

Zaślepienie recyrkulacji spalin EGR
#101
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 08:13
Ad 2. Lambda nic nie mówi - po to jest przepływomierz żeby skład mieszanki był odpowiedni.
#102
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 15:12
U mnie brak jakiejkolwiek roznicy. Wiec u czesci z was wystepuje chyba efekt placebo taki jak u forumowiczow Daci, ktorzy stwierdzili, ze po wsadzeniu wentylatorka komputerowego w dolot z kibel rury uzyskali zmniejszone spalanie, lepiej dokrecajacy sie silnik, oraz zmiejszenie obrotow silnika przy tych samych predkosciach:masakra:
#103
OFFLINE
Napisany 08 września 2012 - 11:44
Wiec u czesci z was wystepuje chyba efekt placebo taki jak u forumowiczow Daci, ktorzy stwierdzili, ze po wsadzeniu wentylatorka komputerowego w dolot z kibel rury uzyskali zmniejszone spalanie, lepiej dokrecajacy sie silnik, oraz zmiejszenie obrotow silnika przy tych samych predkosciach:masakra:

#104
OFFLINE
Napisany 30 maja 2013 - 13:32
#105
OFFLINE
Napisany 30 maja 2013 - 15:21
Panowie gdzie w silniku 2.0 16v anajduje się ten EGR bo nie mam zielonego pojęcia !
Z tyłu silnika po prawej stronie cewki, patrząc od przodu auta.
#106
OFFLINE
Napisany 30 maja 2013 - 17:26
#107
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2013 - 10:34

#108
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2013 - 11:45
Piszcie proszę jakie blaszki włożyliście i czy się nie przepaliły po jakimś czasie. Po przepalonej puszce aluminiowej wolę wsadzić coś pewnego
kup gotowca :
http://allegro.pl/22...3287940471.html
lub
http://allegro.pl/za...3284384449.html
#109
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2013 - 13:44
Wysłane z mojego GT-I9001
#110
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2013 - 17:21
#111
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2013 - 21:27

#112
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2013 - 21:31
Błędów brak - jedynie co proszę o sprawdzenie - czy powinno być tak jak na screen'ach:
Bieg jałowy:

Po naciśnięciu pedału gazu (im mocniej tym wyższa wartość EGR):

Natomiast przy okazji zaniepokoiło mnie jeszcze coś - wartość pola "O2 SENSOR" - czy to jest sonda lambda?

Wartości zmieniają się non stop - od najniższej --> w górę --> znowu w dół --> znowu w górę (bieg jałowy, bez dodawania gazu)

Czy tak to powinno być i jest wszystko w porządku? :pokoj:
#113
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2013 - 21:45
Wartości zmieniają się non stop - od najniższej --> w górę --> znowu w dół --> znowu w górę (bieg jałowy, bez dodawania gazu
Tak ma być i wygląda to dobrze

#114
OFFLINE
#115
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2013 - 05:49
Z tym EGRem też?
Zadaniem EGR jest dodanie spalin do kolektora ssącego , spaliny zawierają małe ilości tlenu i są tylko wypełnieniem na które sonda reaguje bogatą mieszanką w efekcie czego ecu skraca czas wtrysku. Ważne jest aby sonda pracowała na przemian bogata/ uboga w całym zakresie obrotów.

#116
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2013 - 09:13

Dzięki manro!
#117
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2013 - 10:28
To juz tez bylo pisane wyzej, ze jesli egr jest uwalony lub silnik umeczony to zaslepienie cos pomaga. Jak masz zdrowy a egr jest ok to w czym ma pomoc? U mnie brak jakiejkolwiek roznicy. LPG zakladalem po fakcie wiec nie wiem czy trzeba ponownie ustawiacNiech ktoś napisze po przejechaniu 1000 i więcej kilometrów jak mu się sprawuje auto i jak daje sobie radę silnik. Bo zaraz po montażu to zawsze jest euforia, że działa
Wzrosło spalanie? Jak kultura pracy silnika? Czy trzeba jechać do gazownika na ponowną regulację sekwencji itp itd
#118
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2013 - 12:46

#119
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2013 - 21:01
http://www.swiatmoto...e=czytaj&id=728
http://www.mondeoklu...ra-i-inne/page2
W niektórych opracowaniach można znaleźć informację, że wyeliminowanie zaworu EGR poprzez jego zaślepienie a tym samym oszukiwanie komputera centalnego, który steruje systemem spalania prowadzi do wzrostu emisji cząstek stałych w silnikach diesel oraz niekontrolowanego wzrostu temperatury spalin w silnikach benzynowych. Oba te zjawiska mogą spowodować, że po pewnym czasie w układzie wylotowym nastąpią uszkodzenia, których naprawa będzie kosztowała więcej niż wymiana zaworu EGR.
http://www.swiatmoto...e=czytaj&id=728
ja chciałbym przeczytać opinie tych co np od kilku lat już jeżdżą na zaślepionym zaworze i nie zauważyli żadnych niepokojących objawów np w spalaniu stukowym lub w kolektorze wydechowym itp
#120
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2013 - 21:19
omega 2.0 tez miała zaślepiony egr nie widziałem żadnych objawów niepokojących.
Teraz mam 3.0 zaślepiłem bo przepuszczało spaliny do komory silnika i śmierdziało w aucie po około 3000 km zaczął się zapalać Check po podłączeniu do kompa pokazuje niesprawny egr ale nic po za tym więcej się nie dzieje, powiedział bym ze jest wiece plusów bo równo chodzi teraz.