Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

automatic gearbox = błąd 62


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 września 2010 - 08:59

mierzone na wtyczce przy komputerze, dokladnie tak - jak to napisano w wg mnie bardzo obszernej instrukcji obslugi tejze skrzyni -> http://chomikuj.pl/d...er?fid=43975778. pozostale opory zaworow 1-2, 3-4 i tamtych dwoch (tcc oraz band apply solenoid) byly takie jak powinny byc...


bo zastanawiało mnie czy przez instalacje samochodu nie będzie pare ohmów więcej jak bezpośrednio na elektrozaworze czy też jest większa tolerancja jak te 17,5-18,5

#22 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2010 - 09:01

no rozumiem. bynajmniej tak jak napisalem - pozostale opory byly "książkowe"...

#23 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 września 2010 - 09:27

Trudno mi było krótko wyrazić co mam na myśli, chodzi mi o wiedzę na przyszłość, czy opory mierzone w instalacji samochodu są większe(opór wtyczek kabli itp) jak opór bezpośrednio na elektromagnesie. Czy jak będę chciał sprawdzić elektrozawór i pomierzę go na odpowiednich pinach koło akumulatora to czy ma być 17,5-18,5 czy przez kable wtyczki będzie 20 a dopiero jak bym zdjął miske to 17-18
ale odpowiedz jest niejednoznaczna niestety bo na 2/3 masz ciut więcej a na innych tyle co ma być

#24 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2010 - 10:35

rozumiem o co Ci chodzi. tez mnie to zastanawialo, no ale zastosowalem sie do rad ze wskazanej ksiazki...

#25 OFFLINE   pawelek17

pawelek17
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: kamionki

Napisany 28 października 2010 - 18:13

witam, czy coś sie wyjaśniło? .Mam ten sam problem.

#26 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2010 - 18:16

u mnie po przeczyszczeniu wszystkich wtyczek w wiazce od skrzyni problem ustal ;)

#27 OFFLINE   pawelek17

pawelek17
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: kamionki

Napisany 28 października 2010 - 18:43

możesz opisać wszystkie po kolei?
ja czyściłem od ECU,komp. skrzyni ,selektor ,trzy okrągłe za aku,są jeszcze jakieś?

#28 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2010 - 18:48

no i przy skrzyni jeszcze...
co dokladnie sie dzieje u ciebie?

#29 OFFLINE   pawelek17

pawelek17
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: kamionki

Napisany 28 października 2010 - 19:19

okrągła obok selektora również wyczyszczona.

objawy:

x25xe 1996
błąd skrzyni 62-power control relay voltage low
-niskie napięcie przekaźnika kontroli zasilania
-błąd występuje również na wyłączonym silniku po przekręceniu kluczyka
-następstwem 62 jest 44 podczas jazdy
44-brak styku na zaworach zmiany biegów i taśmy,przerwany obwód
na wszelki wypadek el.zawory dużej miski podmienione
-1,2,3 bieg działa ręcznie bez problemów,nie ślizgają się
-komputer skrzyni sprawdzony(podmiana) bez reakcji
-wtyczki komputera skrzyni i silnika wyczyszczone,za aku trzy okrągłe również
-selektor sprawny,wyczyszczony
-olej=stan
-rezystancje el.zaworów dużej miski ok

pytanie:
czy automat posiada zewnętrzny przekaźnik,mi nie udało się znaleźć?
może ktoś miał podobny problem?
jakieś sensowne sugestie?

#30 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2010 - 20:49

hmmm
a sprawdzales wiazke poczawszy od skrzyni do TCM (komp skrzyni) czy wszedzie sa przejscia itp itd...
z tego co ja doszedlem - nie ma zewnetrznego przekaznika o ktorym mowi blad 62. jest on zintegrowany ze sterownikiem skrzyni, a wiec w srodku sterownika...

#31 OFFLINE   pawelek17

pawelek17
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: kamionki

Napisany 29 października 2010 - 20:03

Jutro sprawdzę połączenia pomiędzy TCM a skrzynią,jak coś znajdę dam znać.
Jeszcze jedna wskazówka:
jeśli auto jest "zimne" prroblem nie występuje,po ok 2min występuje opisany problem.

#32 OFFLINE   pawelek17

pawelek17
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: kamionki

Napisany 31 października 2010 - 11:33

TIS bład 62
http://img840.images...zentacja2q.jpg/
odkręciłem małą miskę oto co mi wypadło:
http://img841.images...i/pa311215.jpg/
moim zdaniem skrzynia nie warta naprawy,może ktoś wie co to za pierścień?
Może ktoś ma do sprzedania AR25 do 1999r?

#33 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2010 - 19:04

wypadla ci podkladka oporowa. jest to czesta dolegliwosc ASB w omedze. wrzuc w wyszukiwarke "podkladka oporowa" to bedziesz wiedzial. nie jest ona napewno przyczyna bledu 62. jej wymiana jest rowniez latwa ;)

#34 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2010 - 06:54

Teraz na mnie kolej. ;)

Mam błąd 62 - wysokie napięcie.
Gdy odpalam auto rano na mrozie, wszystko działa bez zarzutu. Skrzynia pracuje prawidłowo i nie ma błędu.

Po przejechaniu kilkunastu kilometrów, dojeżdżam do celu, wyłączam silnik i wszystko jest ok.
Gdy chcę go odpalić po kilkunastu minutach, po przekręceniu kluczyka kontrolka skrzyni już nie gaśnie i pozostaje w trybie awaryjnym.

Gdy auto postoi kilka godzin na mrozie, błędu nie ma.

wiem już, z Waszych wcześniejszych postów, że gdzieś pokazuje się przebicie na odcinku komputer-skrzynia.

I teraz moja prośba...

Czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć, gdzie są newralgiczne punkty tego odcinka?
Gdzie szukać, żeby nie rozgrzebywać wszystkiego niepotrzebnie?
Czy ewentualne zwarcie w selektorze może generować błąd 62?

Pozdrawiam.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#35 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 10:47

przeczysc wtyczki przy skrzyni oraz przy aku. wiecej polaczen nie ma (jest jeszcze przy ecu oraz kompie od skrzyni, ale tam raczej bedzie ok)

#36 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2010 - 17:44

Wtyczki posprawdzane i wyczyszczone. Błąd pozostał. :(
Czy jest możliwe, żeby padł komputer od skrzyni ?? :pokoj:

Odłączyłem aku na noc i czekam na cud...

Chyba zacznę szukać fachowca od automatów. :hmm:
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#37 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2010 - 17:56

jest tez mozliwe. ale bardziej prawdopodobna jest gdzies przerwa pomiedzy komputerem skrzyni a skrzynia. jak masz mozliwosc to podmien komputer od skrzyni, zeby nie ladowac sie w koszta i nie kupowac nowego

#38 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2010 - 18:09

bardziej prawdopodobna jest gdzies przerwa pomiedzy komputerem skrzyni a skrzynia.


...ale mi podaje "62 - wysokie napięcie", to raczej gdzieś jest przebicie do masy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#39 OFFLINE   pawelek17

pawelek17
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: kamionki

Napisany 03 stycznia 2011 - 13:32

Witam ,okazało się że przyczyną był elektrozawór w małej misce.Objawy zgadzały sie z opisem błędu w TISie.Skrzynia wymieniona na ar35 za 400,-,omega sprzedana.Stara skrzynia została na części jakby co to oddam za kilka browarów elektrozawory ,z dużej miski na 100% sprawne z małej 50/50

#40 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2011 - 19:12

Dziś wyczyściłem selektor. (był mokry)
Odpalałem kilka razy, błąd się nie pokazał, przejechałem około 20km.
Skrzynia chodziła bez zarzutu.
Wróciłem do domu, wjechałem do garażu i wyłączyłem silnik.
Po kilku minutach włączyłem zapłon (tak z ciekawości) znów jest błąd i kontrolka skrzyni nie gaśnie. :placzacy:

Chyba francę podpalę !! :bad:
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/