

Jaka różnica po zmianie opon z 235 na 215
#1
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 03:09
#2
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 05:42
Jeśli chodzi o spalanie to różnica pomiędzy 195/65 R15 a 225/50 R17, w moim przypadku to niecały litr gazu na 100 km, więc mało odczuwalna.
#3
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 07:12

#4
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 16:31
Ale co brzydko?? masz jakas fote??tylko nie zrob tak jak ja - nie zakładaj 215/40 - bo wyglada masakra

#5
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2009 - 20:14
Wyglądało tragicznie
#6
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 23:35

#7
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 23:42
Interesuje mnie czy bedzie to odczuwalne sporo na mocy i spalaniu jak zmienie z 235 na 215 opony bo wydaje mi sie ze jak na silnik o mocy 130 koni to troszke za szerokie opony 235 i do tego 17 kola
Napewno odczuwalne na plus to będzie jadąc w koleinach. Mniej będzie cię woziło.
#8
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 19:37
#9
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 20:42
Ważna jest szrokość felgi, ja mam 8,5 najpierw miałem 215 to tragicznie wyglądało, pużniej 235.Teraz mam z przodu 225 a tył 235 i jest ok.
O to dla mnie ważna informacja

#10
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 21:05

#11
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 21:41
Ja też tak zmieniłem i jeżdzi sie o dużo,dużo lepiej.235/45/17 na 215/50/17
#12
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2009 - 18:08
Powiedzcie będzie w czym różnica, jak duża , no poza kosztami utrzymania o niebo wyższymi...
Bo teoretycznie na 15 będzie mniejsze spalanie większy komfort mniejsze koszta serwisowania i zakupu opon itd...
No i bardzo ważne pytanie czy będą pasowały te koła bo są od Opla Sintry???
#13
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2009 - 19:58
No i bardzo ważne pytanie czy będą pasowały te koła bo są od Opla Sintry???
Zalezy od ET i 225/50/17 beda dosc wysokie. Jesli ET bedzie wysokie to z przodu bedzie chyba obcierac przy tym rozmiarze. Mozliwe ze dystanse bedziesz musial zalozyc.
#14
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2009 - 20:45
ROZSTAW ŚRUB 5x115
Omega według danych z Allegro:
ROZSTAW ŚRUB 5x110
No ale sam ten rozstaw śrub chyba dyskwalifikuje je? Kurde a za grosze mogłem je mieć gościa odesłałem z powrotem a już z nimi jechał... Myslisz, że by ocierały? kurde a i na 18 widziałem Omege i jakoś to musiało jeździć. A 50 wysokość myślę, że minimum komfortu by dawało, no ale dystans poszerzy tylko tak, jak to ma sie do wysokości i obcierania?
#15
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2009 - 21:06
Koła możesz sobie porównać tutaj http://www.miata.net...e/tirecalc.html Zaznacz "Metric" i w pierwsze pole wpisz orginalny rozmiar a w drugie taki jaki chcesz założyć. Zobaczysz jakie będą różnice, generalnie nie powinny być wyższe aniżeli 2% pomiędzy serią, a tymi które chcesz założyć.
Co do szerokosci opony i felgi to nie mogą być koła za szerokie, bo pod obciążeniem będą obcierać na dziurach o błotniki. Jeśli masz zbyt niskie ET (felgi będą wystawały bardziej w kierunku nadkola anizeli w serii) to szerokość opony też musi być odpowiednio mniejsza.
Staraj sie kupić takie koła, które maja już odpowiednie ET (będą wystawać w kierunku nadkola tak jak chcesz), bo inaczej bedziesz musiał kombinować z dystansami i jeszcze kupować śruby do nich. Ponadto dystanse nie maja zbyt dobrego wpływu na stan zawieszenia.
#16
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2009 - 21:09
myślę, że minimum komfortu by dawał
profil 50 nie da Ci żadnego komfortu.
ps. poza tym po co w ogole romawiać o felgach, ktore NIE PASUJĄ na piaste ze względu na rozstaw srub.
#17
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2009 - 21:17
No właśnie bo z wyglądu mogą być niby identyczne a przy zakładaniu okazuje się że nie wchodzą do końca gdzieś ociera coś nie pasuje a już tak się zdarzało... Moim zdaniem najlepiej podjechać na miejsce , przymierzyć, założyć i przejechać się, jak będzie ok to brać i tyle.

Kurde napaliłem sie trochę na 17 a może nawet 18 ale 18 to już przegięcie chyba całkiem? Wiadomo od razu niższa opona, szersza, a Omega to dupowóz przecież ma być komfortowa.
#18
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2009 - 21:40

#19
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2009 - 23:09
Kilka miesięcy temu jeszcze miałem Forda Probe 2.5V6 felgi 18cali 235,czy 245szerokie. Trzymanie się w zakrętach to poezja ale każda najmniejsza nierówność na drodze to jakby zawieszenia w ogóle w aucie nie było:o
Także tak jak kolega Christo napisał koła w aucie powinny jednak być jak najbliższe oryginałowi.
#20
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 00:16
Kiedys byłem w posiadaniu Bawarki E39 i tam szerokie kapcie to żaden problem, zero reakcji na kierownicy, w Omie rzuca po całym pasie.
Kumpel ma E39 225/16 i go nosi.
Na 18" nie jest zle, ale trzeba uwazac.
A po dziurach sie nie jezdzi nawet na 15";)