Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zaślepienie recyrkulacji spalin EGR


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 września 2012 - 08:13

Ad 1. Jeśli to prawda, to chyba tylko w przypadku kiedy EGR był uszkodzony i puszczał spaliny w dolot w sposób niekontrolowany. Wczoraj mierzyłem swoje 3.0 - auto seryjne poza brakiem SAI'a (odkurzacza) i zaślepieniem EGR'u - do tego lekko poluźniony wydech (polskie tłumiki szt. 3 "dedykowane" do 3.0) + lekko dziurawy na łączeniu przed tłumikami środkowymi. Efekt? Jak dla mnie mizerny: moment praktycznie płaski jak stół - tyle że tylko 259Nm i to dopiero przy 5500 obrotów. Ja tłumaczę to wydechem, IMHO EGR nie ma żadnego wpływu.

Ad 2. Lambda nic nie mówi - po to jest przepływomierz żeby skład mieszanki był odpowiedni.

#102 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 05 września 2012 - 15:12

i tu sie zgodze, jesli po zaslepieniu egra auto zaczelo jechac tzn ze byl uszkodzony lub silnik bardzo zmeczony.
U mnie brak jakiejkolwiek roznicy. Wiec u czesci z was wystepuje chyba efekt placebo taki jak u forumowiczow Daci, ktorzy stwierdzili, ze po wsadzeniu wentylatorka komputerowego w dolot z kibel rury uzyskali zmniejszone spalanie, lepiej dokrecajacy sie silnik, oraz zmiejszenie obrotow silnika przy tych samych predkosciach:masakra:

#103 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 08 września 2012 - 11:44

Wiec u czesci z was wystepuje chyba efekt placebo taki jak u forumowiczow Daci, ktorzy stwierdzili, ze po wsadzeniu wentylatorka komputerowego w dolot z kibel rury uzyskali zmniejszone spalanie, lepiej dokrecajacy sie silnik, oraz zmiejszenie obrotow silnika przy tych samych predkosciach:masakra:


:):laugh::laugh::laugh::laugh::laugh: dobre to ......

#104 OFFLINE   pornis0071

pornis0071
  • 29 postów
  • Dołączył: 30-11-2012

Napisany 30 maja 2013 - 13:32

Panowie gdzie w silniku 2.0 16v anajduje się ten EGR bo nie mam zielonego pojęcia !

#105 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 30 maja 2013 - 15:21

Panowie gdzie w silniku 2.0 16v anajduje się ten EGR bo nie mam zielonego pojęcia !


Z tyłu silnika po prawej stronie cewki, patrząc od przodu auta.

#106 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 30 maja 2013 - 17:26

ok kolego a czy orientujesz sie czy przepustnica pasuje z 3,0 do 3,2 ? Ja mam 3,2 na osprzęcie 3,0 był taniej przy przekładce zostawic i chetnie bym kupił kolektor z 3,2 tylko czy przepustnica podejdzie.

#107 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 01 czerwca 2013 - 10:34

Piszcie proszę jakie blaszki włożyliście i czy się nie przepaliły po jakimś czasie. Po przepalonej puszce aluminiowej wolę wsadzić coś pewnego :)

#108 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2013 - 11:45

Piszcie proszę jakie blaszki włożyliście i czy się nie przepaliły po jakimś czasie. Po przepalonej puszce aluminiowej wolę wsadzić coś pewnego :)


kup gotowca :
http://allegro.pl/22...3287940471.html
lub
http://allegro.pl/za...3284384449.html

#109 OFFLINE   michu2312

michu2312
  • 156 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: Czerwonak

Napisany 01 czerwca 2013 - 13:44

Ja wyciąłem z blachy miedzianej 2mm bo akurat miałem taka pod ręką i jak na razie jest ok.

Wysłane z mojego GT-I9001

#110 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 czerwca 2013 - 17:21

Zaślepiłem :)
Opisałem tu - nie bedę 2x pisać tego samego :)
http://forum.omegakl...46&postcount=34

#111 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 czerwca 2013 - 21:27

Niech ktoś napisze po przejechaniu 1000 i więcej kilometrów jak mu się sprawuje auto i jak daje sobie radę silnik. Bo zaraz po montażu to zawsze jest euforia, że działa ;) Wzrosło spalanie? Jak kultura pracy silnika? Czy trzeba jechać do gazownika na ponowną regulację sekwencji itp itd

#112 OFFLINE   Omusia

Omusia
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-06-2013

Napisany 16 czerwca 2013 - 21:31

Nie jestem pewien, czy u mnie EGR działa prawidłowo, bo był wyczyszczony i nie ma wielkiej różnicy.

Błędów brak - jedynie co proszę o sprawdzenie - czy powinno być tak jak na screen'ach:

Bieg jałowy:

Dodany obrazek


Po naciśnięciu pedału gazu (im mocniej tym wyższa wartość EGR):

Dodany obrazek



Natomiast przy okazji zaniepokoiło mnie jeszcze coś - wartość pola "O2 SENSOR" - czy to jest sonda lambda?

Dodany obrazek


Wartości zmieniają się non stop - od najniższej --> w górę --> znowu w dół --> znowu w górę (bieg jałowy, bez dodawania gazu)

Dodany obrazek


Czy tak to powinno być i jest wszystko w porządku? :pokoj:

#113 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2013 - 21:45

Wartości zmieniają się non stop - od najniższej --> w górę --> znowu w dół --> znowu w górę (bieg jałowy, bez dodawania gazu


Tak ma być i wygląda to dobrze :)

#114 OFFLINE   Omusia

Omusia
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-06-2013

Napisany 16 czerwca 2013 - 21:47

Tak ma być i wygląda to dobrze :)


Z tym EGRem też? :)

#115 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2013 - 05:49

Z tym EGRem też? :)


Zadaniem EGR jest dodanie spalin do kolektora ssącego , spaliny zawierają małe ilości tlenu i są tylko wypełnieniem na które sonda reaguje bogatą mieszanką w efekcie czego ecu skraca czas wtrysku. Ważne jest aby sonda pracowała na przemian bogata/ uboga w całym zakresie obrotów.:D

#116 OFFLINE   Omusia

Omusia
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-06-2013

Napisany 17 czerwca 2013 - 09:13

I właśnie tak pracuje.. Czyli sondę mam sprawną :D

Dzięki manro!

#117 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 17 czerwca 2013 - 10:28

Niech ktoś napisze po przejechaniu 1000 i więcej kilometrów jak mu się sprawuje auto i jak daje sobie radę silnik. Bo zaraz po montażu to zawsze jest euforia, że działa ;) Wzrosło spalanie? Jak kultura pracy silnika? Czy trzeba jechać do gazownika na ponowną regulację sekwencji itp itd

To juz tez bylo pisane wyzej, ze jesli egr jest uwalony lub silnik umeczony to zaslepienie cos pomaga. Jak masz zdrowy a egr jest ok to w czym ma pomoc? U mnie brak jakiejkolwiek roznicy. LPG zakladalem po fakcie wiec nie wiem czy trzeba ponownie ustawiac

#118 OFFLINE   Omusia

Omusia
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-06-2013

Napisany 23 czerwca 2013 - 12:46

Po naciśnięciu pedału gazu na biegu jałowym zaczynało telepać silnikiem, EGR zatkałem i objaw ustąpił, lepiej też wkręca się na obroty, co do przyspieszenia, czy lepszej żwawości - nie zauważyłem nic takiego :)

#119 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 czerwca 2013 - 21:01

Ja tam jednak bym się bał zaślepienia EGR
http://www.swiatmoto...e=czytaj&id=728

http://www.mondeoklu...ra-i-inne/page2



W niektórych opracowaniach można znaleźć informację, że wyeliminowanie zaworu EGR poprzez jego zaślepienie a tym samym oszukiwanie komputera centalnego, który steruje systemem spalania prowadzi do wzrostu emisji cząstek stałych w silnikach diesel oraz niekontrolowanego wzrostu temperatury spalin w silnikach benzynowych. Oba te zjawiska mogą spowodować, że po pewnym czasie w układzie wylotowym nastąpią uszkodzenia, których naprawa będzie kosztowała więcej niż wymiana zaworu EGR.


http://www.swiatmoto...e=czytaj&id=728

ja chciałbym przeczytać opinie tych co np od kilku lat już jeżdżą na zaślepionym zaworze i nie zauważyli żadnych niepokojących objawów np w spalaniu stukowym lub w kolektorze wydechowym itp

#120 OFFLINE   raszek

raszek
  • 25 postów
  • Dołączył: 03-05-2009

Napisany 23 czerwca 2013 - 21:19

Miałem kiedyś renault 19 1.7 lpg wywaliłem egr bo nie równo silnik pracował, wszystko się uspokoiło i auto śmigało do końca swoich dni tj. około 5lat. 2 lata śmigałem
omega 2.0 tez miała zaślepiony egr nie widziałem żadnych objawów niepokojących.
Teraz mam 3.0 zaślepiłem bo przepuszczało spaliny do komory silnika i śmierdziało w aucie po około 3000 km zaczął się zapalać Check po podłączeniu do kompa pokazuje niesprawny egr ale nic po za tym więcej się nie dzieje, powiedział bym ze jest wiece plusów bo równo chodzi teraz.