Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prąd do lampy przedniej prosto z akumulatora???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 07 lipca 2009 - 08:33

Na jakimś konkurencyjnym forum wyczytałem że aby nasze przednie lampy świeciły dużo lepiej ( właśnie tam było napisane że świecą duuuużo lepiej!) trzeba do nich puścić prąd prosto z akumulatora. Pomysł jest prosty. dajemy plus z aku na przekaźnik i potem prosto do żarówki. Przed przekaźnikiem oczywiście bezpiecznik. Minus prosto na żarówkę. I do przekaźnika podłączamy jeszcze to co wcześniej szło do lampy. Czy to prawda że świecić będzie lepiej?? Ma to ktoś u siebie??

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 08:37

A jak to włączać później??



 


#3 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 07 lipca 2009 - 08:44

No właśnie przez przekaźnik, który załącza cały układ do niego dochodzi prąd który wcześniej szedł do lampy.

#4 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2009 - 09:00

rózga no nie przesadzaj.... wiemy ze przez dodatkowy przekażnik... wiemy ze na pewno będa świecic jaśniej ( może na kolana nie powala ale jaśniej) po prostu brak spadku napiecia na dość cienkich przewodach, wyłacznikach, trzeba pamietac aby w obwody żarówek założyc 2 bezpiecznik osobno na prawą i lewą strone i dac kabelek najlepiej 2,5 mm kw. , miałem tak zrobione kilka lat temu w passacie b3 ( maja dośc słabe światełka)

#5 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 09:05

Ale ja nie zatrybiłem jak to ma być zrobione - stąd pytam :D - można mieć chwilę zwątpienia i słabości :D



 


#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2009 - 09:13

Patent znany z maluchów poldżerów i kantów tam to była porażka na oryginalnej instalacji to czasami na lampach było 10 V i faktycznie dużo ludzi robiło tak że bezpośrednio z aku napięcie na przekaźnik od świateł i o wiele lepiej świeciły

#7 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 07 lipca 2009 - 09:18

jacekczewa powiedz mi czy powinien być oddzielny przekaźnik od każdej żarówki?? rozumiem, że bezpiecznik musi być przed przekaźnikiem?? Długie też chce tak zrobic więc potrzebuje 4 przekaźniki. Jakie te przekaźniki?? 30A ?? bezpieczniki chyba 20A. I jeszcze jedno pytanie czy przy dobrze ustawionych światłach żarówki 100W będą oślepiać?? Nie potopią się klosze? Chyba szykuje się manual :D

#8 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2009 - 11:29

przekaznik moze byc jeden ( 30 A) sterowany kabelkami tymi co szły do jednej z żarówek ( w obwodzie sterowania- cewki -przed przekaznikiem nie musi byc bezpiecznika - masz go juz w skrzynce bezpiecznikowej) przewód od akumulatora ( wiekszy bezpiecznik 30 A) podłaczony do styku przekaznika , z drugiego styku przekaznika ( nazwijmy go wyjscie) 2 przewody do każdej z żarówek ( światła mijania) przez bezpieczniki 15A.
Jesli macie funkcje nadzoru żarówek( pełny komp) bedzie pokazywac brak oświetlenia - światła mijania
100W nie stosuj - wypali odbłysniki - kup stosunkowo niedrogie H 1 firmy Tungsram megalight - bardzo dobrze świecą i przedewszystkim są długowieczne ( kolor światła normalny) ale jasnośc świecenia dużow wieksza niż standartowych

#9 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 07 lipca 2009 - 12:00

Wielkie dzięki. Na pewno się przyda. Żonka wyjeżdża dziś z dzieciakiem na działkę więc będzie czas żeby przy tym podłubać. Ale mam jeszcze kilka pytań:

1. Wszędzie przewody rozumiem 2,5 mm2
2. Nie będzie strat na złączkach?? Tzn tych spinkach co np idą do nóżek przekaźnika.
3. Bezpieczniki mogą być te zwykłe czy muszą być te MAXI ??
4. Da się oszukać komputer żeby się wywalało braku oświetlenia? Albo nawet podpiąć pod tą instalkę?
5. Znalazłem nawet żarówki Tungsram-a ULTRALIGHT. Jest jakaś różnica miedzy mega a ultra??
6. Wpinać się jakoś pod oryginalną kostkę w lampach czy puścić prąd prosto do żarówki??
7. Może jakiś super pomysł na "minus" dla żarówki? Zostawić jej masę? Czy gdzieś się dopiąć z "minusem" prosto z aku?

#10 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2009 - 16:13

na zlaczkach-wsuwkach nie bedzie spadku napiecia, masa- wlasciwie można poprowadzic grubsza masę ( tak jak pradowe 2,5 mm kw) żeby byc konsekwentnym , z oszukaniem kompa to troche gorzej - wylacznie ingerencja w modul nadzoru żarowek, nazwa żarówki - a może rzeczywiście nazywała sie ultra llight nie pamiętam, bezpieczniki moga byc zwykłe ( normalnorozmiarowe) do podlaczenia moze wykorzystaj nowe wsuwki na żarówke.

#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2009 - 18:31

zamiast Tungsrama można zastosować General Elektric + 50% to samo co tungsram też węgierskie cena w Tesco:D 20 zeta za dwie świecą super

#12 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 07 lipca 2009 - 20:50

Super, dzięki koledzy. Mam jeszcze dwa pytania i już chyba będę wszystko wiedział.

1. Czy te bezpieczniki i przekaźniki muszą być w jakiejś skrzynce oddzielnej?? Może jest jakieś miejsce gdzie da się to wsadzić... Do skrzynki przekaźnikowej chyba będzie ciężko.
2. Może jakby dać po dwa przekaźniki albo równolegle podłączyć dwie wiązki które szły wcześniej do lamp to komp będzie myślał że żarówki jednak są bo układy się zamkną.

#13 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 07 lipca 2009 - 20:58

Ad.2 CC nie bada ciągłości obwodu.

#14 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 07 lipca 2009 - 21:12

Ad.2 CC nie bada ciągłości obwodu.


To lipa, strasznie będzie mnie to wk:censored:ać. Nie lubie jak mi sie pali "check" no nic, a gdzie jest jakiś moduł albo czujnik który tym steruje??

#15 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 07 lipca 2009 - 21:15

CC jest pod konsolą. Rozwiązaniem problemu jest podanie masy na pin MIDa (zamiast sygnału z CC). Ja tak robię i jest miodzio.

#16 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 07 lipca 2009 - 22:16

i tak mi to nic nie mówi, no ale dobra bede gmerał... kupuje oddzielna skrzynke jednak jutro zaczynam grzebac, na pewno zrobie do tego manuala.

#17 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 23:43

Czyli zamiast 12V chcecie dać na żarówki napięcie ładowania - tak koło 14.5?
To jak już zrobisz, to później napisz co jaki czas wymieniasz żarówki - z ciekawości się pytam. A najlepiej wcześniej by było pomierzyć jakie napięcie siedzi na żarówce, bo jak będzie bliskie tego co masz na klemach w czasie pracy silnika, to cała praca może nie dać i tak żadnego efektu.

 


#18 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 08 lipca 2009 - 00:38

Podobno świeci to lepiej i podobno się nie palą, nie zawsze teoria = praktyka... Spróbuję, zobaczymy...

#19 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lipca 2009 - 00:44

Tak jak mówię, sprawdź napięcie na żarówkach w starym układzie i to co masz na aku. :razz:

'świeci lepiej' - prawda, będzie, bo żarówka ma wyższe napięcie, co za tym idzie - prąd, i skuteczność świetlna też idzie w górę.

'się nie palą' - oj, będą się palić, będą (w sensie: częściej). Jak producent zaprojektował na 12V to takie 14.5V to jakieś 20% więcej niż przewidział. Żywotność tej żarówki się skróci.

To tak dla innych, żeby nie myśleć że mamy coś za nic. Ale co ja będę: pomierz, zrób manuala, jestem bardzo ciekaw, światła nigdy za wiele ;) Najlepiej by było zrobić pomiary na stacji diag. lamp przed i po modyfikacji - tak dla porównania.

 


#20 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2009 - 06:07

kolego , a jakie masz napiecie podczas jazdy jak nie ok 13,5 v ? to ze napisane na żaróce jest 12 to nie oznacza że takie na niej jest, żarówka w starym układzie dostaje ok 13 , jesli dostanie 1 V wiecej nic jej nie bedzie podchodzisz do problemu zbyt teoretycznie;)
Paskiem z tym układem jezdzilem 2 lata , nigdy nie spaliła mi sie żarówka reflektorowa