

Błąd czujnika obrotów wałka?
#1
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2009 - 18:55
Ostatnio w mojej omedze pali się kontrolka check engine. Podjechałem na komputer i mechanik stwierdził błąd sondy. Wymieniłem sonde i check świeci nadal. Po ponownym podlączeniu komputera pokazuje on błąd czujnika obrotów wałka. Dodam że falują mi obroty ponadto czasem jak sie zaplali kontrolka silnika to nie moge wejść na więcej niż 4500 obrotów. Mechanik twierdzi ze to nie jest czujnik obrotów wałka bo jakby był walniety to samochod by nie zapalil. Prosze o pomoc poniewaz nie chce wymieniac czesci jesli sa dobre. Czy mechanik ma racje twierdzac ze jezeli czujnik nie dziala to nie zapali? Czy moze wlasnie jest walniety i dlatego odcina powyzej 4500 obrotow, dodam ze nie zawsze tak sie dzieje. Bo check zaswieca sie raz a raz nie.
#2
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2009 - 19:14
#3
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2009 - 20:42
Czy mechanik ma racje twierdzac ze jezeli czujnik nie dziala to nie zapali?
Poinformuj mechanika że czujniki hallotronowe w Oplu są 2 - wału i wałków rozrządu - jak wału jest padnięty - auto nie zapali, jak wałka - będzie błąd ale odpali, z tym że nie równo będzie wkręcał się na obroty
#4
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2009 - 21:43

A auto nie zapali lub zapali z bardzo duzym trudem jak jest uszkodzony czujnik polozenia walu korbowego. I mozesz poszukac innego mechanika na wszelki wypadek - moze ktos z forum poleci kogos sprawdzonego w Twoim rejonie.
#5
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2009 - 11:41
#6
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2009 - 12:46
#7
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2009 - 13:32
#8
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2009 - 13:35
#9
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2009 - 15:06

#10
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2009 - 21:31
jutro zamowie z allegro jedne z tych tanich i zobaczymy czy cos pomoze:
http://allegro.pl/it..._8_2_0_16v.html
oraz
http://allegro.pl/it..._8_2_0_16v.html
check raz sie pali raz nie. jak juz sie zapali to ma muła wiekszego niz zwykle bo od poczatku chodzi tak jak mu ie podoba. czasami leci jak rakieta a czasami jak tico

wyczytalem w tym temacie ze sa 2 typy koncowek od czujnika walu. i male pytanko - czy to ta wtyczka podpinana m/w pod skrzynia biegow? dokladnie sie tam nie przygladalem ale jutro wjade na kanal i dobrze oblukam zanim cos kupie.
ps
dodam tez ze 2 dni temu po krotkiej trasie zgasilem silnik. stal jakies polgodz i taka niespodzianka:
wlaczam zaplon (prawie zawsze jak i tym razem czekam az zgasna lampki od abs i poduszek) a tu na zgaszonym silniku mi obrotomierz nawet do 7 tys obr podskakuje!! auto nie chcialo wogole zapalic. zaskoczylo dopiero po kilkukrotnym wlaczeniu i wylaczeniu zaplonu. czy ktorys z tych czujnikow moze miec cos z tym wspolnego?
#11
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2009 - 12:45
#12
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2009 - 13:41
#13
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2009 - 13:50
panowie mnie orginal kosztowal 478zl w serwisie GM oczywiscie do 3,0 mv6
Ale ty masz V6 a my tu o R4 debatujemy

#14
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2009 - 15:49
#15
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2009 - 17:13
Ale ty masz V6 a my tu o R4 debatujemy
Za oryginal GM - czujnik walkow rozrzadu - (opakowanie GM, w srodku siemens, nowszy typ, wtyczka zaokraglona) do X20XEV dalem 450 PLN. Raz juz sie nacialem z kiepskim zamiennikiem (termowylacznik) i mi w sumie wyszlo troche drozej niz bym w ASO kupowal, wiec teraz nie zalowalem $$$. Chociaz wcale sie nie zdziwie jak ktos zaraz napisze ze mam cos glowa, zeby tyle kasy wydac jak mozna cos kupic 4 razy taniej

#16
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2009 - 17:27


#17
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2009 - 07:24
Chociaz wcale sie nie zdziwie jak ktos zaraz napisze ze mam cos glowa, zeby tyle kasy wydac jak mozna cos kupic 4 razy taniej
A czemu - jak ładujesz w auto oryginały to i auto Ci się zwróci bezawaryjną jazdą (chociaż Oma to Oma - kapryśna jest)
Tak czy inaczej nie odbiegajmy już od tematu - bo się bałagan zrobi
Ten czujnik wałków miałem Siemensa - i wcale nie był drogi jak go kupowałem (ceny już nie pamiętam) - natomiast wału w oryginale kupiłem i trochę fufu kosztował
#18
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2009 - 08:15

#19
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2009 - 14:21
znacie niemiecka firme VEMO? w sklepie kolo mnie maja czujnik polozenia walu korbowego tej firmy za niecale 140zl. zastanawiam sie nad nim bo orginal 250zl. spotkal sie ktos z ta firma?
#20
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2009 - 16:57
dobra. tym razem na chinskim czujniku sie przejechalem. kupilem orginal siemens za 125zl do rozrzadu.
znacie niemiecka firme VEMO? w sklepie kolo mnie maja czujnik polozenia walu korbowego tej firmy za niecale 140zl. zastanawiam sie nad nim bo orginal 250zl. spotkal sie ktos z ta firma?
nie kombinuj tylko napisz albo zadzwon do www.gsi-goszczynski.pl i popros o dobry czujnik polozenia walkow pamietajac ze sa ich 2 rodzaje - inny do 56.1 i inny do 56.5