Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prąd do lampy przedniej prosto z akumulatora???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lipca 2009 - 07:26

podchodzisz do problemu zbyt teoretycznie;)


Możliwe, możliwe, bo ja teoretyk jestem :D

Dlatego mimo oczywistej oczywistości :razz: czekam co z tego się urodzi ;)

 


#22 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 08 lipca 2009 - 15:45

bo żarówka ma wyższe napięcie, co za tym idzie - prąd,

Wyższe napięcie prąd niższy moc pozostaje bez zmian.
Świeci jaśniej bo są mniejsze spadki napięcia na przewodach,złączkach.
Żarówki fabrycznie robione są na napięcie sporo wyższe niż 12v dzięki czemu łatwo można
uzyskać większą jasność.

#23 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2009 - 19:20

dzis sprawdziłem naiecie na przykladzie ciężarówki ( mam ich na bazie 35 szt) scania - 2008 rok , jak wiemy akumulatory 2 szt x 12 v daje 24 v w stanie spoczynku, ładowanie 28 V ( tyle daje altek) , zarówki sa na 24 V , napiecie na żarówce podczas pracy silnika 27,4 V wiec żarówka dostaje 3,4 V wiecej niż podan na oprawce - to nie mażadnego wpływu na przepalanie sie żarówek - działaja normalnie, podobnie będzie z żarówkami w osobowym wiec bez obaw - bedzie działac i nic nie bedzie sie palic - pod warunkiem ze nie będa to zarówki typu ZENON :D

#24 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2009 - 15:24

Wyższe napięcie prąd niższy moc pozostaje bez zmian.


Nieprawda :razz:
To co, rezystancja żarnika się zmienia tak, żeby moc się zgadzała? Podpowiadam: nie :razz: A nawet więcej: rośnie wraz z temperaturą ;)

Świeci jaśniej bo są mniejsze spadki napięcia na przewodach,złączkach.


Nieprawda. Spadki nie zmniejszą się same (mogą, jeśli prąd płynie mniejszy - idealnie - zero prądu, zero spadku, ale też zero mocy :razz:) Tyle tylko, że do lamp teraz mamy mniej miedzi po drodze, bo prosto z aku.

 


#25 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 lipca 2009 - 17:59

Mniej miedzi mniejsza oporność.
Prawo Oma też.Nie podważalne przynajmniej na razie.
P=UxI
P-moc Wat
U-napięcie Volt
I-prąd Amper
:)

#26 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 09 lipca 2009 - 21:08

Spadki napięcia są wynikiem ciut za małego przekroju org przewodów, "korozji" miedzi w przewodach (zdarza się poczernienie), długości przewodów w obwodzie świateł. Z mojej praktyki wiem, że po zmodyfikowaniu zasilania żarówek przybywa około 1 V na tychże, i wzrokowo widać różnicę jasności światła.

#27 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2009 - 06:41

Mniej miedzi mniejsza oporność.
Prawo Oma też.Nie podważalne przynajmniej na razie.
P=UxI
P-moc Wat
U-napięcie Volt
I-prąd Amper
:)


elektryka będziesz uczył? :p:p:p:p:p:p:p:p:p:D

Wiem do czego zmierzasz, jasne że przewody do lamp są krótsze, ale napisałem to w poprzednim poście. Masz rację w tej materii :)

Ale moc nie zostanie zachowana.

Z pr. ohma:

I=U/R - czyli wraz ze wzrostem napięcia rośnie prąd, bo R = const. (no, może jest nieco wyższe bo i temp. wyższa, ale nie zależy liniowo od prądu).

P = U*I = I^2*R

Czyli moc nam rośnie bo wyższe napięcie (z aku prosto) i dodatkowo prąd też wyższy (o czym mówi praw ohma powyżej). Moc rośnie w kwadracie prądu.

Tyle teorii. W praktyce oznacza to, że zakładając z grubsza stałą oporność żarnika (a tak jest, zmienna jedynie od temp.) podamy wyższe napięcie (bo prosto z aku), prąd też się powiększy, no i mamy efekt zwiększenia mocy żarówki (czyli grzać też się będzie bardziej, ale to już inna sprawa).

Suma summarum: zaświeci lepiej.

Jak się wpienię to przerobię to u siebie i porobię pomiary przed i po, żeby mieć dokładne dane jak te parametry się zmieniają.

Swoją drogą to jak ktoś napisał, że żarówki są projektowane na wyższe napięcia, to ciekawe czy moc znamionową (55W) mają przy 12V czy przy tym na ile je robiono, bo to dziwne jest. Bardzo nawet :|

Spadki napięcia są wynikiem ciut za małego przekroju org przewodów, "korozji" miedzi w przewodach (zdarza się poczernienie), długości przewodów w obwodzie świateł. Z mojej praktyki wiem, że po zmodyfikowaniu zasilania żarówek przybywa około 1 V na tychże, i wzrokowo widać różnicę jasności światła.


Dokładnie tak jak piszesz. Pamiętajmy że miedź nie jest idealnym przewodnikiem (nie ma takiego), i samo w sobie ma opór. Aby minimalizować spadki napięć stosujemy grubsze przewody na przykład. Dlatego przeróbki róbcie od razu na 2.5mm2 najlepiej.

 


#28 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 20 lipca 2009 - 10:55

I zrobione, manuala niestety nie ma (nie chciało mi się biegać z aparatem bo i tak siedziałem przy tym z 10 godzin) ale efekt jest oszałamiający. Nie zmieniłem jeszcze żarówek (na te +90% o których ktoś tam pisał że podobno daja radę), ale i tak w porównaniu z seria jest przepaść. Manuala zrobię w wolnej chwili ale ze skromna ilością zdjęć, ale narazie nie mam czasu. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdro

#29 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 lipca 2009 - 16:42

zrobiles to na jednym przekazniku czy na dwoch??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#30 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 20 lipca 2009 - 17:17

zrobiles to na jednym przekazniku czy na dwoch??


Jeden od zwyklych a drugi od długich.

A właśnie, jak oszukać kompa na te żarówki?? Bo mnie strasznie denerwuje ten komunikat.

#31 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 lipca 2009 - 20:03

Jeden od zwyklych a drugi od długich.

A właśnie, jak oszukać kompa na te żarówki?? Bo mnie strasznie denerwuje ten komunikat.


no to oki. bo widzialem kiedys kolesia co zrobil to na dwoch przekaznikach. tzn jeden dla prawej drugi dla lewej lampy, jezeli chodzi o swiatla mijania. mial fajny efekt jak zapalal. niegdy nie zapalaly sie jednoczesnie.
co do komunikatu, to musialbys wstawic dodatkowa zarowke. taki najprostszy sposob.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#32 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lipca 2009 - 20:20

hm... ten pomysl z dodatkowa żarówka to nie jest dobry pomysl - po prostu trzeba zablokowac mida ( wypiąc na złaczu - wtyczce ) odpowiedni przewód który odpowiada za komunikat światelek - gdzies na forum jest podane

#33 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 lipca 2009 - 21:00

wiem ze nie jest dobry pomysl wpiac dodatkowa zarowke. no chyba ze zrobi sie oswietlenie silnika ;););)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#34 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 21 lipca 2009 - 08:30

Z tymi dwoma przekaźnikami do dość ciekawe... Zawsze można przerobić ta instalacje, w tym wypadku to 5 minut roboty. No i gdzieś musze poczytać o tym MIDzie bo już mnie krew zalewa z tym komunikatem, jakby on się zapalał tylko raz to "pół biedy", ale on w czasie jazdy mi wyskakuje co jakieś 15 minut.

#35 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 22 lipca 2009 - 20:19

Może w ten sposób. Przepraszam za rysunek na szybkiego.
Usunąłem był błąd

#36 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 22 lipca 2009 - 22:26

A ja nie widzę rysunku :p

#37 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 lipca 2009 - 18:08

Usunąłem był błąd

Przepraszam

#38 OFFLINE   Karol 1984

Karol 1984

    :)

  • 60 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: Jastrzębie Pomorskie

Napisany 21 października 2009 - 19:41

A ja podłącze się pod temat-z elektryki jestem ciemny-ale jak ktoś na chłopski rozum wytłumaczy to załapie-ENZOPARIS-opisz mi szczególowiej jak zrobiłes tą przeróbkę lamp-chetnie spróbuje u siebie bo te światła które mam w tej chwili to tragedia!!!
Omega-auto zasługujące na szacunek:)

#39 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 października 2009 - 19:47

A właśnie, jak oszukać kompa na te żarówki?? Bo mnie strasznie denerwuje ten komunikat.

Proste jak drut, wypiąć cztery druty, połączyć po dwa do kupy i zrobione komunikatu być nie powinno. ;) ;):)

#40 OFFLINE   Karol 1984

Karol 1984

    :)

  • 60 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: Jastrzębie Pomorskie

Napisany 21 października 2009 - 22:10

Dzięki ale nie o to mi chodziło-pytałem o przeróbkę instalacji tak-żeby prąd do lamp szedł prosto z akumulatora. Jak to zrobić najprostszymi słowami
Omega-auto zasługujące na szacunek:)