Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Błąd czujnika obrotów wałka?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   osd

osd
  • 18 postów
  • Dołączył: 20-03-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 04 sierpnia 2009 - 18:55

Witam

Ostatnio w mojej omedze pali się kontrolka check engine. Podjechałem na komputer i mechanik stwierdził błąd sondy. Wymieniłem sonde i check świeci nadal. Po ponownym podlączeniu komputera pokazuje on błąd czujnika obrotów wałka. Dodam że falują mi obroty ponadto czasem jak sie zaplali kontrolka silnika to nie moge wejść na więcej niż 4500 obrotów. Mechanik twierdzi ze to nie jest czujnik obrotów wałka bo jakby był walniety to samochod by nie zapalil. Prosze o pomoc poniewaz nie chce wymieniac czesci jesli sa dobre. Czy mechanik ma racje twierdzac ze jezeli czujnik nie dziala to nie zapali? Czy moze wlasnie jest walniety i dlatego odcina powyzej 4500 obrotow, dodam ze nie zawsze tak sie dzieje. Bo check zaswieca sie raz a raz nie.

#2 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 04 sierpnia 2009 - 19:14

Na poczatek sprawdz sobie przewód od czujnika wałków,bo lubi się przecierać,oraz podaj jaki nr błędu masz.

#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 sierpnia 2009 - 20:42

Czy mechanik ma racje twierdzac ze jezeli czujnik nie dziala to nie zapali?


Poinformuj mechanika że czujniki hallotronowe w Oplu są 2 - wału i wałków rozrządu - jak wału jest padnięty - auto nie zapali, jak wałka - będzie błąd ale odpali, z tym że nie równo będzie wkręcał się na obroty



 


#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2009 - 21:43

Jak masz "kaganiec" na 4500 RPM to teoretycznie czujnik walkow rozrzadu poszedl sie...... bawic na smietniku :D Jestem bezposredno po wymianie tego czujnika. Objawy takie same byly jak u Ciebie - kaganiec na 4500 RPM, ciezkie wchodzenie na obroty, check silnika caly czas zapalony, BRAK MOCY. Zczytaj bledy na spinacz i zobacz co ci "wymiga". Jezeli wyjdzie ze czujnik walkow rozrzadu to nie kupuj przypadkiem na allegro czujnikow HP/topran, siemens w cenie w okolicy 100PLN bo za dlugo nie pochodza. Lepiej odzalowac ciut wiecej kasy na porzadny czujnik i miec spokuj na jakis dluzszy czas (ja kupilem oryginalny, nie pytajcie ile $$$, bo mi sie slabo robi jak sobie przypominam). I jedno halo jeszcze - sa dwa typy tego czujnika, roznia sie wtyczka! Czujnik mozna sprawdzic bez wyjmowania z auta - w spawdzonych poradach jest, mierzysz opornosc na wtykach i wtedy wiesz czy napewno czujnik do bani czy kable.

A auto nie zapali lub zapali z bardzo duzym trudem jak jest uszkodzony czujnik polozenia walu korbowego. I mozesz poszukac innego mechanika na wszelki wypadek - moze ktos z forum poleci kogos sprawdzonego w Twoim rejonie.

#5 OFFLINE   osd

osd
  • 18 postów
  • Dołączył: 20-03-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 05 sierpnia 2009 - 11:41

Zczytałem błędy na spinacz. Wymigało błąd 0335 oraz 0340. Są to 2 czujniki od wału oraz od rozrządu. Ciekawe na ile trafna jest ta diagnoza, Czujniki tanie nie są nie chce popadać w zbędne koszta. Ktoś pomoże??:confused:

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 sierpnia 2009 - 12:46

trafną diagnozę otrzymasz u mechanika - czujniki czasami padają oba - ale najpierw sprawdź wtyczki. może któraś się przetarła i wywaliło oba czujniki.



 


#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2009 - 13:32

Czujnik walkow rozrzadu mozna sprawdzic miernikiem - jest w sprawdzonych poradach. A przy czujniku walu korbowego zobacz czy kabel wychodzacy z czujnika nie jest przetarty/przegnity na izolacji przy samym czujniku. Walniety czujnik walu korbowego moze rowniez powodowac blad czujnika walkow rozrzadu, ale zdaza sie czesto ze te czujniki padaja jednoczesnie.

#8 OFFLINE   Guzior

Guzior

    Darek

  • 38 postów
  • Dołączył: 19-11-2008
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 sierpnia 2009 - 13:35

witam.podłącze się do tematu jestem po wymianie "czujnika wału" i "czujnika wałka rozrządu" który zasygnlizował komputer.Przyznam się że o ile "czujnik wału" zakupiłem orginalny o tyle "wałka rozrządu" zwyczajowy tani zamiennik i ... nie mogę pozbyć się pomarańczy (check) i brakuje i mocy. Z poradą OKPforum dokonałem pomiaru "czujnika wałka rozrządu": zamienik wykazał 14-16ohm natomiast stary orginalny 12ohm pojechałem do serwisu koleś zmierzył mi zapakowany orginał GM i ten też pokazał 12ohm. Moje pytanie: jaką wartość powinien pokazywać taki czujnik i czy przy pomiarze powinien być zabudowany. Według forum oporność czujnika wacha się między 14-16ohm.

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2009 - 15:06

na jednej parze pinow powinno byc okolo 10-14 Ohm a na drugiej cos okolo 0,5 Ohm. poszukaj w sprawdzonych poradach tematu "wartosci pomiarowe czujnikow", tam jest wszystko dokladnie opisane. A tani czujnik walkow nierzadu z allegro za 100 pln fabrycznie moze byc juz walniety :D

#10 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2009 - 21:31

mam podobny problem. bład 0340, 0335 oraz 0100 (przepływomierz - ale z tym dam sobie narazie spokoj)
jutro zamowie z allegro jedne z tych tanich i zobaczymy czy cos pomoze:
http://allegro.pl/it..._8_2_0_16v.html

oraz
http://allegro.pl/it..._8_2_0_16v.html

check raz sie pali raz nie. jak juz sie zapali to ma muła wiekszego niz zwykle bo od poczatku chodzi tak jak mu ie podoba. czasami leci jak rakieta a czasami jak tico :p. najczesciej odpala ciezko, chyba ze mu odbije i pyknie od zaraz. nie probowalem wkrecac do 4500 jak wyskoczy blad ale pewnie jutro bede mial okazje to sprawdze.
wyczytalem w tym temacie ze sa 2 typy koncowek od czujnika walu. i male pytanko - czy to ta wtyczka podpinana m/w pod skrzynia biegow? dokladnie sie tam nie przygladalem ale jutro wjade na kanal i dobrze oblukam zanim cos kupie.

ps
dodam tez ze 2 dni temu po krotkiej trasie zgasilem silnik. stal jakies polgodz i taka niespodzianka:
wlaczam zaplon (prawie zawsze jak i tym razem czekam az zgasna lampki od abs i poduszek) a tu na zgaszonym silniku mi obrotomierz nawet do 7 tys obr podskakuje!! auto nie chcialo wogole zapalic. zaskoczylo dopiero po kilkukrotnym wlaczeniu i wylaczeniu zaplonu. czy ktorys z tych czujnikow moze miec cos z tym wspolnego?

#11 OFFLINE   Guzior

Guzior

    Darek

  • 38 postów
  • Dołączył: 19-11-2008
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 sierpnia 2009 - 12:45

Witam. słyszałem że częsci od "Stachowiaka" są ok ale tak jak kolega "przybek83" pisze lepiej kupić orginał. ja już 3 czujnik wałka rozrządu przerabiam i lipa straszna brak mocy , przyśpieszenia głośna praca i paliwożerność. Miałem te same błędy co ty 0340 0335 czujnik wału się stracił po wymianie i skasowaniu błędów na kompie natomiast zamiennik czujnika wałka pozostał i jest nie do skasowania -czekam na przesyłke orginału GM z "opelshopu" i zobaczymy czy klucha ruszy. jesli chodzi o wtyczki wału i wałka są prostokątne i możesz zresztą sam sprawdzić są dostępne na czole silnika.

#12 OFFLINE   czonki

czonki
  • 11 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: zamosc

Napisany 10 sierpnia 2009 - 13:41

panowie mnie orginal kosztowal 478zl w serwisie GM oczywiscie do 3,0 mv6

#13 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2009 - 13:50

panowie mnie orginal kosztowal 478zl w serwisie GM oczywiscie do 3,0 mv6


Ale ty masz V6 a my tu o R4 debatujemy ;)



 


#14 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2009 - 15:49

no ze spalanie to u mnie roznie. raz tryb dziadek i spalanie 17,6L/100km a raz do dechy i 13.7L/100km (tryb miejski). nie mam teorii ani na spalanie ani na to kiedy ma moc a kiedy ja traci... chociaz wydaje mi sie ze najwiecej mocy tracvi jak sie silnik rozgrzeje blisko 100 stopni.

#15 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2009 - 17:13

Ale ty masz V6 a my tu o R4 debatujemy ;)


Za oryginal GM - czujnik walkow rozrzadu - (opakowanie GM, w srodku siemens, nowszy typ, wtyczka zaokraglona) do X20XEV dalem 450 PLN. Raz juz sie nacialem z kiepskim zamiennikiem (termowylacznik) i mi w sumie wyszlo troche drozej niz bym w ASO kupowal, wiec teraz nie zalowalem $$$. Chociaz wcale sie nie zdziwie jak ktos zaraz napisze ze mam cos glowa, zeby tyle kasy wydac jak mozna cos kupic 4 razy taniej :D

#16 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2009 - 17:27

krokowca kupilem ponad 10x taniej :p. nawet paragon dostalem hehe i o dziwo dziala jak orginalny. narazie mam go rok i wydaje mi sie ze jeszcze ociagnie a kosztowal jedyne 46zl :D

#17 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2009 - 07:24

Chociaz wcale sie nie zdziwie jak ktos zaraz napisze ze mam cos glowa, zeby tyle kasy wydac jak mozna cos kupic 4 razy taniej


A czemu - jak ładujesz w auto oryginały to i auto Ci się zwróci bezawaryjną jazdą (chociaż Oma to Oma - kapryśna jest)

Tak czy inaczej nie odbiegajmy już od tematu - bo się bałagan zrobi

Ten czujnik wałków miałem Siemensa - i wcale nie był drogi jak go kupowałem (ceny już nie pamiętam) - natomiast wału w oryginale kupiłem i trochę fufu kosztował



 


#18 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 sierpnia 2009 - 08:15

Kiedyś pisałem, ale przypomnę: ja swój kupowałem w sieci FOTA. za 120 oryginalny tylko starte było logo GM :) i hula ponad rok bez problemów.

#19 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2009 - 14:21

dobra. tym razem na chinskim czujniku sie przejechalem. kupilem orginal siemens za 125zl do rozrzadu.
znacie niemiecka firme VEMO? w sklepie kolo mnie maja czujnik polozenia walu korbowego tej firmy za niecale 140zl. zastanawiam sie nad nim bo orginal 250zl. spotkal sie ktos z ta firma?

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 sierpnia 2009 - 16:57

dobra. tym razem na chinskim czujniku sie przejechalem. kupilem orginal siemens za 125zl do rozrzadu.
znacie niemiecka firme VEMO? w sklepie kolo mnie maja czujnik polozenia walu korbowego tej firmy za niecale 140zl. zastanawiam sie nad nim bo orginal 250zl. spotkal sie ktos z ta firma?


nie kombinuj tylko napisz albo zadzwon do www.gsi-goszczynski.pl i popros o dobry czujnik polozenia walkow pamietajac ze sa ich 2 rodzaje - inny do 56.1 i inny do 56.5