Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nie kręci rozrusznik


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
71 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 sierpnia 2009 - 13:44

Witam, mam bardzo pilne pytanie.
Czy za brak kręcenia rozrusznika odpowiedzialny może być tylko rozrusznik czy moze jakieś inne podzespoły mogą mieć coś z tym wspólnego?
Wsiadam do auta, wkładam kluczyk, czekam aż zgasną kontroli, przekręcam kluczyk i jest tylko cyknięcie. Powtarzam czynność i znowu to samo "cyk". Pojedyncze cyknięcie i nic wiecej. Po paru próbach auto w końcu odpala, ale wczoraj mnie zawiodło i w końcu nawet cykanie ustało :/
Szczotki były czyszczone.
Potrzebuję szybkiej odp.
Dziekuje

#2 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 11 sierpnia 2009 - 14:13

Nie tylko. Poluzowane przewody zasilające też.

Cieniutki kabelek zakończony zaciskiem konektorowym ( wzbudzenie) też.

Wywalone tulejki na rozruszniku też - objawy: Niec sie nie dzieje( czasami cyka) po przekręceniu kluczyka, przygasaja tylko kontrolki. Czy u Ciebie też przygasają??? Tak samo przy zawieszających się szczotkach, bądz zajechanym pierścieniu komutatora.

#3 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 sierpnia 2009 - 14:47

kontroli chyba nie przygasają, ale zaraz zejde i sprawdze

#4 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 11 sierpnia 2009 - 16:57

miałem to samo i po regeneracji rozrusznika(szczotki, łożyska) jest wszystko ok.

#5 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 sierpnia 2009 - 19:32

no zregenrować albo kupić jest najprościej i moge to zrobić, ale gorzej jak sie okaze ze to nie pomoze bo jakiś kabelek nie styka. Bylem u mechanika to odesłał mnie do elektryka.

Zna ktoś dobrego elektryka z Poznania?

#6 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2009 - 19:57

Bylem u mechanika to odesłał mnie do elektryka.

doopa nie Mechanik...

#7 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 sierpnia 2009 - 20:12

dokladnie tak samo pomyślałem :]

#8 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 11 sierpnia 2009 - 20:49

a może się "płetwa" w stacyjce kończy. Czasami się łamie od razu a czasami na raty :)

#9 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 11 sierpnia 2009 - 21:42

A co z akku? Najlepiej by było wymontować rozrusznik i spróbować na "krótko". Jak "siedzi" na tulejach to kręci powoli. Z drugiej strony, jak "siedzi" to akku już może nie mieć siły i dlatego tak cykało. Żeby się zorientować trzeba by jednak wyjąć rozrusznik, a to trochę roboty, choć śrub mało to trudny dostęp. Jak lubisz pogrzebać przy aucie i masz cierpliwość to próbuj. Ja musiałem z dwóch rozruszników zrobić jeden(jeden to była używka, ze szrotu, która była sprawna tylko 2 tyg.).

#10 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 sierpnia 2009 - 23:21

no zregenrować albo kupić jest najprościej i moge to zrobić, ale gorzej jak sie okaze ze to nie pomoze bo jakiś kabelek nie styka. Bylem u mechanika to odesłał mnie do elektryka.

Zna ktoś dobrego elektryka z Poznania?


Napisz na priva do dobolosa, może coś Ci poradzi.

#11 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 11 sierpnia 2009 - 23:59

http://forum.omegakl...ead.php?t=18272

Byłem już u nich dwa razy, za każdym razem byłem zadowolony.

Inne opinie o warsztacie

#12 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 sierpnia 2009 - 06:33

Najprościej zewrzeć styk sterujący rozrusznika z plusem akumulatora, jeśli zakręci ,to rozrusznik raczej jest dobry.

#13 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 12 sierpnia 2009 - 08:44

Ja dorzucę się z tematem rozrusznika.

Kręci, ale jak by chciał a nie mógł... Objaw jak by słaby akumulator był... Choć wiem, że aku jest sprawne (Ma niecały rok). Dzieje się tak, jak postoi dzień bądź dłużej.

Chyba... że ... aku. Pytanie najprostsze teraz, nie zabijać śmiechem :) - Jak sprawdzić Aku.

Tzn. jakie dokładnie powinno mieć parametry, jakie dopuszczalne są normy dla sprawnego aku.

2.5 TD - podaje, bo wiem że diesle potrzebują troszkę bateryjki ...

#14 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 sierpnia 2009 - 19:26

Ja dorzucę się z tematem rozrusznika.

Kręci, ale jak by chciał a nie mógł... Objaw jak by słaby akumulator był... Choć wiem, że aku jest sprawne (Ma niecały rok). Dzieje się tak, jak postoi dzień bądź dłużej.

Chyba... że ... aku. Pytanie najprostsze teraz, nie zabijać śmiechem :) - Jak sprawdzić Aku.

Tzn. jakie dokładnie powinno mieć parametry, jakie dopuszczalne są normy dla sprawnego aku.

2.5 TD - podaje, bo wiem że diesle potrzebują troszkę bateryjki ...



jest taki przyrząd co sprawdza zdolność rozruchową akumulatora podłancza się go do klem podjedz najlepiej do elektryka on powinien mieć taki przyrząd to ci sprawdzi.

#15 OFFLINE   manio1b

manio1b
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-08-2009

Napisany 12 sierpnia 2009 - 20:39

Automat rozrusznika - rozkręć "grube" przewody na nim i oczyść papierkiem lub szczotką drucianą. jak cyka automat to raczej nie szczotki a automat. ew tulejki

#16 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 sierpnia 2009 - 21:56

Sprawdź napięcie na akumulatorze w czasie pracy rozrusznika. Nie powinno spadać poniżej 10V

#17 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 sierpnia 2009 - 05:39

auto zawitało do elektromechanika.
Diagnoza: Przebicie na kablu + automat
Naprawa około 150 zł

#18 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 13 sierpnia 2009 - 10:55

Co za pierdoły ludziska piszecie ze jak cyka to automat a nie szczotki??????

Który z was rozebrał choc raz rozrusznik z 2.5 TD???? Jesli nikt, to szkoda pisania. Calkiem niedawno zalogował sie na forum mój sąsiad, który meczy mnie rozmaitymi defektami w aucie. A wlaśnie wczoraj o zmroku jego rozrusznik powiedział pa pa. Cyka, a nie odpala. Po rozbórce:

Automat ok, komutator do przetoczenia, szczotkotrzymacz do wymiany, tak jak i końcowa tulejka. Tulejka przy mech. planetarnym ok, tak jak i łożysko igielkowe w główce rozrusznika.

W środku obraz nędzy i rozpaczy, szlam, opiłki, polączone to w szystko z błotem i starym smarem grafitowym.

Szczotkotrzymacz kosztował 40 zyla, tulejka 7 z nabiciem. Przetoczenie komutatora pewnikiem 2 browce, bo cała operacja zajmuje 5 minut.

Wielokrotnie z braku czasu odwoziłem rozruszniki, pradnice i alternatory do elektromechaników. Wiem jak potrafia odpowiednio podnieśc rangę problemu. Przestali w hujki pogrywac jak mieli do usługi dodawac paragon na części.

#19 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 13 sierpnia 2009 - 12:05

Sprawdź napięcie na akumulatorze w czasie pracy rozrusznika. Nie powinno spadać poniżej 10V


Sprawdzę dziś - a co jak spadnie poniżej ?? Bo jak kręci, to z tego co pamiętam, aż wszystko przygasa... więc wnioskuje że może spadnie poniżej...

Aku sprawdzałem jak sobie teraz stoi i nic nie robi - 12.17V. (Stoi 7 dni auto - nie odpalane.)

#20 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2009 - 13:05

Co za pierdoły ludziska piszecie ze jak cyka to automat a nie szczotki??????

Który z was rozebrał choc raz rozrusznik z 2.5 TD???? Jesli nikt, to szkoda pisania. Calkiem niedawno zalogował sie na forum mój sąsiad, który meczy mnie rozmaitymi defektami w aucie. A wlaśnie wczoraj o zmroku jego rozrusznik powiedział pa pa. Cyka, a nie odpala. Po rozbórce:

Automat ok, komutator do przetoczenia, szczotkotrzymacz do wymiany, tak jak i końcowa tulejka. Tulejka przy mech. planetarnym ok, tak jak i łożysko igielkowe w główce rozrusznika.

W środku obraz nędzy i rozpaczy, szlam, opiłki, polączone to w szystko z błotem i starym smarem grafitowym.

Szczotkotrzymacz kosztował 40 zyla, tulejka 7 z nabiciem. Przetoczenie komutatora pewnikiem 2 browce, bo cała operacja zajmuje 5 minut.

Wielokrotnie z braku czasu odwoziłem rozruszniki, pradnice i alternatory do elektromechaników. Wiem jak potrafia odpowiednio podnieśc rangę problemu. Przestali w hujki pogrywac jak mieli do usługi dodawac paragon na części.


a widziałes kiedykolwiek styki w automacie ? robia sie jak z marchewki i zapomnij wtedy o normalnym przepływie pradu rozruchowego do rozrusznika - rozrusznik wtedy steka a nie kreci a automat cyka..... no i co powiesz ?? , w swoim życiu naprawiałem nie jeden rozrusznik wiec uszanuj czyjąs robote - nie mierz wszystkich jedna miarą..