kabelek tam jest również (po stronie rozrusznika)... Oraz, prawie dotykając się, można natrafić na nakrętkę 10. Taki już kabelek znacznie cieńszy... Od czego on jest, albo do czego (idzie) ??

Nie wiem czy to zbieg okoliczności, chwilowy cud czy co, ale wcześniej kręcić musiałem dłużej na ciepłym silniku... teraz odpala tak samo na ciepłym i zimnym...
Świece grzeje zawsze, czy ciepły czy zimny...

PS: sorki za lekki OT ...


jeżeli do rozrusznika dochodzą 2 przewody jeden gruby dokręcony na klucz 13 i drugi cienki dokręcony na klucz 10 i nie ma innego kabla więcej to ,to nic innego jak przewód załączania automatu stykowego ktury prowadzi bezpośredno od stacyjki wmomencie gdy przekręcasz stacyjkę w pozycje start to dostaje prąd załącza elektromagnez i zwiera gruby kabel z kablem ktury biegnie w głąb rozrusznika twożąc zasilanie na tworniku i stojanie a w afekcie kręcenie rozrusznikiem .

To taki mały wywodzik na temat elektryki i działaniu hehe :smiech:

#47 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 21 sierpnia 2009 - 16:36

jeżeli do rozrusznika dochodzą 2 przewody jeden gruby dokręcony na klucz 13 i drugi cienki dokręcony na klucz 10 i nie ma innego kabla więcej to ,to nic innego jak przewód załączania automatu stykowego ktury prowadzi bezpośredno od stacyjki wmomencie gdy przekręcasz stacyjkę w pozycje start to dostaje prąd załącza elektromagnez i zwiera gruby kabel z kablem ktury biegnie w głąb rozrusznika twożąc zasilanie na tworniku i stojanie a w afekcie kręcenie rozrusznikiem .

To taki mały wywodzik na temat elektryki i działaniu hehe :smiech:

w 2.5 td jest jeszcz trzeci mały przewodzik na klucz 8,na którym w chwili pracy rozrusznika pojawia sie 12v ,z niego info do grzania paliwa we filtrze gdy na zewnątrz niska temperatura(we filtrze paliwa jest termistor uruchamiający przekażnik od grzałki):zabawa:(jak chodzi o ścisłość)

#48 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 21 sierpnia 2009 - 17:46

w 2.5 td jest jeszcz trzeci mały przewodzik na klucz 8,na którym w chwili pracy rozrusznika pojawia sie 12v ,z niego info do grzania paliwa we filtrze gdy na zewnątrz niska temperatura(we filtrze paliwa jest termistor uruchamiający przekażnik od grzałki):zabawa:(jak chodzi o ścisłość)


no włąśnie tego nie wqiedziałem bo kolega pisał o dwóch przewodach , ale dzienki za sprostowanie bo nie miałem doczynienia z 2.5 pozdrawiam

#49 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 21 sierpnia 2009 - 21:38

malutki łączy się... ale nie pisałem że nie ma więcej kabelków :p

Tak czy siak sprawa rozwiązana. Dzięki za wyjaśnienia :)

Puki co auto stoi 2 dzień nie odpalane. Jak dojdzie do odpalenia, zapewne na spot w niedziele... :D - wtedy okaże się czy będzie gitara.

Choć czuje już, że odpala inaczej, kręci od razu 2 razy szybciej jakby...

A więc - po 3 dniach stania - autko cyknęło i odpaliło. Żyletka !! Koniec problemu z odpalaniem :) jeeeee

#50 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 28 stycznia 2010 - 11:01

witam
chce kupic rozrusznik do mojej omegi 2.5td
czy moze on byc od auta mlodszego ?
czy musi byc od od tego samego modelu mam na mysli czy musi byc diesel?
czy w angliku jest taki sam?
jak sprawdzic czy ta uzywka jest dobra?

#51 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 28 stycznia 2010 - 21:53

byle od silnika 2.5 td(130 KM) z omegi,może być od anglika.

#52 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 18 grudnia 2011 - 01:38

Dołączę do tematu, mianowicie u mnie zaczął wariować - przy przekręceniu stacyjki słychać tylko cykanie rozrusznika, tak kilka razy i czasem zaskoczy to kręci jak szalony i momentalnie auto odpala, po cofnięciu kluczyka znów to samo ze 20 razy trzeba próbować aż odpali. CZy to szczotki czy tulejki?

#53 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 grudnia 2011 - 08:16

CZy to szczotki czy tulejki?


Kolego raczej to będą szczotki, zapewne zawieszają się bo już są na wykończeniu. Jak już wymontujesz rozrusznik to wymień i szczotki i tuleje że by za jakiś czas znowu do tego nie zaglądać.

#54 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 19 grudnia 2011 - 21:31

Niestety to nie szczotki, wymienione na nowe i nic dalej to samo. Bendix ładnie wybija jednak rozrusznik nie kręci. Gdzie jeszcze można szukać problemu? Może to uzwojenie wirnika? Jak można sprawdzić czy jest ok?

#55 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 grudnia 2011 - 21:40

a jak podasz bezpośrednio prąd na szczotki to zakręci..rozrusznik
bo czasem jest tak ze cewka wybije bendix ale nie poda prądu na szczotki i lipa trza nową ..

#56 OFFLINE   smc28

smc28
  • 12 postów
  • Dołączył: 13-06-2011
  • Skąd: Swarożyn

Napisany 19 grudnia 2011 - 21:40

Jeśli masz wymontowany rozrusznik sprawdź na "krótko" czy poszczególne funkcje (wysunięcie bendiksa i obroty twornika)są poprawne.W przypadku kiedy zbyt długo przytrzymamy stacyjkę w pozycji START pracujęcy rozrusznik nagrzewa się.Zbyt duża temperatura mogła rozlutować połączenia uzwojenia twornika w miejscu komutatora.Wystarczy wtedy przelutować połączenia.
Najlepiej w tym celu użyć kolby, aby dobrze rozgrzać cynę.

#57 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 19 grudnia 2011 - 23:17

sprawdzony po wymontowaniu na krótko kablami do akumulatora i nic - wysuwa tylko bendiks i nie kręci

#58 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 19 grudnia 2011 - 23:46

może jednak wirnik-któreś uzwojenie ma przerwe(a ciągną dwa równocześnie).weź miernik,ustaw go na "ciągłość obwodu" i do komutatora.każde uzwojenie musi mieć "przejście".chyba że ma zwarcie(totalne),to tego zwykłym miernikiem nie sprawdzisz.

#59 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 20 grudnia 2011 - 00:03

jezeli wysuwa bendiks i nie kreci to prawdopodobnie automat padl tzn styki wypalone... trzeba to sprawdzic...

#60 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 20 grudnia 2011 - 00:13

jezeli wysuwa bendiks i nie kreci to prawdopodobnie automat padl tzn styki wypalone... trzeba to sprawdzic...

automat można szybko sprawdzić-wykluczyć,robiąc tak,jak rafi195 napisał,lub chcąc jeszcze pojeżdzić dłużej omegą zainwestować nawet w nowy i temat zapomnieć.