Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zaślepienie recyrkulacji spalin EGR


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 czerwca 2013 - 19:31

hohlick
Wg tego co cytujesz to we wszystkich silnikach benzynowych starszej generacji mamy efekt niekontrolowanego wzrostu temperatury. Stare silniki nie miały EGR.... Np. miałem corsę B z silnikiem C14NZ :)

#122 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2013 - 20:09

coś w tym prawdy musi być.
W sumie to zaczął silnik brać olej ale nie wiem czy to napewno przez zaślepienie EGR.

#123 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 lipca 2013 - 13:18

kilka dni temu z ciekawości zaślepiłem EGR. faktycznie auto zbiera się lepiej, ale również spalanie wg. kompa wzrosło do ok 11,8l. Może dlatego że pedał gazu często był w podlodze w czasie prób przyspieszenia. Temperatura silnika jest taka sama,chodź wolniej się nagrzewa

#124 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 lipca 2013 - 15:09

To tak krótko pomyśleć czy warto zaślepiać czy nie to podam pare spraw ktore sie wyeliminuje. EGR jak działa wpuszcza spaliny sadze substancje smoliste i inne tlenki ktore mogą dzialać na aluminiowy dolot. Sadze i smoła i nagar się robią zwęża się przelot po jakimś czasie powietrza i silnik nie mogąc zassać powietrza albo osłabnie albo olej będzie ciagnął przez odmy.

#125 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 lipca 2013 - 16:36

Mi mój opelek zaczał palić jakieś 1..1,5l więcej... Albo to wina że klima działa cały czas albo zaślepiony EGR - choć na moją logikę nie powinno, albo coś innego się zbiegło w czasie. Wywalę zaślepkę i zobaczę czy spalanie wróci do normy :)

#126 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 10 lipca 2013 - 18:42

chyba coś w tym jest, bo też zauważyłem że pali mi 1-1,5l więcej lpg niż przed zaślepieniem... dziwne

#127 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 lipca 2013 - 09:42

Zaslepka wywalona, spalanie spadło ale niewiele,.Moze dlatego, ze rurka od map sensora odlamala sie , szok! Faktycznie spalanie mogło wzrosnac bo kilka rzeczy zbieglo sie, czujnik, klima, troszke dłużej noga na gazie
Na weekend jade do Rabki i zrobię eksperyment w jedna strone zaslepie egr zas powrót zaslepke wyciągne. Zobaczymy.

#128 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 lipca 2013 - 16:29

Możliwe, że mam zaślepiony EGR? Jeżdżę obecną omką już 8 lat i do tej pory (odpukać) EGR nie sygnalizowało awarii. Oleju żłopie jak oszalały, ale wycieków i dymu z rury nie mam. 90% trasy w ciągu roku to krótkie odcinki, max dziennie to 15-20 km często i krótsze :D, ale i zdarzają się też takie gdzie w jedną stronę pomykam 700 km :) ale to 2 góra 3 razy w roku.
Pytam bo nie sprawdzałem jak mam u siebie, bo musiałbym specjalnie do warsztatu, zeby się dowiedzieć

#129 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 12 lipca 2013 - 23:11

Pytam bo nie sprawdzałem jak mam u siebie, bo musiałbym specjalnie do warsztatu, zeby się dowiedzieć

no my tez wrozki nie jestesmy...

#130 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 lipca 2013 - 01:15

8 lat to normalka na jednym EGR? Pytam bo jak czytam o tym, że padają jak muchy to zakładam że średnio raz na 3 lata :D

#131 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 lipca 2013 - 16:50

Wywaliłem zaślepkę i nie ma różnicy... więc on nie ma wpływu na spalanie ani na nic jak wszystko sprawne.

Jak to padają jak muchy? Ja mam fabryczny - 14 lat i 365000km przebiegu, ale mi oleju nie pali więc pewnie dlatego żyje :)

#132 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lipca 2013 - 19:07

Wywaliłem zaślepkę i nie ma różnicy... więc on nie ma wpływu na spalanie ani na nic jak wszystko sprawne.

Jak to padają jak muchy? Ja mam fabryczny - 14 lat i 365000km przebiegu, ale mi oleju nie pali więc pewnie dlatego żyje :)


Ja też wywaliłem zaślepkę , poprzednio z zaślepionym zrobiłem 10 tyś aby przetestować różnicę w mocy i spalaniu , teraz wróciłem do fabryki :D ii spalanie w trasie spadło w mieście nie widać różnicy , w trasie to ok 1litra bo z zaślepionym trudno było zmieścić się w 11 litrach , teraz w dziesięciu się wyrabia więc zaślepkę odkładam na półkę , oleju nie siorpie więc dolot czysty , przebieg podobny 387000:D

#133 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 01 września 2013 - 10:20

W omegach można śmiał wywalać egra.

plusy to lżejsze auto, czystszy dolot w benzyniakach krokowiec żyje dłurzej w dieslach tyrbina jest czytsza przez co mniej się nagrzewa i jest wydajniejsza.

W bęzyniakach spaliny są dosyć kaloryczne wiec po zaślepieniu spalanie idzie lekko w góre ale o jakieś 0,5l przy 4 czylindry w a przy v6 jest to nawet do 1l jeśli komuś więcej wciąga to znaczy że albo auto odrzyło wiec i kierowca nabrał dynamiki albo im bardziej zużyty silnik tym wiecej może palić i ciekawostka często przypomnienie sobie że świece nalerzy z czasem wymieniać pozwala zaoszczędzić nawet koło 1l/100km
w dieslach ze spalaniem jest na odwrut jak tds ci do tad palil 10l to teraz może palić 7,5l
o czym sam sie przekonałem na trasie kraków-gdzynia 10l (a w teorji powinienem mieć troche z góki x) gdzynia-kraków z zaślepionym 7,5l

W niektórych konstukcjach nie mozan zaśleić egr'a ze względu na to iż komp odrazu nam wejdzie w trym awaryjny(mercedes c-klasa 2.2TD) lub tak jak jest to w 3.0tid v6 isuzu na osprzęcie Danzo komp nas odetnie a zanim to zrobi tłoki zdążą spłynąć do miski olejowej xD w tym oto silniku EGR pomaga zchłodzić komorę spalania.

W rzadnym jedna wypadku EGR nie wpływa na zużycie oleju co najwyrzej na to czy trafi on do dolotu czy do wydechu. Istnieje teori iż w dolocie smarkając na zawory razem z bęzyną delikatnie je doszczelnia przez co mniej oleju przdostaje się z głowicy poprzez uszczelniacze i prowadnice w tym jednak przypadku wystarczy remont głowicy.
Idąc dalej tropem dostając sie z bęzyną na cylinder od góry doszczelnia pierścienie ale to tylko teoria. która znajduje zastosowanie w x14/16xe/xel

#134 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 września 2013 - 18:11

Ja nie widzę różnicy w spalaniu. Co masz na myśli pod pojęciem że spaliny są kaloryczne? Spaliny nie spalą się drugi raz więc na moją prostą logikę są takim neutralnym wypełniaczem cylindra...

#135 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 07 września 2013 - 18:36

Ja nie widzę różnicy w spalaniu. Co masz na myśli pod pojęciem że spaliny są kaloryczne? Spaliny nie spalą się drugi raz więc na moją prostą logikę są takim neutralnym wypełniaczem cylindra...



EGR diała za***iście ale tylko w teorii, mianowicie ma kierować niedopalone spliny(ta małą ale kaloryczna cześć spalin) czyli to co jeszcze ma w sobie jakąś energię do ponownego przepalenia. Jednak wszystko co w teorii działa super w praktyce nie jest w stanie oddzielić tej kalorycznej części od nie kalorycznej i do do dolotu trafiają poprostu spaliny, Gdyby EGR pracował tak jak teoria zakłada to by nikt nie montował w wydechu katalizatorów ani filtrów FAP'a.

Dodatkowo było takie bum na wtrysk wody do starych diesli na zasadzie że woda dostajaca się na cylindry rozkłada się na wodór i tlen przez co silnik ma więcej mocy z mniejszej ilości paliwa co tak naprawdę jest gówno prawda.
Para wona dodana do mieszanki paliwowo powietrznej działa jak mało kontorlowane doprężanie silnika w małej ilości diała jak sprężyna włorzona pomiędzy tłok głowicę a w większych jak drewniany klin.... ile ja widziałem wspaniałych silników załatwionych w ten sposób... niezniszczalne silniki mercedesa nagle pękały zacierały się i traciły kompresję...
Piszę o tym bo spaliny dodane do cylindra oprócz wartości kalorycznej działają też trochę jak ta para wodna przez co jak zaślepisz OGRA to często silnik zaczynają pracować o wiele ciszej i łagodniej. W benzynach spaliny są o bardzo wielę bardziej kaloryczne niż w dieslach przez co po zaślepieniu może a właściwie zawsze wzrasta spalanie(mimo że zanieczyszcza powietrze zasysane bilans eneggji zawartej w mieszance wychodzi na +) natomiast w dieslach spaliny są bardzo mało kaloryczne + diesel potrzebuje czystego i Źimnego powietrza a EGR je podgrzewa i zanieczyszcza przez co w dieslu są same pluzy za zaślepieniem chyba że jest sie ecoterrorystą.

Pzdr. dla N-Prawicy

#136 OFFLINE   mario22k

mario22k
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-08-2011
  • Skąd: Międzybórz

Napisany 07 września 2013 - 20:04

a gdzie jest zamontowany zawór egr w silniku 3,2 ?

#137 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 07 września 2013 - 20:10

w 3.2 na szczęście EGR'a nie ma za to jest elektroniczna przepustnica która może się zepsuć, masz 4 sondy lambda (o dwie za dużo) i 4 katalizatory(o 4 za dużo)

a no i jak katy wytniesz bez modyfikacji programu w ECU to ci zawory po wypala

#138 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 września 2013 - 20:10

Wiesz, że dzwoni ale nie wiesz gdzie :p Trochę prawdy w tym jest ale nie wszystko.

Nie są spaliny kaloryczne, a jak już to mają jakąś entalpie którą można wykorzystać, ot wszystko http://pl.wikipedia.org/wiki/Entalpia

Oczywiście mogą być węglowodory w spalinach, ale nie powinny być, i nie chodzi bynajmniej o ich wykorzystanie.

Ale nie po to jest EGR, on jest po to, żeby NOx dopalić, oraz trochę spalin w dolocie może obniżać temperaturę spalania.

#139 OFFLINE   mario22k

mario22k
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-08-2011
  • Skąd: Międzybórz

Napisany 07 września 2013 - 20:18

w 3.2 na szczęście EGR'a nie ma za to jest elektroniczna przepustnica która może się zepsuć, masz 4 sondy lambda (o dwie za dużo) i 4 katalizatory(o 4 za dużo)

a no i jak katy wytniesz bez modyfikacji programu w ECU to ci zawory po wypala


dzieki za odp.tak mi sie wydawalo ze niema.odczyty z sond wychodza na razie dobrze wiec i katy chyba jeszcze zyja.tak ze niemysle o wycince.:)

#140 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 26 stycznia 2014 - 00:22

czy po całkowitym zaslepieniu egr ecu wywala checka na zegary? Czy zapisany błąd ma wpływ na pracę silnika?