Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prąd do lampy przedniej prosto z akumulatora???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2009 - 08:03

Dzięki ale nie o to mi chodziło-pytałem o przeróbkę instalacji tak-żeby prąd do lamp szedł prosto z akumulatora. Jak to zrobić najprostszymi słowami


ucinasz kabelki zasilające od kostki podłączanej do żarówki. Kupujesz przekaźniki (jeden do mijania, jeden do drogowych). Te ucięte kabelki podłączasz do styków sterowania przekaźnikiem (jeden do jednego, drugi do drugiego). Do przekaźnika pod styki sterowane podłączasz zasilanie bezposrednio z akumulatora (przez bezpiecznik oczywiście), a z przekaźnika podłączasz kabelek do kostki żarówki.

Należy pamiętać też, ze przewody prądowe to jedno, ale nie mozna zapomnieć o zmianie kabelka masowego na taki o większym przekroju.

Prościej sie nie da.

#42 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2009 - 08:32

ze względu na bezpieczeństwo nalezy zrobic 2 niezależne obwody zabezpieczeń dla zasilania świateł mijania na lewą i prawą stronę

#43 OFFLINE   Karol 1984

Karol 1984

    :)

  • 60 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: Jastrzębie Pomorskie

Napisany 22 października 2009 - 16:05

Teraz wszystko jasne-dzięki.
Omega-auto zasługujące na szacunek:)

#44 OFFLINE   ciawron

ciawron
  • 29 postów
  • Dołączył: 07-07-2009
  • Skąd: Korczyna k. Krosna

Napisany 09 listopada 2009 - 14:24

Kolega "CITA" ma rację. Przy wymianie instalacji do oświetlenia nie zapomnijcie o zwiększeniu przekroju masy!
Wczoraj zrobiłem nową instalację i jest o niebo lepiej, jak na fabrycznej.
Teraz zabieram się za wymianę przewodów od masy (na nich też są spadki napięć).
Obecnie (+) mam o przekroju 2.5 mm.

#45 OFFLINE   Karol 1984

Karol 1984

    :)

  • 60 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: Jastrzębie Pomorskie

Napisany 09 listopada 2009 - 21:32

Kolego-a jakie przekaźniki kupiłeś-czy można użyć tych które mam obecnie zamontowane? Jestem słaby z elektryki dlatego pytam...
Omega-auto zasługujące na szacunek:)

#46 OFFLINE   ciawron

ciawron
  • 29 postów
  • Dołączył: 07-07-2009
  • Skąd: Korczyna k. Krosna

Napisany 09 listopada 2009 - 21:51

Ja mam standardowy 12v (30A). Od strony akumulatora dajesz bezpiecznik na kabel 30A, później od przekaźnika na lampy 15A (po jednym na każdą) i sprawa załatwiona. Zasilanie przekaźnika oczywiście z wcześniejszej instalacji oświetlenia.

#47 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2009 - 10:01

Ja mam standardowy 12v (30A). Od strony akumulatora dajesz bezpiecznik na kabel 30A, później od przekaźnika na lampy 15A (po jednym na każdą) i sprawa załatwiona. Zasilanie przekaźnika oczywiście z wcześniejszej instalacji oświetlenia.


sprostowanie do wypowiedzi chodzi nie o zasilanie przekaznika a dokładnie o sterowanie cewka przekaznika - zeby nie było niedomówien ( styki oznaczone 85 i 86)

#48 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 listopada 2009 - 11:57

sprostowanie do wypowiedzi chodzi nie o zasilanie przekaznika a dokładnie o sterowanie cewka przekaznika - zeby nie było niedomówien ( styki oznaczone 85 i 86)


no to ja juz nie kumam.
czyli chodzi o to zeby sterowanie przekaznikiem zabezpieczyc bezpiecznikiem 30A??
bo to chyba nie jest najlepsze rozwiazanie.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#49 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2009 - 12:51

to co sżło do żarówki ( masa i plus zasilania dawnej żarówki dajesz na zaciski 85 i 86 przekaznika ( to jest własnie sterowanie przekaznikiem),
Nowy osobny obwód pradowy plus z akumulatora przez bezp. 30 A na styk roboczy ( nr 30 ) a ze styku roboczego ( nr 87) do żarówki przez bezpiecznik 15 A - z drugiej strony masa do żarowki ( kabelki o przekroju np 2,5 kwadrat.

oznaczenia styków przekaznika wg najbardziej popularnego przekaznika np polonez fiat126 typ przekaznika 541

dołozyłem szybki rysunek żeby nie było .....

#50 OFFLINE   ciawron

ciawron
  • 29 postów
  • Dołączył: 07-07-2009
  • Skąd: Korczyna k. Krosna

Napisany 10 listopada 2009 - 13:15

Dokładnie jak koledzy piszą. A na zasilanie cewki przekaźnika nie musisz dawać bezpieczników, bo masz je już w instalacji (bezpiecznik oświetlenia).

#51 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 listopada 2009 - 17:49

ja to wszystko wiem, tylko tak zescie to wczesniej pisali, ciezko bylo zrozumiec. i juz mi sie wydawalo ze kazecie zabezpieczac cewke przekaznika bezpiecznikiem 30A co byloby jak najbardziej nielogiczne
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#52 OFFLINE   Karol 1984

Karol 1984

    :)

  • 60 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: Jastrzębie Pomorskie

Napisany 10 listopada 2009 - 20:16

A ja jednak jestem ciemny. TAk jak wszystkie rzeczy mechaniczne potrafię naprawić i zrozumieć-tak teraz nic nie kumam. Od żarówki (przykładowo od krótkich) odcinam kabel zasilający. Od akumulatora ciągne kabel-zakładam bezpiecznik 15A, następnie przekaźnik. Od przekaźnika jeden kabel do lewej lampy, drugi kabel do prawej lampy. Do PRzekaźnika podłączamy zasilanie z akumulatora a odcięty kabel od zasilania z żarówki gdzie?
Omega-auto zasługujące na szacunek:)

#53 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2009 - 06:53

karol czytaj numerki przy zaciskach przekaznika ( skorzystaj z rysunku który jest kilka postuw wczesniej)