Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka różnica po zmianie opon z 235 na 215


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   dworak21

dworak21

    Zbanowany

  • 15 postów
  • Dołączył: 25-02-2009
  • Skąd: bstok

Napisany 21 listopada 2009 - 01:28

tez mam E39 225/16 i tez nosi

#22 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 21 listopada 2009 - 10:03

Ok nosi, wiadomo 225 to jednak juz opona aspirująca do miana nieco szerszej. W Omie jednak 235 po prostu przeraża, trzeba walczyć z kierownicą.

Myślę, że nie można porównywać prowadzenia Omegi do E39. Rozmiary podobne, waga też, ale jednak 5-tkę dużo pewniej i łatwiej się kontroluje. Oma nie jest mistrzem prowadzenia niestety, choć z kolei bije E39 na głowę pod wieloma innymi względami, prowadzenie, jednak zdecydowanie różne.

#23 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 listopada 2009 - 11:59

Kumpel ma bmke 316 i kapcie wcale nie duze bo chyba 205,65/15 zawieszenie sprwdzane ale jak nia sie przejechalem to odrazu odechcialo mi sie zakladac cos wiekszego u siebie.Jedyny plus duzych kapci to ********* wyglad reszta to same minusy.

#24 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 21 listopada 2009 - 12:30

Na 205 w trójce się kiepsko jeździło? Tam to jest standardowy rozmiar, wiec miałeś jakieś dziwne odczucia.

Co do szerokich opon to się zgadzam, w Omie wg mnie do normalnej jazdy 215 to jest maks. Zanim kupiłem Omkę wiedziałem, że ten model raczej kiepsko się prowadzi a wszelkie tunningi jeszcze bardziej pogarszaja sprawę (i faktycznie tak jest). Z drugiej strony fabrycznie Omega wygląda bardzo słabo, wiec decyzja należy do własciciela.

#25 OFFLINE   Tobiasz86

Tobiasz86
  • 207 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2010 - 20:12

Na 205 w trójce się kiepsko jeździło? Tam to jest standardowy rozmiar

tak samo standardowy jak w omie 235
latem jeżdżę na 235/45 r17 zimą 205/55 r16 i wielkiej różnicy nie odczuwam, na jednych i drugich napiepsza w koleinach

#26 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 stycznia 2010 - 21:01

Tak 235/45/17 jest seryjna opona w omegach ale BFL i tych mocniejszych

W poprzdniej omedze B latem uzywalem wlasnie seryjnych 17" felg omegowskich z BFL z oponami 235/45/17 i potwierdze wszystkie opinie tutaj napisane ze miota autem na koleinach strasznie i dodatkowo musialem zalozyc dystanse bo s przodu tarlo opona o amortyzator.

Te kola 17 z oponami 235 sobie zostawilem i w nadchodzace lato zaloze do mojej obecnej omegi BFL. Teraz zima jezdze na 205/55/16


Znajomy mial tez BFL kombi wlasnie z seryjnymi 235/45/17 i nic nie rzucalo


Wychodzi na to ze 17" 235 na BFL jest ok, choc bede wstanie to potwierdzic jak przyjdzie wiosna i zaloze te same kola i opony ktore na poprzedniej omie B powodowaly rzucaniem autem.

#27 OFFLINE   Tobiasz86

Tobiasz86
  • 207 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2010 - 21:31

jordi23 ale pod kontem technicznym praktycznie nie ma różnicy w wersji przed i poliftowej jeśli chodzi o zawieszenie/masę/rozstawy itd. więc teoria że w B rzucało a BFL już nie jest nieprawidłowa. Różnica może powstać przy różnych markach opon, ciśnieniu w oponach i przede wszystkim szerokości i głębokości kolein.

#28 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 stycznia 2010 - 21:55

No pewnie masz racje ze nie roznia sie, ale fakt jest taki ze u kolegi w BFL kombi nie rzucalo autem na tym samym odcinku drogi a moja omega B rzucalo. Felgi identyczne w autach. Opony rozmiarowo tez 235/45/17" u mnie continental u znajomego michelin. Cisnienie to samo. Bierznik inny ale to na suchej nawierzchni nie ma wplywu.
Co gorsza u znajomego amortyzatory byly juz na wykonczeniu i l u mnie w miare nowe przejechane 20kkm.

Pamietam to dobrze bo robilismy testy, jechalismy na zmiane na tym samym odcinku drogi...

Generalnie cos w tym jest... bo tez opisujesz ze na 235 Ci nie rzuca autem, a wszyscy co pisze ze rzuca posiadaja omege B

pozdrawiam

#29 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 29 stycznia 2010 - 23:27

Podepnę się pod ten temat. Mam omę b i takowe felgi/opony lato. Kolego JORDI23 czy będę musiał na przód zakupić jakieś dystansy ? Proszę o wyczerpujące info.

#30 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 stycznia 2010 - 23:37

Generalnie cos w tym jest... bo tez opisujesz ze na 235 Ci nie rzuca autem, a wszyscy co pisze ze rzuca posiadaja omege B

pozdrawiam

ja bym stawial na tuleje, przy szerokich laczach to tylko lemforder

#31 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 30 stycznia 2010 - 10:47

Mariusz : No ja musialem miec dystans z przodu bo bok opony mocno tarl o amortyzator, wiec jezeli masz te same felgi i ten sam rozmiar opony to bedziesz musial.

Na tyl tez zalozylem dystans zeby w miare to rowno bylo (przod z tylem)

1cm/1.5cm dystans powinien wystarczyc. - najlepiej zaloz sobie kola i zobacz

Polecam firme www.ring-tuning.pl dzwonisz podajesz co potrzebujesz i robia i wysylaja. Dystanse sa dobrze wytoczone i co najwazniejsze proste. (zamawialem u nich juz kilkanascie roznych kompletow dystansy i wszystko cacy) Jak bedziesz mial krzywy dystans to beda drgania na kierownicy.

#32 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 30 stycznia 2010 - 13:12

Fenks za info :)

#33 OFFLINE   Tobiasz86

Tobiasz86
  • 207 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: RKR
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2010 - 13:56

jordi23 nie zrozumiałeś, pisałem że pływa tak samo na 17 jak i 16 :)

#34 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 30 stycznia 2010 - 20:05

BEAST ty masz chyba 17 stki 235x45x17 i potrzebowałeś jakiś dystansów ?

#35 OFFLINE   velo

velo
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-02-2008
  • Skąd: Międzyrzecz

Napisany 31 stycznia 2010 - 00:15

ja mam 245x40x18 i dystanse z tyłu ale nie musiały być nie wiem tylko jakie mam ET ale nic nigdzie nie trze!!Dodam ze zawiasek tez jest i gicior.

#36 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 22 czerwca 2012 - 17:42

Cześć,
Trochę odgrzeję...
Dziś rano jadąc do roboty zauważyłem, że lewe koło trze o nadkole w ''hopkach", aż nadkole mi wytarło i zaczyna o błotnik w większych ''dziurkach''
Koła to oplowskie ''łopaty'' siedemnastki i opona 235/45/17-towina tego zestawu z b fl do b?

#37 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2012 - 17:47

Cześć,
Trochę odgrzeję...
Dziś rano jadąc do roboty zauważyłem, że lewe koło trze o nadkole w ''hopkach", aż nadkole mi wytarło i zaczyna o błotnik w większych ''dziurkach''
Koła to oplowskie ''łopaty'' siedemnastki i opona 235/45/17-towina tego zestawu z b fl do b?


te koła nie maja prawa obcierać.Nawet przy niższym zawieszeniu.
Czy masz dystanse założone??

#38 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 22 czerwca 2012 - 18:49

nie ma dystansów...trochę mnie ta sytuacja dziwi bo to tak nagle...no może co raz mocniej ocierało tylko dobrą muze mam i nie słyszałem...to drugi sezon na tych kapciachi nic się nie działo...2 miesiące temu wymieniłem sprężyny z tyłu i wcisnęli mi te wzmacniane i tył trochę do góry poszedł, ale to chyba nie ma wpływu? Co to może być? koniec sprężyn? Czy może amorki umarły?

#39 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 czerwca 2012 - 20:58

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy sprężyna jest cała, później czy geometria nie poszła, ale przy takim obcieraniu było by widać ze koło stoi nie bardzo. Chyba ze amor sie całkiem skończył, ale to by raczej też było czuć.

#40 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 22 czerwca 2012 - 21:07

Obejrzyj dokładnie mocowania amortyzatorów, potem sprawdź geometrię tak jak kolega napisał. Ja u siebie mam 235 bez dystansów i nic nie obciera.